Αντιμέτωπο με νέες αναταραχές βρίσκεται το παγκόσμιο εμπόριο, καθώς η κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη αναμένεται να κρατήσει κλειστό για σημαντικό διάστημα ένα από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια των ΗΠΑ.
Μπάιντεν: Εμείς θα πληρώσουμε για την ανακατασκευή της γέφυρας στη Βαλτιμόρη
Ήδη οι αρμόδιοι αξιωματούχοι ανακοίνωσαν ότι η θαλάσσια κυκλοφορία μέσω του λιμανιού, που πέρσι ξεπέρασε τα 47 εκατ. τόνους φορτίων, θα ανασταλεί μέχρι νεοτέρας.
«Σημαντικές επιπτώσεις»
Η εξέλιξη αυτή θα μπορούσε να έχει «σημαντικές επιπτώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού», προειδοποίησε μιλώντας στο BBC ο Μάρκο Φορτζιόνε, γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Εξαγωγών και Διεθνούς Εμπορίου, καθώς από τον εν λόγω λιμένα εξάγοντε μεγάλα φορτία αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι το 2023 από τη Βαλτιμόρη πέρασαν περισσότερα από 750.000 αυτοκίνητα και οχήματα από αμερικανικές, βρετανικές και ευρωπαϊκές εταιρείες όπως η General Motors, η Ford, η Jaguar Land Rover, η Nissan, η Fiat και η Audi.
Πρόκειται, τέλος, για το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι των ΗΠΑ όσον αφορά τις εξαγωγές άνθρακα.
Πέραν των αναλυτών, ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ ξεκαθάρισε ότι ο αποκλεισμός του λιμανιού θα επιφέρει «σημαντικές και παρατεταμένες επιπτώσεις στις αλυσίδες εφοδιασμού». Προειδοποίησε δε ότι «είναι πολύ νωρίς για να δώσουμε εκτιμήσεις σχετικά με το τι θα χρειαστεί για να καθαρίσει το κανάλι και να ανοίξει ξανά το λιμάνι».
Τι θα γίνει με τα εμπορευματοκιβώτια
Παρά τη σημασία του πάντως στον τομέα της διακίνησης οχημάτων και άνθρακα, το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι μάλλον ήσσονος σημασίας όσονα φορά τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων. Το τέταρτο τρίμηνο του 2023 μετέφερε 265.000 containers, έναντι περίπου 2 εκατομμυρίων που διακινήθηκαν από τα λιμάνια της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσει. Θεωρείται ως εκ τούτου ότι τα φορτία που προορίζονταν για τη Βαλτιμόρη θα προωθηθούν εύκολα σε γειτονικά λιμάνια.
Τις πρώτες ώρες μετά την καταστροφή της γέφυρας υπήρξαν φόβοι ότι θα επηρρεαστούν και οι εξαγωγές LNG από τον τερματικό σταθμό του Cove Point. Ωστόσο σύντομα διακριβώθηκε ότι οι δραστηριότητες του τερματικού σταθμού LNG δεν επηρεάστηκαν από το συμβάν.
Ήδη από την Τρίτη ο πρόεδρος Μπάιντεν δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ «θα κινήσει γη και ουρανό για να ανοίξει ξανά το λιμάνι και να ξαναχτίσει τη γέφυρα το συντομότερο δυνατό», σημειώνοντας πάντως ότι η διαδικασία αυτή «θα πάρει κάποιο χρόνο».
Φόβοι για την απασχόληση
Ερώτημα αποτελεί και το τι επιπτώσεις θα έχει το κλείσιμο του λιμανιού στην απασχόληση στην περιοχή: Υπολογίζεται ότι το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι άμεσα υπεύθυνο για περίπου 15.000 θέσεις εργασίας και υποστηρίζει άλλες 140.000.
Ήδη μετά το ατύχημα, ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός Maersk ανακοίνωσε ότι «θα παραλείψει τη Βαλτιμόρη για το προβλέψιμο μέλλον».
Ορισμένες σιδηροδρομικές εταιρείες και εταιρείες άνθρακα προειδοποίησαν επίσης τους πελάτες τους για διαταραχές στις εξαγωγές άνθρακα.
Το ενδιαφέρον στρέφεται τώρα στην έρευνα για το τι πήγε στραβά, με μια ομάδα εμπειρογνωμόνων για την ασφάλεια των μεταφορών να ελπίζει να επιβιβαστεί στο λαβωμένο πλοίο και να ανακτήσει τον καταγραφέα δεδομένων του.
Η ακριβής αιτία της συντριβής δεν έχει ακόμη εξακριβωθεί, αλλά οι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι το πλοίο εμφάνισε πρόβλημα με την παροχή ισχύος και εξέπεμψε σήμα κινδύνου πριν χτυπήσει στη γέφυρα.
Latest News
Σκληρό πόκερ για την Gen Z - Η Adidas κοντράρει στα... ίσια τη Nike
Φαίνεται πως η ανάπτυξη της Adidas ξεπερνάει αυτήν της Nike για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια το 2024 - αυτό σημαίνει ότι το γερμανικό sports brand θα παραμεινει για μερικά ακόμη χρόνια στην κορυφή
Τι πάει λάθος με τον ΦΠΑ της Βρετανίας;
Οι φτωχοί τείνουν να δαπανούν περισσότερο από το εισόδημά τους από ό,τι οι πλούσιοι, καθιστώντας τον ΦΠΑ εγγενώς οπισθοδρομικό
Η συνταγή που θα σας... κρατήσει πλούσιους για πάντα
Το να ζείτε λιτά είναι μια κακή στρατηγική για να γίνετε πλούσιοι επισημαίνει στο Business Insider ο χρηματιστής Eric Roberge
Σπάνια συλλογή νομισμάτων στο σφυρί - Πόσο αξίζει
Δανοί κληρονόμοι θα πουλήσουν μια σπάνια συλλογή νομισμάτων 72 εκατομμυρίων δολαρίων μετά από 100 χρόνια
Γαλλική βοήθεια στην ηλεκτρική σύνδεση του Μαρόκου με τη Δυτική Σαχάρα
Η Γαλλία είναι ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στο Μαρόκο - Στη χώρα υπάρχουν εργοστάσια των Renault (αυτοκίνητα) και Safran (αεροδιαστημική).
5.000 δολάρια το κεφάλι – Οι κερδοσκόποι του πολέμου και το τίμημα της σωτηρίας από την κόλαση της Γάζας
Δεκάδες χιλιάδες Παλαιστίνιοι έχουν φύγει από τη Λωρίδα της Γάζας προς την Αίγυπτο, πληρώνοντας σε μεσάζοντες 5.000 δολάρια έκαστος για άδειες εξόδου
Δημοσκόπηση Reuters: Πού θα καθίσει η μπίλια του πληθωρισμού και της ανάπτυξης
Οι οικονομολόγοι εξακολουθούν να αναμένουν ότι οι μεγάλες κεντρικές τράπεζες θα μειώσουν τα επιτόκια είτε αυτό το τρίμηνο είτε το επόμενο
Γιατί οι ψηφιακοί νομάδες επιλέγουν Τουρκία - Η διαδικασία, τα έγγραφα και το... εισόδημα
Σε λειτουργία η πλατφόρμα της Τουρκία για τη χορήγηση βίζα σε ψηφιακούς νομάδες
Ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street η Microsoft για έσοδα και κέρδη
Η άνοδος της μετοχής της Microsoft μετά την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης αύξησε την χρηματιστηριακή της αξία κατά 128 δισεκατομμύρια δολάρια
Δανεισμός και κατανάλωση φέρνουν πιο κοντά τις μειώσεις επιτοκίων
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της ΕΚΤ για τις επόμενες κινήσεις στη νομισματική πολιτική