Δύο επιπλέον «αγκάθια» αντιμετωπίζει το παγκόσμιο εμπόριο πέραν της ασθενούς ζήτησης λόγω της κατάστασης της διεθνούς οικονομίας. Οι γεωπολιτικές κρίσεις όπως αυτή που είναι σε εξέλιξη τους τελευταίους μήνες στην Ερυθρά Θάλασσα και κορυφώνεται τις ημέρες αυτές μετά τη σύγκρουση Ιράν – Ισραήλ και οι επιπτώσεις περιβαλλοντικού χαρακτήρα, όπως η ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά ταλαιπωρούν το παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο.
Η ανθεκτικότητα του παγκόσμιου εμπορίου δοκιμάζεται από διαταραχές σε δύο από τις κύριες παγκόσμιες ναυτιλιακές οδούς: τη διώρυγα του Παναμά και τη διώρυγα του Σουέζ, αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (WTO) στην τελευταία του έκθεση. Και αν η κατάσταση στη Διώρυγα του Παναμά από την οποία διακινείται το 6% του παγκόσμιου εμπορίου φαίνεται να σταδιακά να εξομαλύνεται, καθώς αναμένεται αύξηση των βροχών, η αβεβαιότητα εντείνεται στο γεωπολιτικό πεδίο.
Deutsche Bank:Τέλος το εμπόριο όπως το ξέραμε- Τα 4 χρόνια που άλλαξαν τον κόσμο
Αβεβαιότητα
Υπάρχει υψηλός βαθμός αβεβαιότητας λόγω πολλών παραγόντων κινδύνου που υπάρχουν στην παγκόσμια οικονομία, συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών συγκρούσεων, των γεωπολιτικών εντάσεων και του αυξανόμενου προστατευτισμού, υπογραμμίζει ο WTO. Οι προβλέψεις είναι δύσκολες και δεν είναι τυχαίο ότι λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί η αύξηση του όγκου εμπορίου το 2024 θα μπορούσε να κυμανθεί από +5,8% έως -1,6%.
Αναφερόμενη η έκθεση, η οποία δημοσιοποιήθηκε στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας και δεν λαμβάνει υπόψη της τις τελευταίες εξελίξεις στις σχέσεις Ιράν – Ισραήλ, στην κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα σημειώνει ότι η έκταση του οικονομικού αντίκτυπου της κρίσης στην περιοχή θα εξαρτηθεί από τη διάρκεια και τη σοβαρότητα των επιθέσεων, καθώς και από τις αποφάσεις που θα λάβουν οι ναυτιλιακές εταιρείες σχετικά με τους κινδύνους και το κόστος που συνδέεται με τα ταξίδια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, ή την εκτροπή των πλοίων τους. Οι ναυτιλιακές δεν αναμένουν ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί σημαντικά τουλάχιστον μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Σε περίπτωση που η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα επιμείνει, ενδέχεται να οδηγήσει τη ναυτιλία και τον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών να επανεξετάσουν τις στρατηγικές και τις προτεραιότητές τους. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη μείωση του αριθμού των συνδυασμών ταξιδιών ή την υιοθέτηση νέων μοντέλων δρομολογίων.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση WOT, ο όγκος του παγκόσμιου εμπορίου αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,6% το 2024 και κατά 3,3% το 2025, ύστερα από μια μεγαλύτερη από την αναμενόμενη μείωση κατά -1,2% το 2023. Η ζήτηση εισαγωγών σε πραγματικούς όρους ήταν αδύναμη το 2023 στις περισσότερες περιοχές, ιδίως στην Ευρώπη, αλλά και στη Βόρεια Αμερική και την Ασία. Οι κύριες εξαιρέσεις ήταν η Μέση Ανατολή και η περιοχή της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών (ΚΑΚ), όπου οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατακόρυφα.
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια