Ο διευθύνων σύμβουλος της Amazon, Άντι Τζάσι δημοσίευσε την Πέμπτη την ετήσια επιστολή προς τους μετόχους, με την οποία δεσμεύτηκε να αναζητήσει τρόπους για να κρατήσει υπό έλεγχο το κόστος, ακόμη και όταν η εταιρεία διπλασιάζει τις επενδύσεις σε νέους τομείς ανάπτυξης όπως η τεχνητή νοημοσύνη.

«Νομίζω ότι ο καθένας από εμάς στην Amazon πιστεύει ότι έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε, σε κάθε επιμέρους επιχείρησή μας, προτού εξαντλήσουμε το πώς μπορούμε να κάνουμε τη ζωή των πελατών καλύτερη και ευκολότερη, και υπάρχει σημαντικό θετικό αποτέλεσμα σε κάθε μία από τις επιχειρήσεις στο οποίο επενδύουμε», ααφέρει ο Τζάσι στην τρίτη του επιστολή μετόχων από τότε που ανέλαβε το τιμόνι της Amazon από τον πρώην CEO Τζεφ Μπέζος, ο οποίος παραιτήθηκε στα μέσα του 2021.

Νέο κύμα απολύσεων στη μονάδα cloud computing της Amazon

Υπό τον Τζάσι, ​​η Amazon θεωρείται ότι έχει μεταμορφωθεί σε μια πιο λιτή εκδοχή του εαυτού της, καθώς η επιβράδυνση των πωλήσεων και οι προκλήσεις στην παγκόσμια οικονομία ώθησαν την εταιρεία να αποφύγει την αδυσώπητη ανάπτυξη επί Μπέζος. Ξεκινώντας από τα τέλη του 2022 και συνεχίζοντας μέχρι το 2023, η Amazon ξεκίνησε τις μεγαλύτερες απολύσεις στην ιστορία της, περικόπτοντας περισσότερες από 27.000 θέσεις εργασίας.

Αυτές οι περικοπές συνεχίστηκαν φέτος, με την Amazon να ανακοινώνει απολύσεις στις μονάδες cloud computing, Prime Video και Twitch (υπηρεσία ζωντανής ροής περιεχομένου βίντεο), μεταξύ άλλων.

Ακόμη και εν μέσω μιας περιόδου περικοπών σε ορισμένους τομείς, ο Τζάσι είπε ότι έχει επικεντρωθεί στην εύρεση νέων τομέων ανάπτυξης εντός της εταιρείας, έτσι ώστε η Amazon να παραμείνει «ανθεκτική» μακροπρόθεσμα. Τόνισε τη σημασία της δημιουργίας «πρωτογενών υπηρεσιών», τις οποίες περιέγραψε ως «διακριτικά, θεμελιώδη δομικά στοιχεία» που μπορούν να ωθήσουν νέα έργα και επιχειρήσεις.

Ο Τζάσι χρησιμοποίησε την Amazon Web Services, δηλαδή το τμήμα  cloud computing της εταιρείας, ως παράδειγμα. Πριν γίνει διευθύνων σύμβουλος της Amazon, ο Τζάσι επέβλεψε τη δημιουργία του AWS, το οποίο αναπτύχθηκε από ένα εσωτερικό εργαλείο που τροφοδοτούσε τις λιανικές του δραστηριότητες και έγινε η κυρίαρχη υπηρεσία cloud και μια από τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις της Amazon.

Είπε ότι πιστεύει ότι η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη διαμορφώνεται για να γίνει η επόμενη μεγάλη πρωτογενής υπηρεσία ή «πυλώνας» της Amazon, που είναι μια εσωτερική φράση που χρησιμοποιεί συχνά η εταιρεία για να περιγράψει τις πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις της. Οι τρεις πρώτοι πυλώνες της Amazon είναι οι μονάδες λιανικής, η υπηρεσία συνδρομητικής τηλεόρασης Prime και η πλατφόρμα cloud computing.

Noah Berger/AWS/Handout via REUTERS

«Ενώ οι ίδιοι κατασκευάζουμε έναν σημαντικό αριθμό εφαρμογών GenAI, η συντριπτική πλειοψηφία θα κατασκευαστεί τελικά από άλλες εταιρείες», δήλωσε ο Τζάσι. «Ωστόσο, αυτό που χτίζουμε στην AWS δεν είναι απλώς μια συναρπαστική εφαρμογή ή ένα μοντέλο βάσης».

Σημείωσε ότι η υπηρεσία cloud computing της Amazon θα είναι ένας σημαντικός παράγοντας στην έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης, λέγοντας: «Είμαστε αισιόδοξοι ότι μεγάλο μέρος αυτής της τεχνητής νοημοσύνης που αλλάζει τον κόσμο θα βασιστεί πάνω από στην AWS».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Amazon πρόσθεσε την Πέμπτη τον Άντριου Εντζί (Andrew Ng), έναν διάσημο πρωτοπόρο της τεχνητής νοημοσύνης που στο παρελθόν ήταν επικεφαλής της Google Brain και ήταν επιστήμονας στην Baidu, στο διοικητικό συμβούλιο της. Ο Εντζί α διαδεχθεί την διαδεχθεί την Τζούντι ΜακΓκραθ, η οποία ήταν στο διοικητικό συμβούλιο από το 2014.

Τον περασμένο χρόνο, η Amazon έκανε μια σειρά από ανακοινώσεις τεχνητής νοημοσύνης καθώς το πεδίο στην κυριολεξία… εξερράγη, προκαλώντας τις εταιρείες τεχνολογίας να ρίξουν χρήματα στο συγκεκριμένο τομέα. Τον περασμένο μήνα, η Amazon πρόσθεσε 2,75 δισεκατομμύρια δολάρια στο μερίδιό της στη startup τεχνητής νοημοσύνης Anthropic στη μεγαλύτερη επένδυση επιχειρηματικής δραστηριότητας που έχει μέχρι σήμερα. Ο Τζάσι έχει επίσης δεσμευτεί να εμφυσήσει την τεχνητή νοημοσύνη σε όλες τις επιχειρήσεις της Amazon.

Η εταιρεία κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο ένα εργαλείο που ονομάζεται Rufus που χρησιμοποιεί AI για να βοηθήσει τους χρήστες να αναζητήσουν και να ψωνίσουν για προϊόντα. Αλλού, κυκλοφόρησε το “Q”, ένα chatbot τεχνητής νοημοσύνης για εταιρείες που βοηθούν στις καθημερινές εργασίες, και το Bedrock, μια παραγωγική υπηρεσία τεχνητής νοημοσύνης για τους πελάτες της Amazon Web Services.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
NASA: Έλαβε για πρώτη φορά μήνυμα με λέιζερ από το βαθύ Διάστημα
Τεχνολογία |

NASA: Έλαβε για πρώτη φορά μήνυμα με λέιζερ από το βαθύ Διάστημα

Έφτασε με ακραία ταχύτητα από απόσταση 1,5 φοράς μεταξύ Γης και Ήλιου – Η αποστολή στέφθηκε από επιτυχία, αποδεικνύοντας την αξιοπιστία του νέου συστήματος επικοινωνίας με λέιζερ αντί για ραδιοκύματα