Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν χρειάζεται να φοβούνται τον ανταγωνισμό από την Κίνα και εξακολουθούν να θεωρούνται οι καλύτερες στον κόσμο, δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ στο CNBC.

Πώς η ηλεκτροκίνηση ανεβάζει τον πληθωρισμό

«Τα γερμανικά αυτοκίνητα είναι τα καλύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο, δεν έχει σημασία αν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ή το ηλεκτροκίνητο όχημα», δήλωσε στην Karen Tso του CNBC στο περιθώριο της εαρινής συνόδου του ΔΝΤ στην Ουάσιγκτον την Πέμπτη.

«Οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι πρωτοπόροι παγκοσμίως, δεν χρειάζεται να φοβούνται τον κινεζικό ανταγωνισμό», δήλωσε ο Λίντνερ.

Ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ή EV στην Κίνα και την Ευρώπη, καθώς και στις ΗΠΑ, έχει αυξηθεί τους τελευταίους μήνες. Όλο και περισσότερες κινεζικές εταιρείες σημειώνουν πρόοδο όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα και η κινεζική BYD βρίσκεται σε στενό ανταγωνισμό με την Tesla για το στέμμα του μεγαλύτερου κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων.

Tρέχει η Κίνα

Ο τομέας EV της Κίνας έχει σημειώσει σημαντική ανάπτυξη, στέλνοντας μεγάλο αριθμό οχημάτων σε άλλες αγορές που συχνά έρχονται σε πιο προσιτό σημείο τιμής. Αυτή η ταχεία εξέλιξη έχει εγείρει ερωτήματα και ανησυχίες σχετικά με τις εμπορικές πρακτικές και πολιτικές της Κίνας στις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ Janet Yellen προειδοποίησε τον περασμένο μήνα ότι η Κίνα μπορεί να χρησιμοποιεί τις παγκόσμιες αγορές ως χωματερή για φθηνότερα προϊόντα καθαρής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό θα μπορούσε να ωθήσει προς τα κάτω τις τιμές της αγοράς και να ασκήσει πίεση στην πράσινη μεταποίηση αλλού, δήλωσε η Γέλεν.

Τόσο η Γέλεν όσο και η επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν νωρίτερα αυτό το μήνα ζήτησαν μια σκληρή στάση για πιθανές αθέμιτες ανταγωνιστικές πρακτικές από την Κίνα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε επίσης έρευνα σχετικά με τις κινεζικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα.

Η Κίνα αρνήθηκε οποιαδήποτε αδικοπραγία, με τον υπουργό Εμπορίου της, Wang Wentao, να λέει ότι οι ισχυρισμοί για «πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα» ήταν αβάσιμοι. Η επιτυχία της Κίνας στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων συνδέεται με «συνεχείς καινοτομίες» καθώς και με ένα «καθιερωμένο σύστημα εφοδιαστικής αλυσίδας και ανταγωνισμό στην αγορά», παρά με επιδοτήσεις, πρόσθεσε.

Οι ανησυχίες από τις ΗΠΑ και την ΕΕ καλύπτουν μια σειρά τομέων πράσινης τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων, των ηλιακών συλλεκτών και των μπαταριών ιόντων λιθίου.

Ο Λίντνερ δήλωσε την Πέμπτη ότι πρέπει να εξεταστεί το πιθανό ντάμπινγκ κινεζικών προϊόντων στις παγκόσμιες αγορές, όπως και οι ανησυχίες ότι η Κίνα πληρώνει επιδοτήσεις στους παραγωγούς για την πώληση αυτοκινήτων κάτω από την αξία παραγωγής.

Όλες οι επιλογές στο τραπέζι

«Αυτό θα ήταν άδικο και στη συνέχεια θα έπρεπε να αποφασίσουμε για τα μέτρα», δήλωσε ο Λίντνερ. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει καταστεί σαφές ότι η Κίνα ακολουθεί στην πραγματικότητα αυτή την προσέγγιση ντάμπινγκ όταν πρόκειται για ηλεκτρικά οχήματα ή άλλες βιομηχανίες, σημείωσε.

Όταν ρωτήθηκε πώς θα μπορούσαν να μοιάζουν αυτά τα μέτρα, ο Λίντνερ είπε ότι όλες οι επιλογές ήταν στο τραπέζι. Αυτό απηχεί τα σχόλια της Γέλεν, η οποία νωρίτερα αυτό το μήνα δήλωσε στο CNBC ότι δεν θα αποκλείσει κανένα μέτρο, συμπεριλαμβανομένων των δασμών στις κινεζικές εξαγωγές.

Ωστόσο, υπήρξε απροθυμία από τη γερμανική κυβέρνηση ιδιαίτερα για τέτοιους δασμούς, με έναν εκπρόσωπο του Γερμανού καγκελάριου Όλαφ Σολτς να λέει ότι ήταν σκεπτικός για το αν ήταν απαραίτητοι, σύμφωνα με το Reuters.

Αυτό συνέβη πριν από την επίσκεψη του Σολτς στην Κίνα νωρίτερα αυτό το μήνα, κατά τη διάρκεια της οποίας προειδοποίησε κατά των αθέμιτων ανταγωνιστικών και εμπορικών πρακτικών.

Ενώ τελικά θα υπάρξουν κινεζικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, ο ανταγωνισμός πρέπει να είναι δίκαιος και δεν πρέπει να υπάρξει ντάμπινγκ, υπερπαραγωγή ή παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων, είπε σε φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Tongji στη Σαγκάη, σύμφωνα με το Reuters.

Ο Λίντνερ δήλωσε την Πέμπτη στο CNBC ότι υπάρχουν επίσης πλεονεκτήματα στις κινεζικές εξαγωγές πράσινης τεχνολογίας, όπως τα «πολύ φθηνά» κινεζικά ηλιακά εξαρτήματα που έχουν εισρεύσει στις γερμανικές αγορές.

“Τα ιδιωτικά νοικοκυριά στη Γερμανία, επωφελούνται από αυτά τα φθηνά εξαρτήματα και το πλεονέκτημά μας, το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι το σύστημα στο σύνολό του”, εξήγησε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή