Με στόχο την ναυπήγηση 10.000 πλοίων μέχρι το 2035 σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία η Sea Europe, ο φορέας  που εκπροσωπεί ναυπηγεία και κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού της Γηραιάς Ηπείρου, ζητά από την Κομισιόν και την ευρωπαϊκή πολιτική ηγεσία να διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη ευρωπαϊκή Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική, που θα την βοηθήσει να αντιμετωπίσει το άνισο ανταγωνισμό από τα ναυπηγεία της Ασίας.

Όπως τονίζει λόγω των σημαντικών διαφορών τιμών της τάξης του 30% έως 40%, σε συνδυασμό με τις ευνοϊκά οικονομικά κίνητρα – ιδίως από τις κινεζικές τράπεζες -, οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες επιλέγουν όλο και περισσότερο τα Ασιατικά ναυπηγεία. Αποτέλεσμα, της εξέλιξης αυτής είναι τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία να καταγράφουν σημαντική μείωση των παραγγελιών. Αυτή η τάση δεν αποτελεί μόνο σημαντικό οικονομικό κίνδυνο, αλλά υπονομεύει επίσης τη στρατηγική αυτονομία της Ευρώπης, ιδίως εν μέσω των σημερινών γεωπολιτικών εντάσεων, υπογραμμίζει η Sea Europe.

Ναυτιλία: Ρεκόρ ναυπηγήσεων σε πλοία νέας τεχνολογίας από τους έλληνες εφοπλιστές

Η SEA Europe ζητά μια άλλη πολιτική από την ΕΕ για τα ναυπηγεία με στόχο τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία μέχρι το 2035, να κατασκευάσουν 10.000 βιώσιμα και ψηφιοποιημένα πλοία  σε στρατηγικούς τομείς της ευρωπαϊκής γαλάζιας οικονομίας”.

Ναυτιλιακή τεχνολογία

Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης. Κατασκευάζει, εξοπλίζει και συντηρεί πλοία και πλατφόρμες ζωτικής σημασίας για τη μεταφορά αγαθών, ανθρώπων και ενέργειας, συνδέοντας θαλάσσιες περιοχές και την ενίσχυση της γαλάζιας οικονομίας. Επιπλέον, παρέχει ναυτικές ικανότητες απαραίτητες για την άμυνα και την ασφάλεια της Ευρώπης, επισημαίνει σε μία δήλωση της η Sea Europe.

Παρά τον στρατηγικό της ρόλο, η ευρωπαϊκή βιομηχανία θαλάσσιας τεχνολογίας έχει αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις τα τελευταία χρόνια, ιδίως λόγω των μακροχρόνιων στρεβλώσεων του ανταγωνισμού από την Ασία.

H μείωση της ναυπηγικής δραστηριότητας δεν έθεσε σε κίνδυνο μόνο τη βιομηχανική ικανότητα των ευρωπαϊκών ναυπηγείων, αλλά και υπονόμευσε ολόκληρο το οικοσύστημα της εφοδιαστικής αλυσίδας που περιλαμβάνει εξοπλισμό, συστήματα και τεχνολογίες, και έβλαψε τις ναυπηγικές ικανότητες, συμπληρώνει η ευρωπαϊκή ένωση των ναυπηγείων.

Ο Christophe Tytgat, Γενικός Γραμματέας της SEA Europe, υπογράμμισε τον επείγοντα χαρακτήρα της κατάστασης:  Είναι επιτακτική ανάγκη να ανακτηθεί η ναυπηγική ικανότητα της Ευρώπης με την εξασφάλιση παραγγελιών από τους πλοιοκτήτες, συμπεριλαμβανομένων των ευρωπαίων πλοιοκτητών τόνισε.

Πράσινη μετάβαση

Η πράσινη μετάβαση συμπλήρωσε, η ψηφιοποίηση και η γαλάζια οικονομία είναι μια πολλά υποσχόμενη ευκαιρία για την Ευρώπη να ξεπεράσει τους παγκόσμιους ανταγωνιστές στην ποιότητα, την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια. Η φιλοδοξία μας είναι σαφής: έως το 2035, στοχεύουμε να προμηθεύσουμε 10.000 βιώσιμα και ψηφιοποιημένα σκάφη σε στρατηγικούς τομείς της ευρωπαϊκής γαλάζιας οικονομίας, υπογράμμισε.

Η SEA Europe θα παρουσιάσει από πλευράς της προτάσεις πολιτικής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 17 Απριλίου, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που συνδιοργανώνουν η ευρωβουλευτής Catherine Chabaud και ο ευρωβουλευτής Pierre Karleskind.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά