Με στόχο την ναυπήγηση 10.000 πλοίων μέχρι το 2035 σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία η Sea Europe, ο φορέας που εκπροσωπεί ναυπηγεία και κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού της Γηραιάς Ηπείρου, ζητά από την Κομισιόν και την ευρωπαϊκή πολιτική ηγεσία να διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη ευρωπαϊκή Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική, που θα την βοηθήσει να αντιμετωπίσει το άνισο ανταγωνισμό από τα ναυπηγεία της Ασίας.
Όπως τονίζει λόγω των σημαντικών διαφορών τιμών της τάξης του 30% έως 40%, σε συνδυασμό με τις ευνοϊκά οικονομικά κίνητρα – ιδίως από τις κινεζικές τράπεζες -, οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες επιλέγουν όλο και περισσότερο τα Ασιατικά ναυπηγεία. Αποτέλεσμα, της εξέλιξης αυτής είναι τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία να καταγράφουν σημαντική μείωση των παραγγελιών. Αυτή η τάση δεν αποτελεί μόνο σημαντικό οικονομικό κίνδυνο, αλλά υπονομεύει επίσης τη στρατηγική αυτονομία της Ευρώπης, ιδίως εν μέσω των σημερινών γεωπολιτικών εντάσεων, υπογραμμίζει η Sea Europe.
Ναυτιλία: Ρεκόρ ναυπηγήσεων σε πλοία νέας τεχνολογίας από τους έλληνες εφοπλιστές
Η SEA Europe ζητά μια άλλη πολιτική από την ΕΕ για τα ναυπηγεία με στόχο τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία μέχρι το 2035, να κατασκευάσουν 10.000 βιώσιμα και ψηφιοποιημένα πλοία σε στρατηγικούς τομείς της ευρωπαϊκής γαλάζιας οικονομίας”.
Ναυτιλιακή τεχνολογία
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης. Κατασκευάζει, εξοπλίζει και συντηρεί πλοία και πλατφόρμες ζωτικής σημασίας για τη μεταφορά αγαθών, ανθρώπων και ενέργειας, συνδέοντας θαλάσσιες περιοχές και την ενίσχυση της γαλάζιας οικονομίας. Επιπλέον, παρέχει ναυτικές ικανότητες απαραίτητες για την άμυνα και την ασφάλεια της Ευρώπης, επισημαίνει σε μία δήλωση της η Sea Europe.
Παρά τον στρατηγικό της ρόλο, η ευρωπαϊκή βιομηχανία θαλάσσιας τεχνολογίας έχει αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις τα τελευταία χρόνια, ιδίως λόγω των μακροχρόνιων στρεβλώσεων του ανταγωνισμού από την Ασία.
H μείωση της ναυπηγικής δραστηριότητας δεν έθεσε σε κίνδυνο μόνο τη βιομηχανική ικανότητα των ευρωπαϊκών ναυπηγείων, αλλά και υπονόμευσε ολόκληρο το οικοσύστημα της εφοδιαστικής αλυσίδας που περιλαμβάνει εξοπλισμό, συστήματα και τεχνολογίες, και έβλαψε τις ναυπηγικές ικανότητες, συμπληρώνει η ευρωπαϊκή ένωση των ναυπηγείων.
Ο Christophe Tytgat, Γενικός Γραμματέας της SEA Europe, υπογράμμισε τον επείγοντα χαρακτήρα της κατάστασης: Είναι επιτακτική ανάγκη να ανακτηθεί η ναυπηγική ικανότητα της Ευρώπης με την εξασφάλιση παραγγελιών από τους πλοιοκτήτες, συμπεριλαμβανομένων των ευρωπαίων πλοιοκτητών τόνισε.
Πράσινη μετάβαση
Η πράσινη μετάβαση συμπλήρωσε, η ψηφιοποίηση και η γαλάζια οικονομία είναι μια πολλά υποσχόμενη ευκαιρία για την Ευρώπη να ξεπεράσει τους παγκόσμιους ανταγωνιστές στην ποιότητα, την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια. Η φιλοδοξία μας είναι σαφής: έως το 2035, στοχεύουμε να προμηθεύσουμε 10.000 βιώσιμα και ψηφιοποιημένα σκάφη σε στρατηγικούς τομείς της ευρωπαϊκής γαλάζιας οικονομίας, υπογράμμισε.
Η SEA Europe θα παρουσιάσει από πλευράς της προτάσεις πολιτικής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 17 Απριλίου, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που συνδιοργανώνουν η ευρωβουλευτής Catherine Chabaud και ο ευρωβουλευτής Pierre Karleskind.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση