Το νέο σχέδιο του Ιλον Μασκ να χρησιμοποιήσει τις τρέχουσες σειρές προϊόντων της ως βάση για νέα προσιτά οχήματα – αντί να δημιουργήσει εξαρχής νέα μοντέλα – ακολουθεί τη «συνταγή» των παλιών αντιπάλων της Tesla στο Ντιτρόιτ, όπως εκτιμούν ορισμένοι επενδυτές και αναλυτές της Tesla.
Η στροφή προς τη σταδιακή βελτίωση, αντικατοπτρίζοντας μια κοινή στρατηγική των Ford και General Motors, υποδηλώνει ότι το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει υποσχεθεί να διαταράξει ο Μασκ μπορεί να φαίνεται πιο πολύ σαν επιστροφή στο… παρελθόν.
Tesla: Φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Η νέα στρατηγική του Μασκ ακολούθησε ένα αποκλειστικό ρεπορτάζ του Reuters ότι η Tesla είχε εγκαταλείψει τα σχέδια για την κυκλοφορία ενός πολυαναμενόμενου, νέου μοντέλου που αναμένεται να κοστίζει στη λιανική αγορά 25.000 δολάρια, στα τέλη του 2025. Οι επενδυτές περίμεναν ότι το προσιτό αυτοκίνητο, που συχνά ονομάζεται Model 2, θα οδηγούσε την ανάπτυξη της εταιρείας σε αυτοκινητοβιομηχανία μαζικής αγοράς.
Αντίθετα, η Tesla ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι θα χρησιμοποιήσει μια τρέχουσα πλατφόρμα και γραμμές παραγωγής για να παράγει αυτό που αποκάλεσε «πιο προσιτά» μοντέλα μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους. Πάντως δεν έδωσε λεπτομέρειες ή τιμές.
Η ανακοίνωση πυροδότησε διψήφια άνοδο της μετοχής και απέσπασε εκτεταμένους επαίνους από τους επενδυτές. Ορισμένοι αναλυτές αναμένουν ότι η Tesla θα προσφέρει βασικές εκδόσεις των Model 3 και Y, οι οποίες επί του παρόντος ξεκινούν από περίπου 39.000 και 43.000 δολάρια αντίστοιχα.
«Είναι μια παραδοσιακή στρατηγική στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε ο Sandeep Rao, ανώτερος ερευνητής στη Leverage Shares, μια εταιρεία διαχείρισης επενδύσεων με περιουσιακά στοιχεία περίπου 500 εκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένης της Tesla και άλλων κατασκευαστών EV.
«Μπορείτε να πάτε να αγοράσετε ένα Volkswagen Golf Highline, που είναι μια βασική έκδοση, ή μπορείτε να αγοράσετε ένα GT, που είναι ακριβότερη έκδοση, καθώς πωλείται 25% πιο ακριβά».
«Αυτό πιθανότατα θα είναι ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα, αν το λανσάρουν», δήλωσε ο King Lip, επικεφαλής στρατηγικής στην BakerAvenue Wealth Management.
Η Tesla ανακοίνωσε ότι η αλλαγή θα επιτρέψει στην εταιρεία να λανσάρει άμεσα οχήματα χαμηλού κόστους, αλλά θα οδηγήσει σε μικρότερη μείωση κόστους από ό,τι αναμενόταν και σε μέτρια αύξηση του όγκου πωλήσεών της.
Από εταιρεία τεχνολογίας… αυτοκινητοβιοηχανία
Ορισμένοι αναλυτές αναμένουν ότι τα νέα μοντέλα θα φαίνονται οικεία.
«Βλέπουμε ότι είναι πιο πιθανό η Tesla να επιχειρήσει να λανσάρει απλούστερες εκδόσεις των Model 3 και Y ως μοντέλα χαμηλότερου κόστους, αλλά αυτό δεν είναι σαφές πόσο ρεαλιστικό είναι για την εταιρεία», δήλωσε ο αναλυτής της Bernstein, Toni Sacconaghi.
Τον Ιανουάριο, η Tesla είχε ανακοινώσει ότι πλησίαζε «το φυσικό όριο μείωσης του κόστους της υπάρχουσας σειράς οχημάτων μας».
Ο στόχος του Μασκ για ένα νέο αυτοκίνητο μέσα σε ένα χρόνο θεωρήθηκε στην καλύτερη περίπτωση ως αισιόδοξος από πολλούς επενδυτές και αναλυτές, δεδομένου ότι ο επικεφαλής της Τesla συχνά αποτυγχάνει να ανταποκριθεί στις προβλέψεις του σε χρονοδιαγράμματα: Το νέο Cybertruck κυκλοφόρησε τέσσερα χρόνια αφότου ο ίδιος το παρουσίασε το 2019 και η Tesla εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα με την αύξηση της παραγωγής.
Ενώ η στροφή της Tesla «μετριάζει ή επιβραδύνει την καινοτομία στην κατασκευή», εντούτοις θα της επιτρέψει να ανταποκριθεί ταχύτερα στην απειλή των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανών, δήλωσε ο K. Venkatesh Prasad, πρώην μηχανικός της Ford, ο οποίος είναι τώρα επικεφαλής καινοτομίας στο Κέντρο Έρευνας Αυτοκινήτου .
«Αν δεν είχες ταχύτητα, τότε χάνεις το παιχνίδι», είπε ο Πρασάντ.
Η αλλαγή στη στρατηγική αναγκάζει ορισμένους επενδυτές να επανεξετάσουν την κορυφαία στον κλάδο αποτίμηση της Tesla. Ο Don Nesbitt, ανώτερος διευθυντής χαρτοφυλακίου στη ZCM, είπε ότι ενώ υπάρχει η δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης, τελικά, αυτή τη στιγμή πρέπει να στραφούν στην κατασκευή μοντέλων χαμηλότερου κόστους.
Η Tesla συνήθιζε να θεωρείται ως μετοχή τεχνολογίας. «Τώρα μιλάτε πραγματικά για μια αυτοκινητοβιομηχανία και αυτό είναι», είπε.
Latest News
Future of Jobs»: Τι αλλάζει στην αγορά εργασίας την επόμενη 5ετία
Τα επαγγέλματα που θα γνωρίσουν άνθιση και αυτά που σταδιακά θα εξαφανιστούν μέσα στην επόμενη 5ετία
Η κινητικότητα στην αγορά πληροφορικής και στο βάθος... τα data centers
Πώς η ανάγκη απορρόφησης πόρων σε έργα Πληροφορικής γεννά την ανάγκη για συμπράξεις μεταξύ των εταιρειών
Ποια προϊόντα και υπηρεσίες αγοράζουν διαδικτυακά οι Έλληνες - Τι είδε η Eurostat
Η ψηφιοποίηση κερδίζει συνεχώς έδαφος και αυτό φαίνεται στις αγορές μας. Τι επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράσουν από το διαδίκτυο.
Η σχέση των Ελλήνων με τις ψηφιακές τεχνολογίες - Τα social media και οι τραπεζικές συναλλαγές
Πώς υιοθετούν οι επιχειρήσεις τις ψηφιακές τεχνολογίες; Πώς χρησιμοποιούν οι πολίτες τις δημόσιες και άλλες υπηρεσίες στο διαδίκτυο; Ποια είναι η συμμετοχή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Ο αντισυμβατικός δισεκατομμυριούχος που θέλει να πάρει σύνταξη στον πλανήτη Άρη
Οι συνεχόμενες εκπλήξεις, οι κόντρες του με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ και το Twitter
Πάσχα με αρνί… εκτυπωμένο;
Καθόλου απίθανο να συμβεί κάποια στιγμή από την ώρα που η τιμή των αμνοεριφίων για το πασχαλινό τραπέζι βρίσκεται σε διαρκή άνοδο και η τεχνολογία εξελίσσεται.
Γιατί είναι τόσο ακριβή η τεχνητή νοημοσύνη
Η Microsoft και η Google της Alphabet ανέφεραν αυξημένα έσοδα στο cloud
Το άγνωστο «κόλπο» στα iPhone με το διπλό άγγιγμα
Πρόκειται για τη ρύθμιση Back Tap ή διπλό άγγιγμα
H Google μπροστά στην αντιμονοπωλιακή νομοθεσία των ΗΠΑ - Πώς εξελίσσεται η δίκη
Από τις 12 Σεπτεμβρίου, οι αμερικανικές αρχές προσπαθούν να αποδείξουν πώς ο γίγαντας των μηχανών αναζήτησης είναι μονοπώλιο που καταχράστηκε παράνομα τη δύναμή του για να αυξήσει τα κέρδη του
Εγκαινιάζεται νέα γραμμή παραγωγής για ρωσικά smartphones
Οι συσκευές είναι ήδη διαθέσιμες για παραγγελία, αναφέρει το πρακτορειο Tass