Με το ποσοστό της τουριστικής δαπάνης που κατευθύνεται στο λιανικό εμπόριο να προσεγγίζει το 15% η σχέση αλληλεξάρτησης που μοιραία αναπτύσσεται μεταξύ εμπορίου και τουρισμού και οι παρεμβάσεις που επιβάλλεται να προχωρήσουν για να «εκσυγχρονιστεί» το τουριστικό προϊόν της χώρας, τέθηκαν επί τάπητος κατά την διάρκεια του συνεδρίου της ΕΣΕΕ, «Future of Retail 2024».
Οι θετικοί οιωνοί για το 2024, οι προκλήσεις και το στοίχημα
«Οι επιδόσεις του 2023 θέτουν τις βάσεις και για φέτος, ακόμα είναι νωρίς για προβλέψεις αλλά αυτό που βλέπουμε στο πρώτο τρίμηνο μας κάνει να αισιοδοξούμε πως θα έχουμε μία πολύ δυνατή σεζόν, εκτιμώ πως θα κινηθούμε στα επίπεδα του 2023, ίσως και λίγο καλύτερα», ανέφερε ο Ιωάννης Παράσχης, Πρόεδρος του ΣΕΤΕ και Διευθύνων Σύμβουλος στο Ελ.Βενιζέλος.
Ταυτόχρονα αναφέρθηκε και στις αυξημένες τιμές των τουριστικών υπηρεσιών οι οποίες όμως δεν φαίνεται να ανακόπτουν τις τάσεις που διαμορφώνονται.
«Future of Retail 2024»: Πάνω από 56 δισ. ο τζίρος του εμπορίου το 2023
Ο κ. Παράσχης σκιαγράφησε δύο προκλήσεις ενόψει και της σεζόν που ξεκινά. Την αύξηση ιδιωτικών και δημόσιων επενδύσεων, ιδίως των δεύτερων, για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς και την δυσκολία εύρεσης εργατικού δυναμικού από τις τουριστικές επιχειρήσεις, ζήτημα που αφορά το σύνολο των οικονομίας και όχι μόνο τον τουρισμό, όπως ανέφερε.
Για τις υποδομές, φέρνοντας σαν παράδειγμα την Σαντορίνη, υποστήριξε πως χρειάζονται συγκεκριμένες παρεμβάσεις, κυρίως στις αιχμές της σεζόν ενώ ήταν κατηγορηματικός πως η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει ζήτημα υπερτουρισμού.
Η βελτίωση των υποδομών συνδέεται άμεσα και με το κρίσιμο στοίχημα της επέκτασης της τουριστικής σεζόν, η οποία, εφόσον επιτευχθεί, θα ενισχύσει την διάχυση των ωφελειών από τον τουρισμό στο σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας.
«Στο αεροδρόμιο προσπαθούμε να ενισχύσουμε την αίσθηση του επισκέπτη πως βρίσκεται στην Ελλάδα με την πρωτοβουλία Sense of Greece στην οποία συμμετέχουν πολλά καταστήματα. Συνολικά από το 2019 μέχρι το 2023 τα εμπορικά έσοδα του αεροδρομίου αυξήθηκαν 19%, στα προϊόντα που συμμετέχουν στο Sense of Greece είχαμε αύξηση κατά 40%.
Πώς θα ωφεληθεί η αγορά από το τουριστικό ρεύμα
«Η ταξιδιωτική δαπάνη των τουριστών που αφορά το εμπόριο αγγίζει το 15%, υπάρχει περιθώριο αύξησης σε αυτό το ποσοστό, τουρισμός, εστίαση, εμπόριο λειτουργούν σαν αλυσίδα», σημείωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας.
Συνέργειες
«Θεωρώ πως οι καμπάνιες του ΕΟΤ θα μπορούσαν να συμπεριλάβουν και τα ψώνια για να αυξηθεί η δαπάνη των τουριστών για αγορές προϊόντων, οι τουρίστες όταν επισκέπτονται εμπορικά καταστήματα αγοράζουν σουβενίρ, αγροδιατροφή και τοπικά προϊόντα. Πρέπει να επεκταθεί η τουριστική σεζόν και να μεγαλώσει το διάστημα που μένουν οι τουρίστες στην Ελλάδα για να αφήνουν και περισσότερα χρήματα στην αγορά» επεσήμανε, δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων στην τουριστική βιομηχανία και στην αναβάθμιση των υποδομών για να ανεβεί επίπεδο το τουριστικό προϊόν.
Latest News
Δεσμεύεται η περιουσία του Πηλαδάκη - Κατηγορία για φοροδιαφυγή και απάτη από την «Αρχή για το Ξέπλυμα»
Περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι αποκόμισε ο επιχειρηματίας Κ. Πηλαδάκης από παράνομες δραστηριότητες
Globalsat: Πρωτοπόρος στον Ψηφιακό και Ενεργειακό Μετασχηματισμό των Επιχειρήσεων
H Globalsat ανέδειξε την ηγετική της θέση στο κορυφαίο αυτό Συνέδριο της Οικονομίας με θέμα «Ένα Νέο Παραγωγικό Μοντέλο – Ελλάδα 2030»
Τι είπαν τα στελέχη των ελληνικών τραπεζών στη Ν. Υόρκη
Οι προοπτικές του κλάδου που παρουσίασαν σε ξένους επενδυτές στο επενδυτικό συνέδριο της Capital Link
Για μεγαλύτερη εξοικονόμηση και αξιοπιστία η θέρμανση είναι Fujitsu
Ένα σύγχρονο κλιματιστικό δημιουργεί την κατάλληλη ατμόσφαιρα όλο το χρόνο, έτσι είναι η καλύτερη επιλογή για μέγιστη άνεση κάθε εποχή
Νέος πρόεδρος στην Alpha Bank o Δημήτρης Τσιτσιράγκος
Ο Δημήτρης Τσιτσιράγκος αναλαμβάνει τα καθήκοντά του στην Alpha Bank από την 1η Ιανουαρίου 2025
«Κάηκαν» οι μπριζόλες του Salt Bae στη Μύκονο – Στο κόκκινο τα εστιατόρια του σεφ
Σε Μύκονο και Λονδίνο ο τζίρος και τα κέρδη των ψητοπωλείων Nusr-Et έχουν πάρει την κάτω βόλτα - Έκλεισε το μπεργκεράδικο στη Νέα Υόρκη
Τι φέρνει η Elpedison σε Helleniq Energy – Το σενάριο για placement και το μέρισμα από ΔΕΠΑ Εμπορίας
Ο Ανδρέας Σιάμισιης CEO της Helleniq Energy στη διάρκεια ενημέρωσης Τύπου απάντησε στην Edison για την αποτίμηση της Elpedison
Από τη Μεγάλη Βρετανία στα ορεινά θέρετρα και τα spa - Το πλάνο του ομίλου Λάμψα
Ήδη ο όμιλος Λάμψα «τρέχει» επενδυτικά προγράμματα για ξενοδοχεία σε ορεινούς προορισμούς - Το πλάνο για τη Μεγάλη Βρετανία
Cash cow η Ελλάδα για τον οίκο Dior - Οι «χρυσές» επιδόσεις σε ένδυση και καλλυντικά
Τζίρος 55 εκατ. ευρώ για luxury ρούχα, παπούτσια και καλλυντικά Dior στην ελληνική αγορά – Το νέο κατάστημα και η συμβολή του τουρισμού
Χτίζει... κόμβο logistics η Huawei στον Πειραιά – Οι νέες επενδύσεις που σχεδιάζει
«Το logistics hub που θα δημιουργηθεί ουσιαστικά θα λειτουργεί σαν πύλη εισόδου των προϊόντων της Huawei προς την Ευρώπη», είπε ο CEO της εταιρείας για τη νοτιοανατολική Ευρώπη