Με το ποσοστό της τουριστικής δαπάνης που κατευθύνεται στο λιανικό εμπόριο να προσεγγίζει το 15% η σχέση αλληλεξάρτησης που μοιραία αναπτύσσεται μεταξύ εμπορίου και τουρισμού και οι παρεμβάσεις που επιβάλλεται να προχωρήσουν για να «εκσυγχρονιστεί» το τουριστικό προϊόν της χώρας, τέθηκαν επί τάπητος κατά την διάρκεια του συνεδρίου της ΕΣΕΕ, «Future of Retail 2024».
Οι θετικοί οιωνοί για το 2024, οι προκλήσεις και το στοίχημα
«Οι επιδόσεις του 2023 θέτουν τις βάσεις και για φέτος, ακόμα είναι νωρίς για προβλέψεις αλλά αυτό που βλέπουμε στο πρώτο τρίμηνο μας κάνει να αισιοδοξούμε πως θα έχουμε μία πολύ δυνατή σεζόν, εκτιμώ πως θα κινηθούμε στα επίπεδα του 2023, ίσως και λίγο καλύτερα», ανέφερε ο Ιωάννης Παράσχης, Πρόεδρος του ΣΕΤΕ και Διευθύνων Σύμβουλος στο Ελ.Βενιζέλος.
Ταυτόχρονα αναφέρθηκε και στις αυξημένες τιμές των τουριστικών υπηρεσιών οι οποίες όμως δεν φαίνεται να ανακόπτουν τις τάσεις που διαμορφώνονται.
«Future of Retail 2024»: Πάνω από 56 δισ. ο τζίρος του εμπορίου το 2023
Ο κ. Παράσχης σκιαγράφησε δύο προκλήσεις ενόψει και της σεζόν που ξεκινά. Την αύξηση ιδιωτικών και δημόσιων επενδύσεων, ιδίως των δεύτερων, για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς και την δυσκολία εύρεσης εργατικού δυναμικού από τις τουριστικές επιχειρήσεις, ζήτημα που αφορά το σύνολο των οικονομίας και όχι μόνο τον τουρισμό, όπως ανέφερε.
Για τις υποδομές, φέρνοντας σαν παράδειγμα την Σαντορίνη, υποστήριξε πως χρειάζονται συγκεκριμένες παρεμβάσεις, κυρίως στις αιχμές της σεζόν ενώ ήταν κατηγορηματικός πως η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει ζήτημα υπερτουρισμού.
Η βελτίωση των υποδομών συνδέεται άμεσα και με το κρίσιμο στοίχημα της επέκτασης της τουριστικής σεζόν, η οποία, εφόσον επιτευχθεί, θα ενισχύσει την διάχυση των ωφελειών από τον τουρισμό στο σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας.
«Στο αεροδρόμιο προσπαθούμε να ενισχύσουμε την αίσθηση του επισκέπτη πως βρίσκεται στην Ελλάδα με την πρωτοβουλία Sense of Greece στην οποία συμμετέχουν πολλά καταστήματα. Συνολικά από το 2019 μέχρι το 2023 τα εμπορικά έσοδα του αεροδρομίου αυξήθηκαν 19%, στα προϊόντα που συμμετέχουν στο Sense of Greece είχαμε αύξηση κατά 40%.
Πώς θα ωφεληθεί η αγορά από το τουριστικό ρεύμα
«Η ταξιδιωτική δαπάνη των τουριστών που αφορά το εμπόριο αγγίζει το 15%, υπάρχει περιθώριο αύξησης σε αυτό το ποσοστό, τουρισμός, εστίαση, εμπόριο λειτουργούν σαν αλυσίδα», σημείωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας.
Συνέργειες
«Θεωρώ πως οι καμπάνιες του ΕΟΤ θα μπορούσαν να συμπεριλάβουν και τα ψώνια για να αυξηθεί η δαπάνη των τουριστών για αγορές προϊόντων, οι τουρίστες όταν επισκέπτονται εμπορικά καταστήματα αγοράζουν σουβενίρ, αγροδιατροφή και τοπικά προϊόντα. Πρέπει να επεκταθεί η τουριστική σεζόν και να μεγαλώσει το διάστημα που μένουν οι τουρίστες στην Ελλάδα για να αφήνουν και περισσότερα χρήματα στην αγορά» επεσήμανε, δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων στην τουριστική βιομηχανία και στην αναβάθμιση των υποδομών για να ανεβεί επίπεδο το τουριστικό προϊόν.
Latest News
«Ψήφος εμπιστοσύνης» στην AustriaCard to placement του 15% - Στο 71,52% το ποσοστό του Ν. Λύκου
Η εταιρεία καλωσορίζει την επένδυση
Mε τη στήριξη Σπύρου Λάτση το Little Athens στο Ελληνικό - Επένδυση 225 εκατ.
Συστήνεται SPV με συμμετοχή 20% από την πλευρά Lamda και 80% από την Xeris Vertures
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Στην EBRD το 30% του Project Delta της Πειραιώς
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης («EBRD») απέκτησε το 30% της συμμετοχής, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό πωλήθηκε στην APS funds και σε διαχειριζόμενους λογαριασμούς
On track οι επενδύσεις 400 εκατ. στο Costa Navarino - Ξεπουλάνε οι βίλες
Με όλα τα ξενοδοχεία σε λειτουργία και μία γειτονιά βιλών ξεκίνησε η σεζόν στην Costa Navarino
Bloomberg: Στο Ελληνικό η μεγαλύτερη «έξυπνη» πόλη της Ευρώπης
Τι αναφέρει ο CEO της Lamda Οδυσσέας Αθανασίου για το έργο
«Καλπάζουν» τα καλλυντικά - Τι έδειξε έρευνα της ICAP
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις καλλυντικών αποκτούν ιδιαίτερη αξία για τον καταναλωτή
Ποιος είναι ο Έλληνας πίσω από την επιτυχία της New Balance – Πώς κοντράρει στα ίσια Nike και Adidas
Από τις κότες και το «dad shoe», στο Μαραθώνιο της Βοστόνης, το Στιβ Τζομπς και τη σημερινή της εικόνα, η New Balance έχει να πει τη δική της «ελληνική» ιστορία
Με το βλέμμα στην Φρανκφούρτη για τα μερίσματα οι τράπεζες
Τι είπαν στους αναλυτές Μεγάλου και Μυλωνάς για τη διανομή των μερισμάτων στους μετόχους
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda