Την διαπίστωση ότι στην Ελλάδα υπάρχουν περιορισμένα περιθώρια μείωσης του κόστους εκκαθάρισης των συναλλαγών μέσω POS εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της Nexi Ελλάδος και επικεφαλής των αγορών Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης του Ομίλου Nexi, Γιουτζένιο Τορνάγκι.
Μιλώντας κατά τη διάρκεια ενημέρωσης εκπροσώπων του Τύπου, ο κ. Τορνάγκι σημείωσε ότι οι εκκαθαριστές πληρωμών θεωρούν πως οι προμήθειες είναι σχετικά χαμηλές σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη όπου κυριαρχούν οι πληρωμές με κάρτα ενώ παραδέχθηκε ότι μόνο σε Ελλάδα και Ιταλία υπάρχει κρατική παρέμβαση στις τιμολογιακές πολιτικές των εκκαθαριστών (acquirers). Αυτό, όπως είπε, ισχύει γιατί πρόκειται για τις μόνες χώρες στην Ευρώπη που χρησιμοποιούν τις ψηφιακές πληρωμές για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
Διπλός πονοκέφαλος από τα POS – «Αγκάθι» οι προμήθειες
Αναφέρθηκε μάλιστα στο παράδειγμα των σκανδιναβικών χωρών όπου οι προμήθειες είναι μεν πολύ υψηλότερες αλλά δεν ασκούνται πιέσεις για μείωσή τους καθώς δεν υφίσταται υποχρεωτικότητα των POS αλλά απλά προτιμώνται από εμπόρους και καταναλωτές λόγω της ευκολίας που παρέχουν.
Παράλληλα, το στέλεχος της Nexi αναφέρθηκε και στο σταθερό κόστος ανεξαρτήτως του ύψους της συναλλαγής που εκτελείται. «Είτε πρόκειται για έναν καφέ ή για ένα ζευγάρι παπούτσια αξίας 300 ευρώ, υπάρχει μια βάση κόστους που παραμένει ίδια γιατί θα πρέπει να έχουμε τη σωστή και πλήρη εκκαθάριση της συναλλαγής και να παρέχεται όλο το πακέτο υπηρεσιών».
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Νίκος Παπαδόγλου, εμπορικός διευθυντής της Nexi Ελλάδας, ο οποίος τόνισε ότι η ελληνική αγορά έχει χαμηλότερα επίπεδα προμηθειών (σε σχέση με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά) κυρίως γιατί «οι εκκαθαριστές ήταν και τράπεζες που είχαν πολλαπλά προϊόντα». «Δεν είναι ούτε οι φθηνότερες, αλλά ούτε και οι ακριβότερες στην Ευρώπη», κατέληξε.
Παρόλα αυτά, τα δύο στελέχη της Nexi παραδέχθηκαν ότι το θέμα της αναπροσαρμογής των προμηθειών δεν έχει κλείσει και ότι κανείς δεν μπορεί να προδικάσει οποιαδήποτε εξέλιξη.
Αναφορικά με την έλλειψη μηχανημάτων POS, ο κ. Παπαδόγλου είπε ότι αυτή προέρχεται από την υποχρεωτικότητα χρήσης ενώ παράλληλα υπάρχει αυξημένη ζήτηση για SoftPos, δηλαδή για λειτουργία POS μέσω συσκευής κινητού τηλεφώνου. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι το 2023 το 12% των νέων συμβολαίων ήταν SoftPOS, ενώ κατά τους πρώτους μήνες του 2024 το αντίστοιχο ποσοστό είναι υπερδιπλάσιο.
Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι το μερίδιο των SoftPOS συνολικά στην αγορά παραμένει χαμηλά, ενώ υπάρχει αυξητική τάση καθώς δείχνουν να τα προτιμούν οι εποχιακές επιχειρήσεις.
Αναφορικά με την διείσδυση των Google Pay και Apple Pay, ο κ. Παπαδόγλου είπε ότι βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα με τους Έλληνες καταναλωτές να χρησιμοποιούν κυρίως κάρτες προερχόμενες από τράπεζες και παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες πραγματοποιούν το 20% των συναλλαγών τους μέσω smartphone ή smartwatch.
Η θέση της Nexi στην Ελλάδα και τα σχέδια για το 2024
Η Nexi Ελλάδος, που «μετράει» περισσότερα από 20 χρόνια στον τομέα των ψηφιακών πληρωμών, δραστηριοποιείται στη χώρα μας μέσω της Nexi Processing και της Nexi Payments. Ως τεχνολογικός πάροχος, η Nexi Processing προσφέρει ψηφιακές υποδομές και υπηρεσίες αιχμής σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, εταιρείες και δημόσιους φορείς στον τομέα του issuing και acquiring.
Επιπλέον η Nexi Processing, διαχειρίζεται τις πληρωμές στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή κάθε δευτερόλεπτο κάθε ημέρας για περίπου 400.000 εμπορικά καταστήματα, πολλαπλούς εκδότες καρτών και εκατομμύρια καταναλωτές. Επί της ουσίας καλύπτει το 60% της αγοράς card issuing μέσα από τη συνεργασία της με 6 από τις 10 τράπεζες στην Ελλάδα.
Η Nexi Payments, δημιούργημα της Alpha Bank και της Nexi από το 2022, εξυπηρετεί HORECA, ΜμΕ, τουριστικές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, φέρνοντας καινοτόμες και εύχρηστες λύσεις στις αποδοχές πληρωμών. Με το μεγαλύτερο δίκτυο εμπόρων στην Ελλάδα, η Nexi Payments παρέχει λύσεις πληρωμών περίπου στο 25% των εμπόρων σε όλη την Ελλάδα – ενώ διαθέτει περίπου 140.000 πελάτες, περισσότερα από 270.000 POS και 19.000 πελάτες στο eCommerce.
Η Nexi Ελλάδος είναι θυγατρική του Ομίλου Nexi, η οποία δραστηριοποιείται σε πάνω από 25 χώρες και διατηρεί την πρωτιά: στο acquiring, εξυπηρετώντας 2.2 εκατ. εμπόρους, στη διαχείριση καρτών με 170 εκατ. κάρτες, και με ετήσιες επενδύσεις σε τεχνολογία και καινοτομία, που αγγίζουν τα 500 εκατ. ευρώ.
Σχετικά με τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας, ο κ. Παπαδόγλου δήλωσε ότι η Nexi Ελλάδος βρίσκεται σε φάση μετασχηματισμού στοχεύοντας να διευρύνει το προαναφερθέν μερίδιο του 25% που κατέχει η Nexi Payments αλλά και στις εκκαθαρίσεις όπου η εταιρεία κατέχει το 60% της αγοράς. Στόχος εντός του 2024 είναι να εισαχθεί επίσης μια νέα πλατφόρμα e-commerce.
Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης πραναγγέλθηκαν νέες συνεργασίες με παρόχους πληροφορικής, ταμειακών συστημάτων και ERP που θα φέρουν all in one λύσεις – τόσο σε SoftPOS όσο και σε POS – με την Nexi Ελλάδος να επιθυμεί την επέκταση των καναλιών πώλησης και πληρωμών για τους πελάτες.
Ο Γιουτζένιο Τορνάγκι, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε: «Ο όμιλος Nexi αναπτύσσεται επιτυχημένα μέσα από τη διαχείριση μιας διεθνούς και διαφοροποιημένης πελατειακής βάσης, με προτεραιότητα στις ψηφιακές πληρωμές διαθέτοντας ισχυρό τεχνολογικό DNA. Σε μια δυναμική αγορά όπως η ελληνική, η επένδυσή μας στη χώρα αποτελεί για εμάς μια καθαρά στρατηγική επιλογή. Διατηρούμε ισχυρή τη δέσμευσή μας για σταθερή και ουσιαστική παρουσία αλλά και συνεχή ανάπτυξη στη χώρα με σκοπό να δημιουργούμε διαρκώς αξία για τους καταναλωτές, τους πελάτες και τους συνεργάτες της».
Ο Νίκος Παπαδόγλου, εμπορικός διευθυντής της Nexi Ελλάδος, είπε: «Σε έναν κλάδο που οι εξελίξεις είναι ραγδαίες, με πολλές προκλήσεις αλλά και σπουδαίες ευκαιρίες, η Nexi στην Ελλάδα διατηρεί τη μακροπρόθεσμη στρατηγική συνεργασία της εταιρείας με την Alpha Bank με στόχο την προώθηση των ψηφιακών πληρωμών. Αποσκοπώντας στη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας, αξιοποιεί τις τεχνολογικές εξελίξεις προκειμένου να προσφέρει ανώτερη εμπειρία στους πελάτες μέσω τεχνολογικών και καινοτόμων λύσεων -απαντώντας στις ανάγκες τους και διατηρώντας την εμπιστοσύνη τους, με σκοπό να παραμείνει ανταγωνιστική και πρωταγωνιστής στην αγορά. Με σημαντικό μερίδιο σε κρίσιμους κλάδους όπως ο τουρισμός, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην αύξηση μεριδίων και σε εξίσου σημαντικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας».
Latest News
Η νέα εταιρική ταυτότητα της ΕΧΑΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου
Στην ΙΟΝ πέρασε και με την... βούλα η Λάβδας - Το μήνυμα Κωτσιοπούλου
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική τόσο της ΙΟΝ όσο και της Λάβδας
Ο Βασίλης Σπίνος αναλαμβάνει νέος General Manager στην Wolt
Ο Βασίλης Σπίνος ξεκίνησε την καριέρα του στη Wolt τον Νοέμβριο του 2018
Έφθασαν τα 300 καταστήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος
H επέκταση του δικτύου franchise αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος
Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]
H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ
Στις top 3 επιλογές της Citi η Metlen για το 2025 – Βλέπει άνοδο 40%
Σύμφωνα με τη Citi, η δραστηριότητα της Metlen στον τομέα της ενέργειας βρίσκεται σε σταθερές βάσεις
Attica Bank: Πρώτη τιτλοποίηση ενήμερων δανείων 220 εκατ.
Η Attica Bank ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της πρώτης της Συνθετικής Τιτλοποίησης χαρτοφυλακίου εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων ΜΜΕ και Μεγάλων Επιχειρήσεων (Project Perseus)
Στον Παπαλέκα για 7,7 εκατ. περνά το Αθηνών Αρένα - Μετατρέπεται σε γραφεία
Το τίμημα θα καταβληθεί τμηματικά με την πρώτη δόση 3 εκατ. ευρώ να πληρώνεται μετά την υπογραφή των τελικών συμβολαίων
Αρέσουν τα Marks & Spencer στους Έλληνες - Αύξηση τζίρου και κερδοφορία για την Μαρινόπουλος το 2023
Το μέλλον ανήκει στην ανάπτυξη δικτύου φυσικών καταστημάτων - Συνεχίζει το e-shop - Αλλαγή στρατηγικής σε διεθνές επίπεδο
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI