Για μείωση του πραγματικού πληθωρισμού τροφίμων τους τελευταίους δύο μήνες με βάση τις μετρήσεις της εταιρείας του έκανε λόγο ο επικεφαλής του ομίλου ΜΕΤRO, Αριστοτέλης Παντελιάδης στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους, υποστηρίζοντας πως η ΕΛΣΤΑΤ μετρά τον πληθωρισμό με έναν τρόπο που δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική αγοραστική συμπεριφορά.
«Τους δυο τελευταίους μήνες έχουμε αρνητικό πληθωρισμό που προσεγγίζει το -1%», ανέφερε χαρακτηριστικά. Αυτή η διαφορά, όπως είπε, οφείλεται πρώτον, στο γεγονός πως στις μετρήσεις της ΕΛΣΤΑΤ δεν αποτυπώνονται οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειας και δεύτερον στην αδυναμία της στατιστικής αρχής να μετρήσει τις αλλαγές στη βαρύτητα των προϊόντων που συνθέτουν το καλάθι του νοικοκυριού.
«Αυλαία» για τη μόνιμη μείωση τιμής – Τι θα γίνει από 1η Ιουνίου σε 4.000 προϊόντα
Όταν αλλάζει το μίγμα που αγοράζει ο καταναλωτής, διευκρίνισε, τόσο αλλάζει και ο πληθωρισμός.
Έφερε μάλιστα το παράδειγμα του ελαιόλαδου, το οποίο λόγω της κατακόρυφης αύξησης της τιμής του κατέχει πλέον μικρότερη «βαρύτητα» στο καλάθι του νοικοκυριού, αφού οι καταναλωτές στρέφονται σε παρεμφερή προϊόντα μικρότερης αξίας, όπως το σπορέλαιο προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Ο κ. Παντελιάδης που ελέγχει ένα δίκτυο 227 καταστημάτων σούπερ μάρκετ και 49 καταστημάτων χονδρικής ξεκαθάρισε πάντως πως δεν ισχυρίζεται ότι οι τιμές υποχωρούν, αντίθετα, λέει πως οι τιμές έχουν σταματήσει να ανεβαίνουν.
Συνολικά, πάντως εμφανίστηκε απαισιόδοξος αναφορικά με την δυνατότητα αισθητής αποκλιμάκωσης των τιμών, επισημαίνοντας πως σχεδόν όλοι οι συντελεστές του κόστους φαίνεται πως θα παραμείνουν σε υψηλότερα επίπεδα από το παρελθόν.
Ανέφερε μάλιστα την περίπτωση του κακάο, η τιμή του οποίου παραμένει σε υψηλά επίπεδα παρά την αποκλιμάκωση από τα επίπεδα ρεκόρ του προηγούμενου διαστήματος.
Πολυεθνικές και παράλληλες εισαγωγές
Κληθείς μάλιστα να σχολιάσει την επιστολή του πρωθυπουργού στην Κομισιόν για τις πολυεθνικές και τους γεωγραφικούς περιορισμούς που φαίνεται να θέτουν, ο κ. Παντελιάδης δήλωσε κατηγορηματικά πως δεν υπάρχει κανένας όρος και καμία συμφωνία που να εμποδίζει τα σούπερ μάρκετ να προχωρήσουν σε παράλληλες εισαγωγές. «Από τους προμηθευτές μας δεν έχουμε περιορισμό. Φαντάζομαι δεν υπάρχουν περιορισμοί και σε καμία άλλη αλυσίδα », ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σχολιάζοντας το πρόστιμο μαμούθ στην Mondelez υπογράμμισε πως η υπόθεση δεν αφορούσε στην Ελλάδα και πως το πρόβλημα εντοπίζεται στην «πηγή», δηλαδή στην παραγωγή και στους χονδρέμπορους και όχι στο τελικό στάδιο, δηλαδή στον πελάτη.
Αναγνώρισε ωστόσο πως υπάρχουν κάποιοι πρακτικοί περιορισμοί, όπως πχ. οι διαφορετικές συσκευασίες και η έλλειψη ετικετών στα ελληνικά που εμποδίζουν μια εταιρεία να προχωρήσει σε απευθείας εισαγωγές από το εξωτερικό. Γιατί πολύ απλά, αυτά τα προϊόντα, δεν είναι αποδεκτά από τον Έλληνα καταναλωτή.
Έσπευσε επίσης να προσθέσει πως θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες παρεμβάσεις ώστε να διευκολυνθεί το ενδοκοινοτικό εμπόριο, προς όφελος της αποκλιμάκωσης των τιμών.
Φθηνότεροι από την Ευρώπη
Ο κ. Παντελιάδης, ο οποίος διατηρεί τη θέση του προέδρου της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) απάντησε και στην κριτική που ασκείται για τις τιμές στην Ελλάδα, ότι είναι ακριβότερες απ’ ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη, λέγοντας πως δεν συμμερίζεται αυτή την άποψη.
«Κάποια προϊόντα μπορεί να είναι φθηνότερα στην Ευρώπη, όχι όμως όλα», τόνισε και υποστήριξε πως δεν ισχύει ότι οι πολυεθνικές τιμολογούν υψηλότερα εδώ απ’ ότι σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.
Η μέση τιμή εάν συνυπολογιστούν οι προσφορές, είπε, είναι υψηλότερη στην Ευρώπη απ’ ότι στην Ελλάδα.
Η μείωση του ΦΠΑ θα ρίξει τις τιμές
Ο κ. Παντελιάδης τοποθετήθηκε και για την άρνηση της κυβέρνησης να συζητήσει τη μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα ως αντίδοτο στην ακρίβεια, επισημαίνοντας πως μια αποκλιμάκωση του ΦΠΑ θα οδηγήσει σε μείωση των τιμών. Απέρριψε παράλληλα τους ισχυρισμούς Χατζηδάκη ότι τη διαφορά αυτή θα την καρπωθούν οι εταιρείες. «Είμαι απόλυτος σε αυτό το θέμα. Η μείωση του ΦΠΑ θα περάσει στο ράφι», σημείωσε.
Να αρθούν δύσκολα και παράξενα μέτρα
Όσον αφορά στα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση για να αναχαιτίσει την ακρίβεια, ο διοικητικός και μετοχικός ηγέτης της ΜΕΤRO επεσήμανε ότι τα σούπερ μάρκετ δραστηριοποιούνται σε ένα περιοριστικό περιβάλλον, με συνολικά 8 παρεμβάσεις να βρίσκονται σε ισχύ, κάποιες εκ των οποίων κλείνουν τέσσερα χρόνια, όπως το πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους.
Έκανε ειδική αναφορά στο μέτρο της μόνιμης μείωσης τιμών κατά τουλάχιστον 5%, το οποίο εκπνέει στα τέλη Μαΐου, επισημαίνοντας πως ελπίζει ότι όσο τα πράγματα βελτιώνονται, κάποια από τα «δύσκολα και παράξενα μέτρα θα ολοκληρωθούν». Προειδοποίησε δε ότι κάποια μέτρα που στην αρχή μπορεί να απέδωσαν, σε βάθος χρόνου ενδέχεται να λειτουργήσουν αρνητικά. «Είμαστε σκεπτικοί απέναντι στα μέτρα… Θεωρούμε ότι είναι μέτρα που δεν ωφελούν κανέναν…», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Θεωρεί μάλιστα ππως το μεικτό περιθώριο κέρδους πως «κάνει κακό» στον ανταγωνισμό καθώς μειώνει την ανταγωνιστική λειτουργία της αγοράς, λέγοντας πως τα σούπερ μάρκετ «τρώμε ξύλο χωρίς να φταίμε ενώ η προσπάθεια που κάνουμε δεν έχει θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Όλοι πιστεύουν ότι αυξάνουμε τιμές και κέρδη».
Στηρίζω Σπύρο Θεοδωρόπουλο για τον ΣΕΒ
Ο μετοχικός και διοικητικός ηγέτης του ομίλου ΜΕΤRO δεν αρνήθηκε να πάρει θέση και για τις εκλογές στον ΣΕΒ που διεξάγονται στις 18 Ιουνίου, δηλώνοντας ξεκάθαρα πως στηρίζει τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο.
«Είμαι επηρεασμένος», όπως είπε από την προσωπική του γνωριμία και συνεργασία με τον κ. Θεοδωρόπουλο, λέγοντας πως τον θεωρεί ικανό αλλά και δίκαιο. «Πρόκειται για έναν άνθρωπο πολύ ευθύ που εκτιμώ, ο οποίος πιστεύει πως πρέπει να γίνει το σωστό ανεξάρτητα ποιον συμφέρει. Κάτι που ο κ. Θεοδωρόπουλος φρόντισε να διατηρήσει καθόλη τη διάρκεια της πορείας του».
«Πιστεύω ότι είναι ο κατάλληλος για την προεδρία του Συνδέσμου», σημείωσε ο κ. Παντελιάδης και παραδέχθηκε πως λόγω δουλειάς δεν γνωρίζει τη σταδιοδρομία της κας. Ιουλίας Τσέτη και ως εκ τούτου δεν μπορεί να εκφράσει γνώμη εάν είναι κατάλληλη ή ακατάλληλη για την προεδρία του ΣΕΒ.
Κλείνοντας είπε ότι και ο ίδιος θα είναι υποψήφιος για τον Σύνδεσμο ως απλό μέλος.
Latest News
Η συγχώνευση έφερε οργανική κερδοφορία 27,3 εκατ. ευρώ για την Attica Bank
Στόχος για την Attica Bank η πλήρης εξυγίανση εντός του 2024 και η λειτουργική συγχώνευση μέσα στο 2025
Startups στην Ελλάδα: Οι επενδυτικές ευκαιρίες, οι εξαγορές και οι προοπτικές για το 2025
Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital και την υποστήριξη της EATE παρουσίασε για όγδοη συνεχόμενη χρονιά το report Startups in Greece
Νέες προοπτικές για την Υδρόγειο Ασφαλιστική με την ένταξή της στον Όμιλο Reale
Το Ετήσιο Συνέδριο Συνεργατών της πραγματοποίησε η Υδρόγειος Ασφαλιστική με βραβεύσεις των κορυφαίων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της
Business Banking Εθνικής Τράπεζας: Στο επίκεντρο η ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας
Το Business Banking της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εξυπηρέτησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Η νέα εταιρική ταυτότητα της ΕΧΑΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου
Στην ΙΟΝ πέρασε και με την... βούλα η Λάβδας - Το μήνυμα Κωτσιοπούλου
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική τόσο της ΙΟΝ όσο και της Λάβδας
Ο Βασίλης Σπίνος αναλαμβάνει νέος General Manager στην Wolt
Ο Βασίλης Σπίνος ξεκίνησε την καριέρα του στη Wolt τον Νοέμβριο του 2018
Έφθασαν τα 300 καταστήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος
H επέκταση του δικτύου franchise αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος
Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]
H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ
Στις top 3 επιλογές της Citi η Metlen για το 2025 – Βλέπει άνοδο 40%
Σύμφωνα με τη Citi, η δραστηριότητα της Metlen στον τομέα της ενέργειας βρίσκεται σε σταθερές βάσεις