Στην 13η (και τυχερή;) εξαγορά προχωρά ο όμιλος Σκλαβενίτης μέσα στο επόμενο τρίμηνο αυτή τη φορά όμως όχι στην Ελλάδα αλλά στο εξωτερικό.

Ακίνητα: Οι μπίζνες του Σκλαβενίτη στο real estate

Στα 70στά γενέθλιά του ο κορυφαίος λιανέμπορος της χώρας αλλάζει πίστα επιχειρώντας να επαναλάβει το ελληνικό success story και στην Κύπρο όπου βρέθηκε από καραμπόλα το 2017, μετά την εξαγορά της πτωχυμένης Μαρινόπουλος, στο μεγαλύτερο deal διάσωσης που έχει καταγραφεί στο εγχώριο retail.

Ένας διαφορετικός «γάμος»

Η νέα εξαγορά του Σκλαβενίτη έχει όμως διαφορετικά χαρακτηριστικά από όσα έχει συνηθίσει, ή περιμένει, η αγορά. Και ο λόγος είναι ότι οι διαπραγματεύσεις αφορούν δύο μέτωπα, ενώ με βάση ασφαλείς πληροφορίες ο επικείμενος «γάμος» μπορεί να μην γίνει με αλυσίδα σούπερ μάρκετ, αλλά γενικότερα με αλυσίδα λιανικής.

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Σκλαβενίτης διαθέτει στην Κύπρο 18 καταστήματα, ενώ αποτελεί αυτήν τη στιγμή τον τρίτο παίκτη στην εν λόγω αγορά πίσω από την κυπριακή Άλφα Μέγα και τη Lidl.

Τα καταστήματα που έχει στο δίκτυό του o Σκλαβενίτης βρίσκονται σε Λευκωσία (8), Λεμεσό (5), Πάφο (2), Λάρνακα (2) και Παραλίμνι (1). Συνολικά απασχολεί 1.570 άτομα προσωπικό, ενώ υπολογίζεται ότι στα καταστήματα της αλυσίδας μπαίνουν καθημερινά περίπου 20.000 άτομα.

Διεθνοποίηση

Βεβαίως ένας οργανισμός τα έσοδα του οποίου ξεπέρασαν τα 5 δισ. ευρώ το 2023, όσο δηλαδή οι εισπράξεις από τον ΕΝΦΙΑ για δύο συνεχόμενα έτη συν κάτι ψιλά, επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά το απόλυτο imperium που κατέχει στην εγχώρια αγορά, οφείλει να σκέφτεται (και) με όρους παγκοσμιοποίησης. Εξ ου και η Κύπρος είναι το πρώτο βήμα για την διεύρυνση του αποτυπώματος του brand Σκλαβενίτης.

Ωστόσο σύμφωνα με πηγές κοντά στον όμιλο, η όποια διεθνής επέκταση για να έχει σοβαρότητα, διάρκεια και αποτελεσματικότητα δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί «αύριο το πρωί» και «σίγουρα όχι τα επόμενα δύο τρία χρόνια».

Προηγούνται οι υποδομές και η εσωτερική επέκταση

Άλλωστε φαίνεται ότι το μερίδιο του 33,5%, το οποίο διαθέτει ο κορυφαίος λιανέμπορος εντός των συνόρων, δεν είναι το «ταβάνι». Εξ ου και ο στόχος για επέκταση στη δυτική (νησιά του Ιονίου) και βόρεια Ελλάδα παραμένει ενεργός. Είτε μέσω εξαγορών είτε με οργανική ανάπτυξη είτε με συνδυασμό των δύο.

Ταυτόχρονα ο Νο 1 λιανέμπορος υπό τη διοίκηση της Μαρίας, του Γεράσιμου και της Βασιλικής Σκλαβενίτη επενδύει στις υποδομές. Ξεκίνησε το 2024 με την προσθήκη στο χαρτοφυλάκιό του του πρώην εργοστασίου της Πίτσος, ιδιοκτησίας της BSH στον Αγ. Ιωάννη Ρέντη, διευρύνοντας έτσι το αποτύπωμά του ένθεν και ένθεν της λεωφόρου Κηφισού, από τον Ρέντη μέχρι το Περιστέρι και τη Νέα Φιλαδέλφεια.

Το εργοστάσιο των 53.000 τ.μ. στην οδό Παρνασσού 8, σε οικόπεδο άνω των 51 στρεμμάτων, θα αξιοποιηθεί, σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο όπως έχει αναφέρει ο ΟΤ, για να δημιουργηθεί παραγωγική μονάδα όπου θα συγκεντρωθούν τα διάσπαρτα εργοστάσια τροφίμων που διαθέτουν οι Σκλαβενίτηδες όχι ως λιανέμποροι αλλά με το «καπέλο» των βιομηχάνων.

Το δεύτερο μεγάλο project που «τρέχει» ο όμιλος είναι η ανάπτυξη μονάδας κάθετης παραγωγής με χώρους αποθήκευσης και διανομής σε ακίνητο 42.000 τ.μ. στη Μαγούλα, που παραδίδεται μέσα στο 2024. Εκεί αναμένεται να δημιουργηθεί το παρασκευαστήριο έτοιμων γευμάτων του ομίλου.

Το χρονικό των 12+1 εξαγορών

Το εντυπωσιακό μέγεθος του ομίλου Σκλαβενίτης: 525 καταστήματα, 36.890 εργαζόμενοι, 4 κέντρα διανομής παραγγελιών eMarket, 7 κέντρα διανομής στην Ελλάδα και 3.000 προμηθευτές από την Ελλάδα και το εξωτερικό «κτίστηκε» πέραν της οργανικής ανάπτυξης και μέσα από εξαγορές.

Το πρώτο deal έγινε 2007 με την οικογενειακή λιανεμπορική επιχείρηση να πραγματοποιεί την εξαγορά 18 καταστημάτων της αλυσίδας Παπαγεωργίου, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται στα νότια προάστια της Αττικής.

Το 2010 η Σκλαβενίτης απέκτησε 10 καταστήματα από την πτωχευμένη Ατλάντικ.

Το 2013 μέσα από συμφωνίες με τις αλυσίδες Δούκας, Extra-Πρώτα και Φθηνά και Μπαλάσκας απέκτησε 18 καταστήματα.

Το 2014 εξαγοράζεται το 100% των μετοχών της Makro Cash & Carry Ελλάδος, η οποία λειτουργεί 9 καταστήματα Χονδρικής σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο, Ηράκλειο και Ξάνθη. Έναν χρόνο αργότερα η MAKRO θα μετονομαστεί σε The Mart.

Την ίδια χρονιά αποκτά από την Βερόπουλος το 60% της αλυσίδας Χαλκιαδάκης έναντι 25 εκατ. ευρώ.

Την 1η Μαρτίου του 2017, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις και την υπογραφή συμφωνίας για την εξυγίανση του Ομίλου Μαρινόπουλος, προστίθενται στο δίκτυο της επιχείρησης τα 400 καταστήματα του ομίλου.

Στις αρχές του 2020 προχώρησε στην εξαγορά του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ caremarket.gr, πάνω στο οποίο «χτίστηκε» το eMarket, το e-shop της αλυσίδας.

Τον Μάιο του 2022 ολοκληρώθηκε η απορρόφηση από την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης των 9 από τα συνολικά 11 καταστήματα της γιαννιώτικης αλυσίδας SEP Markets – Παπαδόπουλος.

Στο τέλος του 2022 προχώρησε στην εξαγορά των 4 καταστημάτων της αλυσίδας Γέγος, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις και αφού είχε προηγηθεί η παρά λίγο συμφωνία της Γέγος με την ΑΒ Βασιλόπουλος.

Η προτελευταία εξαγορά, καθώς όπως προαναφέρθηκε επίκειται η νέα στην Κύπρο, έγινε στη Λάρισα με τα 8 καταστήματα της τοπικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ A/S Αγορά να προστίθενται στο δυναμικό της Σκλαβενίτης τον Μάιο του 2023, ενώ δύο μέρες πριν το τέλος της περσινής χρονιάς η θεσσαλική εταιρεία συγχωνεύτηκε στην Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Παπαδόγλου (Nexi Ελλάδος): Μεταρρυθμίσεις και κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων και ταλέντων
Επιχειρήσεις |

Παπαδόγλου (Nexi Ελλάδος): Μεταρρυθμίσεις και κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων και ταλέντων

«Οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να δίνουν στην αγορά την ευκαιρία να "αναπνέει" προκειμένου να αναπτύσσεται σταθερά», ανέφερε ο Νίκος Παπαδόγλου στο 28th Annual Economist Government Roundtable

Netcompany-Intrasoft: Πραγματοποιώντας κομβικά έργα ψηφιακού μετασχηματισμού για την Ελλάδα και την Ευρώπη
Επιχειρήσεις |

Netcompany-Intrasoft: Πραγματοποιώντας κομβικά έργα ψηφιακού μετασχηματισμού για την Ελλάδα και την Ευρώπη

Σε βάθος τριών δεκαετιών, η εταιρεία έχει χτίσει πολύτιμη τεχνογνωσία, πραγματοποιώντας στρατηγικά έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και προσφέροντας υπηρεσίες που βρίσκονται σταθερά στην αιχμή της τεχνολογίας