Αντιμέτωπο με νέες αναταραχές βρίσκεται το παγκόσμιο εμπόριο, καθώς η κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη αναμένεται να κρατήσει κλειστό για σημαντικό διάστημα ένα από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια των ΗΠΑ.

Μπάιντεν: Εμείς θα πληρώσουμε για την ανακατασκευή της γέφυρας στη Βαλτιμόρη

Ήδη οι αρμόδιοι αξιωματούχοι ανακοίνωσαν ότι η θαλάσσια κυκλοφορία μέσω του λιμανιού, που πέρσι ξεπέρασε τα 47 εκατ. τόνους φορτίων, θα ανασταλεί μέχρι νεοτέρας.

«Σημαντικές επιπτώσεις»

Η εξέλιξη αυτή θα μπορούσε να έχει «σημαντικές επιπτώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού», προειδοποίησε μιλώντας στο BBC ο Μάρκο Φορτζιόνε, γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Εξαγωγών και Διεθνούς Εμπορίου, καθώς από τον εν λόγω λιμένα εξάγοντε μεγάλα φορτία αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι το 2023 από τη Βαλτιμόρη πέρασαν περισσότερα από 750.000 αυτοκίνητα και οχήματα από αμερικανικές, βρετανικές και ευρωπαϊκές εταιρείες όπως η General Motors, η Ford, η Jaguar Land Rover, η Nissan, η Fiat και η Audi.

Πρόκειται, τέλος, για το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι των ΗΠΑ όσον αφορά τις εξαγωγές άνθρακα.

Πέραν των αναλυτών, ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ ξεκαθάρισε ότι ο αποκλεισμός του λιμανιού θα επιφέρει «σημαντικές και παρατεταμένες επιπτώσεις στις αλυσίδες εφοδιασμού». Προειδοποίησε δε ότι «είναι πολύ νωρίς για να δώσουμε εκτιμήσεις σχετικά με το τι θα χρειαστεί για να καθαρίσει το κανάλι και να ανοίξει ξανά το λιμάνι».

Τι θα γίνει με τα εμπορευματοκιβώτια

Παρά τη σημασία του πάντως στον τομέα της διακίνησης οχημάτων και άνθρακα, το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι μάλλον ήσσονος σημασίας όσονα φορά τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων. Το τέταρτο τρίμηνο του 2023 μετέφερε 265.000 containers, έναντι περίπου 2 εκατομμυρίων που διακινήθηκαν από τα λιμάνια της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσει. Θεωρείται ως εκ τούτου ότι τα φορτία που προορίζονταν για τη Βαλτιμόρη θα προωθηθούν εύκολα σε γειτονικά λιμάνια.

Τις πρώτες ώρες μετά την καταστροφή της γέφυρας υπήρξαν φόβοι ότι θα επηρρεαστούν και οι εξαγωγές LNG από τον τερματικό σταθμό του Cove Point. Ωστόσο σύντομα διακριβώθηκε ότι οι δραστηριότητες του τερματικού σταθμού LNG δεν επηρεάστηκαν από το συμβάν.

Ήδη από την Τρίτη ο πρόεδρος Μπάιντεν δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ «θα κινήσει γη και ουρανό για να ανοίξει ξανά το λιμάνι και να ξαναχτίσει τη γέφυρα το συντομότερο δυνατό», σημειώνοντας πάντως ότι η διαδικασία αυτή «θα πάρει κάποιο χρόνο».

Φόβοι για την απασχόληση

Ερώτημα αποτελεί και το τι επιπτώσεις θα έχει το κλείσιμο του λιμανιού στην απασχόληση στην περιοχή: Υπολογίζεται ότι το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι άμεσα υπεύθυνο για περίπου 15.000 θέσεις εργασίας και υποστηρίζει άλλες 140.000.

Ήδη μετά το ατύχημα, ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός Maersk ανακοίνωσε ότι «θα παραλείψει τη Βαλτιμόρη για το προβλέψιμο μέλλον».

Ορισμένες σιδηροδρομικές εταιρείες και εταιρείες άνθρακα προειδοποίησαν επίσης τους πελάτες τους για διαταραχές στις εξαγωγές άνθρακα.

Το ενδιαφέρον στρέφεται τώρα στην έρευνα για το τι πήγε στραβά, με μια ομάδα εμπειρογνωμόνων για την ασφάλεια των μεταφορών να ελπίζει να επιβιβαστεί στο λαβωμένο πλοίο και να ανακτήσει τον καταγραφέα δεδομένων του.

Η ακριβής αιτία της συντριβής δεν έχει ακόμη εξακριβωθεί, αλλά οι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι το πλοίο εμφάνισε πρόβλημα με την παροχή ισχύος και εξέπεμψε σήμα κινδύνου πριν χτυπήσει στη γέφυρα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή