
Με διπλό χτύπημα σε ισάριθμα πλοία συνεχίζουν την πολεμική τους δράση στην Ερυθρά Θάλασσα οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης.
Όπως ανακοίνωσε, η διοίκηση των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων που είναι αρμόδιο για την περιοχή της Μέσης Ανατολής (CENTCOM), «στις 5:49 μ.μ. (ώρα Sanna) στις 26 Απριλίου, τρομοκράτες Χούθι που υποστηρίζονται από το Ιράν εκτόξευσαν τρεις αντιπλοϊκούς βαλλιστικούς πυραύλους (ASBM) από περιοχές της Υεμένης που ελέγχονται από τους Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, κοντά στο MV MAISHA, ένα σκάφος με σημαία Antiqua/Μπαρμπάντος, που το διαχειρίζεται εταιρεία με έδρα τη Λιβερία και στο MV Andromeda Star, ένα σκάφος ιδιοκτησίας Ηνωμένου Βασιλείου και με σημαία Παναμά, το οποίο το διαχειρίζεται εταιρεία με έδρα τις Σεϋχέλλες.
Το MV Andromeda Star αναφέρει μικρές ζημιές, αλλά συνεχίζει το ταξίδι του. Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων αυτή τη στιγμή».
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων – Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Ο στρατιωτικός εκπρόσωπος των Χούθι, Yahya Saree, δήλωσε σε μια ανάρτηση στο X ότι η μαχητική ομάδα στόχευσε το δεξαμενόπλοιο αργού 116.000 dwt Andromeda Star (κατασκευής 2009), το οποίο περιέγραψε ως βρετανικό πλοίο.
Η εταιρεία ναυτιλιακής ασφάλειας Ambrey Analytics είπε ότι τρεις πύραυλοι παρατηρήθηκαν να προσγειώνονται κοντά στο δεξαμενόπλοιο με σημαία Παναμά, νηολογημένο στις Σεϋχέλλες, το οποίο ανήκε στο παρελθόν στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με την Jerusalem Post.
Η Ambrey περιέγραψε το πλοίο ως «ασχολούμενο με εμπόριο που συνδέεται με τη Ρωσία» σε ένα ταξίδι από το Primorsk της Ρωσίας στο Vadinar της Ινδίας.
Το Andromeda Star ανήκει στην εγγεγραμμένη στις Σεϋχέλλες Algae Marine, σύμφωνα με το Equasis. Το πλοίο βρισκόταν στο παρελθόν στον στόλο της Union Maritime που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο και τα πλοία που συνδέονται με τη Βρετανία βρίσκονται στη λίστα στόχων των Χούτι.
Η τελευταία φορά που οι Χούθι προκάλεσαν ζημιά σε σκάφος ήταν τον Μάρτιο, όταν ο αμερικανικός στρατός ανακοίνωσε ότι εκτοξεύτηκαν πέντε βαλλιστικοί πύραυλοι κατά πλοίων στο ελεγχόμενο από την Κίνα, 115.500 dwt Huang Pu (κατασκευής 2009).
Ωστόσο, τις τελευταίες ημέρες πολλά πλοία έγιναν στόχος της ομάδας που υποστηρίζεται από το Ιράν.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών