![ΑΒ Βασιλόπουλος και Lidl διεκδικούν τη δεύτερη θέση στην οργανωμένη λιανική τροφίμων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/labidas-nikos.jpg)
Αντεπίθεση σε όλα τα μέτωπα επιχειρεί η ΑΒ Βασιλόπουλος προκειμένου να καταφέρει να γυρίσει το «παιχνίδι» και να επανακτήσει, χωρίς αστερίσκους, τη δεύτερη θέση στην οργανωμένη λιανική τροφίμων, θωρακίζοντας ταυτόχρονα την κερδοφορία της.
Με τον τζίρο της αλυσίδας τα τελευταία χρόνια «κολλημένο» πέριξ των 2 δισ. ευρώ (σ.σ. ανάλογες ήταν οι επιδόσεις και το 2023), όταν οι ανταγωνιστές της, επάνω και κάτω και κυρίως δίπλα, αυξάνουν τις πωλήσεις τους, το νέο αλφαβητικό αφήγημα χτίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες: σχέση ποιότητας – τιμής, πιστότητα πελατών και αγοραστική εμπειρία.
Το στοίχημα των τιμών
Έχοντας το βλέμμα στραμμένο κυρίως στη Lidl, που έχει σταματήσει να είναι το σούπερ μάρκετ αυτών που ζορίζονται οικονομικά και πλέον διεκδικεί ξεκάθαρα τη θέση κάτω από τον Σκλαβενίτη, η ΑΒ Βασιλόπουλος υλοποιεί ένα γενναίο πρόγραμμα προσφορών και εκπτώσεων, με περισσότερους από 3.000 κωδικούς προϊόντων, αλλά και επιστροφή χρημάτων (παροχή επιταγών AB Plus αξίας 6 ευρώ για αγορές αξίας 20 ευρώ και άνω σε προϊόντα μιας μεγάλης κατηγορίας, διαφορετικής κάθε εβδομάδα).
Στόχος είναι να «ματσάρει» τις τιμές στα βασικά αγαθά με εκείνες της γερμανικής εκπτωτικής αλυσίδας και όχι μόνο ώστε να αποτυπωθεί στο μυαλό των καταναλωτών ότι είναι η αλυσίδα με την καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής.
Ενιαία ιδιωτική ετικέτα
Ταυτόχρονα με τις πλάτες της μητρικής Ahold-Delhaize, ενός μεγάλου πολυεθνικού λιανέμπορου, επανασυστήνει στο καταναλωτικό κοινό την ιδιωτική ετικέτα ενισχύοντας παράλληλα τις σχέσεις της με τους Έλληνες παραγωγούς.
Όπως αναφέρει μιλώντας στον ΟΤ ο κος Νίκος Λαβίδας, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος χτίζεται ένα ενιαίο brand για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και για τις 4 χώρες της κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης (Τσεχία, Ρουμανία, Σερβία και Ελλάδα) και με τον τρόπο αυτό αφενός επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακος και αφετέρου δίνεται η ευκαιρία σε τοπικούς παραγωγούς να ενισχύσουν την εξωστρέφεια τους.
Στην Ελλάδα στόχος είναι η ανάπτυξη αποκλειστικών συνεργασιών με παραγωγούς και ήδη σύμφωνα με τον κο Λαβίδα έχουν κλείσει περί τις 20 συμφωνίες, τόσο με μεμονωμένους επιχειρηματίες όσο και με συνεταιρισμούς.
Έτσι η εταιρεία αξιοποιεί τις αποθήκες της στη Θεσσαλονίκη ως κομβικό εμπορικό σημείο για την Νοτιοανατολική Ευρώπη, εξάγοντας ελληνικά φρούτα, λαχανικά και συσκευασμένα προϊόντα προς την Τσεχία, τη Ρουμανία και τη Σερβία.
«Υπολογίζουμε ότι οι εξαγωγές θα ξεπεράσουν τα 70-80 χιλιάδες τόνους τον χρόνο» αναφέρει ο επικεφαλής της ΑΒ. Ήδη έχουν «φύγει» τα πρώτα φορτία με ακτινίδια, ενώ η γκάμα περιλαμβάνει τομάτες, αγγούρια και πιπεριές από την Κρήτη, φράουλες από την Ηλεία, πορτοκάλια και μανταρίνια από την Πελοπόννησο και την Αιτωλοακαρνανία, ροδάκινα, βερίκοκα και νεκταρίνια από την Πελοπόννησο και την Κεντρική Μακεδονία, καρότα από την Βοιωτία και καρπούζια από την δυτική Πελοπόννησο. Παράλληλα στόχος είναι να εξαχθούν και συσκευασμένα προϊόντα, όπως όσπρια, ζυμαρικά και τυροκομικά.
Ας σημειωθεί ότι ανάλογη είναι η πρακτική που ακολουθεί η Lidl διατηρώντας συνεργασίες με δεκάδες Έλληνες παραγωγούς.
Αναβαθμίζεται η αγοραστική εμπειρία
Σε επίπεδο δικτύου, η «φιλοξενία» κι άλλων brands σε επιλεγμένα καταστήματα της αλυσίδας, όπως η Holland & Barrett του ομίλου Φουρλής και η πολωνική αλυσίδα ειδών ένδυσης και σπιτιού Pepco, σύμφωνα με τη διοίκηση μεγεθύνει την αγοραστική εμπειρία.
Συνολικά η Holland & Barrett θα ανοίξει 4 shop in shop στο δίκτυο της ΑΒ, ενώ εξετάζεται η επέκταση της συνεργασίας με την εκπτωτική αλυσίδα Pepco και σε άλλα τα καταστήματα κυρίως στην περιφέρεια. Υπενθυμίζεται ότι η Pepco «συγκατοικεί» με την ΑΒ Βασιλόπουλος σε Παιανία, Γρεβενά, Σάπες και Σέρρες.
Δύο – τρία νέα εταιρικά καταστήματα
Σε ό,τι αφορά την επέκταση του δικτύου για εφέτος εκτιμάται ότι θα ανοίξουν 2-3 εταιρικά καταστήματα, μεταξύ αυτών το πρώτο κάνει εγκαίνια την επόμενη Τετάρτη στη Χερσόνησο, στην Κρήτη, ενώ δεν αποκλείει και κάποια εξαγορά τοπικής αλυσίδας εάν βρεθεί η κατάλληλη ευκαιρίας
… και 50 franchise
Για εφέτος ωστόσο πολύ μεγαλύτερος είναι ο στόχος για τα καταστήματα που λειτουργούν μέσω του συστήματος δικαιόχρησης (franchising), καθώς οι διοικούντες επιδιώκουν να προστεθούν στο δίκτυο της αλυσίδας 50 νέα καταστήματα.
Ταυτόχρονα «τρέχει» και η μετατροπή εταιρικών καταστημάτων, κυρίως μικρού μεγέθους, σε καταστήματα που θα λειτουργούν με franchising. Ήδη 12 καταστήματα έχουν αλλάξει status και αναμένεται η σχετική μετατροπή 12 ακόμη μέχρι το τέλος του 2024.
Αυτή τη στιγμή το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος αποτελείται από 302 εταιρικά καταστήματα και 267 καταστήματα μέσω franchising.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τράπεζες: Πράσινο φως στο deal Attica -Παγκρήτια από τα δ.σ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_attica_pangkrhtia4-600x352.png)
Πράσινο φως στο deal Attica -Παγκρήτια από τα δ.σ. των δύο τραπεζών
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η συγχώνευση θα γίνει με λογιστική ενοποίηση των στοιχείων ενεργητικού και παθητικού των υπό συγχώνευση εταιρειών
![Holcim: Ρεκόρ κερδοφορίας στο πρώτο εξάμηνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/hollc-600x327.jpg)
Holcim: Ρεκόρ κερδοφορίας στο πρώτο εξάμηνο
Αύξηση 12,7% στα λειτουργικά κέρδη κατέγραψε ο όμιλος της Holcim που στην Ελλάδα δραστηριοποιείται με την τσιμεντοβιομηχανία Ηρακλής
![Τσάνταλης: Κατέθεσε αίτηση πτώχευσης η ιστορική οινοποιία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tsantali-600x230.jpg)
«Λύγισε» η Τσάνταλης από τα χρέη: Κατέθεσε αίτηση πτώχευσης - Τι λένε οι εργαζόμενοι στον ΟΤ
Η Τσάνταλης αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα ρευστότητας τα τελευταία χρόνια - Τι συμβαίνει με τους εργαζόμενους
![Epsilon pay: Νέα υπηρεσία πληρωμής λογαριασμών για την επιχείρησή σας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_Epsilon-Pay-key-visual-600x400.jpg)
Epsilon pay: Νέα υπηρεσία πληρωμής λογαριασμών για την επιχείρησή σας
Η συνεργασία του Ομίλου EPSILON NET με την Εθνική Τράπεζα αλλάζει τα δεδομένα για τις πληρωμές της επιχείρησής σας
![Ελληνικό: Πώς είδαν Euroxx, Wood και Axia την πώληση οικοπέδων από τη Lamda Developement](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/PIRGOS-ELLHNIKO-600x582.jpg)
Πώς είδαν Euroxx, Wood και Axia την πώληση οικοπέδων στο Ελληνικό από τη Lamda
Η συνολική λογιστική αξία των οικοπέδων στο Ελληνικό ανέρχεται σε 27 εκατ. ευρώ ή 531 ευρώ/τ.μ. (συμπεριλαμβανομένου του κόστους υποδομής)
![Eldorado Gold: Αλμα στα καθαρά κέρδη το β΄τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/Σκουριές-600x400.jpg)
Αλμα στα καθαρά κέρδη της Eldorado Gold το β΄τρίμηνο
Αναλυτικά τα στοιχεία για τις Σκουριές και την Ολυμπιάδα - Τα οικονομικά αποτελέσματα και η εξέλιξη των έργων
![Ελληνική οικονομία: Πώς «βλέπουν» οι τραπεζίτες τις επενδύσεις και τις μεταρρυθμίσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/ot_bankers4-600x352.png)
Πώς «βαθμολογούν» την ελληνική οικονομία οι CEOs των τραπεζών
Η διανομή μερισμάτων σε Eurobank, Εθνική Τράπεζα και Alpha Bank αποτελούν καλούς οιωνούς για τους τραπεζίτες και την ελληνική οικονομία
![Καζίνο Λουτρακίου: Τι σχεδιάζει o όμιλος Comer μετά το «πράσινο» στο σχέδιο εξυγίανσης – Ποιες επενδύσεις έρχονται](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-53-1-600x388.jpg)
Νέες εξαγορές καζίνο σχεδιάζει ο όμιλος Comer – Το πλάνο για το Λουτράκι
Πώς θα αναβαθμίσει το καζίνο Λουτρακίου ο ιρλανδικός όμιλος – Ποιες εξαγορές μπαίνουν στο στόχαστρο
![Nestle Ελλάς: Στα 409 εκατ. ανήλθαν τα έσοδα το 2023 – Προσφυγές για φορολογικά πρόστιμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/Nestle1-600x400.jpg)
Nestle Ελλάς: Στα 409 εκατ. ανήλθαν τα έσοδα το 2023 - Προσφυγές για φορολογικά πρόστιμα
Τι έδειξαν τα στοιχεία της Nestle Ελλάς, θυγατρικής του ελβετικού πολυεθνικού κολοσσού για την οικονομική χρήση του 2023
![Τράπεζες: Εμφανή σημάδια ανάκαμψης της ζήτησης για δάνεια το β΄ τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/daneia5-7-600x402.jpg)
Ανακάμπτουν τα δάνεια – Το στοίχημα για τις τράπεζες
Τι δείχνουν τα στοιχεία από τις τράπεζες για τα δάνεια σε επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα