
Υψηλά ποιοτικά πρότυπα στη λειτουργία των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εισάγει η δημιουργία του Κέντρου Αριστείας Ξηρού Φορτίου (Dry Bulk Centre of Excellence – DBCE), που εγκαινίασαν από κοινού η RightShip, η κορυφαία παγκόσμια ψηφιακή ναυτιλιακή πλατφόρμα με επίκεντρο την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ESG), και η Διεθνής Ένωση Εφοπλιστών Ξηρού Φορτίου (INTERCARGO).
Intercargo: Προτείνει έναν απλό μηχανισμό για την τιμολόγηση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία
Η εξέλιξη αυτή δικαιώνει τις πολύχρονες προσπάθειες του προέδρου της Intercargo κ. Δημητρίου Φαφαλιού, που στοχεύουν στη βελτιστοποίηση των όρων λειτουργίας των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου στην ενίσχυση της ασφάλειας πληρωμάτων και πλοίων, με όρους υγιούς ανταγωνισμού, πρός όφελος όλου του κλάδου.
Οπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση το Κέντρο θα είναι αφιερωμένο στη διαχείριση του πλαισίου Dry Bulk Management Standard (DryBMS). Το DryBMS αναπτύχθηκε από την INTERCARGO και την RightShip, με τη συμβολή εμπειρογνωμόνων και ενδιαφερομένων σε ολόκληρο τον τομέα, ως ένα εργαλείο του κλάδου για την αύξηση των προτύπων και των βέλτιστων πρακτικών σε θέματα ασφάλειας, προστασίας, περιβαλλοντικών επιδόσεων και κοινωνικής ευημερίας στον τομέα της ναυτιλίας ξηρού φορτίου. Η INTERCARGO και η RightShip συνεργάστηκαν στενά για τη δημιουργία της DBCE και για την περαιτέρω εξέλιξη και διάδοση του πλαισίου DryBMS.
Ως ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός οργανισμός, πλήρως διαχωρισμένος από τους ιδρυτικούς του οργανισμούς, η DBCE θα διοικείται από μια ανεξάρτητη ομάδα διαχείρισης και θα υιοθετήσει ένα μοντέλο διακυβέρνησης που θα συμμετέχουν πλοιοκτήτες, διαχειριστές και ναυλωτές. Αυτό θα ενισχύσει τη μεγαλύτερη συνεργασία και συνεννόηση των βασικών ενδιαφερομένων μερών και θα επιτύχει τον κοινό σκοπό της βελτίωσης των προτύπων και της προώθησης της επιχειρησιακής αριστείας μέσω της ενεργού συμμετοχής του κλάδου.
Το διοικητικό συμβούλιο της DBCE θα προεδρεύεται εναλλάξ από εκπροσώπους της κοινότητας των πλοιοκτητών/διαχειριστών πλοίων και των ναυλωτών και θα έχει εκπροσώπηση από την RightShip, την INTERCARGO και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς του κλάδου, δημιουργώντας μια πραγματικά κλαδική συνεργατική πρωτοβουλία.
Το πλαίσιο DryBMS θα συνεχίσει να είναι προσβάσιμο στον κλάδο και, από τον Μάιο του 2024, η DBCE θα διατηρεί μια ασφαλή πύλη όπου οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές πλοίων θα μπορούν να ολοκληρώνουν την ψηφιακή αυτοαξιολόγηση βάσει του πλαισίου DryBMS. Οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές θα έχουν στη συνέχεια την προαιρετική δυνατότητα να μοιράζονται τα αποτελέσματα των αυτοαξιολογήσεών τους με τους πελάτες τους ναυλωτές. Επιπλέον, η DBCE θα καθιερώσει μια ανεξάρτητη διαδικασία ελέγχου επαλήθευσης της αυτοαξιολόγησης. Η DBCE θα διαπιστεύσει ανεξάρτητους ελεγκτές σύμφωνα με τα καθορισμένα πρότυπα, τους οποίους οι εταιρείες θα μπορούν να προσλάβουν για να διενεργούν ελέγχους των αυτοαξιολογήσεών τους στα αντίστοιχα γραφεία διαχείρισης πλοίων τους.

Ο Steen Lund, CEO της RightShip
Επικεφαλής της DBCE ως διευθύνων σύμβουλος θα είναι ο Ian McLeod, ο οποίος δήλωσε: “Είμαι ευτυχής που θα ηγηθώ αυτής της νέας πρωτοβουλίας. Η έναρξη της DBCE είναι το επόμενο βήμα για τον κλάδο, ώστε να επιτύχει την αριστεία, με την υποστήριξη του πλαισίου DryBMS. Η ευημερία του πληρώματος, η προστασία του περιβάλλοντος και η βιώσιμη λειτουργία των περιουσιακών στοιχείων αποτελούν το θεμέλιο αυτής της πρωτοβουλίας, τα οποία ενθαρρύνουν τις εταιρείες προς καλύτερες επιχειρησιακές πρακτικές. Αυτό δεν ωφελεί μόνο τους πλοιοκτήτες, αλλά όλους στον κλάδο. Προτρέπουμε τους πλοιοκτήτες, τους διαχειριστές και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς σε ολόκληρο τον κλάδο, να χρησιμοποιήσουν αυτό το εργαλείο και να συμμετάσχουν μαζί μας σε αυτό το μετασχηματιστικό ταξίδι για να καταστήσουμε τη ναυτιλία ξηρού χύδην φορτίου ισχυρότερη, ασφαλέστερη και πιο βιώσιμη”.
Ο Steen Lund, Διευθύνων Σύμβουλος της RightShip, δήλωσε: “Είναι συναρπαστικό να συμμετέχουμε σε ένα τόσο σημαντικό εγχείρημα για την βελτίωση των προτύπων στη ναυτιλία ξηρού φορτίου. Η DBCE είναι κάτι περισσότερο από ένας απλός διαχειριστής του προτύπου DryBMS- είναι ένας καταλύτης για συνεργασία και προληπτική δέσμευση σε ολόκληρο τον τομέα. Αυτή η δραστηριότητα ήρθε την κατάλληλη στιγμή καθώς οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές πρέπει να έχουν τους πόρους που χρειάζονται για να επιτύχουν την αριστεία και να προσπαθήσουν για μηδενικές βλάβες”.
Ο Δημήτρης Φαφαλιός, πρόεδρος της INTERCARGO, δήλωσε: “Συνεργαζόμαστε σε ένα σύστημα που αναπτύσσεται από τον κλάδο και για τον κλάδο, το οποίο θα διαχειρίζεται ένα πραγματικά ισχυρό πρότυπο με τη βοήθεια και την εμπειρογνωμοσύνη εκείνων στους οποίους ο κλάδος βασίζεται για την εφαρμογή και την υποστήριξή του. Η ανεξαρτησία της DBCE είναι ζωτικής σημασίας, διασφαλίζοντας ότι ο οργανισμός λειτουργεί πάντα προς όφελος του κλάδου χύδην ξηρού φορτίου στο σύνολό του”.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα