
Με την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών να πλησιάζει η υπηρεσία πληρωμών και αγορών Klarna δημοσιεύει τα αποτελέσματα της νέας έρευνας “Travel Report”, αποκαλύπτοντας τις τάσεις και τα σχέδια των Ελλήνων καταναλωτών για τις φετινές καλοκαιρινές διακοπές.
Σύμφωνα με την έρευνα της Klarna, το 94% των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να πάει διακοπές αυτό το καλοκαίρι και το 73% από αυτούς σχεδιάζει να ταξιδέψει στην Ελλάδα, δείχνοντας την προτίμηση στη χώρα μας για καλοκαιρινό προορισμό. Ταυτόχρονα, το 11,9% θα ταξιδέψει σε γειτονική χώρα και το 17,8% σε κοντινή χώρα εντός Ευρώπης. Μόνο το 7,5% σκοπεύει να κάνει μακρινό ταξίδι σε άλλη ήπειρο.
Οι καταναλωτές αναγνωρίζουν τα οφέλη των βιώσιμων, κυκλικών πρακτικών
Σε ερώτηση για το με ποιον θα περάσουν τις καλοκαιρινές διακοπές, το 49,2% απάντησε ότι σχεδιάζει να πάει διακοπές με την οικογένεια του, ακολουθώντας την μέση τάση στις ΗΠΑ και την υπόλοιπη Ευρώπη (49,4%). Μεταξύ των καταναλωτών που ανήκουν στην Gen Z (18-25 ετών), περισσότεροι από τους μισούς (59,4%) δήλωσαν ότι θα πάνε διακοπές με φίλους, ενώ η πλειοψηφία των Millennials (26-41 ετών) σκοπεύει να ταξιδέψει με τον/την σύντροφό τους.
Για ποιο λόγο κάνουν ταξίδια οι Έλληνες;
Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους οι Έλληνες κάνουν ταξίδια είναι για να χαλαρώσουν (78,7%) και να ανακαλύψουν νέα μέρη και πολιτισμούς (55,8%). Επιπλέον, το 54,8% των συμμετεχόντων στην έρευνα θέλει να περάσει χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους στις διακοπές, και το 54% αναζητά ταξιδιωτικές εμπειρίες για κοινωνικοποίηση και διασκέδαση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ένα σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων που ταξιδεύουν παίρνει ιδέες από φίλους (62,1%) και ταξιδιωτικά blogs/sites (61%) για να επιλέξει τον καλοκαιρινό προορισμό. Άλλες δημοφιλείς πηγές έμπνευσης περιλαμβάνουν προτάσεις από μέλη της οικογένειας (49%) και από τα κοινωνικά δίκτυα (40%).
Ταξιδιωτικές δυσκολίες και λύσεις
Η αύξηση στις τιμές διαμονής και τα μεταφορικά κόστη (42,7%) είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που οι περισσότεροι Έλληνες ταξιδιώτες αντιμετωπίζουν και από την οποία θέλουν να απαλλαγούν. Με τις καινοτόμες και ευέλικτες λύσεις πληρωμών, συμπεριλαμβανομένης της κατανομής του κόστους σε 3 άτοκες δόσεις, η Klarna αποτελεί πολύτιμο σύμμαχο για τους ταξιδιώτες για την κατανομή του αυξημένου κόστους, καθιστώντας τις ταξιδιωτικές εμπειρίες κάθε είδους πιο προσβάσιμες και διαχειρίσιμες. Την αύξηση στις τιμές ακολουθούν τα καταλύματα που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες ή στις διαφημίσεις (14,2%), γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη για αξιόπιστες επιλογές στις κρατήσεις.
Το μέλλον των ταξιδιών και καινοτομίες
Οι Έλληνες που κάνουν ταξίδια είναι έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες και καινοτομίες που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και μπορούν να αλλάξουν τις ταξιδιωτικές συνήθειες βοηθώντας τους να επιλέξουν προορισμούς στο μέλλον. Περισσότεροι από 4 στους 10 καταναλωτές θέλουν να δοκιμάσουν την τεχνολογία AI που σχεδιάζει πιο εξατομικευμένα δρομολόγια ταξιδιού. Για το 29,6% των Ελλήνων, η δυνατότητα να επισκεφθούν εικονικά τον προορισμό πριν το ταξίδι, με τη βοήθεια εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας, είναι ιδιαίτερα ελκυστική. Τα εργαλεία σύγκρισης τιμών παίζουν καθοριστικό ρόλο για την οργάνωση των ταξιδιών για την πλειοψηφία των καταναλωτών (78%).
Ο Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα, σχολίασε σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας: «Η πρόσφατη έρευνα της Klarna για τις τάσεις στα ταξίδια επιβεβαιώνει τη σημαντική επέκταση της εταιρείας στον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού, μια ανάπτυξη που υποστηρίζεται από επιτυχημένες συνεργασίες με ηγέτες του κλάδου όπως η Airbnb. Κατανοώντας τις προτιμήσεις και τις συμπεριφορές των καταναλωτών, στοχεύουμε να ενδυναμώσουμε τόσο τους ταξιδιώτες να λαμβάνουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις, όσο και τις επιχειρήσεις να προσφέρουν ευχάριστες ταξιδιωτικές εμπειρίες».
Η έρευνα καταναλωτών της Klarna διεξήχθη σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Dynata σε 10 χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2024 και περιλαμβάνει τουλάχιστον 1.000 ερωτηθέντες σε κάθε χώρα. Συνολικά, συμμετείχαν 11.231 καταναλωτές. Το δείγμα είναι εθνικά αντιπροσωπευτικό και επιλέχθηκε από την εταιρεία ερευνών Dynata.


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο