Κέρδη και πωλήσεις ανώτερα των προσδοκιών και ισχυρές προβλέψεις για το τρέχον τρίμηνο ανακοίνωσε η Nvidia, σηματοδοτώντας τη συνέχιση της έκρηξης της τεχνητής νοημοσύνης
Ο κατασκευαστής τσιπ ανακοίνωσε επίσης split μετοχών 10 προς ένα με ισχύ από τις 7 Ιουνίου και είπε ότι αυξάνει το τριμηνιαίο μέρισμα σε μετρητά κατά 150%.
Ειδικότερα ο τεχνολογικός κολοσσός ανέφερε καθαρά κέρδη για το πρώτο τρίμηνο ύψους 14,88 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ή 5,98 δολαρίων ανά μετοχή, έναντι 2,04 δισεκατομμυρίων δολαρίων ή 82 σεντς την προηγούμενη περίοδο.
Οι μετοχές της εταιρείας ενισχύθηκαν κατά 4% κατά τη διάρκεια των συναλλαγών μετά το κλείσιμο της αγορές και έχουν καταγράψει ράλι άνω του 90% από την αρχή του έτους.
Τον περασμένο χρόνο, οι πωλήσεις έχουν εκτοξευθεί στα ύψη καθώς εταιρείες όπως η Google, η Microsoft, η Meta, η Amazon και το OpenAI αγοράζουν δισεκατομμύρια δολάρια GPU της Nvidia, τα οποία είναι προηγμένα και ακριβά τσιπ που απαιτούνται για την ανάπτυξη και την ανάπτυξη εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης.
Economist: Οι 10 startups που διεκδικούν το στέμμα της Nvidia
Η μεγαλύτερη και πιο σημαντική επιχείρηση της εταιρείας είναι οι πωλήσεις των κέντρων δεδομένων της, που περιλαμβάνουν τα τσιπ τεχνητής νοημοσύνης καθώς και πολλά από τα πρόσθετα εξαρτήματα που χρειάζονται για τη λειτουργία μεγάλων διακομιστών τεχνητής νοημοσύνης.
Η Nvidia είπε ότι η κατηγορία των κέντρων δεδομένων της αυξήθηκε κατά 427% από το τρίμηνο του προηγούμενου έτους στα 22,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Η CFO της Nvidia, Colette Kress, ανέφερε ότι αυτό οφείλεται στις αποστολές των επεξεργαστών γραφικών “Hopper” της εταιρείας, οι οποίοι περιλαμβάνουν την GPU H100 της εταιρείας.
Η Nvidia τόνισε επίσης τις ισχυρές πωλήσεις των τμημάτων δικτύωσης της, οι οποίες είναι ολοένα και πιο σημαντικές καθώς οι εταιρείες δημιουργούν ομάδες δεκάδων χιλιάδων τσιπ που πρέπει να συνδεθούν. Η Nvidia είπε ότι είχε έσοδα 3,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τη δικτύωση, κυρίως τα προϊόντα της Infiniband, τα οποία ήταν πάνω από τρεις φορές υψηλότερα από τις πωλήσεις του περασμένου έτους.
Η Nvidia, προτού γίνει ο κορυφαίος προμηθευτής μεγάλων εταιρειών που κατασκευάζουν τεχνητή νοημοσύνη, ήταν γνωστή κυρίως ως εταιρεία κατασκευής υλικού για 3D παιχνίδια. Τα έσοδα της εταιρείας από παιχνίδια αυξήθηκαν κατά 18% κατά τη διάρκεια του τριμήνου στα 2,64 δισεκατομμύρια δολάρια.
H Nvidia αποτελεί σήμερα την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία με βάση την κεφαλαιοποίηση παγκοσμίως και το μέλλον της προβλέπεται ευοίωνο καθώς πρωταγωνιστεί στην επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης.
Η σημερινή όμως εικόνα ουδεμία σχέση έχει με τις απαρχές της εταιρείας, η οποία παραλίγο να καταρρεύσει αν δεν ήταν για την παρέμβαση ενός ανθρώπου. Ο άνθρωπος αυτός ήταν ο Σοΐτσιρο Ιριμάιτζιρι, ένας από τους αξιοθαύμαστους επιχειρηματικούς ηγέτες της Ιαπωνίας, πρώτα στη Honda και στη συνέχεια στη Sega, όπως σημειώνει σε άρθρο της η Wall Street Journal.
Η εταιρεία του Τζένσεν Χουάνγκ, η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί τη δεκαετία του 1990, δεν ξεκίνησε καλά. Το πρώτο της τσιπ ήταν μια αποτυχία. Το επόμενό τσιπ της ήταν καταδικασμένο να αποτύχει. Και επέζησε μόνο χάρη στον Σοΐτσιρο Ιριμάιτζιρι.
Η Nvidia είχε ξεμείνει από χρήματα όταν ο Χουάνγ ζήτησε από ένα από τα κορυφαία στελέχη του γίγαντα των βιντεοπαιχνιδιών Sega μια σανίδα σωτηρίας ύψους 5 εκατ. δολαρίων για να συνεχίζει τη λειτουργία της εταιρείας του, κάτι που αν και δεν περίμενε, συνέβη.
Ποιος είναι ο Σοΐτσιρο Ιριμάιτζιρι
Ως παιδί στη μεταπολεμική Ιαπωνία, ο Ιριμάιτζιρι ονειρευόταν να γίνει αεροναυπηγός μηχανικός από τη μέρα που διάβασε για τον Τσακ Γιέγκερ που έσπασε το φράγμα του ήχου. Μετά το κολέγιο, έπιασε δουλειά στη Honda Motor σχεδιάζοντας κινητήρες για αυτοκίνητα Formula 1. Η δουλειά του στις ταχύτερες αγωνιστικές μηχανές του κόσμου τον κατέστησε μια θρυλική προσωπικότητα.
Ως ο νεότερος διευθύνων σύμβουλος στην ιστορία της εταιρείας, στάλθηκε στην Αμερική για να διευθύνει την αμερικανική παραγωγή της Honda το 1984. Μετά από τέσσερα χρόνια ανάπτυξης της Honda στις ΗΠΑ, επέστρεψε στην Ιαπωνία το 1988 ως υποψήφιος για τη διοίκηση της εταιρείας, αλλά παραιτήθηκε αιφνιδιαστικά το 1992, επικαλούμενος το άγχος και την υγεία του.
Προσλήφθηκε το 1993 από τη Sega, η οποία είχε ξεπεράσει τη Nintendo και είχε γίνει η κυρίαρχη δύναμη στα βιντεοπαιχνίδια εκείνη την εποχή. Προήχθη σε πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της αμερικανικής επιχείρησης το 1996 και αναβαθμίστηκε σε πρόεδρο ολόκληρης της εταιρείας το 1998.
Η γνωριμία με τον Χουάνγκ
Η Nvidia ιδρύθηκε από τον Χουάνγ και δύο φίλους του το 1993, καθώς τα βιντεοπαιχνίδια έκαναν τη μετάβαση από τα δισδιάστατα στα τρισδιάστατα γραφικά. Εκείνη την εποχή, η Sega βρισκόταν υπό την πίεση να δημιουργήσει ένα επιτυχημένο προϊόν και ανέπτυξε την κονσόλα Dreamcast ως απάντηση στην απίστευτη δημοτικότητα του PlayStation της Sony. Η Nvidia ανέλαβε να κατασκευάσει τη μονάδα επεξεργασίας γραφικών του Dreamcast, μετά από μια συνάντηση που είχαν ο Ιριμάιτζιρι με τον Χουάνγκ.
Το συμβόλαιο με τη Sega χρηματοδότησε την Nvidia, αλλά οι ριψοκίνδυνες αποφάσεις και τα κρίσιμα λάθη στις πρώτες ημέρες της Nvidia παραλίγο να την καταστρέψουν.
Η Nvidia εργαζόταν στο έργο για ένα χρόνο όταν ο Χουάνγκ συνειδητοποίησε ότι θα έπρεπε να εγκαταλείψει τη στρατηγική του. Το κατώτερης ποιότητας τσιπ άφησε την εταιρεία σε δύσκολη θέση: να το τελειώσει και να πεθάνει αργά ή να παραιτηθεί και να πεθάνει αμέσως. Τα κακά νέα συνεχίστηκαν όταν μετά από συνάντηση των δύο ανδρών ο Χουάνγκ έμαθε ότι η Sega θα λανσάρει το Dreamcast με ένα τσιπ γραφικών κατασκευασμένο από άλλη εταιρεία.
Όμως χάρη στη διορατικότητα του Ιριμάιτζιρι, η Sega επένδυσε 5 εκατ. δολάρια στην Nvidia. Σε αυτούς τους έξι μήνες, η Nvidia ανέπτυξε το πρωτοποριακό τσιπ που κυκλοφόρησε το 1997 και έσωσε την εταιρεία, η οποία μπήκε στο χρηματιστήριο το 1999. Τον επόμενο χρόνο, ο Ιριμάιτζιρι παραιτήθηκε από πρόεδρος της Sega. Ήταν μετά την αποχώρησή του από την εταιρεία που η απόφαση αυτή απέδωσε καρπούς, όταν η Sega πούλησε τις μετοχές της Nvidia για περίπου 15 εκατομμύρια δολάρια.
Latest News
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Σχέδιο απαγόρευσης των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και στην Ελλάδα; - Τι εξετάζεται
Προωθούνται αυστηροί περιορισμοί στην πρόσβαση των παιδιών κάτω των 15 ετών στα social media
Πώς θα χτιστεί ο «Φάρος» του ελληνικού AI - Ο ρόλος του Υπερταμείου
Το έργο για τον «Φάρο» συνδέεται με την κατασκευή του εθνικού υπερυπολογιστή «Δαίδαλου» - Θα δημιουργηθεί θυγατρική που θα αναλάβει τη διαχείρισή του
Αποκαλυπτήρια για το «αλάνθαστο» κβαντικό μικροτσίπ της Google
Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, η Google είπε ότι βρήκε έναν τρόπο να συνδυάζει τα Qubits του τσιπ Willow, έτσι ώστε τα ποσοστά σφαλμάτων να μειώνονται καθώς αυξάνεται ο αριθμός των Qubits
Δημιουργείται στην Ελλάδα το AI factory «Pharos» - Το μήνυμα Μητσοτάκη
«Η Ελλάδα μία από τις επτά χώρες της ΕΕ που θα δημιουργηθούν «εργοστάσια» τεχνητής νοημοσύνης τόνισε ο πρωθυπουργός
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης - Η θέση της Ελλάδας
Η έρευνα βασίζεται σε ένα σύνολο δεδομένων που περιλαμβάνει πάνω από 30.000 γνωστές απατηλές οντότητες, αναλύοντας τα μοτίβα αναζήτησης της Google σε περιεχόμενο της BrokerChooser σε 56 γλώσσες
Τι είναι η αβοκέτα... και οι υπόλοιπες κορυφαίες αναζητήσεις στην Google των Ελλήνων
Στις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις των Ελλήνων στη μηχανή αναζήτησης της Google περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων πρόσωπα μέχρι αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων
Στο στόχαστρο των Βρυξελλών Google και Meta για «μυστικές διαφημίσεις»
Οι ρυθμιστικές αρχές ζητούν πληροφορίες για συνεργασία που παρακάμπτει τους κανόνες του γίγαντα αναζήτησης για ανηλίκους
Τα ρομποταξί της Tesla θα κινούνται με ανθρώπινο τηλεχειρισμό
Η Tesla σκοπεύει να ξεκινήσει την υπηρεσία ρομποταξί με έναν εταιρικό στόλο που υποστηρίζεται από εξ αποστάσεως τηλεχειρισμό