Εκτός από το πλήγμα που δέχεται το λιμάνι του Πειραιά από την δράση των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα επιπτώσεις καταγράφει και από την εφαρμογή από τις αρχές του έτους, του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας ρύπων (EU ETS) στη ναυτιλία.
ΟΛΠ: Σε νέα υψηλά τα έσοδα και τα κέρδη – Αύξηση 29% στο μέρισμα
Πλήττεται η ανταγωνιστικότητα
Όπως σημείωσε η διοίκηση του ΟΛΠ πριν από λίγο στην ενημέρωση των αναλυτών η εφαρμογή του εν λόγω συστήματος πλήττει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών λιμανιών έναντι εκείνων που βρίσκονται εκτός Ε.Ε., όπως της Τουρκίας, του Λιβάνου και της Αιγύπτου. Επεσήμανε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τις επιδόσεις του λιμανιού Kumport στη Κωνσταντινούπολη, το οποίο τον Φεβρουάριο σημείωσε άνοδο 0,1% στη διακίνηση containers, σε σύγκριση με τους δυο προβλήτες της ΣΕΠ στον ΟΛΠ που κατέγραψαν μείωση 5%, πως το EU ETS μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες μεταξύ των λιμανιών που βρίσκονται στην Ε.Ε. κι εκείνων που είναι εκτός Ε.Ε.
Νέα υπηρεσία μεταφοράς αυτοκινήτων
Σε ότι αφορά τις επιπτώσεις από την παράκαμψη της Ερυθράς Θάλασσας η διοίκηση του ΟΛΠ, είπε ότι είναι περιορισμένες ωστόσο λαμβάνει μέτρα προκειμένου να αντισταθμίσει τις όποιες απώλειες. Στην κατεύθυνση αυτή, ο ΟΛΠ εγκαινίασε την παροχή μιας νέας υπηρεσίας μεταφοράς αυτοκινήτων από κοινού με την COSCO, αξιοποιώντας την πλεονεκτική γεωγραφική θέση του λιμανιού και προσφέροντας έναν καινοτόμο τρόπο μεταφοράς οχημάτων με πλοία πολλαπλών χρήσεων, με στόχο την παροχή υπηρεσιών logistics αυτοκινήτων υψηλής ποιότητας που θα λειτουργήσει ενισχυτικά για τα έσοδα της εταιρείας. Η νέα υπηρεσία αφορά τη μεταφορά σε ειδικά κοντέινερ, χωρητικότητας 3 οχημάτων, που ονομάζεται Flat Rack, εξοπλισμένα με ενσωματωμένες ράμπες για ευκολότερη μεταφορά και τοποθέτηση των οχημάτων. Οι συγκεκριμένες πλατφόρμες μεταφοράς οχημάτων έχουν πιστοποιηθεί και επιτρέπουν την καθ’ ύψος στοιβασία οχημάτων σε τρία επίπεδα.
Αυξημένη ρευστότητα για νέες επενδύσεις
Απαντώντας σε ερωτήσεις για το ύψος του προτεινόμενου μερίσματος, αλλά και σε σχόλια για αύξηση του ή για ενδεχόμενη επιστροφή κεφαλαίου, η διοίκηση του ΟΛΠ τόνισε ότι αυτό διαμορφώνεται σε 1,34 ευρώ/μετοχή και κινείται ανοδικά τα τελευταία χρόνια, ενώ συμπλήρωσε ότι διατηρεί αυξημένη ρευστότητα για την χρηματοδότηση νέων επενδύσεων τόσο των υποχρεωτικών όσο και εκτός αυτών.
Όπως τόνισε η διοίκηση του ΟΛΠ, μετά την ολοκλήρωση των σχετικών εργασιών το 2026 υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων για την κρουαζιέρα, ύψους 100 εκατ. ευρώ, αναμένεται να υλοποιηθούν επιπρόσθετες επενδύσεις, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η κατασκευή σταθμού επιβατών για την κρουαζιέρα, ένα έργο προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ, κέντρου Logistics κ.λ.π.
Η διοίκηση του ΟΛΠ, πάντως, εμφανίστηκε αισιόδοξη για το 2024, εκτιμώντας ότι χάρη στον τουρισμό τόσο η ακτοπλοΐα, όσο και η κρουαζιέρα θα καταγράψουν θετικό πρόσημο. Υπενθυμίζεται ότι τα συνολικά έσοδα της χρήσης του 2023 για τον ΟΛΠ ανήλθαν σε 219,8 εκατ. ευρώ, σε σχέση με την αντίστοιχη χρήση του 2022, όταν είχαν ανέλθει σε 194,6 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 12,9%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 66,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 26,3% σε σχέση με τα 52,9 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2022.
Latest News
Γκίκας: «Ο προϋπολογισμός του 2025 βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ειδικότερα, στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού είναι αυξημένες σε σχέση με το 2024
Υψηλή κερδοφορία για 8 στις 10 πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 τα καθαρά κέρδη για τις κορυφαίες εταιρείες έφτασαν κοντά στα 20 δισ. δολάρια
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα