Διάχυτη είναι η αισιοδοξία μεταξύ των ξενοδόχων για την φετινή τουριστική σεζόν από τα μηνύματα που εισέπραξαν οι ξενοδόχοι, από την συμμετοχή τους στην Διεθνή Έκθεση Τουρισμού ITB, τη μεγαλύτερη του κλάδου που ολοκληρώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα.

Σαντορίνη: Γιατί είναι αναγκαίο το δεύτερο τελεφερίκ

Όλοι σχεδόν οι προορισμοί καταγράφουν άνοδο στις προκρατήσεις μέχρι και 10% σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο, μια τάση που αν συνεχιστεί σημαίνει νέο ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό τόσο σε αφίξεις όσο και έσοδα.

Η Σαντορίνη και η Μύκονος

Με την εξαίρεση της Σαντορίνης και της Μυκόνου που τα πρώτα στοιχεία δείχνουν σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου νέα πτώση κατά 10% σχεδόν, όλοι οι υπόλοιποι προορισμοί βλέπουν τις προκρατήσεις να εκτοξεύονται, αποτυπώνοντας ένα ισχυρό ενδιαφέρον των tour operators από την Βόρεια και Δυτική Ευρώπη για την χώρα μας.
Σε αντίθεση με το γενικότερο θετικό κλίμα τα δυο πιο δημοφιλή νησιά των Κυκλάδων, έδωσαν στο Βερολίνο τη μάχη να ανατρέψουν το «No Mykonos, No Santorini» που κυριάρχησε πέρυσι ανέφερε στο ot.gr ξενοδοχειακός παράγων από τη Σαντορίνη.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του INSETE, το 2023 το αεροδρόμιο της Σαντορίνης κατάγραψε πτώση αφίξεων κατά 9,3% ή 77 χιλιάδες επιβάτες στις 752 χιλιάδες επιβάτες και το αεροδρόμιο της Μυκόνου παρουσίασες επίσης μείωση κατά 5,6% (34 χιλιάδες επιβάτες) στις με 563 χιλ..

Αυξήσεις στις προκρατήσεις

Ενδεικτικές του κλίματος που επικράτησε στο Βερολίνο είναι οι δηλώσεις του Προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) κ. Γιάννη Χατζή ο οποίος σημείωσε ότι «Πήγαμε στην ΙΤΒ για να εκπροσωπήσουμε τον κλάδο και την χώρα μας, η οποία έχει ένα μοναδικό value proposition, με ανταγωνιστικές τιμές και σπουδαίες προοπτικές ανάπτυξης. Η Ελλάδα φαίνεται να κερδίζει συνεχώς έδαφος στην διεθνή τουριστική αγορά. Οι αυξήσεις στις προ-κρατήσεις σε κάποιες περιοχές πλησιάζουν ακόμα και το 10%. Παρότι περισσότερες προ-κρατήσεις σημαίνει στις καλές σεζόν λιγότερα έσοδα, είμαστε χαρούμενοι που οι επισκέπτες ψηφίζουν τόσο δυναμικά Ελλάδα. Ευχαριστούμε τον ΕΟΤ για τη φιλοξενία και την άριστη συνεργασία».
Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Φραγκάκης δήλωσε τα εξής: «Από το 2021 έχουμε σταθερή συνεργασία με την ΠΟΞ για την προώθηση της ηπειρωτικής Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού. Εκτός από τις στοχευμένες καμπάνιες μας για τον ελληνικό χειμώνα και το Greekend, έχουμε προχωρήσει και σε ειδικά events στο εξωτερικό για την παρουσίαση των εμπειριών που μπορεί να ζήσει ο επισκέπτης μας πέρα από τον ήλιο και τη θάλασσα. Η ITB είναι μια από τις εκθέσεις που προωθούμε τους ηπειρωτικούς προορισμούς σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα και την ΠΟΞ την οποία και ευχαριστώ για την άριστη συνεργασία».

Δώδεκα μήνες

«Με την στοχευμένη παρουσία μας στην ITB και την ενδυνάμωση της συνεργασίας μας με τον ΕΟΤ, οι ξενοδόχοι της ελληνικής περιφέρειας επιδιώκουμε να εκπέμψουμε ένα θετικό και καθαρό μήνυμα. Ότι οι επισκέπτες μας μπορούν να απολαμβάνουν μοναδικές στιγμές φιλοξενίας και εμπειριών όχι μόνο στα νησιά μας, αλλά και στον «κορμό» της χώρας μας, δηλαδή την ηπειρωτική Ελλάδα και μάλιστα, δώδεκα μήνες τον χρόνο», σημείωσε από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας της ΠΟΞ κ. Άγγελος Καλλίας.
Η Ρόδος και η Κρήτη
Η άνοδος των προκρατήσεων εντοπίζεται και σε πολύ δημοφιλείς προορισμούς όπως η Ρόδος και η Κρήτη αλλά και σε λιγότερο δημοφιλείς όπως για παράδειγμα η ακτογραμμή της Πιερίας όπου τα μέλη του Πιερικού Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΠΟΤΑΠ), με επικεφαλής τον πρόεδρο του Γιώργο Καραλή κατέγραψαν ενίσχυση του ενδιαφέροντος για τον προρισμό στις συναντήσεις που είχαν με στελέχη του κορυφαίου tour operator της Γερμανίας «Alltours», με εκπροσώπους του ταξιδιωτικού ομίλου «Jet2», της εταιρίας «Schauinsland-Reisen κ.α.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Τουρισμός: Τι είναι το «Gig-Tripping» που κυριαρχεί στις ταξιδιωτικές τάσεις
Τουρισμός |

Το «Gig-Tripping» είναι η τελευταία ταξιδιωτική τάση που επιβάλλεται να δοκιμάσετε

Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, αυτός ο δημοφιλής όρος αποκτά ολοένα και περισσότερους οπαδούς - Ποιες πόλεις και χώρες είναι ιδανικές και οικονομικές για το συγκεκριμένο τύπου διακοπών

Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος: Αποφάσεις για τις πολιτικές προτεραιότητες ενόψει των ευρωεκλογών
Τουρισμός |

Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος: Αποφάσεις για τις πολιτικές προτεραιότητες ενόψει των ευρωεκλογών

Με τις ευρωπαϊκές εκλογές και την ουγγρική προεδρία της ΕΕ προ των πυλών, οι ηγέτες του κλάδου της φιλοξενίας είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν και να συναποφασίσουν για τις πολιτικές προτεραιότητες