Η Visa και η Mastercard προχώρησαν σε διακανονισμό, το ύψος του οποίου εκτιμάται ότι ανέρχεται στα 30 δισ. δολάρια, για τον περιορισμό των χρεώσεων πιστωτικών και χρεωστικών καρτών από τους εμπόρους.
Ο αντιμονοπωλιακός διακανονισμός που ανακοινώθηκε την Τρίτη είναι ένας από τους μεγαλύτερους στην ιστορία των ΗΠΑ και, εάν λάβει την έγκριση του δικαστηρίου, θα επιλύσει τις περισσότερες αξιώσεις σε δικαστικές διαφορές σε εθνικό επίπεδο που ξεκίνησαν το 2005.
MasterCard: Σχέδιο για πληρωμές με κάρτες στα ταξί χωρίς προμήθεια – Δεν αποκλείονται εξαγορές
Ορισμένοι επικριτές αυτής της εξέλιξης πιστεύουν ότι μπορεί να μην φτάσει αρκετά μακριά, εκτιμώντας ότι η εξοικονόμηση θα είναι προσωρινή και οι χρεώσεις θα παραμείνουν υψηλές.
Οι έμποροι έχουν κατηγορήσει εδώ και καιρό τη Visa και τη Mastercard ότι χρεώνουν διογκωμένες προμήθειες swipe ή διατραπεζικές προμήθειες, όταν οι αγοραστές χρησιμοποιούσαν πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες, και ότι τους απαγορεύουν να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να χρησιμοποιήσουν την πιστωτική ή χρεωστική κάρτα άλλης εταιρείας.
Οι προμήθειες χρήσης των καρτών περιλαμβάνουν συνήθως μικρές σταθερές χρεώσεις συν ένα ποσοστό των συνολικών ποσών πώλησης και κατά μέσο όρο περίπου 1,5% έως 3,5% ανά συναλλαγή σύμφωνα με το Bankrate.com.
Στο πλαίσιο του διακανονισμού, η Visa και η Mastercard θα μειώσουν τα ποσοστά προμήθειας κατά τουλάχιστον τέσσερις μονάδες βάσης – 0,04 ποσοστιαίες μονάδες – για τρία χρόνια και θα εξασφαλίσουν ένα μέσο επιτόκιο που είναι επτά μονάδες βάσης κάτω από τον τρέχοντα μέσο όρο για πέντε χρόνια.
Και τα δύο δίκτυα καρτών συμφώνησαν επίσης να περιορίσουν τα επιτόκια για πέντε χρόνια και να αφαιρέσουν τις διατάξεις που αποτρέπουν τη χρήση άλλων καρτών από τους καταναλωτές.
Οι έμποροι θα έχουν μεγαλύτερη διακριτική ευχέρεια να προσφέρουν εκπτώσεις ή να επιβάλλουν προσαυξήσεις σε κάρτες με υψηλότερες διατραπεζικές προμήθειες.
Πολλοί ήδη προειδοποιούν τους πελάτες στο ταμείο ότι θα πληρώσουν περισσότερα χρησιμοποιώντας κάρτες αντί για μετρητά.
Οι επιστροφές τελών και τα ανώτατα όρια μόνο ανέρχονται σε 29,79 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα, και η Visa εκτίμησε ότι οι μικρές επιχειρήσεις αποτελούν περισσότερο από το 90% των εμπόρων που εγκαθίστανται.
Η Visa και η Mastercard αρνήθηκαν ότι έκαναν παράνομες συμφωνίες για διευθέτηση.
Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος της Visa στη Βόρεια Αμερική, Κιμ Λόρενς, είπε ότι η συμφωνία αντιμετώπιζε «πραγματικά σημεία πόνου» που εντοπίζονται από τις μικρές επιχειρήσεις, ενώ ο γενικός σύμβουλος της Mastercard, Ρομπ Μπάιρντ, είπε ότι δίνει στις επιχειρήσεις «ουσιαστική βεβαιότητα».
Αντιδράσεις
Ο διακανονισμός ήρθε ένα χρόνο αφότου το ομοσπονδιακό εφετείο στο Μανχάταν επικύρωσε έναν ομαδικό διακανονισμό 5,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων με τη Visa και τη Mastercard, που κάλυπτε περίπου 12 εκατομμύρια εμπόρους.
Ορισμένοι έμποροι επέλεξαν να αποχωρήσουν από αυτόν τον διακανονισμό και ακολούθησαν χωριστές αγωγές για αποζημίωση.
Ο Άνταμ Λέβιτιν, καθηγητής Νομικής και Χρηματοοικονομικής στο Πανεπιστήμιο Τζορτζτάουν, είπε ότι αυτοί οι έμποροι ενδέχεται να αντιταχθούν στον διακανονισμό της Τρίτης, επειδή θα τους δέσμευε.
Ο Levitin είπε ότι οι έμποροι των ΗΠΑ θα εξακολουθήσουν να πληρώνουν κατά μέσο όρο 219 μονάδες βάσης, το υψηλότερο στον ανεπτυγμένο κόσμο.
«Αν αυτό είναι το αποτέλεσμα σχεδόν δύο δεκαετιών διαφορών, τότε η διευθέτηση είναι μια τεράστια απώλεια για τους αμερικανούς εμπόρους», είπε.
Ο διακανονισμός της Τρίτης απαιτεί έγκριση από τον περιφερειακό δικαστή των ΗΠΑ Margo Brodie στην περιφέρεια Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, πιθανότατα όχι πριν από τα τέλη του 2024 ή τις αρχές του 2025, και είναι δυνατές οι προσφυγές.
«Είναι μια κακή συμφωνία για τους εμπόρους», δήλωσε ο Doug Kantor, γενικός σύμβουλος του National Association of Convenience Stores, σε συνέντευξή του. “Παρέχει πολύ μικρή, πολύ προσωρινή ανακούφιση, αλλά στη συνέχεια η Mastercard και η Visa θα είναι ελεύθερες να αυξήσουν τα επιτόκια και η συμφωνία δεν παρέχει μηχανισμό για την επιβράδυνση της αύξησης.”
Η Retail Industry Leaders Association, η οποία εκπροσωπεί επιχειρήσεις που απασχολούν περισσότερους από 42 εκατομμύρια Αμερικανούς, είπε ότι ο διακανονισμός απαιτούσε πιο προσεκτική εξέταση, αλλά ισοδυναμούσε με «σταγόνα στον ωκεανό».
Latest News
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία
Γιατί η Amazon δώρισε 1 εκατομμύριο δολάρια στο ταμείο Τραμπ
Η δωρεά για την τελετή ορκωμοσίας έρχεται καθώς ο ιδρυτής Τζεφ Μπέζος και άλλοι προσπαθούν να οικοδομήσουν δεσμούς με τον εκλεγμένο πρόεδρο
Οι Σύριοι στη Γερμανία δεν βιάζονται να φύγουν - Η ζήτηση για εργατικά χέρια είναι μεγάλη
Σε μια οικονομία, όπως αυτή της Γερμανίας, η οποία αντιμετωπίζει μεγάλες ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια απωλειών εργαζομένων
Κωλοτούμπα Τραμπ για ακρίβεια - Δύσκολο να ρίξουμε τις τιμές
Σε άτακτη υποχώρηση ο εκλεγείς πρόεδρος Τραμπ, λιγότερο από 40 ημέρες πριν αναλάβει την προεδρία της χώρας, ισχυριζόμενος πως δεν μπορεί να καταπολεμήσει την ακρίβεια
Επένδυση 1 δισ. από την Boeing στις ΗΠΑ - Στόχος τα δέκα «787» το μήνα έως το 2026
Η Boeing προσπαθεί να επαναφέρει την παραγωγή των αεροσκαφών τύπου 787 σε πέντε το μήνα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους
Ο κούκος... αηδόνι στοίχισε στον Ταϊλανδό συνιδιοκτήτη το Selfridges
Ο επικεφαλής του οικογενειακού ομίλου Central Group λέει ότι τα υψηλότερα παγκόσμια επιτόκια κάνουν την αρχική τιμή των 4 δισ. λιρών για το Selfridges λιγότερο ελκυστική
Ο «πυρετός του χρυσού» στην Κίνα γίνεται εύφορο πεδίο για απατεώνες και ξέπλυμα χρήματος
Ο χρυσός γίνεται όλο και πιο προσφιλής στην Κίνα ως επένδυση, όμως συγκεντρώνει και
Οι άλλες μπίζνες της οικογένειας Hermès - Επενδύσεις στη γαλλική ασφαλιστική εταιρεία Albingia
Η συμφωνία Hermès - Albingia υπόκειται στην έγκριση διαφόρων αρμόδιων αρχών και αναμένεται να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2025
Η Macy’s αποκαλύπτει λεπτομέρειες για τη λογιστική απάτη των 159 εκατ. δολ.
Η Macy's μειώνει την πρόβλεψη κερδών καθώς η ασθενής ζήτηση επισκιάζει τις πωλήσεις των γορτών
Θα ξεπεράσουν τα 5 δισ. οι επιβάτες για τις αεροπορικές εταιρείες το 2025
Τη χρονιά που φεύγει ξεπέρασαν το προ-πανδημικό ρεκόρ του 2019, φθάνοντας στα 4,96 δισεκατομμύρια – Στο 1 τρισ. ευρώ ο τζίρος των αερομεταφορέων