![‘Ελληνες Εφοπλιστές: Πρωταθλητές σε ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/40163488.jpg)
Εσπασαν τα κοντέρ οι Έλληνες εφοπλιστές σε ναυπηγήσεις νέων πλοίων αλλά και σε αγορές από «δεύτερο χέρι» επιχειρώντας μιας μεγάλης κλίμακας ανανέωση του στόλου τους.
Σύμφωνα με την Allied QuantumSea, το ερευνητικό τμήμα της Allied Shipbroking, οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν την πρώτη θέση παγκοσμίως στην τοποθέτηση νέων παραγγελιών για νεότευκτα πλοία τους τελευταίους δώδεκα μήνες (από τα μέσα Μαΐου του 2023, μέχρι τώρα) όπως επίσης στην απόκτηση «μεταχειρισμένων» πλοίων μικρής ηλικίας.
Πλοία: Μάχη Ελλήνων και Κινέζων για την κορυφή
Παράλληλα κατέχουν την πρώτη θέση και στις πωλήσεις πλοίων, γεγονός που μαρτυρά ότι βρίσκονται σε μια διαδικασία ανανέωσης του στόλου τους με πιο σύγχρονο τονάζ.
Ειδικότερα οι Έλληνες πλοιοκτήτες μέχρι τις 15 Μαΐου του 2024 από πέρυσι την ίδια περίοδο έχουν τοποθετήσει παραγγελίες για 191 πλοία, εκ των οποίων 64 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, 92 δεξαμενόπλοια και 28 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγραερίου.
Στη δεύτερη θέση και σε μεγάλη απόσταση ακολουθούν οι Γιαπωνέζοι με 125 πλοία και στην τρίτη θέση οι Κινέζοι με 122 πλοία.
Οσον αφορά τις αγορές second hand πλοίων και πάλι η ελληνική πλοιοκτησία πρωτοπορεί έχοντας αποκτήσει 266 πλοία, εκ των οποίων 183 bulkers και 58 δεξαμενόπλοια, με τους Κινέζους να ακολουθούν με 187 μόλις πλοία.
Τα επενδυτικά επιτεύγματα των Ελλήνων εφοπλιστών σχολιάζει και ο διεθνής Τύπος λίγες ημέρες πριν από τη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια, που πραγματοποιείται στη χώρα μας το διάστημα 3-7 Ιουνίου.
Χαρακτηριστικά η Lloyd’s List σε μεγάλο αφιέρωμα για την ελληνική ναυτιλία με τίτλο «σε καλύτερη θέση από ποτέ» επισημαίνει ότι αρχικά οι έλληνες πλοιοκτήτες ήταν επιφυλακτικοί όσον αφορά τις νέες παραγγελίες καθώς τα ερωτηματικά για το είδος των πλοίων που θα απαιτούνται στο μέλλον καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται ενόψει της απανθρακοποίησης. Ωστόσο, από πέρυσι οι Έλληνες άρχισαν να ανεβάζουν στροφές και επέστρεψαν στα ναυπηγεία, αξιοποιώντας την υψηλή ρευστότητα που εξασφάλισαν από τις καλές αγορές κυρίως στα δεξαμενόπλοια αλλά και τα «μικρά» βιβλία παραγγελιών στα πλοία μεταφοράς πετρελαίου και χύδην ξηρού φορτίου.
Ηγετική πρωτοπορία
Ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος διατηρεί την ηγετική του πρωτοπορία και αριθμεί περισσότερα από 5.500 πλοία και αντιπροσωπεύει το 20,2% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας. Τα ίδια στοιχεία αναφέρει η Lloyd’s List δείχνουν ότι η χώρα μας ελέγχει το 30% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου, το 15% των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς χημικών και προϊόντων και το 25% του της παγκόσμιας χωρητικότητας χύδην ξηρού φορτίου.
Επιπλέον τις τελευταίες δεκαετίες, διαφοροποίησαν τις δραστηριότητές τους σε μεγάλο βαθμό, προχωρώντας σε συναλλαγές που κάποτε θεωρούνταν «ξένες», όπως την επένδυση στη ναυτιλία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Αποτέλεσμα αυτών των τοποθετήσεων είναι οι Έλληνες πλοιοκτήτες να κατέχουν σήμερα το 23% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και το 13% των πλοίων μεταφοράς υγραερίου.
Μόνο στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατέχουν ποσοστό μικρότερο του 10% (στο 8,5%) καθώς στον τομέα αυτό κυριαρχούν οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών. Ωστόσο οι Έλληνες έχουν καταφέρει να έχουν το υψηλότερο ποσοστό πλοιοκτησίας μεταξύ των «ανεξάρτητων» πλοιοκτητών με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ξεπερνώντας τους γερμανούς πλοιοκτήτες που κρατούσαν παραδοσιακά την πρωτοκαθεδρία στον συγκεκριμένο τομέα.
Διαθέτουν έτσι τον μεγαλύτερο στόλο containerships που προσφέρονται για ναύλωση στις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών.
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο όμως για την ελληνική ναυτιλία είναι ίσως ότι αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Οι έλληνες πλοιοκτήτες εκτιμάται ότι ελέγχουν σήμερα το 61% του εμπορικού στόλου της ΕΕ, ενώ ειδικότερα ελέγχουν το 82% του εμπορικού στόλου στα πλοία μεταφοράς LNG, το 80% των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και το 75% του ευρωπαϊκού στόλου των δεξαμενοπλοίων.
Οπως έχει τονίσει η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού ελέγχοντας ως Έλληνες ποσοστό άνω του 60% της ευρωπαϊκής χωρητικότητας, είμαστε και λειτουργούμε ως η «υπεροπλία της Ευρώπης».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κρουαζιέρα: Οι «κόφτες» Μητσοτάκη, το σενάριο για κεφαλικό φόρο και τα μέτρα των εταιρειών σε Σαντορίνη και Μύκονο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/krouaziera-768x461-1-600x360.jpg)
Οι «κόφτες» στα κρουαζιερόπλοια και το σενάριο του κεφαλικού φόρου
Τι λένε οι εταιρείες κρουαζιέρας μετά την αναγγελία Μητσοτάκη για περιορισμούς στον ελλιμενισμό πλοίων
![Ερυθρά Θάλασσα: Εγκαταλείφθηκε και πλέει ακυβέρνητο ελληνόκτητο πλοίο – Ένας αγνοούμενος ναυτικός](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/houthi-600x445.jpg)
Εγκαταλείφθηκε και πλέει ακυβέρνητο ελληνόκτητο πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα
Το ελληνόκτητο πλοίο που χτύπησαν οι Χούθι στις 12 Ιουνίου, εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμά του με ασφάλεια, πλην ενός αγνοούμενου ναυτικού. Εντείνουν τις επιθέσεις τους εναντίον πλοίων οι Χούθι.
![Αγοραπωλησίες πλοίων: Μεγάλη κινητικότητα στα πλοία χύδην ξηρού φορτίου, στασιμότητα στα δεξαμενόπλοια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/ot_tanker_ploio2-768x450-1-600x352.png)
Μεγάλη κινητικότητα στα πλοία χύδην ξηρού φορτίου - Στασιμότητα στα τάνκερ
Η δραστηριότητα πώλησης και αγοράς blukers είναι ιδιαίτερα δυναμική
![Ποσειδώνια 2024: Έριξαν αυλαία με ρεκόρ συμμετοχών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/thumbnail_Posidonia2024_Photo-1-600x400.jpg)
Έριξαν αυλαία με ρεκόρ συμμετοχών τα φετινά Ποσειδώνια
Έφτασαν τους 2038 οι εκθέτες και τους 32.527 επισκέπτες από 130 χώρες
![Πλοία: Η μεγάλη ζήτηση για LNG carriers](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/lng-carrier-main-600x422.jpg)
Απογειώνεται ο τομέας του LNG - Ποια πλοία εκτοξεύουν τη ζήτηση
Ο αριθμός των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων έχει υπερδιπλασιαστεί και αφορά τον τομέα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας
![Ιταλία: Κατασχέθηκε κρουαζιερόπλοιο από τις αρχές του Μπρίντιζι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/port-brindisi-ferry-600x319.jpg)
Κατασχέθηκε κρουαζιερόπλοιο στο Μπρίντιζι από τις ιταλικές αρχές
Σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται τις ιταλικές αρχές, υπήρξαν καταγγελίες για τις υγειονομικές συνθήκες
![Eρυθρά Θάλασσα: Επίθεση των Χούθι σε ελληνόκτητο πλοίο – Δεν έχει Έλληνες ναυτικούς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/tutor-600x359.jpg)
Επίθεση των Χούθι σε ελληνόκτητο πλοίο – Δεν έχει Έλληνες ναυτικούς
Έχει χαθεί η επικοινωνία ενώ δεν μπορεί να κάνει ελιγμούς καθώς χτυπήθηκε τουλάχιστον δύο φορές στο μηχανοστάσιο
![Μελίνα Τραυλού: Ένας νέος στα 28 του χρόνια, μπορεί να είναι πλοίαρχος και να αμείβεται με 10.000 ευρώ το μηνα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/UGS_1-1-450x600.jpg)
Μελίνα Τραυλού: Ένας νέος στα 28 του χρόνια, μπορεί να είναι πλοίαρχος και να αμείβεται με 10.000 ευρώ το μήνα
«Η ΕΕΕ επιζητεί το εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης»
![Λιμενικό: Υπογράφηκε η σύμβαση για την προμήθεια 11 σκαφών που θα φέρουν υγειονομικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/cover-1-600x399.jpg)
Στο Λιμενικό 11 σκάφη που θα φέρουν υγειονομικό εξοπλισμό
Η ενσωμάτωση αυτού του εξοπλισμού παίζει καθοριστικό ρόλο στο να σωθούν ζωές
![Ποσειδώνια 2024: «Κύμα» νέων επιχειρηματικών συμφωνιών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/poseidonia-600x400.jpg)
Έπεσε η αυλαία για τα Ποσειδώνια - Όλα τα deals
Η ναυτιλιακή βιομηχανία δηλώνει έτοιμη να ενισχύσει το παγκόσμιο εμπόριο