Στην αντεπίθεση περνούν η Hershey, η Mondelez κι άλλες εταιρείες παρασκευής γλυκισμάτων ενόψει το Πάσχα, προκειμένου να σώσουν την… παρτίδα.
Με τις τιμές του κακάο να έχουν υπερδιπλασιαστεί από την αρχή του έτους, εκτινάσσοντας το κόστος στις παραδοσιακές πασχαλινές λιχουδιές, όπως τα σοκολατένια αβγά και λαγουδάκια, οι κολοσσοί του κλάδου προσπαθούν να στρέψουν αλλού το καταναλωτικό ενδιαφέρον: κάνουν προσφορές σε εναλλακτικά γλυκά χωρίς σοκολάτα, όπως για παράδειγμα αβγά cream and cookies.
Με τις «παρορμητικές αγορές» σοκολάτας και γλυκών από τους αγοραστές στα ψιλικατζίδικα και στα ταμεία παντοπωλείων να μειώνονται, σύμφωνα με τα στοιχεία του κλάδου, ειδικές περιστάσεις όπως το Πάσχα και το Halloween είναι όλο και πιο σημαντικές για τις πωλήσεις των εταιρειών. Οι τιμές της ζάχαρης είναι επίσης αυξημένες κατά 7%.
Το ράλι της… σοκολάτας: Πιο ακριβό από τον χαλκό το κακάο
Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόσθετη πίεση στα περιθώρια κέρδους τους, καθώς οι αντισταθμίσεις τους που προστατεύουν το κόστος των εμπορευμάτων λήγουν αργότερα φέτος και το επόμενο έτος. Ωστόσο, οι αυξήσεις των τιμών έρχονται σε μια ευαίσθητη στιγμή, καθιστώντας ακόμα πιο καθοριστικές τις εποχικές πωλήσεις .
Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Ένωση Ζαχαροπλαστείων, τα οποία παραθέτει το Reuters, οι πασχαλινές ζαχαρωτών πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, τον μεγαλύτερο καταναλωτή σοκολάτας στον κόσμο, αναμένεται να φτάσουν τουλάχιστον το περσινό σύνολο των περίπου 5,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αν και αυτό θα οφείλεται κυρίως στην αύξηση των τιμών και όχι στον όγκο πωλήσεων.
Εποχικές αγορές
Το Πάσχα είναι η τρίτη μεγαλύτερη ευκαιρία στις Ηνωμένες Πολιτείες για αγορά σοκολάτας και καραμέλας, με το Halloween να καταλαμβάνει την πρώτη θέση, ακολουθούμενο από τις χειμερινές διακοπές, σύμφωνα με την ένωση ζαχαροπλαστών.
«Οι άνθρωποι θα αγοράσουν κατά τη διάρκεια των διακοπών, αλλά θα κόψουν τις παρορμητικές αγορές», είπε ο David Branch, διευθυντής τομέα που επικεντρώνεται στο κακάο στο Wells Fargo Agri-Food Institute.
Στοιχεία από την Εθνική Ένωση Ζαχαροπλαστείων δείχνουν ότι πέρυσι, ο όγκος της σοκολάτας και των ζαχαρωτών που πωλήθηκαν για καθημερινές περιστάσεις μειώθηκε κατά 3,6% σε σύγκριση με το 2022. Οι όγκοι σοκολάτας και καραμέλας που πωλήθηκαν για εποχιακές περιστάσεις όπως το Πάσχα αυξήθηκαν ελαφρώς κατά 0,1%.
Ως εκ τούτου, η Hershey στέλνει περισσότερες λιχουδιές χωρίς κακάο σε λιανοπωλητές αυτό το Πάσχα, εκτός από τα εμβληματικά λαγουδάκια και τα αυγά της Reese’s.
Παρουσιάζει ένα νέο πακέτο με έξι κουνελάκια «cookies ‘n’ cream» , προσφέροντας τραγανές μπάρες λεμονιού Kit Kat και ζελεδάκια Haribo με πλάκες σοκολάτας στις τσάντες της.
Η εκπρόσωπος της Hershey, Allison Kleinfelter, δήλωσε ότι οι καταναλωτές συνεχίζουν να αγοράζουν εποχιακά προϊόντα επειδή οι γονείς θέλουν να διατηρήσουν τις παραδόσεις όπως τα πασχαλινά καλάθια γεμάτα με λαγουδάκια σοκολάτας και το κυνήγι αυγών.
Οι πασχαλινές προσφορές χωρίς σοκολάτα δεν έχουν καμία σχέση με τις τρέχουσες τιμές του κακάο, πρόσθεσε.
Ο Simon Crowther, διευθυντής μάρκετινγκ για την εποχική ζαχαροπλαστική στο Ηνωμένο Βασίλειο στη Mondelez είπε στο Reuters ότι η εταιρεία παραγωγής μπισκότων Oreo παρουσίασε μια νέα σειρά «Cadbury Ultimate Egg» και ένα premium Toblerone «Edgy Egg», που απευθύνεται σε μεγαλύτερες οικογένειες και αγοραστές που μπορεί να είναι πιο πρόθυμοι.
Εκπτώσεις
Οι λιανοπωλητές των ΗΠΑ αύξησαν τις εκπτώσεις σε Cadbury, Reese’s, Hershey’s, M&Ms και Lindt αυτό το Πάσχα έναντι του προηγούμενου, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης ερευνών Dataweave.
Το Target και το Kroger προσφέρουν επίσης μεγαλύτερες εκπτώσεις σε πασχαλινά γλυκά φέτος σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με την εταιρεία.
Ο John Ament, ανεξάρτητος σύμβουλος και πρώην παγκόσμιος αντιπρόεδρος κακάο στην εταιρεία M&M Mars, είπε ότι δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η σοκολάτα θα έχει μεγαλύτερη έκπτωση αυτό το Πάσχα σε σύγκριση με το προηγούμενο, επειδή οι καταναλωτές έχουν κουραστεί από τις αυξήσεις των τιμών.
Οι εταιρείες σοκολάτας τείνουν να αντισταθμίζουν τις αγορές πρώτων υλών τους έως και 12 μήνες νωρίτερα, και με το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης της τιμής του κακάο να συμβαίνει αυτό το τρίμηνο, το τρέχον κόστος παραγωγής σοκολάτας θα θεωρηθεί χαμηλό στο τέλος του έτους.
Ακόμα κι έτσι, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να προωθηθούν οι αυξήσεις τιμών. Τα στοιχεία της Nielsen δείχνουν ότι η τιμή ανά μονάδα σοκολάτας στις ΗΠΑ αυξήθηκε 10,4% έως τις αρχές Μαρτίου, έναντι 14,3% άνοδο την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Εκπρόσωπος της Mondelez είπε στο Reuters ότι καθώς το κόστος των εισροών αυξάνεται φέτος, η εταιρεία θα εξετάσει όχι μόνο τις αυξήσεις των τιμών, αλλά και «να αλλάξει το βάρος της μονάδας» των σοκολατών της – μια τεχνική που είναι κοινώς γνωστή ως «shrinkflation».
Latest News
Διάσημες, ακριβές αλλά χωρίς διαφήμιση - Ποιες είναι οι τσάντες Goyard
Μία από τις πιο εμβληματικές και ακριβές τσάντες της μόδας έχει βρεθεί στα χέρια προσωπικοτήτων όπως ο Πάμπλο Πικάσο, η Κοκό Σανέλ, ο Καρλ Λάγκερφελντ αλλά και μέλη της δυναστείας των Ρομανώφ
Γιατί οι πλούσιοι δεν αποκαλύπτουν στους κληρονόμους τους τα παριουσιακά τους
Οι νεαροί κληρονόμοι μπορούν να βρουν τις επαύλεις των γονιών τους στο Zillow. Κι όμως, πολλές πλούσιες οικογένειες προσπαθούν να κρύψουν την οικογενειακή τους περιουσία,...
Οι 4 συμβουλές του Μπάφετ που «ξεκλειδώνουν» πετυχημένες επενδύσεις
Τα 4 βήματα που ανοίγουν τον δρόμο της επιτυχίας
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Ναι μεν, αλλά - Γιατί η IPO της Puig δεν «ανέστησε» την αγορά
Η IPO της μητρικής εταιρείας της Apivita κύλησε πολύ καλύτερα από κάποιες άλλες πρόσφατες δημόσιες εγγραφές μόδας και ομορφιάς
Υγειονομική περίθαλψη στις ΗΠΑ - Μετά την Walmart, ποιος;
Ο κλάδος είδε σημαντικές επενδύσεις, συγχωνεύσεις και εξαγορές κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, καθώς επιλογές όπως η τηλεϊατρική έγιναν πιο συνηθισμένες
JP Morgan: Προσοχή στην «παγίδα» που έστησαν οι τεχνολογικές mega-caps
Το ράλι των megacap τίτλων επισκίασε τις ανησυχίες για τα επιτόκια
Τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας Rivian και ο νέος CEO
Ανάμεσα σε άλλα σχέδια, η Rivian σκοπεύει να συμμετάσχει σε πολλά έργα βελτίωσης της πόλης για να δείξει τη συνεχή δέσμευσή της να επενδύει στην οικονομία και την κοινότητα του Ιλινόις
Ανθίζει ο διαστημικός τουρισμός στην Κίνα
Ήδη 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι έχουν επισκεφθεί το Wenchang τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ ο αριθμός των ξενοδοχείων έχει αυξηθεί από πέντε σε περισσότερα από 50
Η Ταϊβάν δημιουργεί το δικό της «Starlink» - Στόχος να αντιμετωπίσει την κινεζική απειλή
Η διασφάλιση ότι τα συστήματα επικοινωνίας της Ταϊβάν θα παραμείνουν λειτουργικά σε έκτακτες στιγμές αποτελεί προτεραιότητα για τους ηγέτες του νησιού