«Δεν είμαστε ευχαριστημένοι με τα προβλήματα που έχει ο ανταγωνιστής μας [Boeing]. Νομίζω ότι δεν είναι χρήσιμο για τον κλάδο, και αν δεν είναι χρήσιμο για τον κλάδο, δεν είναι χρήσιμο για την Airbus», τόνισε χαρακτηριστικά ο οικονομικός διευθυντής της γαλλικής Airbus, Thomas Toepfer στο CNBC, αναφερόμενος στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η αμερικανική Boeing.
«Πιστεύουμε ότι έχουμε πολύ καλά προϊόντα. Και το έχουμε δει αυτό με την πολύ καλή σειρά που έχουμε δει το 2023. Και αυτό απλά συνεχίζεται και το 2024», υπογράμμισε.
Η Boeing βρίσκεται υπό έντονη πίεση μετά από μια σειρά δαπανηρών και επιζήμιων περιστατικών, με τελευταίο το πρόβλημα στην πόρτα σε ένα από τα αεροσκάφη 737 Max 9 κατά τη διάρκεια πτήσης της Alaska Airlines στις 5 Ιανουαρίου, για το οποίο έχει μηνυθεί από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας .
Airbus: Κέρδισε νέα παραγγελία της Japan JAL’s για 21 αεροπλάνα
Τα προβλήματα
Είχαν προηγηθεί δύο θανατηφόρα δυστυχήματα το 2018 και το 2019 με το 737-Max, το αεροσκάφος της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, πλήττοντας την εμπιστοσύνη του κοινού στην εταιρεία και θέτοντας σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τις διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου.
Εν τω μεταξύ, οι ανησυχίες έχουν αυξηθεί ότι οι κατασκευαστές αεροπλάνων βρίσκονται υπό υπερβολική πίεση για να αυξήσουν την ταχύτητα παραγωγής, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν περιορισμένη χωρητικότητα.
«Έχουμε εμμονή με τη σκέψη, και ως εκ τούτου έχουμε εξετάσει ακόμη περισσότερο τις διαδικασίες παραγωγής μας. Δώσαμε ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στις μακροπρόθεσμες επενδύσεις που κάνουμε σε επίπεδο προϊόντων, αλλά και τεχνολογίας. Και νομίζω ότι αυτό μας έχει εξυπηρετήσει πολύ καλά στο παρελθόν, συνεχίζουμε ακριβώς σε αυτό το μονοπάτι», τόνισε ο Toepfer.
Ντόμινο
Αλυσιδωτές είναι οι επιπτώσεις από το καταστροφικό ξεκίνημα της Boeing για το 2024, τόσο στις αεροπορικές εταιρείες όσο και στους επιβάτες τους, καθώς οι καθυστερήσεις παραγωγής στην αμερικανική εταιρεία επιδεινώνουν την υπάρχουσα έλλειψη αεροσκαφών μονού διαδρόμου που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των εμπορικών αεροπορικών ταξιδιών.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η United Airlines, η Southwest Airlines και η Ryanair είναι μεταξύ των εταιρειών που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που προκαλούν οι μειωμένες παραδόσεις από την Boeing, η οποία επικεντρώνεται στη διόρθωση των ποιοτικών ελλείψεων που ήρθαν στην επιφάνεια από το ατύχημα της 5ης Ιανουαρίου σε πτήση της Alaska Airlines.
Ενόψει της υψηλής σεζόν του καλοκαιριού, οι αερομεταφορείς λένε ότι περιορίζουν τα χρονοδιαγράμματα και αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για τα 737 που έχουν ήδη παραγγείλει.
Και όλα αυτά χωρίς να είναι ξεκάθαρος ο χρονικός ορίζοντας για την παράδοση των αεροσκαφών από τη Boeing, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη χωρίς χρονοδιάγραμμα η επιθεώρηση των μονάδων της.
Από την άλλη, η Airbus, ο βασικός ανταγωνιστής της Boeing, είναι σε μεγάλο βαθμό sold out μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Όπως και η Boeing, η ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια να αυξήσει την παραγωγή ξανά στα προ-πανδημικά επίπεδα. Ένα μεμονωμένο θέμα φθοράς του κινητήρα έχει καθηλώσει εκατοντάδες αεροπλάνα της Airbus, μειώνοντας περαιτέρω τη διαθεσιμότητα των αεροσκαφών σε μια εποχή που η ζήτηση από τις αεροπορικές εταιρείες είναι ιδιαίτερα υψηλή.
Latest News
Οι τόκοι «γονατίζουν» τις αναπτυσσόμενες οικονομίες - Στα 29. τρισ. το χρέος τους
Οι αναπτυσσόμενες χώρες συναντούν σημαντικά εμπόδια στην οικονομική τους ανόρθωση και στρέφονται στο ΔΝΤ
Δύο τόνους... δολαρίων έστειλε στη Μόσχα ο Άσαντ - 250 εκατ. σε 100δόλαρα
«Το καθεστώς έπρεπε να φέρει χρήματα στο εξωτερικό σε ένα ασφαλές καταφύγιο για να μπορέσει να εξασφαλίσει την ωραία ζωή»
Κάγια Κάλας: Πρώιμη η χαλάρωση των κυρώσεων κατά της Συρίας
Η Κάγια Κάλας αναφέρθηκε στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Συρία, ένα ζήτημα που απασχολεί ιδιαίτερα μετά την πτώση του καθεστώτος Άσαντ
Στήριξη από Λεπέν και την Κεντροαριστερά αναζητά ο νέος Γάλλος πρωθυπουργός
Ο Φρανσουά Μπαϊρού θα προσπαθήσει να κερδίσει τη στήριξη της Λεπέν για να περάσει τον προϋπολογισμό
Πού θα κλειδώσει το ουδέτερο επιτόκιο της ΕΚΤ - Ο εκτιμήσεις Κάζακς
Οι συζητήσεις για το ουδέτερο περιπλέκονται από το γεγονός ότι δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια σε πραγματικό χρόνο
Σχέδιο για τόνωση των επενδύσεων με το premium «Made in Germany», προωθεί το SPD
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έστειλε αίτημα στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ώστε να διεξαχθεί ψήφος εμπιστοσύνης τη Δευτέρα
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο