Τις εκτιμήσεις της Κύκνος για μια θετική πορεία εντός κι εκτός ελληνικής αγοράς παρά το ρευστό περιβάλλον, επιβεβαίωσαν τα οικονομικά μεγέθη της πρώτης κονσερβοποιίας στην Ελλάδα και μια από τις παλαιότερες σε λειτουργία στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, Αχιλλέα Αγγελόπουλο, η εταιρεία «πέτυχε αύξηση του τζίρου με υψηλό διψήφιο ποσοστό, αλλά και αύξηση της κερδοφορίας κατά την εταιρική της χρήση, και εργάζεται με σταθερά βήματα προς το όραμά της το οποίο είναι να εξελιχθεί σε ευρεία εταιρεία τροφίμων».

Κύκνος: Η κόκκινη κονσέρβα με τα 108 χρόνια ιστορίας και τα νέα σχέδια

Η Κύκνος εμφάνισε ενίσχυση μεγεθών στη χρήση 2022-2023 (ολοκληρώθηκε στο τέλος Ιουνίου 2023), με τον κύκλο εργασιών της να ανέρχεται σε 36,3 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 21,52% σε σύγκριση με τα 29,9 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης (2021-2022).

Τα μεγέθη

Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 6,58 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 18,22%, με την εταιρεία να κάνει λόγο στην οικονομική της έκθεση «για ιδιαίτερα αυξημένο ενεργειακό κόστος που επηρέασε το παραγωγικό κόστος των προϊόντων και οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες».

Τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 57,04% και ξεπέρασαν τα 2,4 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων υπερτριπλασιάστηκαν, καθώς ανήλθαν σε 838.620 ευρώ αυξημένα κατά 342,56%, ενώ τα κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν κατά 237,75%, στα 640.000 ευρώ.

Οι πωλήσεις της Κύκνος στο εσωτερικό αυξήθηκαν κατά 24% (από τα 25,4 εκατ. ευρώ στα 31,4 εκατ.) και οι εξαγωγές κατά 45% (από τα 3,4 εκατ. ευρώ στα 4,9 εκατ.), ενώ συνολικά η εταιρεία αναπτύχθηκε σε όγκο κατά 4,7% σε ετήσια βάση, παρά το έντονο πληθωριστικό περιβάλλον και την μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

Ενώ κατά την περσινή χρήση σημαντική συμβολή στην τότε άνοδο είχε το εισπραχθέν τίμημα από τις πωλήσεις ακινήτων της εταιρείας, ένα ποσό ύψους 1.079.500 ευρώ, υπερτριπλάσιο συγκριτικά με τα 319.500 που είχε εισπράξει το 2021 από ανάλογες συναλλαγές, κατά τη φετινή δεν υπάρχει ανάλογη δραστηριότητα.

Νέα προϊόντα τροφίμων

Στην ανάπτυξη των οικονομικών μεγεθών της επιχείρησης συνέβαλε και το άνοιγμα της Κύκνος σε νέες προϊοντικές κατηγορίες.

Η εταιρεία διαθέτει προϊόντα τομάτας, λαχανικά, μανιτάρια και όσπρια, κομπόστες και βυσσινάδα σε κονσέρβες ή αντίστοιχες ενδεδειγμένες συσκευασίες, έκανε την είσοδό της στις κατηγορίες της μαγιονέζας και της μουστάρδας, η οποία ενίσχυσε σημαντικά την παρουσία της στην ευρύτερη κατηγορία των dressings και την ανάπτυξη των best seller προϊόντων της, όπως η κέτσαπ και ο πελτές.

Η εταιρεία που λάνσαρε πρώτη στην αγορά την ελληνική κέτσαπ τη δεκαετία του ’60 επηρεασμένη βαθιά από την μόδα του εξωτερικού, παρασκεύασε για το 1990 για πρώτη φορά στην Ελλάδα προϊόντα τομάτας σε χάρτινες συσκευασίες, ενώ πρόσφατα προχώρησε σε δύο νέα λανσαρίσματα στην κατηγορία των σαλτσών για ζυμαρικά, τις σάλτσες Basilico και Napoletana.

Σήμερα διατηρεί παρουσία και στο horeca με προϊόντα σε επαγγελματικές συσκευασίες με κόκκινα φασόλια, τοματάκια αποφλοιωμένα, τομάτες ψιλοκομμένες, σάλτσα πίτσας, κέτσαπ και τοματοπολτό διπλής συμπύκνωσης.

Πρωτοπορία 109 ετών

Η κονσερβοποιία που ιδρύθηκε την πρωταπριλιά του 1915 στην Αργολίδα, βρίσκεται διαχρονικά μπροστά σε αναπτυξιακές προκλήσεις που τις ξεπερνά και συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία.

Την περίοδο 2002-2003 η Κύκνος αποφάσισε να μεταφέρει όλη την παραγωγική της δραστηριότητα στο εργοστάσιο του νομού Ηλείας, τον τόπο παραγωγής της πρώτης ύλης.

Το 2005 είναι η πρώτη εταιρεία επεξεργασίας τομάτας στην Ελλάδα που εφαρμόζει σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης (ορθής γεωργικής πρακτικής) για την τομάτα που μεταποιεί και πιστοποιείται κατά τα πρότυπα EUREGAP. Την ίδια χρονιά η εταιρεία λανσάρει το διάσημο πλέον κλασικό τοματοπολτό της σε χάρτινη τριγωνική συσκευασία μιας χρήσης.

Την διετία 2006-2007, ανακαινίζει το εργοστάσιό της στην Ηλεία, επεκτείνει τις κτιριακές εγκαταστάσεις και ανανεώνει το μηχανολογικό της εξοπλισμό με υπερσύγχρονες γραμμές παραγωγής. Το 2008 διαθέτει στην αγορά ένα από τα πιο επιτυχημένα προϊόντα της, τριμμένες τομάτες σε χάρτινη συσκευασία.

Και σήμερα, με παραγωγική δυναμικότητα πάνω από 2.100 τόνους νωπής τομάτας ημερησίως, 300 εποχικούς εργαζόμενους και 100 μόνιμους -αύξησε το μόνιμο προσωπικό της κατά 20%- , όπως και συνεργασία με περισσότερες από 40 αγροτικές οικογένειες, θα υλοποιήσει τα επόμενά της σχέδια.

Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το πενταετές επιχειρηματικό σχέδιο το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας καθώς και την περαιτέρω βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, σύμφωνα και με τον CEO της εταιρείας, Αχιλλέας Αγγελόπουλος. Η εταιρεία έχει ήδη προβεί σε σειρά κινήσεων για τη μείωση του ενεργειακού της κόστους, όπως η τοποθέτηση στην στέγη του εργοστασίου φωτοβολταϊκών πάνελ ισχύος 1MW, ενώ είναι στην διαδικασία μελέτης για περαιτέρω επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις