Νέα δεδομένα στην αεροπορική συνδεσιμότητα της Ελλάδας με την μεγάλη κινεζική αγορά δημιουργούν ο υπερδιπλασιασμός της μεταφορικής ικανότητας με νέες πτήσεις κινεζικών εταιρειών και με καταλυτικό τον ρόλο της Aegean.
Τα θετικά μηνύματα έρχονται από τις οκτώ συνολικά εβδομαδιαίες απευθείας πτήσεις δυο αεροπορικών εταιρειών της Κίνας και τη συνεργασία μίας εξ αυτών με την Aegean, χωρίς να υπολογίζεται η επίσκεψη κινέζων στη χώρα μας μέσω άλλων αεροπορικών συνδέσεων, τρίτων χωρών.
Air China: Αυξάνονται 128% οι διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις για Αθήνα
Από Πεκίνο η Air China με πέντε πτήσεις που ξεκίνησαν ήδη και από την Σανγκάη η Juneyao Air με τρείς, η πρώτη πραγματοποιήθηκε χθες, οδηγούν σε νέα επίπεδα τις αφίξεις κινέζων τουριστών προς την χώρα μας και γενικότερα την απευθείας αεροπορική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Κίνας.
Ενισχυτικά στην αεροπορική κίνηση με την Κίνα αναμένεται να λειτουργήσει η συνεργασία της Juneyao Air με την Aegean που θα αφορά στην δημιουργία κοινών κωδικών. Στην συνεργασία της Aegean με την κινεζική εταιρεία αναφέρθηκε χθες με θερμά λόγια ο Wang Junjin, Πρόεδρος της Juneyao Air, κατά την παρουσίαση του ντεμπούτου της εταιρείας στην ελληνική αγορά, χωρίς όμως να «μπει» σε λεπτομέρειες οι οποίες αναμένεται να ανακοινωθούν σήμερα.
Ο πρόεδρος της Juneyao Air , υπογράμμισε ότι και οι δυο εταιρείες είναι μέλη της Star Alliance, της πρώτης και μεγαλύτερης αεροπορικής συμμαχίας του κόσμου, που εδρεύει στη Φρανκφούρτη, στη Γερμανία..
Πάνω από τα επίπεδα του 2019
Μέτρο σύγκρισης της αεροπορικής κίνησης από Κίνα προς Ελλάδα, είναι το 2019 όταν οι κινέζοι που έφτασαν στη χώρα μας ήταν 300.000 (round trip) ενώ πέρυσι οι αφίξεις «έπιασαν» το 90% του 2019, σύμφωνα με όσα είπε ο διευθύνων σύμβουλος του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών Γιάννης Παράσχης. Για το 2024 η εκτίμηση είναι ότι θα ξεπεραστεί το όριο του 2019.
Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα καταγράφει πολύ υψηλότερο ποσοστό «επιστροφής» των Κινέζων καθώς σύμφωνα με έρευνα της European Travel Commission σύμφωνα με έρευνα της European Travel Commission, ενώ οι Κινέζοι τουρίστες αντιπροσώπευαν το 13% των αφίξεων μεγάλων αποστάσεων στην Ευρώπη το 2019, η επιστροφή τους μετά το άνοιγμα της Κίνας βρέθηκαν το 2023 κατά 67% κάτω από τα προ της πανδημίας επίπεδα, σε σύγκριση με το 22% του μέσου όρου για όλες τις άλλες αγορές προέλευσης μακρινών αποστάσεων.
Πάντως οι ευρωπαϊκοί προορισμοί αναμένουν να δουν περαιτέρω ανάκαμψη από αυτή την αγορά το 2024, η οποία προβλέπεται να φτάσει μόλις 39% χαμηλότερα από τα στοιχεία του 2019.
Επίσης σύμφωνα με άλλη έρευνα της ETC που αφορά το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους η χώρα μας καταλαμβάνει τη δέκατη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών με το 12% των κινέζων που σχεδιάζουν επίσκεψη στην Ευρώπη να προτιμά τη χώρα μας. Πάντως η διάθεση για ταξίδια είναι πιο έντονη μεταξύ των πολιτών από το Πεκίνο, τη Σαγκάη και τη Γκουανγκζού.
Αυτοί που προγραμματίζουν ευρωπαϊκές επισκέψεις τους επόμενους μήνες στοχεύουν σε διαμονή μιας έως δύο εβδομάδων και ημερήσιο προϋπολογισμό άνω των 200 ευρώ ανά άτομο υποδηλώνοντας μια τάση προς τουριστικά προϊόντα υψηλής ποιότητας και υπηρεσίες. Επίσης το ενδιαφέρον για ταξίδια πολλαπλών προορισμών έχει επίσης επανέλθει, καθώς οι Κινέζοι ταξιδιώτες σχεδιάζουν να επισκεφθούν κατά μέσο όρο τέσσερις προορισμούς κατά τη διάρκεια του επόμενου ευρωπαϊκού ταξιδιού τους – ο υψηλότερος αριθμός μεταξύ όλων των αγορών.
Γιατί ταξιδεύουν οι κινέζοι
Με βάση τα δημογραφικά στοιχεία για την κινεζική αγορά, όπως αυτά προκύπτουν από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», οι Κινέζοι ταξιδεύουν κατά κύριο λόγο για αναψυχή. Πιο αναλυτικά, το 2023 το 72% των Κινέζων ταξίδεψε για αναψυχή, το 17% για επαγγελματικούς λόγους και το 10% για να επισκεφθεί φίλους και συγγενείς.
Παραδοσιακά το 52% των Κινέζων προγραμματίζει το ταξίδι του με τη βοήθεια ενός τουριστικού πράκτορα και το 47% προχωρά σε κράτηση μέσω της ιστοσελίδας αεροπορικής εταιρείας.
Ο μέσος όρος των ταξιδιών τους στην Ελλάδα είναι 12 ημέρες, εκ των οποίων τις 4 τις αφιερώνουν στην Αθήνα. Πρόκειται, δε, για ταξιδιώτες υψηλής δαπάνης, γεγονός υψηλής σημασίας για τον ελληνικό τουρισμό, δεδομένου ότι στρατηγικός στόχος της ελληνικής κυβέρνησης είναι η προσέλκυση τουριστών με «γερά» πορτοφόλια.
Latest News
Morgan Stanley: Πώς θα επηρεάσουν τις ελληνικές τράπεζες οι μειώσεις επιτοκίων της ΕΚΤ
Η Morgan Stanley επιβεβαιώνει την εποικοδομητική στάση της για τον κλάδο
Καζίνος (Trastor): Σχεδιάζουμε ΑΜΚ έως 140 εκατ. με στόχο την αύξηση του free float
Την απόφαση της Trastor να συμμορφωθεί με το νέο κανονισμό του Χρηματιστηρίου ανακοίνωσε ο Τάσος Καζίνος από το Executive breakfast του συνεδρίου της Prodexpo
Στις αγορές βγαίνει η ΔΕΗ με ομόλογο 500 εκατ. ευρώ
Στόχος της ΔΕΗ είναι η χρηματοδότηση κεφαλαιακών δαπανών - Το roadshow της Προσφοράς θα ξεκινήσει στις 21 Οκτωβρίου
Από την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ στην Ισπανία και τις ΗΠΑ - Η Masdar θέλει να πιάσει την κορυφή των ΑΠΕ σε όλο τον κόσμο
Η Masdar έχει ανακοινώσει συμφωνίες ύψους σχεδόν 6,5 δισ. ευρώ στην Ισπανία και την Ελλάδα
Πώς οι Millennials και η Gen Ζ διαμορφώνουν το μέλλον των σνακ – Ποιες εταιρείες το έχουν καταλάβει
Οι διατροφικές επιλογές της Gen Z και των Millennials απογειώνουν την αγορά των σνακ
Ο Σάμι Φάις «ανοίγει την πόρτα» του Χρηματιστηρίου – Πώς «τρέχει» το project
Τι λέει στον ΟΤ ο επικεφαλής του ομίλου Fais, Σάμι Φάις για την απόφαση να εισάγει τον όμιλο στο Χρηματιστήριο Αθηνών
H Καλλιμάνης γύρισε σελίδα με «οξυγόνο» από τον Τούρκο επιχειρηματία Ονέν
Από το disaster story στην αγκαλιά του Τούρκου επιχειρηματία Ονέν η εταιρεία Καλλιμάνη – Σε νέα τροχιά η εταιρεία
Οι άλλες... μπίζνες του Ομίλου ΟΤΕ
Η ΟΤΕ Estate δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη, αξιοποίηση και διαχείριση του συνόλου του χαρτοφυλακίου ακινήτων, καθώς και στην κάλυψη των στεγαστικών αναγκών του Ομίλου ΟΤΕ
Οι λύσεις που φέρνουν οι νέες τεχνολογίες στο λιανεμπόριο - Ποιες είναι οι προκλήσεις
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη βοηθάει το λιανεμπόριο στην πρόβλεψη της ζήτησης, στις προβλέψεις της εφοδιαστικής αλυσίδας και στο omnichannel
Μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ έως και 15% για 120 κωδικούς
Οι μειώσεις τιμών στους 120 αυτούς κωδικούς καταναλωτικών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ θα κυμαίνονται από 6%-15%