Εντός της επόμενης πενταετίας η υιοθέτηση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης θα οδηγήσει σε μείωση των εργαζομένων σε πολλές επιχειρήσεις, δείχνει έρευνα της εταιρείας εύρεσης προσωπικού Adecco, η οποία ενισχύει τις ανησυχίες για αναστάτωση της αγοράς εργασίας.
Από τα στελέχη 2.000 μεγάλων επιχειρήσεων που συμμετείχαν στη διεθνή έρευνα, το 41% προβλέπει μείωση του προσωπικού λόγω της ΑΙ, ανέφερε η Adecco σύμφωνα με το Reuters.
Τουρισμός: Πώς μπορεί να βοηθήσει η τεχνητή νοημοσύνη
Η έρευνα έρχεται εν μέσω προειδοποιήσεων ότι η λεγόμενη παραγωγική ΑΙ, συστήματα που παράγου κείμενα, εικόνες και βίντεο σύμφωνα με τις οδηγίες του χρήστη, θα καταργήσει μεν ορισμένες επαναλαμβανόμενες, ανιαρές εργασίες, παράλληλα όμως μπορεί να οδηγήσει στην κατάργηση κάποιων επαγγελμάτων.
Η έρευνα της Adecco, μια από τις μεγαλύτερες που έχουν πραγματοποιηθεί ως σήμερα για το θέμα της ΑΙ, έρχεται να προστεθεί σε έκθεση που παρουσίασε το 2023 το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, σύμφωνα με την οποία το 25% των επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο προβλέπουν ότι η τεχνολογία θα οδηγήσει σε μείωση των θέσεων εργασίας, ενώ το 50% εκτιμά ότι θα δημιουργηθούν νέες δουλειές.
Όμως, παρόλο που τα περισσότερα στελέχη που απάντησαν στην Adecco αναγνωρίζουν ότι η ΑΙ αλλάζει την αγορά εργασίας, η μεγάλη πλειονότητα δηλώνει ότι η τεχνολογία δεν υιοθετείται με ταχείς ρυθμούς.
Oλα τα επαγγέλματα θα επηρεαστούν
«Σχεδόν όλα τα επαγγέλματα θα επηρεαστούν από την ΑΙ με τον ένα ή τον άλλο τρόπο» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Adecco Ντένις Μάτσουελ. «Η ΑΙ μπορεί να είναι δολοφόνος επαγγελμάτων αλλά και δημιουργός θέσεων εργασίας».
«Πριν από δέκα χρόνια», εξήγησε, «υπήρχε ο φόβος ότι πολλές δουλειές θα χάνονταν από τις ψηφιακές τεχνολογίες, ενώ στην πραγματικότητα πολλές νέες δουλειές δημιουργήθηκαν στον ψηφιακό κόσμο».
Όπως τόνισε, οι επιχειρήσεις πρέπει να προετοιμαστούν εκπαιδεύοντας το υφιστάμενο προσωπικό τους στη νέα τεχνολογία.
Η έρευνα της Adecco συμπεριέλαβε επιχειρήσεις σε ΗΠΑ, Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιαπωνία, Ισπανία, Καναδά, Αυστραλία και Σιγκαπούρη, και κάλυψε τους κλάδους της άμυνας, της φαρμακοβιομηχανίας, της υγείας, της βιομηχανίας και των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Η ελβετική εταιρεία ήδη χρησιμοποιεί την ΑΙ, για παράδειγμα στη δημιουργία βιογραφικών σημειωμάτων για τους πελάτες της.
Πηγή in.gr
Latest News
Καμία βιασύνη για την Apple - Πλησιάζει η ώρα της ΑΙ
H εταιρεία αναμένεται να αποκαλύψει τις νέες δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης στο ετήσιο συνέδριο λογισμικού της τον επόμενο μήνα, όπως και να αναθεωρήσει τις σειρές προϊόντων της με τσιπ έτοιμα για AI
Το 75% των οργανισμών αλλάζουν στρατηγικές για το ανθρώπινο δυναμικό λόγω Generative AI
Έρευνα της Deloitte για το Generative AI διαπιστώνει ότι η υιοθέτησή του προχωρά γρήγορα, αλλά το κλειδί για μεγαλύτερη πρόοδο είναι η πραγματοποίηση οργανωτικών αλλαγών
Στέλνουν στα δικαστήρια Microsoft - OpenAI 8 εκδότες εφημερίδων
Η ομάδα των οκτώ εκδοτών εφημερίδων διαφωνεί με το ChatGPT και τον ψηφιακό βοηθό Copilot της Microsoft
Ταραντίλης: Η τεχνητή νοημοσύνη απαιτεί εξειδίκευση
Ο κ. Ταραντίλης κατέθεσε μια σειρά προτάσεων προς την Πολιτεία για την παραγωγή, διακράτηση και προσέλκυση εξειδικευμένου προσωπικού στον τεχνολογικό τομέα
Πώς η AI μπορεί να αλλάξει την ασφάλεια στην οδήγηση
Η τεχνητή νοημοσύνη άρχισε δειλά - δειλά να μπαίνει στη ζωή μας τα τελευταία χρόνια
Οι Financial Times «εκπαιδεύουν» το OpenAI - Τι προβλέπει η συμφωνία
Η συμφωνία έρχεται καθώς η start-up αναζητά δεδομένα από αξιόπιστες πηγές για την εκπαίδευση των πιο πρόσφατων μοντέλων AI
Η Oracle επιχειρεί να ενισχύσει τις ικανότητές της για δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη
Η Oracle εισάγει δυνατότητες παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης στην υποδομή και τις εφαρμογές της στο cloud για να συμπληρώσει την παραδοσιακή τεχνητή νοημοσύνη που είναι ήδη ενσωματωμένη σε αυτές
Οι αγορές ανησυχούν για το υψηλό κόστος της AI
Τι δείχνει η πτώση κατά 15% της μετοχής της Meta μετά τα πολύ καλά αποτελέσματα α’ τριμήνου
Η Σοφία, το διασημότερο ρομπότ στον πλανήτη, μιλά στο in για το μέλλον της ανθρωπότητας και τη… Σαντορίνη
Το ρομπότ Σοφία (σε άπταιστα Ελληνικά) κλήθηκε να απαντήσει σε σειρά ερωτήσεων του in και οι απαντήσεις της παρουσιάζουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον
Η ΑΙ θα εξαφανίσει τα τηλεφωνικά κέντρα της Ινδίας
Τα chatbots θα αναλάβουν σύντομα μεγάλο μέρος της anur;vpinhw εργασίας, προβλέπει ο επικεφαλής ινδικού ομίλου IT