Το αφεντικό της Tesla, ο Ιλον Μασκ, υποσχέθηκε ότι η παραγωγή νέων, πιο προσιτών μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας θα ξεκινήσει νωρίτερα από όσο αναμενόταν μέχρι τώρα από την αγορά. Η κίνηση αυτή έγινε έπειτα από εβδομάδες συζητήσεων από επενδυτές πως το σχέδιο αυτό μπορούσε να πάει πιο πίσω.
Η νέα προσδοκία για καινούργια μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων έκανε τους επενδυτές να μη δώσουν τόσο μεγάλο βάρος στα λιγότερο καλά αποτελέσματα πρώτου τριμήνου που ανακοίνωσε η εταιρεία. Ετσι, έπειτα από υποχώρηση των μετοχών της εταιρείας τις προηγούμενες ημέρες, χθες η τιμή τους κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%. Τα έσοδα της Tesla για το πρώτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 9% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι και διαμορφώθηκαν στα 21,3 δισ. δολ. Ηταν η μεγαλύτερη τέτοια μείωση από το 2012 και μετά.
Ο Μασκ πάντως επιβεβαίωσε μαζί με τα αποτελέσματα και 6.000 απολύσεις. Η εταιρεία είχε προειδοποιήσει τις προηγούμενες εβδομάδες ότι θα απέλυε το 10% του εργατικού δυναμικού της καθώς προχωρά σε αναδιάρθρωση και επειδή η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έχει μειωθεί παγκοσμίως.
Η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι επιταχύνει την εξέλιξη για τα νέα μοντέλα τα οποία θα βασίζονται σε πλατφόρμα νέας γενιάς, όπως είπε. Τα οχήματα θα κατασκευάζονται στις ίδιες γραμμές παραγωγής με την τρέχουσα σειρά της Tesla και θα είναι έτοιμα μέχρι τις αρχές του 2025, αν όχι πριν από το τέλος του 2024, ανέφερε ο ίδιος ο Μασκ σε ενημέρωση προς τους επενδυτές.
Ελπίδες
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla. Ο Μασκ είχε φοβίσει τους επενδυτές τις προηγούμενες εβδομάδες αναφέροντας ότι θέλει να ρίξει μεγαλύτερο βάρος στην τεχνολογία οχημάτων που θα κινούνται αυτόνομα, όπως το επονομαζόμενο Robotaxi. Αυτό έκανε πολλούς να πιστέψουν ότι η εξέλιξη και παραγωγή για πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα με τελική τιμή περίπου 25.000 δολάρια θα πήγαινε πιο πίσω.
Παράγοντες του κλάδου ανέφεραν ότι με τη νέα τοποθέτηση της Tesla αυξάνονται οι ελπίδες των επενδυτών ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και μέσα στο 2025 όσον αφορά τις πωλήσεις.
Στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές ο Μασκ επέκρινε επίσης εμμέσως άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες έχουν αφήσει πιο πίσω τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και έχουν στραφεί περισσότερο σε υβριδικά. Αν και δεν αναφέρθηκε ονομαστικά σε καμία εταιρεία, η General Motors και η Ford Motor είναι μεταξύ των ανταγωνιστών της Tesla που έχουν κάνει αυτήν τη στροφή τους τελευταίους μήνες.
«Το ποσοστό υιοθέτησης EV (ηλεκτρικών οχημάτων) παγκοσμίως βρίσκεται υπό πίεση και πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες αποσύρονται από τα EV και επιδιώκουν αντ’ αυτού (να επενδύσουν) στα plug-in υβριδικά», είπε. «Αυτή δεν είναι η σωστή στρατηγική», προσέθεσε ο Μασκ.
Στρατηγική
Η στρατηγική της Tesla έχει αλλάξει αρκετές φορές τον τελευταίο καιρό. Η εταιρεία για αρκετούς μήνες προχωρούσε σε μειώσεις τιμών σε όλη την γκάμα της, σε μια προσπάθεια να αυξηθούν οι πωλήσεις. Η αύξηση των παραδόσεων οχημάτων επιβραδύνθηκε πέρυσι και στη συνέχεια έδωσε τη θέση της σε μια πτώση κατά 8,5% το πρώτο τρίμηνο, όταν η εταιρεία κατασκεύασε 46.561 περισσότερα αυτοκίνητα από όσα πούλησε, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
Το πρώτο τρίμηνο το απόθεμα οχημάτων της Tesla είχε αυξηθεί στις 28 ημέρες, σχεδόν διπλάσιο από τις 15 ημέρες που ήταν στο τέλος του τελευταίου τριμήνου. Η μέτρηση αυτή καταγράφει πόσο χρόνο χρειάζεται μια εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων για να παραδώσει τα οχήματα που έχει κατασκευάσει.
Latest News
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα
Το βακτήριο που τρώει άνθρακα και κάνει τους ρύπους, μπλουζάκια
Όταν ο άνθρακας αποκτά νέα πράσινη ζωή
Ο Απρίλιος 10ος συνεχόμενος μήνας με θερμοκρασίες πάνω από τα φυσιολογικά
Συναγερμός για την αύξηση των πυρκαγιών
Οι έξι πληγές του Αιγαίου
Η Μεσόγειος Θάλασσα μπορεί να αποτελεί πόλο έλξης για έλληνες και ξένους επισκέπτες, αλλά αντιμετωπίζει υπαρκτούς κινδύνους που απειλούν το μέλλον της
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια