Οι κερασιές ανθίζουν και φέτος στην Πιερία αλλά παράλληλα «ανθίζει» και η ιδέα δημιουργίας ενός τουριστικού οργανισμού μάρκετινγκ (Destination Marketing Organization-DMO) με στόχο την προώθηση του προορισμού στη διεθνή και εσωτερική τουριστική αγορά.
Πιερία: Ζημιές σε καλλιέγειες από την κακοκαιρία – Κλιμάκιο του ΕΛΓΑ στην περιοχή
H Πιερία με 400 ξενοδοχεία με 20.000 κλίνες και 900 ενοικιαζόμενα καταλύματα με 22.000 κλίνες μπορεί να αποτελέσει ένα τουριστικό προορισμό 365 ημερών καθώς συνδυάζει βουνό και θάλασσα. Στη σκιά του υψηλότερου βουνού της χώρας του Ολύμπου και με ακτογραμμή 77 χιλιομέτρων έχει όλες τις προϋποθέσεις για τουρισμό όλων των εποχών λέει στον ot.gr o πρόεδρος του Πιερικού Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (Π.Ο.Τ.Α.Π.) Γιώργος Καραλής.
Ο ΠΟΤΑΠ μία πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2004 αλλά δραστηριοποιείται πολύ έντονα τα τελευταία χρόνια στοχεύει όπως αναφέρει ο κ. Καραλής να μετεξελιχθεί σε DMO μόλις το θεσμικό πλαίσιο το επιτρέψει. Προς το παρόν έχει καταφέρει να συνενώσει όλους σχεδόν τους επιχειρηματικούς φορείς και την τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση της Πιερίας και με την αποφασιστική συμβολή της εκκλησίας με επικεφαλής τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ. Γεώργιο, αναπτύσσει ένα σχέδιο τουριστικής προβολής της περιοχής που εκτείνεται στην ανάδειξη όλων των μορφών του τουρισμού.
Πόλος έλξης
Την Πιερία επισκέπτονται του θερινούς μήνες χιλιάδες τουρίστες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Από την χώρα μας προσελκύει κυρίως κατοίκους της Μακεδονίας, της γειτονικής Θεσσαλίας άλλες περιοχές της Βορείου Ελλάδος και πολύ λιγότερους από την Νότιο Ελλάδα. Από το εξωτερικό η μεγάλη πλειοψηφία των τουριστών περίπου το 70% είναι Σέρβοι και κάτοικοι της Βόρειας Μακεδονίας. Στόχος της τουριστικής βιομηχανίας της Πιερίας είναι η προσέλκυση επισκεπτών και από άλλες περιοχές των Βαλκανίων και κυρίως της Βορειοδυτικής Ευρώπης. Με την συμμετοχή σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις οι φορείς της περιοχής εστιάζουν στην προσέλκυση Γερμανών, Ολλανδών Πολωνών και Σκανδιναβών, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει μία «παροικία» στην Πιερία καθώς 600-700 οικογένειες διαθέτουν μόνιμες κατοικίας στα παράλια της Πιερίας. Επίσης οι προσπάθειες προσέλκυσης αναπτύσσονται και προς τους Ισραηλινούς οι οποίοι επισκέπτονται και την Θεσσαλονίκη.
Το brand name «Όλυμπος»
Να σημειωθεί ότι το INSETE σε ειδική μελέτη που έχει εκπονήσει με θέμα «Όλυμπος & ακτές Πιερίας» τονίζει μεταξύ άλλων ότι η περιοχή συγκαταλέγεται μέσα στους εδραιωμένους ή / και αναδυόμενους προορισμούς με σημαντική διεθνή φήμη και αναγνωρισιμότητα, κυρίως λόγω του διεθνούς “brand name” Όλυμπος, που μπορεί να αξιοποιηθεί περαιτέρω τουριστικά. Η μελέτη του INSETE σημειώνει ακόμη ότι αποτελεί προορισμό με εστίαση στο μαζικό τουρισμό Sun & Beach που όμως διαθέτει δυνατότητες για την ανάπτυξη του Πολιτιστικού & Θρησκευτικού Τουρισμού, του Οικοτουρισμού, αγροτουρισμού και του Sports & Activities.
Κινούμενος σε αυτή την κατεύθυνση ο ΠΟΤΑΠ ενισχύει και προωθεί όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Ενδεικτικά στο πλαίσιο της ιδιαίτερης ανάδειξης του αγροτουρισμού εντάσσεται και το διήμερο δρώμενο «Ανθισμένες Κερασιές της Πιερίας», που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Απριλίου στον Κολινδρό και την επόμενη ημέρα στη Ράχη. Είναι δυο περιοχές με μεγάλες εκτάσεις με κερασιές, και οι εκδηλώσεις ακολουθούν το πρότυπο που εφαρμόζει ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού με την επωνυμία «Ανθισμένες Διαδρομές του Λευκάδιου Χερν».
Με το ίδιο σκεπτικό της ανάδειξης των πλεονεκτημάτων του νομού ο ΠΟΤΑΠ, με γνώμονα την σημαντική επισκεψιμότητα που γνωρίζει ο Όλυμπος καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, προχώρησε στην ανάθεση εκπόνηση μελέτης με στόχευση την καταγραφή, αναβάθμιση, αποτύπωση και βελτίωση των υφιστάμενων αλλά και νέων διαδρομών και μονοπατιών του.
Παράλληλα με την αξιοποίηση του Ολύμπου όπου έχουν αρχίσει και συζητούνται κάποιες ιδέες για την δημιουργία ΣΔΙΤ, οι φορείς της περιοχής δίνουν ιδιαίτερο βάρος στην προώθηση και του χιονοδρομικού κέντρου του Ελατοχωρίου, η διοίκηση του οποίου ετοίμασε μια επενδυτική πρόταση ύψους 10 εκατ. ευρώ για να κατατεθεί στο πρόγραμμα ενίσχυσης των χιονοδρομικών κέντρων του Υπουργείου Τουρισμού, για την μετεξέλιξη του Χιονοδρομικού σε προορισμού 365 ημερών.
Θρησκευτικός τουρισμός
Μια ακόμη προσπάθεια του ΠΟΤΑΠ είναι η ανάδειξη του θρησκευτικού τουρισμού. Ο επισκέπτης της Πιερίας μπορεί να περπατήσει στα «Βήματα του Αποστόλου Παύλου» ο οποίος κατά τη δεύτερη Ιεραποστολική του Περιοδεία, ερχόμενος από την Βέροια αναχώρησε για την Αθήνα από το λιμάνι της αρχαίας Πύδνας. Ο αρχαιολογικός χώρος της Πύδνας μαζί με το αρχαιολογικό πάρκο στο Δίον και το κάστρο του Πλαταμώνα συνιστούν τρία σημεία ιδιαίτερου ιστορικού ενδιαφέροντος για τον επισκέπτη.
Συνδυάζοντας τον τουρισμό με τον πολιτισμό ο ΠΟΤΑΠ, εστιάζει καις την προβολή του Φεστιβάλ Ολύμπου, ένα ετήσιο Φεστιβάλ Μουσικής και Θεάτρου που αποτελεί ένα από τα σημαντικά πολιτιστικά γεγονότα της χώρας μας και πραγματοποιείται ετησίως στους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο.
Ο ΠΟΤΑΠ διαδραματίζει ήδη καταλυτικό ρόλο στα τουριστικά δρώμενα του τόπου, με αποκλειστικό στόχο την ανάδειξη και προώθηση του Πιερικού προϊόντος, την ενίσχυση του εγχώριου τουρισμού, τη διαχείριση των υφιστάμενων τουριστικών αγορών και τη διερεύνηση εισόδου σε νέες, καθώς και τον εμπλουτισμό δράσεων τουριστικού περιεχομένου. Με ομαδική εργασία και συντονισμένη προσπάθεια είμαστε πεπεισμένοι πως θα πετύχουμε τους στόχους μας και θα αναδείξουμε την περιοχή μας ως κορυφαίο προορισμό 365 ημερών, αναφέρει ο κ. Καραλής, μιλώντας με δημοσιογράφους στο πλαισιο fam trip που οργάνωσε προσφατα ο οργανισμός.
Latest News
«Απογειώθηκαν» τα ελληνικά αεροδρόμια το 11μηνο - Έχασε έδαφος η Μύκονος [πίνακας]
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Fraport για την επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας
Τα Aria Hotels παρουσιάζουν το Ventus di Milo στη Μήλο
Τα Aria Hotels συνεχίζουν να καινοτομούν και να επενδύουν στον τομέα της βιώσιμης φιλοξενίας και ανάπτυξης
Το «mega στόρι» της επόμενης δεκαετίας στον τουρισμό μυρίζει... κάρι
Μέχρι το 2034, οι δαπάνες των Ινδών ταξιδιωτών για ταξίδια εκτός συνόρων προβλέπεται να υπερδιπλασιαστούν στα 76,8 δισεκατομμύρια δολάρια
Όμιλος Λάμψα: Ανοίγει το 4ο ξενοδοχείο στην Αθήνα - Η ιστορία του ακινήτου από την εποχή της κατοχής
Ο όμιλος Λάμψα επένδυσε πάνω από 2,5 εκατ. ευρώ για να το «μεταμορφώσει» από χώρο κατοικιών σε ξενοδοχείο
Παράθυρο Κεφαλογιάννη για αλλαγές στο πλαίσιο των Airbnb
Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για επιμέρους αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά στις μισθώσεις τύπου Airbnb
Ερχονται «χρυσές» ημέρες στον τουρισμό - Η πρόβλεψη του WTO
Οι περισσότερες περιοχές σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη ξεπεράσει to 100% της τουριστικής ανάκαμψης, αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού
Επένδυση ύψους 200 εκατ. προωθεί στο Καβούσι το Metaxa Hospitality Group
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ που εγκρίνει το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης της Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) «CAPE THOLOS»
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.
Airbnb: Επιπλέον «χαράτσι» 600 ευρώ φέρνουν τα νέα μέτρα
Έντονες είναι οι αντιδράσεις για το νομοσχέδιο βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb)
EasyJet: Αυξάνει τα δρομολόγια της στην Αθήνα - Ο νέος στόχος για επιβάτες το 2025
Η EasyJet επανατοποθετείται στην ελληνική τουριστική αγορά ανεβάζοντας το καλοκαίρι σε 15 τον αριθμό των δρομολογίων από Αθήνα - Σενάριο και για βάση στο «Ελ. Βενιζέλος»