Ένας δημοσιογράφος είπε κάποτε, το 1859, ότι «ούτε ένα αεράκι δεν μπορεί να φυσήξει σε οποιοδήποτε γεωγραφικό πλάτος» χωρίς να καταγραφεί στα βιβλία των Lloyd’s του Λονδίνου, του παλαιότερου ασφαλιστικού ανταλλακτηρίου στον κόσμο, όπως αναφέρει το Βusiness Insider.
Βρετανία: Ασφαλιστική εταιρεία επιστρέφει στους Lloyd’s μετά από 20 χρόνια
Με τη συντριβή του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali στη γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη την Τρίτη, οι ασφαλιστές ενημερώνουν δεόντως αυτά τα βιβλία καθώς αναδύεται μια εικόνα του πραγματικού κόστους των ζημιών.
Οι αναλυτές της Barclays εκτιμούν ότι οι ασφαλιστικές απαιτήσεις από την ίδια τη γέφυρα θα μπορούσαν να ανέλθουν συνολικά σε 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια, με έως και 700 εκατομμύρια δολάρια σε αξιώσεις για άδικους θανάτους, συν πρόσθετο κόστος από διακοπές εργασιών που σχετίζονται με το κλείσιμο του λιμανιού και την ανακατασκευή της γέφυρας, ανέφερε το Bloomberg.
15 εκατ. δολάρια την ημέρα στον πάτο της θάλασσας
Οικονομολόγοι δήλωσαν στο Business Insider ότι το ίδιο το κλείσιμο του λιμανιού θα κοστίσει 15 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα σε χαμένη οικονομική δραστηριότητα, με άλλες διαταραχές να ωθούν το σύνολο σε δεκάδες εκατομμύρια την ημέρα.
Η Bαλτιμόρη είναι ένα βασικό σημείο εισαγωγής και εξαγωγής αυτοκινήτων, κατασκευαστικού και αγροτικού εξοπλισμού και άνθρακα – μεγάλο μέρος του οποίου βρίσκεται σε αναμονή, ενώ τα πληρώματα διάσωσης καθαρίζουν τη ναυτιλιακή λωρίδα.
Συνολικά, η Barclays δήλωσε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα μπορούσαν να εξετάσουν αξιώσεις ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων ως αποτέλεσμα της κατάρρευσης, ανέφερε το Bloomberg.
“Ενώ το περιστατικό πρέπει ακόμη να διερευνηθεί, πιστεύουμε ότι έχει τη δυνατότητα να γίνει μια σημαντική ασφαλιστική απαίτηση, ιδιαίτερα στη ναυτιλιακή αγορά”, έγραψαν οι αναλυτές.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Morningstar για τις παγκόσμιες ασφαλιστικές αξιολογήσεις Marcos Alvarez έθεσε το ποσό μεταξύ 2 και 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, “ανάλογα με τη διάρκεια του μπλοκαρίσματος και τη φύση της κάλυψης διακοπής εργασιών για το λιμάνι της Βαλτιμόρης”, σύμφωνα με το Reuters.
Το ιστορικό δωμάτιο των Lloyd’s
Όπως συμβαίνει, ο κύριος ασφαλιστής και οι μεγάλοι αντασφαλιστές για το Νταλί είναι ασφαλιστές με τους Lloyd’s, στο ιστορικό “δωμάτιο” των οποίων θα υπολογιστεί το οικονομικό τίμημα αυτής της καταστροφής.
Ήταν σε μια καφετέρια του Λονδίνου που ανήκε στον Edward Lloyd στα τέλη του 17ου αιώνα, όπου καπετάνιοι πλοίων και επιχειρηματίες συναντήθηκαν για να επεξεργαστούν τα πρώτα ασφαλιστήρια συμβόλαια και το κατάστημα σύντομα εξελίχθηκε σε μια αγορά όπου οι κίνδυνοι του θαλάσσιου εμπορίου θα μπορούσαν να κατανεμηθούν σε πολλές επιχειρήσεις.
Ενώ οι ιδιοκτήτες φορτίου είναι υπεύθυνοι για την ασφάλιση της περιουσίας τους επί του πλοίου, η ναυτιλιακή βιομηχανία καλύπτει την προστασία του ίδιου του πλοίου και των ζημιών που προκαλεί σε τρίτους.
Η συντριπτική πλειοψηφία της ναυτιλίας καλύπτεται από «λέσχες προστασίας και αποζημίωσης», ομάδες ναυτιλιακών εταιρειών που συγκεντρώνουν υποχρεώσεις μαζί, έτσι ώστε μια ακραία απώλεια να μην θέσει ένα μέλος εκτός λειτουργίας.
Αυτοί οι σύλλογοι, με τη σειρά τους, έχουν ασφαλιστήρια και αντασφαλιστικά συμβόλαια στα οποία οι ζημίες που υπερβαίνουν ορισμένα όρια προστατεύονται από πολλές εταιρείες, κατανέμοντας περαιτέρω τον κίνδυνο.
Το Dali είναι ένα σκάφος στο Britannia P&I Club, τον παλαιότερο τέτοιο ασφαλιστικό όμιλο στον κόσμο.
Σήμερα, η Lloyd’s λέει ότι οι εταιρείες της ασφαλίζουν κινδύνους που αντιπροσωπεύουν περισσότερα από 58 δισεκατομμύρια δολάρια σε ασφάλιστρα ετησίως, καλύπτοντας τα πάντα, από πλοία έως δορυφόρους.
Mε εμπειρία από τον Τιτανικό
Το Room δεν είναι ξένο ούτε στην τραγωδία ούτε στην πολυπλοκότητα: οι ασφαλιστές του έχουν διευθετήσει αξιώσεις από τη βύθιση του Τιτανικού μέχρι τις επιθέσεις της 9/11 και όλα τα ενδιάμεσα.
Ωστόσο, η κατάρρευση της γέφυρας Key Bridge θα μπορούσε να οδηγήσει σε «μία από τις μεγαλύτερες αξιώσεις που έπληξαν ποτέ τη ναυτιλιακή (αντ)ασφαλιστική αγορά», δήλωσε στο Insurance Business ο John Miklus, πρόεδρος του Αμερικανικού Ινστιτούτου Ναυτικών Ασφαλιστών.
Latest News
Η γερμανική οικονομία διέψευσε την Bundesbank - Ανακάμπτει μετά από 2 χρόνια στον πάγο
Η αντιστροφή του αρνητικού κλίματος στη λεγόμενη ατμομηχανή της Ευρώπης κερδίζει δυναμική σε τομείς υπηρεσιών
Ο υψηλός πληθωρισμός «περιορίζει» την Fed - Τι θα κάνει με τα επιτόκια
Η οικονομία έχει καταφέρει να αποφύγει την ευρύτερη ζημιά από το πρόβλημα του πληθωρισμού, αν και υπάρχουν κάποιες αξιοσημείωτες ρωγμές
Σκληρό πόκερ για την Gen Z - Η Adidas κοντράρει στα... ίσια τη Nike
Η ανάπτυξη της Adidas ξεπερνάει αυτήν της Nike για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια το 2024
Τι πάει λάθος με τον ΦΠΑ της Βρετανίας;
Οι φτωχοί τείνουν να δαπανούν περισσότερο από το εισόδημά τους από ό,τι οι πλούσιοι, καθιστώντας τον ΦΠΑ εγγενώς οπισθοδρομικό
Η συνταγή που θα σας... κρατήσει πλούσιους για πάντα
Το να ζείτε λιτά είναι μια κακή στρατηγική για να γίνετε πλούσιοι επισημαίνει στο Business Insider ο χρηματιστής Eric Roberge
Σπάνια συλλογή νομισμάτων στο σφυρί - Πόσο αξίζει
Δανοί κληρονόμοι θα πουλήσουν μια σπάνια συλλογή νομισμάτων 72 εκατομμυρίων δολαρίων μετά από 100 χρόνια
Γαλλική βοήθεια στην ηλεκτρική σύνδεση του Μαρόκου με τη Δυτική Σαχάρα
Η Γαλλία είναι ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στο Μαρόκο - Στη χώρα υπάρχουν εργοστάσια των Renault (αυτοκίνητα) και Safran (αεροδιαστημική).
5.000 δολάρια το κεφάλι – Οι κερδοσκόποι του πολέμου και το τίμημα της σωτηρίας από την κόλαση της Γάζας
Δεκάδες χιλιάδες Παλαιστίνιοι έχουν φύγει από τη Λωρίδα της Γάζας προς την Αίγυπτο, πληρώνοντας σε μεσάζοντες 5.000 δολάρια έκαστος για άδειες εξόδου
Δημοσκόπηση Reuters: Πού θα καθίσει η μπίλια του πληθωρισμού και της ανάπτυξης
Οι οικονομολόγοι εξακολουθούν να αναμένουν ότι οι μεγάλες κεντρικές τράπεζες θα μειώσουν τα επιτόκια είτε αυτό το τρίμηνο είτε το επόμενο
Γιατί οι ψηφιακοί νομάδες επιλέγουν Τουρκία - Η διαδικασία, τα έγγραφα και το... εισόδημα
Σε λειτουργία η πλατφόρμα της Τουρκία για τη χορήγηση βίζα σε ψηφιακούς νομάδες