Ένα κινεζικής ιδιοκτησίας δεξαμενόπλοιο που μετέφερε ρωσικό αργό πετρέλαιο προς την Ινδία, έγινε στόχος πυρών των Χούθι το Σάββατο, αλλά συνέχισε την πορεία του χωρίς να υποστεί σημαντικές ζημιές, παρά την πυρκαγιά που ξέσπασε στο πλοίο.
Σύμφωνα με τον αμερικανική υπηρεσία CENTCOM , η ομάδα των ανταρτών της Υεμένης εκτόξευσε πέντε βαλλιστικούς πυραύλους εναντίον του Huang Pu (κατασκευής 2009) χωρητικότητας 115.500-dwt μεταξύ 02.50 π.μ. και 04.25 π.μ. τοπική ώρα Σαναά στις 23 Μαρτίου.
Ο πέμπτος πύραυλος έπεσε στο πλοίο και προκάλεσε πυρκαγιά , η οποία έσβησε μέσα σε 30 λεπτά, ανέφερε η αμερικάνικη υπηρεσία Centcom.
Δεν αναφέρθηκαν θύματα και το πλοίο συνέχισε την πορεία του, πρόσθεσε η Centcom, περιγράφοντας το υπό παναμαϊκή σημαία Huang Pu ως ένα «κινεζικής ιδιοκτησίας και εκμετάλλευσης» πλοίο.
Χούθι: Στο απυρόβλητο τα ρωσικά και κινεζικά πλοία
Λάθος εκτίμηση;
Οι Χούθι επιτέθηκαν στο MV Huang Pu παρά το γεγονός ότι προηγουμένως είχαν δηλώσει ότι δεν θα επιτίθονταν σε κινεζικά πλοία, ανέφερε η Centcom σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης νωρίς την Κυριακή.
Σύμφωνα πάντως με την Ambrey, τα στοιχεία εγγραφής του δεξαμενόπλοιου, συμπεριλαμβανομένου του ονόματος και του φορέα διαχείρισης, είχαν αλλάξει μόλις τον Φεβρουάριο του 2024″.
Από το 2019 εμφανίζονταν ότι ανήκε στη βρετανική εταιρεία Union Maritime Ltd, δήλωσε η Ambrey. Στην Union Maritime ανήκει και άλλο πλοίο που στο πρόσφατο παρελθόν έγινε στόχος των Χούθι.
Στο στόχαστρο η Δύση
Οι Χούθι τονίζουν ότι ότι στοχεύουν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, προσπαθώντας να ασκήσουν πίεση για τερματισμό του σαρωτικού πολέμου που έχει εξαπολύσει το Τελ Αβίβ στη Λωρίδα της Γάζας. Ωστόσο, φαίνεται πως έχουν κάνει λάθος σε ορισμένες περιπτώσεις, και γι’ αυτό Ρωσία και Κίνα πιθανότατα χρειάζονταν ισχυρότερες διαβεβαιώσεις ότι τα πλοία τους δεν κινδυνεύουν. Είναι ενδεικτικό ότι στα τέλη Ιανουαρίου πύραυλοι εξεράγησαν κοντά σε πλοίο που μετέφερε ρωσικό πετρέλαιο, στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Υεμένης.
Οι πλωτές οδοί -συμπεριλαμβανομένου του στενού Bab el-Mandeb που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν- είναι ζωτικής σημασίας για την παγκόσμια οικονομία. Είναι ενδεικτικό ότι υπό κανονικές συνθήκες μέσω αυτών διακινείται περίπου το 30% του παγκόσμιου φορτίου εμπορευματοκιβωτίων. Από την περιοχή δέρχονται επίσης μεγάλες ποσότητες πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι