Αύξηση της τάξεως του 28% στα βασικά κέρδη του πρώτου εξαμήνου ανακοίνωσε ο όμιλος Pepco, αντανακλώντας τα νέα ανοίγματα καταστημάτων και το βελτιωμένο μικτό περιθώριο κέρδους, και προέβλεψε ανάπτυξη για το σύνολο του έτους.

Πριν από την πρόσφατη δημοσίευση των θετικών αποτελεσμάτων της εισηγμένης στη Βαρσοβία ιδιοκτήτριας των εμπορικών σημάτων Pepco, Poundland και Dealz και 3.500 καταστημάτων σε 19 χώρες, υπήρξαν πέρυσι δύο προειδοποιήσεις που προειδοποιούσαν για αμφίσημα αποτελέσματα και χαμηλά κέρδη.

Pepco: Με ερωτηματικό το 2024 – Eπιβράδυνση ανοίγματος καταστημάτων

Δήλωσε ότι τα υποκείμενα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 487 εκατ. ευρώ (527 εκατ. δολάρια) το εξάμηνο έως τις 31 Μαρτίου, με έσοδα αυξημένα κατά 13,8% σε 3,2 δισ. ευρώ.

Το μικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά 310 μονάδες βάσης στο 43,1% και ο όμιλος άνοιξε 289 νέα καταστήματα κατά την περίοδο, κυρίως στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης (ΚΑΕ).

To καταναλωτικό συναίσθημα

Ενώ ο εκτελεστικός πρόεδρος Αντι Μποντ προειδοποίησε για το γεγονός πως «το καταναλωτικό κλίμα σε ορισμένες από τις βασικές αγορές μας παραμένει δύσκολο», προέβλεψε ότι τα υποκείμενα EBITDA για το έτος 2023/24 θα διαμορφωθούν στην περιοχή των 900 εκατ. ευρώ, από 753 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Ο Μποντ δήλωσε ότι τα καταστήματα της Pepco στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, όπου το μικτό περιθώριο κέρδους και η κερδοφορία τους αποκαταστάθηκαν στα προπανδημικά επίπεδα, πέτυχαν την καλύτερη επίδοση του πρώτου εξαμήνου.

Ωστόσο, δήλωσε ότι οι επιδόσεις της Poundland στο Ηνωμένο Βασίλειο «ήταν κάτω από τις προσδοκίες», αντανακλώντας τις προκλήσεις στην αλλαγή των σειρών σε προϊόντα Pepco, «τις οποίες αντιμετωπίζουμε».

Ο CEO που παραιτήθηκε το 2022 και επέστρεψε άρον άρον ως πρόεδρος τον Μάρτιο της ίδιας χρονιάς, σχολίασε στο ESM πως «η αύξηση του περιθωρίου κέρδους αντανακλά εν μέρει ένα πιο ομαλό περιβάλλον για τις τιμές των βασικών εμπορευμάτων, το συνάλλαγμα και το κόστος των ναύλων σε σχέση με το προηγούμενο έτος, παρά τον αντίκτυπο που είχε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα».

Τον Φεβρουάριο, η Pepco δήλωσε ότι θα αποχωρήσει από την αυστριακή αγορά και ανέφερε επίσης ότι η ουγγρική της επιχείρηση έχασε περίπου 15,5 εκατ. ευρώ σε μια επίθεση phishing.

Διοικητικές αλλαγές

Τον περασμένο μήνα, ο όμιλος ανακοίνωσε τον διορισμό του Στέφαν Μπόρχαρτ ως τον νέο CEO του ομίλου, με τη θητεία του να ξεκινά 1η Ιουλίου.

Μεταξύ 2018 και 2022, διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας λιανικής πώλησης οπτικών ειδών GrandVision. Η εταιρεία λειτουργεί περισσότερα από 7.400 καταστήματα σε περισσότερες από 40 χώρες σε όλο τον κόσμο υπό περισσότερα από 33 διαφορετικά εμπορικά σήματα λιανικής πώλησης.

Ηγήθηκε της GrandVision, στην οποία ανήκουν οι αλυσίδες Vision Express και Apollo Optik στην Ευρώπη, έως ότου εξαγοράστηκε από την EssilorLuxottica τον Ιούλιο του 2022.

Πριν από την GrandVision, ο Μπόρχαρτ ήταν πρόεδρος της Sephora EMEA και έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση της κερδοφορίας και την αύξηση των εσόδων, ενώ παράλληλα επιτάχυνε την omni-channel ανάπτυξη του λιανοπωλητή ομορφιάς και καλλυντικών.

Επί του παρόντος, είναι μη εκτελεστικό μέλος σε δύο πανευρωπαϊκές εταιρείες λιανικής πώλησης στον τομέα της ομορφιάς και της ένδυσης.

Ο Άντι Μποντ  θα συνεχίσει ως εκτελεστικός πρόεδρος κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου και θα επιστρέψει στο ρόλο του μη εκτελεστικού προέδρου την 1η Οκτωβρίου 2024.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή