Να αυξάνεις κατά 27% τον τζίρο σου, να υπερδιπλασιάζεις τα κέρδη σου και να βλέπεις τη μετοχή σου να κατακρημνίζεται μόλις η αγορά μαθαίνει τα καλά νέα, δεν είναι κάτι το φυσιολογικό. Και όμως η μετοχή της Meta, του ομίλου του ιδρυτή του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ που στο διάβα του χρόνου απέκτησε κι άλλα δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram, το WhatsApp και το Messenger, έχασε το 15% της αξίας της την περασμένη Τετάρτη, παρά τα αδιαμφισβήτητα θετικά αποτελέσματα πρώτου τριμήνου που ανακοίνωσε.

Η πτώση αποδίδεται στον τρόμο των αγορών για το αυξανόμενο κόστος των επενδύσεων στην τεχνητή νοημοσύνη, κατά την ανταποκρίτρια της «Les Echos» στην Καλιφόρνια, Ορτάνς Γκουλάρ. «Η Meta άνοιξε το χορό των ανακοινώσεων οικονομικών αποτελεσμάτων το απόγευμα της Τετάρτης σε ό,τι αφορά τις τεχνολογικές εταιρείες. Και τα αποτελέσματα που δημοσιοποίησε ήτα πολύ καλά. Ωστόσο παρά την αύξηση των εσόδων και των κερδών που υπερδιπλασιάστηκαν, η Wall Street τιμώρησε τη μετοχή, η οποία έχασε περισσότερο από 15% στις μετασυνεδριακές συναλλαγές», γράφει η Γκουλάρ.

«Χτυπά» τη Wall Street το ΑΕΠ των ΗΠΑ, βουτιά 15% για Meta

«Αυτή η πτώση αναμφίβολα εξηγείται από τις ολοένα μεγαλύτερες επενδύσεις του ομίλου στην τεχνητή νοημοσύνη και στην εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα. Εφέτος η Meta αναμένεται να αυξήσει τις δαπάνες της στα 35 με 40 δισ. δολάρια σε αυτά τα δύο προγράμματα, σύμφωνα με δελτίο Τύπου της ίδιας της εταιρείας, αντί των 30 δισ. έως 37 δισ. δολαρίων που είχε αρχικά προγραμματίσει να επενδύσει», εξηγεί η ανταποκρίτρια της γαλλικής εφημερίδας.

Καθυστερημένες αποδόσεις

Σε διάσκεψη με αναλυτές και παράγοντες της αγοράς ο ίδιος ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ παραδέχθηκε ότι η Meta «θα χρειαστεί χρόνο για να βελτιώσει τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης της, προτού σκεφτεί τον καλύτερο τρόπο για τη δημιουργία εσόδων από αυτά». Οι σημερινές επενδύσεις δηλαδή δεν αναμένεται να αποδώσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Για την ακρίβεια «η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει μερικά χρόνια», αναγνώρισε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου.

Ωστόσο η τακτική αυτή των επενδύσεων με καθυστερημένη απόδοση δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο για τη Meta. «Ανάλογα είχαμε κάνει με τα Reels, την εφαρμογή των βίντεο βραχείας διάρκειας που ανεβάζουν οι χρήστες του Instagram, που πλέον είναι κερδοφόρα», όπως επεσήμανε ο Ζάκερμπεργκ και ανέφερε κάποιες εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης που μελετά για το μέλλον η Meta.

Ray-Ban online

Ο αμερικανός μάνατζερ που σε λίγες μέρες κλείνει τα 40 χρόνια του, ανέφερε ως παράδειγμα εφαρμογές που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να επικοινωνούν πιο αποτελεσματικά με τους πελάτες τους. Πιστεύει επίσης ο Ζάκερμπεργκ ότι τα συνδεδεμένα με το Διαδίκτυο γυαλιά, που ανέπτυξε η Meta σε συνεργασία με την Ray-Ban, θα καταστήσουν μια μέρα δυνατή την χρήση πολύ εξατομικευμένης τεχνητής νοημοσύνης.

Ο μάνατζερ ήταν όσο μπορούσε πιο καθησυχαστικός, αλλά δεν κατάφερε να πείσει τις αγορές. «Εφέτος και του χρόνου η Wall Street θα συνεχίσει να αντιδρά στην απότομη αύξηση των δαπανών για τεχνητή νοημοσύνη», προβλέπει η Ντέμπρα Ουίλιαμσον της Sonata Insights. Η αμερικανίδα αναλύτρια αναφερόμενη στον κλάδο εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας της Meta εξήγησε ότι «οι επενδυτές ανησυχούν ακόμη περισσότερο επειδή το Reality Labs έχει ήδη καταπιεί πολλές επενδύσεις».

Φρενάρει ο ρυθμός ανάπτυξης

Μια άλλη πηγή ανησυχίας, σύμφωνα με την ειδική αναλύτρια, είναι ότι «η Meta προβλέπει έναν κάπως πιο περιορισμένο ρυθμό ανάπτυξής της το δεύτερο τρίμηνο του έτους, σε ποσοστά που θα κυμανθούν από 14% έως 22%». Η Ουίλιαμσον είπε ότι είναι πιθανό η εταιρεία να διαπίστωσε ήδη μια κάμψη της διαφημιστικής κίνησης τον Απρίλιο, αλλά πρόσθεσε ότι η εταιρεία μάλλον θα επιτύχει τους οικονομικούς στόχους που έχει θέσει για την άνοιξη αυτή.

Από την πλευρά της η Meta σε γραπτή ανακοίνωσή της δεν έκρυψε ότι η στρατηγική για το μέλλον επικεντρώνεται στην τεχνητή νοημοσύνη και ότι οι κεφαλαιακές της δαπάνες θα συνεχίσουν να αυξάνονται και το 2025. Η ομάδα των ειδικών στην τεχνητή νοημοσύνη προτείνουν ήδη σύντομα βίντεο για παρακολούθηση στο Facebook, γεγονός που έχει βοηθήσει να αυξηθεί ο χρόνος που αφιερώνουν οι χρήστες στην πλατφόρμα. Κάτι που σημαίνει ότι η εταιρεία πουλάει περισσότερες διαφημίσεις.

«Έχουμε γίνει πιο αισιόδοξοι και πιο φιλόδοξοι για την χρησιμότητα και τις χρήσεις της τεχνητής νοημοσύνης», είπε στην ανοικτή διάσκεψη με τους αναλυτές ο ίδιος ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ. «Δείξαμε ότι μπορούμε να είμαστε μία από τις κορυφαίες εταιρείες στον κλάδο», τόνισε.

Η μεγάλη εικόνα

Μπορεί η μετοχή της Meta να έχασε το 15% της αξίας της μέσα σε λίγες ώρες συναλλαγών, ωστόσο η μεγάλη εικόνα είναι πολύ ενθαρρυντική για τον γιγαντιαίο αμερικανικό τεχνολογικό όμιλο. «Από την αρχή του έτους οι επενδυτές έχειξαν την προτίμησή τους στις μετοχές της Meta, θεωρώντας ότι ο όμιλος θα είναι ένας από τους νικητές της επανάστασης της τεχνητής νοημοσύνης», μεταδίδει από την Καλιφόρνια η ανταποκρίτρια της «Les Echos».

Όντως, η τιμή της μέτοχής της Meta έχει εκτιναχθεί κατά 42% υψηλότερα μέσα σε λίγους μήνες, ξεπερνώντας ακόμα και τις αποδόσεις που είχε πετύχει κατά τη διάρκεια της πανδημίας. «Αυτή η θεαματική άνοδος εξηγεί την επαγρύπνηση των αγορών, που παρακολουθούν την παραμικρή εξέλιξη για να αντιδράσουν», σημειώνει η Ορτάνς Γκουλάρ και θυμίζει τα καλά αποτελέσματα τριμήνου που ανακοίνωσε ο όμιλος.

Συγκεκριμένα, τα έσοδά της Meta αυξήθηκαν κατά 27% σε ετήσια βάση και έφθασαν στα 36,5 δισ. δολάρια το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2024 ενώ τα κέρδη της εκτινάχθηκαν στα 12,4 δισ. δολάρια από 5,7 δισ. που ήταν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023. Επίσης ο αριθμός των καθημερινών χρηστών των εφαρμογών του ομίλου (Facebook, WhatsApp, Instagram, Messenger) συνεχίζει να αυξάνεται, φθάνοντας στα 3,24 δισεκατομμύρια άτομα. Σημειωτέον ότι ο όμιλος σταμάτησε να αναλύει εφαρμογή ανά εφαρμογή τα στοιχεία που αφορούν τους χρήστες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tεχνητή νοημοσύνη