Το νέο σχέδιο του Ιλον Μασκ να χρησιμοποιήσει τις τρέχουσες σειρές προϊόντων της ως βάση για νέα προσιτά οχήματα – αντί να δημιουργήσει εξαρχής νέα μοντέλα – ακολουθεί τη «συνταγή» των παλιών αντιπάλων της Tesla στο Ντιτρόιτ, όπως εκτιμούν ορισμένοι επενδυτές και αναλυτές της Tesla.
Η στροφή προς τη σταδιακή βελτίωση, αντικατοπτρίζοντας μια κοινή στρατηγική των Ford και General Motors, υποδηλώνει ότι το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει υποσχεθεί να διαταράξει ο Μασκ μπορεί να φαίνεται πιο πολύ σαν επιστροφή στο… παρελθόν.
Tesla: Φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Η νέα στρατηγική του Μασκ ακολούθησε ένα αποκλειστικό ρεπορτάζ του Reuters ότι η Tesla είχε εγκαταλείψει τα σχέδια για την κυκλοφορία ενός πολυαναμενόμενου, νέου μοντέλου που αναμένεται να κοστίζει στη λιανική αγορά 25.000 δολάρια, στα τέλη του 2025. Οι επενδυτές περίμεναν ότι το προσιτό αυτοκίνητο, που συχνά ονομάζεται Model 2, θα οδηγούσε την ανάπτυξη της εταιρείας σε αυτοκινητοβιομηχανία μαζικής αγοράς.
Αντίθετα, η Tesla ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι θα χρησιμοποιήσει μια τρέχουσα πλατφόρμα και γραμμές παραγωγής για να παράγει αυτό που αποκάλεσε «πιο προσιτά» μοντέλα μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους. Πάντως δεν έδωσε λεπτομέρειες ή τιμές.
Η ανακοίνωση πυροδότησε διψήφια άνοδο της μετοχής και απέσπασε εκτεταμένους επαίνους από τους επενδυτές. Ορισμένοι αναλυτές αναμένουν ότι η Tesla θα προσφέρει βασικές εκδόσεις των Model 3 και Y, οι οποίες επί του παρόντος ξεκινούν από περίπου 39.000 και 43.000 δολάρια αντίστοιχα.
«Είναι μια παραδοσιακή στρατηγική στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε ο Sandeep Rao, ανώτερος ερευνητής στη Leverage Shares, μια εταιρεία διαχείρισης επενδύσεων με περιουσιακά στοιχεία περίπου 500 εκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένης της Tesla και άλλων κατασκευαστών EV.
«Μπορείτε να πάτε να αγοράσετε ένα Volkswagen Golf Highline, που είναι μια βασική έκδοση, ή μπορείτε να αγοράσετε ένα GT, που είναι ακριβότερη έκδοση, καθώς πωλείται 25% πιο ακριβά».
«Αυτό πιθανότατα θα είναι ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα, αν το λανσάρουν», δήλωσε ο King Lip, επικεφαλής στρατηγικής στην BakerAvenue Wealth Management.
Η Tesla ανακοίνωσε ότι η αλλαγή θα επιτρέψει στην εταιρεία να λανσάρει άμεσα οχήματα χαμηλού κόστους, αλλά θα οδηγήσει σε μικρότερη μείωση κόστους από ό,τι αναμενόταν και σε μέτρια αύξηση του όγκου πωλήσεών της.
Από εταιρεία τεχνολογίας… αυτοκινητοβιοηχανία
Ορισμένοι αναλυτές αναμένουν ότι τα νέα μοντέλα θα φαίνονται οικεία.
«Βλέπουμε ότι είναι πιο πιθανό η Tesla να επιχειρήσει να λανσάρει απλούστερες εκδόσεις των Model 3 και Y ως μοντέλα χαμηλότερου κόστους, αλλά αυτό δεν είναι σαφές πόσο ρεαλιστικό είναι για την εταιρεία», δήλωσε ο αναλυτής της Bernstein, Toni Sacconaghi.
Τον Ιανουάριο, η Tesla είχε ανακοινώσει ότι πλησίαζε «το φυσικό όριο μείωσης του κόστους της υπάρχουσας σειράς οχημάτων μας».
Ο στόχος του Μασκ για ένα νέο αυτοκίνητο μέσα σε ένα χρόνο θεωρήθηκε στην καλύτερη περίπτωση ως αισιόδοξος από πολλούς επενδυτές και αναλυτές, δεδομένου ότι ο επικεφαλής της Τesla συχνά αποτυγχάνει να ανταποκριθεί στις προβλέψεις του σε χρονοδιαγράμματα: Το νέο Cybertruck κυκλοφόρησε τέσσερα χρόνια αφότου ο ίδιος το παρουσίασε το 2019 και η Tesla εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα με την αύξηση της παραγωγής.
Ενώ η στροφή της Tesla «μετριάζει ή επιβραδύνει την καινοτομία στην κατασκευή», εντούτοις θα της επιτρέψει να ανταποκριθεί ταχύτερα στην απειλή των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανών, δήλωσε ο K. Venkatesh Prasad, πρώην μηχανικός της Ford, ο οποίος είναι τώρα επικεφαλής καινοτομίας στο Κέντρο Έρευνας Αυτοκινήτου .
«Αν δεν είχες ταχύτητα, τότε χάνεις το παιχνίδι», είπε ο Πρασάντ.
Η αλλαγή στη στρατηγική αναγκάζει ορισμένους επενδυτές να επανεξετάσουν την κορυφαία στον κλάδο αποτίμηση της Tesla. Ο Don Nesbitt, ανώτερος διευθυντής χαρτοφυλακίου στη ZCM, είπε ότι ενώ υπάρχει η δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης, τελικά, αυτή τη στιγμή πρέπει να στραφούν στην κατασκευή μοντέλων χαμηλότερου κόστους.
Η Tesla συνήθιζε να θεωρείται ως μετοχή τεχνολογίας. «Τώρα μιλάτε πραγματικά για μια αυτοκινητοβιομηχανία και αυτό είναι», είπε.
Latest News
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Σχέδιο απαγόρευσης των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και στην Ελλάδα; - Τι εξετάζεται
Προωθούνται αυστηροί περιορισμοί στην πρόσβαση των παιδιών κάτω των 15 ετών στα social media
Πώς θα χτιστεί ο «Φάρος» του ελληνικού AI - Ο ρόλος του Υπερταμείου
Το έργο για τον «Φάρο» συνδέεται με την κατασκευή του εθνικού υπερυπολογιστή «Δαίδαλου» - Θα δημιουργηθεί θυγατρική που θα αναλάβει τη διαχείρισή του
Αποκαλυπτήρια για το «αλάνθαστο» κβαντικό μικροτσίπ της Google
Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, η Google είπε ότι βρήκε έναν τρόπο να συνδυάζει τα Qubits του τσιπ Willow, έτσι ώστε τα ποσοστά σφαλμάτων να μειώνονται καθώς αυξάνεται ο αριθμός των Qubits
Δημιουργείται στην Ελλάδα το AI factory «Pharos» - Το μήνυμα Μητσοτάκη
«Η Ελλάδα μία από τις επτά χώρες της ΕΕ που θα δημιουργηθούν «εργοστάσια» τεχνητής νοημοσύνης τόνισε ο πρωθυπουργός
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης - Η θέση της Ελλάδας
Η έρευνα βασίζεται σε ένα σύνολο δεδομένων που περιλαμβάνει πάνω από 30.000 γνωστές απατηλές οντότητες, αναλύοντας τα μοτίβα αναζήτησης της Google σε περιεχόμενο της BrokerChooser σε 56 γλώσσες
Τι είναι η αβοκέτα... και οι υπόλοιπες κορυφαίες αναζητήσεις στην Google των Ελλήνων
Στις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις των Ελλήνων στη μηχανή αναζήτησης της Google περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων πρόσωπα μέχρι αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων
Στο στόχαστρο των Βρυξελλών Google και Meta για «μυστικές διαφημίσεις»
Οι ρυθμιστικές αρχές ζητούν πληροφορίες για συνεργασία που παρακάμπτει τους κανόνες του γίγαντα αναζήτησης για ανηλίκους
Τα ρομποταξί της Tesla θα κινούνται με ανθρώπινο τηλεχειρισμό
Η Tesla σκοπεύει να ξεκινήσει την υπηρεσία ρομποταξί με έναν εταιρικό στόλο που υποστηρίζεται από εξ αποστάσεως τηλεχειρισμό