
Η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης και οι αρνητικές επιπτώσεις της θα μπορούσαν να έχουν ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη αποζημίωση που δόθηκε ποτέ για ναυτιλιακή ασφάλιση, προειδοποίηση ο πρόεδρος του ασφαλιστικού γίγαντα Lloyd’s του Λονδίνου.
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια, μετά την πρόσκρουση ενός τεράστιου φορτηγού πλοίου στη γέφυρα Francis Scott Key την Τρίτη.
«Θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να αποκαλυφθεί η πολυπλοκότητα της κατάστασης», δήλωσε ο Bruce Carnegie-Brown στο «Squawk Box Europe» του CNBC.
«Λοιπόν, [είναι] πολύ νωρίς για να μιλήσουμε για έναν συγκεκριμένο αριθμό. Σε αυτό το σημείο δεν αναμένω ότι είναι εκτός του ρεαλιστικού σχεδιασμού ενός σεναρίου καταστροφής. Δείχνει σαν μια πολύ σημαντική απώλεια, δυνητικά τη μεγαλύτερη ασφαλισμένη ζημία ναυτιλίας».
Ποιος πρέπει να πληρώσει για την κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη
Η Lloyd’s είναι ένας από τους μεγαλύτερους αντασφαλιστές στον κόσμο — επιχειρήσεις που παρέχουν οικονομική προστασία σε ασφαλιστές που δεν μπορούν να διαχειριστούν το μέγεθος των ζημιών που έχουν υποστεί.
«Δευτερεύουσες επιπτώσεις»
Ο Carnegie-Brown πρόσθεσε ότι, ενώ θα υπάρξουν ξεκάθαρα αξιώσεις για το πλοίο, το φορτίο και τη γέφυρα, οι «δευτερεύουσες επιπτώσεις» είναι αυτές που θα βαρύνουν περισσότερο.
«Πολλές εργασίες πρόκειται να διακοπούν, οι αλυσίδες εφοδιασμού θα διακοπούν από πλοία που είτε είναι παγιδευμένα μέσα στο λιμάνι είτε προσπαθούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση στο λιμάνι και πλέον δεν μπορούν πλέον, και αυτά τα δευτερεύοντα αποτελέσματα θα χρειαστούν λίγο χρόνο για να επιλυθούν», υπογράμμισε.
Η Βαλτιμόρη είναι το 11ο μεγαλύτερο λιμάνι των ΗΠΑ και το πιο πολυσύχναστο λιμάνι της χώρας για την εισαγωγή και εξαγωγή αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών. Οι φορείς εκμετάλλευσης της εφοδιαστικής αλυσίδας προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν τον αντίκτυπο στο εμπόριο .
Οι αναλυτές της Morningstar DBRS ανέφεραν σε σημείωμά τους ότι οι ασφαλισμένες ζημίες μπορεί να ανέλθουν μεταξύ 2 δισεκατομμυρίων και 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανάλογα με το χρονικό διάστημα που θα μείνει αποκλεισμένο το λιμάνι . Ένα τέτοιο ποσοστό θα ξεπερνούσε το τρέχον υψηλότερο ποσό, το οποίο καταβλήθηκε στην περίπτωση του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia το 2012.
Ασφάλιστρα
Είναι πιθανό να ενεργοποιηθούν διάφορα ασφαλιστήρια συμβόλαια για την θαλάσσια ευθύνη και τη διακοπή του κύτους, της περιουσίας, του φορτίου και της επιχείρησης.
«Παρά τις βαριές ασφαλισμένες ζημίες, αναμένουμε ότι θα παραμείνουν διαχειρίσιμες για τον ασφαλιστικό κλάδο, καθώς θα περιλαμβάνουν μια μεγάλη και διαφοροποιημένη ομάδα καλά κεφαλαιοποιημένων ασφαλιστών και αντασφαλιστών», δήλωσε ο Morningstar.
Η Barclays τοποθετεί τις πιθανές ασφαλιστικές αξιώσεις μεταξύ 1 και 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με σημαία Σιγκαπούρης ναυλώθηκε από τον δανικό ναυτιλιακό γίγαντα Maersk και μετέφερε το φορτίο των πελατών της, αλλά το διαχειριζόταν η εταιρεία ναυλωμένων πλοίων Synergy Group. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το πλοίο έχασε την ισχύ του πριν χτυπήσει στη γέφυρα.
Έρευνες θα διεξαχθούν από τις αρχές τόσο στη Σιγκαπούρη όσο και στις ΗΠΑ για τη διαπίστωση νομικής ευθύνης, ως μέρος μιας περίπλοκης διαδικασίας που μπορεί να διαρκέσει μήνες ή χρόνια.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών