Η αύξηση του μέσου όρου ηλικίας των στόλων των δεξαμενοπλοίων και η αύξηση των αποστάσεων μεταφοράς του αργού λόγω των γεωπολιτικών αναταράξεων που συμβάλλουν στην άνοδο των ναύλων οδηγούν τη φετινή χρονιά τις παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενοπλοίων που δείχνουν αυξημένες τους πρώτους μήνες του 2024 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.Μέχρι τέλους Απριλίου η Veson Nautical υπολογίζει σε 104 τα υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια, τα οποία έχουν προστεθεί στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, από 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας ετήσια αύξηση της τάξης του 32%.
Πρωταγωνιστές στις νέες παραγγελίες οι έλληνες εφοπλιστές με 28 παραγγελίες και κυρίως στον τομέα των Suezmax. Ακολουθεί η Ινδονησία, καθώς η Pertamina παρήγγειλε τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους 15 δεξαμενόπλοια MR, τα οποία αναμένεται να ναυπηγηθούν στη Hyundai Mipo και να παραδοθούν το 2026. Οι Βερμούδες έδωσαν τον τρίτο μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών, με συνολικά οκτώ.
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Αυτή η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους και να βρουν την ευκαιρία να παραγγείλουν πλοία ικανά να πληρούν τους τελευταίους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Επιπλέον, οι αγοραπωλησίες από δεύτερο χέρι έχουν δυσκολέψει καθώς υπάρχει ο κίνδυνος αγοράς πλοίων που έχουν εμπλακεί με φορτία που εμπίπτουν στις κυρώσεις κατά του ρωσικού πετρελαίου.
Επίσης τα τελευταία χρόνια, η αυξημένη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα έχει επίσης παράσχει στήριξη στον τομέα των δεξαμενοπλοίων, με τα κέρδη των VLCC, τα οποία είναι περίπου 44.800 δολ./ημέρα για ένα έτος, να καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση (6%) σε ετήσια βάση.
Ενίσχυση κερδών
Οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες επιπλέον έχουν ενισχύσει τα κέρδη στον τομέα των δεξαμενοπλοίων μαζί με τις βελτιωμένες προοπτικές της ζήτησης. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv οι συνεχιζόμενες εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα αυξάνουν το κόστος για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή και οδηγούν ορισμένες χώρες σε αλλαγή προμηθευτή αργού. Ενδεικτικά αναφέρεται η Νότια Κορέα, ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού στην Ασία, η οποία μείωσε τις εισαγωγές σαουδαραβικού αργού υπέρ αμερικανικών φορτίων, τα οποία είναι φθηνότερα, καθώς το κόστος ασφαλίστρων και μέτρων ασφαλείας είναι μικρότερο. Τα στοιχεία της Korea National Oil Corp δείχνουν ότι η Νότια Κορέα εισήγαγε 28,06 εκατομμύρια βαρέλια από τη Σαουδική Αραβία τον Μάρτιο, σημειώνοντας μείωση 12,3% σε ετήσια βάση. Αντίθετα, οι εισαγωγές από τις ΗΠΑ, κυρίως στο τύπο αργού WTI Midland, σημείωσαν άλμα 17,6% σε ετήσια βάση στα 12,26 εκατομμύρια βαρέλια.
Κερδισμένοι από την άνοδο της ζήτησης για νεότευκτα δεξαμενόπλοια οι Κινέζοι. Οι μισές παραγγελίες τοποθετήθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία και ακολουθούν η Νότια Κορέα και το Βιετνάμ.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση