Ένα κινεζικής ιδιοκτησίας δεξαμενόπλοιο που μετέφερε ρωσικό αργό πετρέλαιο προς την Ινδία, έγινε στόχος πυρών των Χούθι το Σάββατο, αλλά συνέχισε την πορεία του χωρίς να υποστεί σημαντικές ζημιές, παρά την πυρκαγιά που ξέσπασε στο πλοίο.

Σύμφωνα με τον αμερικανική υπηρεσία CENTCOM , η ομάδα των ανταρτών της Υεμένης εκτόξευσε πέντε βαλλιστικούς πυραύλους εναντίον του Huang Pu (κατασκευής 2009) χωρητικότητας 115.500-dwt μεταξύ 02.50 π.μ. και 04.25 π.μ. τοπική ώρα Σαναά στις 23 Μαρτίου.

Ο πέμπτος πύραυλος έπεσε στο πλοίο και προκάλεσε πυρκαγιά , η οποία έσβησε μέσα σε 30 λεπτά, ανέφερε η αμερικάνικη υπηρεσία Centcom.

Δεν αναφέρθηκαν θύματα και το πλοίο συνέχισε την πορεία του,  πρόσθεσε η Centcom, περιγράφοντας το υπό παναμαϊκή σημαία Huang Pu ως ένα «κινεζικής ιδιοκτησίας και εκμετάλλευσης» πλοίο.

Χούθι: Στο απυρόβλητο τα ρωσικά και κινεζικά πλοία

Λάθος εκτίμηση;

Οι Χούθι επιτέθηκαν στο MV Huang Pu παρά το γεγονός ότι προηγουμένως είχαν δηλώσει ότι δεν θα επιτίθονταν σε κινεζικά πλοία, ανέφερε η Centcom σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης νωρίς την Κυριακή.

Σύμφωνα πάντως με την Ambrey, τα στοιχεία εγγραφής του δεξαμενόπλοιου, συμπεριλαμβανομένου του ονόματος και του φορέα διαχείρισης, είχαν αλλάξει μόλις τον Φεβρουάριο του 2024″.

Από το 2019 εμφανίζονταν ότι ανήκε στη βρετανική εταιρεία Union Maritime Ltd, δήλωσε η Ambrey. Στην Union Maritime ανήκει και άλλο πλοίο που στο πρόσφατο παρελθόν έγινε στόχος των Χούθι.

Στο στόχαστρο η Δύση

Οι Χούθι τονίζουν ότι ότι στοχεύουν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, προσπαθώντας να ασκήσουν πίεση για τερματισμό του σαρωτικού πολέμου που έχει εξαπολύσει το Τελ Αβίβ στη Λωρίδα της Γάζας. Ωστόσο, φαίνεται πως έχουν κάνει λάθος σε ορισμένες περιπτώσεις, και γι’ αυτό Ρωσία και Κίνα πιθανότατα χρειάζονταν ισχυρότερες διαβεβαιώσεις ότι τα πλοία τους δεν κινδυνεύουν. Είναι ενδεικτικό ότι στα τέλη Ιανουαρίου πύραυλοι εξεράγησαν κοντά σε πλοίο που μετέφερε ρωσικό πετρέλαιο, στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Υεμένης.

Οι πλωτές οδοί -συμπεριλαμβανομένου του στενού Bab el-Mandeb που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν- είναι ζωτικής σημασίας για την παγκόσμια οικονομία. Είναι ενδεικτικό ότι υπό κανονικές συνθήκες μέσω αυτών διακινείται περίπου το 30% του παγκόσμιου φορτίου εμπορευματοκιβωτίων. Από την περιοχή δέρχονται επίσης μεγάλες ποσότητες πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά