Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν χρειάζεται να φοβούνται τον ανταγωνισμό από την Κίνα και εξακολουθούν να θεωρούνται οι καλύτερες στον κόσμο, δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ στο CNBC.
Πώς η ηλεκτροκίνηση ανεβάζει τον πληθωρισμό
«Τα γερμανικά αυτοκίνητα είναι τα καλύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο, δεν έχει σημασία αν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ή το ηλεκτροκίνητο όχημα», δήλωσε στην Karen Tso του CNBC στο περιθώριο της εαρινής συνόδου του ΔΝΤ στην Ουάσιγκτον την Πέμπτη.
«Οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι πρωτοπόροι παγκοσμίως, δεν χρειάζεται να φοβούνται τον κινεζικό ανταγωνισμό», δήλωσε ο Λίντνερ.
Ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ή EV στην Κίνα και την Ευρώπη, καθώς και στις ΗΠΑ, έχει αυξηθεί τους τελευταίους μήνες. Όλο και περισσότερες κινεζικές εταιρείες σημειώνουν πρόοδο όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα και η κινεζική BYD βρίσκεται σε στενό ανταγωνισμό με την Tesla για το στέμμα του μεγαλύτερου κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων.
Tρέχει η Κίνα
Ο τομέας EV της Κίνας έχει σημειώσει σημαντική ανάπτυξη, στέλνοντας μεγάλο αριθμό οχημάτων σε άλλες αγορές που συχνά έρχονται σε πιο προσιτό σημείο τιμής. Αυτή η ταχεία εξέλιξη έχει εγείρει ερωτήματα και ανησυχίες σχετικά με τις εμπορικές πρακτικές και πολιτικές της Κίνας στις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ Janet Yellen προειδοποίησε τον περασμένο μήνα ότι η Κίνα μπορεί να χρησιμοποιεί τις παγκόσμιες αγορές ως χωματερή για φθηνότερα προϊόντα καθαρής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό θα μπορούσε να ωθήσει προς τα κάτω τις τιμές της αγοράς και να ασκήσει πίεση στην πράσινη μεταποίηση αλλού, δήλωσε η Γέλεν.
Τόσο η Γέλεν όσο και η επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν νωρίτερα αυτό το μήνα ζήτησαν μια σκληρή στάση για πιθανές αθέμιτες ανταγωνιστικές πρακτικές από την Κίνα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε επίσης έρευνα σχετικά με τις κινεζικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα.
Η Κίνα αρνήθηκε οποιαδήποτε αδικοπραγία, με τον υπουργό Εμπορίου της, Wang Wentao, να λέει ότι οι ισχυρισμοί για «πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα» ήταν αβάσιμοι. Η επιτυχία της Κίνας στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων συνδέεται με «συνεχείς καινοτομίες» καθώς και με ένα «καθιερωμένο σύστημα εφοδιαστικής αλυσίδας και ανταγωνισμό στην αγορά», παρά με επιδοτήσεις, πρόσθεσε.
Οι ανησυχίες από τις ΗΠΑ και την ΕΕ καλύπτουν μια σειρά τομέων πράσινης τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων, των ηλιακών συλλεκτών και των μπαταριών ιόντων λιθίου.
Ο Λίντνερ δήλωσε την Πέμπτη ότι πρέπει να εξεταστεί το πιθανό ντάμπινγκ κινεζικών προϊόντων στις παγκόσμιες αγορές, όπως και οι ανησυχίες ότι η Κίνα πληρώνει επιδοτήσεις στους παραγωγούς για την πώληση αυτοκινήτων κάτω από την αξία παραγωγής.
Όλες οι επιλογές στο τραπέζι
«Αυτό θα ήταν άδικο και στη συνέχεια θα έπρεπε να αποφασίσουμε για τα μέτρα», δήλωσε ο Λίντνερ. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει καταστεί σαφές ότι η Κίνα ακολουθεί στην πραγματικότητα αυτή την προσέγγιση ντάμπινγκ όταν πρόκειται για ηλεκτρικά οχήματα ή άλλες βιομηχανίες, σημείωσε.
Όταν ρωτήθηκε πώς θα μπορούσαν να μοιάζουν αυτά τα μέτρα, ο Λίντνερ είπε ότι όλες οι επιλογές ήταν στο τραπέζι. Αυτό απηχεί τα σχόλια της Γέλεν, η οποία νωρίτερα αυτό το μήνα δήλωσε στο CNBC ότι δεν θα αποκλείσει κανένα μέτρο, συμπεριλαμβανομένων των δασμών στις κινεζικές εξαγωγές.
Ωστόσο, υπήρξε απροθυμία από τη γερμανική κυβέρνηση ιδιαίτερα για τέτοιους δασμούς, με έναν εκπρόσωπο του Γερμανού καγκελάριου Όλαφ Σολτς να λέει ότι ήταν σκεπτικός για το αν ήταν απαραίτητοι, σύμφωνα με το Reuters.
Αυτό συνέβη πριν από την επίσκεψη του Σολτς στην Κίνα νωρίτερα αυτό το μήνα, κατά τη διάρκεια της οποίας προειδοποίησε κατά των αθέμιτων ανταγωνιστικών και εμπορικών πρακτικών.
Ενώ τελικά θα υπάρξουν κινεζικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, ο ανταγωνισμός πρέπει να είναι δίκαιος και δεν πρέπει να υπάρξει ντάμπινγκ, υπερπαραγωγή ή παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων, είπε σε φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Tongji στη Σαγκάη, σύμφωνα με το Reuters.
Ο Λίντνερ δήλωσε την Πέμπτη στο CNBC ότι υπάρχουν επίσης πλεονεκτήματα στις κινεζικές εξαγωγές πράσινης τεχνολογίας, όπως τα «πολύ φθηνά» κινεζικά ηλιακά εξαρτήματα που έχουν εισρεύσει στις γερμανικές αγορές.
“Τα ιδιωτικά νοικοκυριά στη Γερμανία, επωφελούνται από αυτά τα φθηνά εξαρτήματα και το πλεονέκτημά μας, το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι το σύστημα στο σύνολό του”, εξήγησε.
Latest News
Κάγια Κάλας: Πρώιμη η χαλάρωση των κυρώσεων κατά της Συρίας
Η Κάγια Κάλας αναφέρθηκε στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Συρία, ένα ζήτημα που απασχολεί ιδιαίτερα μετά την πτώση του καθεστώτος Άσαντ
Στήριξη από Λεπέν και την Κεντροαριστερά αναζητά ο νέος Γάλλος πρωθυπουργός
Ο Φρανσουά Μπαϊρού θα προσπαθήσει να κερδίσει τη στήριξη της Λεπέν για να περάσει τον προϋπολογισμό
Πού θα κλειδώσει το ουδέτερο επιτόκιο της ΕΚΤ - Ο εκτιμήσεις Κάζακς
Οι συζητήσεις για το ουδέτερο περιπλέκονται από το γεγονός ότι δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια σε πραγματικό χρόνο
Σχέδιο για τόνωση των επενδύσεων με το premium «Made in Germany», προωθεί το SPD
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έστειλε αίτημα στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ώστε να διεξαχθεί ψήφος εμπιστοσύνης τη Δευτέρα
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC