Οι κερασιές  ανθίζουν και φέτος στην Πιερία αλλά παράλληλα «ανθίζει» και η ιδέα δημιουργίας ενός τουριστικού οργανισμού μάρκετινγκ (Destination Marketing Organization-DMO) με στόχο την προώθηση του προορισμού στη διεθνή και εσωτερική τουριστική αγορά.

Πιερία: Ζημιές σε καλλιέγειες από την κακοκαιρία – Κλιμάκιο του ΕΛΓΑ στην περιοχή

H Πιερία με 400 ξενοδοχεία με 20.000 κλίνες και 900 ενοικιαζόμενα καταλύματα με 22.000 κλίνες μπορεί να αποτελέσει  ένα τουριστικό προορισμό 365 ημερών καθώς συνδυάζει βουνό και θάλασσα. Στη σκιά του υψηλότερου βουνού της χώρας του Ολύμπου και με ακτογραμμή 77 χιλιομέτρων έχει όλες τις προϋποθέσεις για τουρισμό  όλων των εποχών λέει στον ot.gr o πρόεδρος του Πιερικού Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (Π.Ο.Τ.Α.Π.) Γιώργος Καραλής.

Ο ΠΟΤΑΠ μία πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2004 αλλά δραστηριοποιείται πολύ έντονα τα τελευταία χρόνια στοχεύει όπως αναφέρει ο κ. Καραλής να μετεξελιχθεί σε DMO μόλις το θεσμικό πλαίσιο το επιτρέψει. Προς το παρόν έχει καταφέρει να συνενώσει όλους σχεδόν τους επιχειρηματικούς φορείς και την τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση της Πιερίας και με την αποφασιστική συμβολή της εκκλησίας με επικεφαλής τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ. Γεώργιο, αναπτύσσει ένα σχέδιο τουριστικής προβολής της περιοχής που εκτείνεται στην ανάδειξη όλων των μορφών του τουρισμού.

Πόλος έλξης

Την Πιερία επισκέπτονται του θερινούς μήνες χιλιάδες τουρίστες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Από την χώρα μας προσελκύει κυρίως κατοίκους της Μακεδονίας, της γειτονικής Θεσσαλίας άλλες περιοχές της Βορείου Ελλάδος και πολύ λιγότερους από την Νότιο Ελλάδα. Από το εξωτερικό η μεγάλη πλειοψηφία των τουριστών περίπου το 70% είναι Σέρβοι και κάτοικοι της Βόρειας Μακεδονίας. Στόχος της τουριστικής βιομηχανίας της Πιερίας είναι η προσέλκυση επισκεπτών και από άλλες περιοχές των Βαλκανίων και κυρίως της Βορειοδυτικής Ευρώπης. Με την συμμετοχή σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις οι φορείς της περιοχής εστιάζουν στην προσέλκυση Γερμανών, Ολλανδών Πολωνών και Σκανδιναβών, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει μία «παροικία» στην Πιερία καθώς  600-700 οικογένειες διαθέτουν μόνιμες κατοικίας στα παράλια της Πιερίας. Επίσης οι προσπάθειες προσέλκυσης αναπτύσσονται και προς τους Ισραηλινούς οι οποίοι επισκέπτονται και την Θεσσαλονίκη.

Το brand name «Όλυμπος»

Να σημειωθεί ότι το INSETE σε ειδική μελέτη που έχει εκπονήσει με θέμα «Όλυμπος & ακτές Πιερίας» τονίζει μεταξύ άλλων ότι η περιοχή συγκαταλέγεται μέσα στους εδραιωμένους ή / και αναδυόμενους προορισμούς με σημαντική διεθνή φήμη και αναγνωρισιμότητα, κυρίως λόγω του διεθνούς “brand name” Όλυμπος, που μπορεί να αξιοποιηθεί περαιτέρω τουριστικά. Η μελέτη του INSETE σημειώνει ακόμη  ότι αποτελεί προορισμό με εστίαση στο μαζικό τουρισμό Sun & Beach που όμως διαθέτει δυνατότητες για την ανάπτυξη του Πολιτιστικού & Θρησκευτικού Τουρισμού, του Οικοτουρισμού, αγροτουρισμού και του Sports & Activities.

Κινούμενος σε αυτή την κατεύθυνση ο ΠΟΤΑΠ ενισχύει και προωθεί όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Ενδεικτικά στο πλαίσιο της ιδιαίτερης ανάδειξης του αγροτουρισμού εντάσσεται και το διήμερο δρώμενο «Ανθισμένες Κερασιές της Πιερίας», που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Απριλίου στον Κολινδρό και την επόμενη ημέρα στη Ράχη. Είναι δυο περιοχές με μεγάλες εκτάσεις με κερασιές, και οι εκδηλώσεις ακολουθούν το πρότυπο που εφαρμόζει ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού με την επωνυμία «Ανθισμένες Διαδρομές του Λευκάδιου Χερν».

Με το ίδιο σκεπτικό της ανάδειξης των πλεονεκτημάτων του νομού ο ΠΟΤΑΠ, με γνώμονα την σημαντική επισκεψιμότητα που γνωρίζει ο Όλυμπος καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, προχώρησε στην ανάθεση εκπόνηση μελέτης με στόχευση την καταγραφή, αναβάθμιση, αποτύπωση και βελτίωση των υφιστάμενων αλλά και νέων διαδρομών και μονοπατιών του.

Παράλληλα με την αξιοποίηση του Ολύμπου όπου έχουν αρχίσει και συζητούνται  κάποιες ιδέες για την δημιουργία ΣΔΙΤ, οι φορείς της περιοχής δίνουν ιδιαίτερο βάρος στην προώθηση και του χιονοδρομικού κέντρου του Ελατοχωρίου, η διοίκηση του οποίου ετοίμασε μια επενδυτική πρόταση ύψους 10 εκατ. ευρώ για να κατατεθεί στο  πρόγραμμα ενίσχυσης των χιονοδρομικών κέντρων του Υπουργείου Τουρισμού, για την μετεξέλιξη του Χιονοδρομικού σε προορισμού 365 ημερών.

Θρησκευτικός τουρισμός

Μια ακόμη προσπάθεια του ΠΟΤΑΠ είναι η ανάδειξη του θρησκευτικού τουρισμού. Ο επισκέπτης της Πιερίας μπορεί να περπατήσει στα «Βήματα του Αποστόλου Παύλου» ο οποίος κατά τη δεύτερη Ιεραποστολική του Περιοδεία, ερχόμενος από την Βέροια αναχώρησε για την Αθήνα από το λιμάνι της αρχαίας Πύδνας. Ο αρχαιολογικός χώρος της Πύδνας μαζί με το αρχαιολογικό πάρκο στο Δίον και το κάστρο του Πλαταμώνα συνιστούν τρία σημεία ιδιαίτερου ιστορικού  ενδιαφέροντος για τον επισκέπτη.

Συνδυάζοντας τον τουρισμό με τον πολιτισμό ο ΠΟΤΑΠ, εστιάζει καις την προβολή του Φεστιβάλ Ολύμπου, ένα ετήσιο Φεστιβάλ Μουσικής και Θεάτρου που αποτελεί ένα από τα σημαντικά πολιτιστικά γεγονότα της χώρας μας  και πραγματοποιείται ετησίως στους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο.

Ο ΠΟΤΑΠ διαδραματίζει ήδη καταλυτικό ρόλο στα τουριστικά δρώμενα του τόπου, με αποκλειστικό στόχο την ανάδειξη και προώθηση του Πιερικού προϊόντος, την ενίσχυση του εγχώριου τουρισμού, τη διαχείριση των υφιστάμενων τουριστικών αγορών και τη διερεύνηση εισόδου σε νέες, καθώς και τον εμπλουτισμό δράσεων τουριστικού περιεχομένου. Με ομαδική εργασία και συντονισμένη προσπάθεια είμαστε πεπεισμένοι πως θα πετύχουμε τους στόχους μας και θα αναδείξουμε την περιοχή μας ως κορυφαίο προορισμό 365 ημερών, αναφέρει ο κ. Καραλής, μιλώντας με δημοσιογράφους στο πλαισιο fam trip που οργάνωσε προσφατα ο οργανισμός.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Τουρισμός: Τι είναι το «Gig-Tripping» που κυριαρχεί στις ταξιδιωτικές τάσεις
Τουρισμός |

Το «Gig-Tripping» είναι η τελευταία ταξιδιωτική τάση που επιβάλλεται να δοκιμάσετε

Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, αυτός ο δημοφιλής όρος αποκτά ολοένα και περισσότερους οπαδούς - Ποιες πόλεις και χώρες είναι ιδανικές και οικονομικές για το συγκεκριμένο τύπου διακοπών

Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος: Αποφάσεις για τις πολιτικές προτεραιότητες ενόψει των ευρωεκλογών
Τουρισμός |

Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος: Αποφάσεις για τις πολιτικές προτεραιότητες ενόψει των ευρωεκλογών

Με τις ευρωπαϊκές εκλογές και την ουγγρική προεδρία της ΕΕ προ των πυλών, οι ηγέτες του κλάδου της φιλοξενίας είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν και να συναποφασίσουν για τις πολιτικές προτεραιότητες