Ψηφιακές διαδικασίες με λιγότερα δικαιολογητικά καθιερώνει η ΑΑΔΕ για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες που σχεδιάζουν να προχωρήσουν σε διακοπή εργασιών.

Εντός του Ιουνίου, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μια νέα πλατφόρμα στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ την οποία θα επισκέπτονται όσοι ετοιμάζονται να «κατεβάσουν ρολά». Η διακοπή εργασιών θα γίνεται πλέον ψηφιακά μέσω ενός αυτοματοποιημένου συστήματος το οποίο θα ελέγχει εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις καθώς και τα δικαιολογητικά τα οποία θα είναι λιγότερα σε σχέση με αυτά που απαιτεί σήμερα η εφορία.

Πόσους εφοριακούς έλεγξε η ΑΑΔΕ – Σχέδιο ενίσχυσης της ακεραιότητας στις ΔΟΥ

Οι φορολογούμενοι που σχεδιάζουν να κλείσουν την επιχείρηση τους ή να σταματήσουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα θα υποβάλουν τη δήλωσή τους στην νέα πλατφόρμα. Αυτόματα το σύστημα θα ελέγχει εάν ο επιχειρηματίας ή ο επαγγελματίες μπορεί να προχωρήσει σε διακοπή εργασιών.

Ο έλεγχος των δηλώσεων που θα υποβάλλονται στην πλατφόρμα εμπρόθεσμα, δηλαδή εντός 30 ημερών από την ημερομηνία του πραγματικού χρόνου παύσης εργασιών, θα ολοκληρώνεται σε χρόνο εξπρές χωρίς καμία ταλαιπωρία για την επιχείρηση ή τον επαγγελματία.

Για τις δηλώσεις διακοπής εργασιών που υποβάλλονται εκπρόθεσμα, θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικός έλεγχος και διασταύρωση των στοιχείων προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η ημερομηνία διακοπής εργασιών που θα έχει συμπληρώσει ο φορολογούμενος είναι η πραγματική. Σε όλες τις εκπρόθεσμες δηλώσεις το σύστημα θα «τρέχει» ελέγχους για να εντοπίσει:

  •  Τυχόν συναλλαγές που έγιναν μετά την ημερομηνία που έχει δηλώσει ο επαγγελματίας ως ημερομηνία διακοπής εργασιών.
  •  Εάν έχουν δημιουργηθεί νέες φορολογικές υποχρεώσεις
  •  Εάν έχουν μεταβιβαστεί τα περιουσιακά στοιχεία.

Αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος και διαπιστωθεί ότι έχουν τηρηθεί οι προϋποθέσεις το σύστημα θα ανάβει το «πράσινο φως» για την οριστική παύση εργασιών.

Σήμερα η διαδικασία ξεκινά μεν ηλεκτρονικά με την υποβολή της αίτησης του επαγγελματία ή της επιχείρησης στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ αλλά μετά την αναλαμβάνει ελεγκτής προκειμένου να διαπιστώσει εάν πληρούνται οι όροι. Με την ενεργοποίηση του νέου συστήματος ο έλεγχος των προϋποθέσεων και των δικαιολογητικών θα γίνεται αυτόματα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.

Ωστόσο, όπως εξηγεί αρμόδιος παράγοντας, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι από την εφορία. Με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνου θα προκύπτει ένα δείγμα υποθέσεων που πρέπει να ελεγχθούν για να διαπιστωθεί εάν η διαδικασία και τα δηλωθέντα στοιχεία από τις επιχειρήσεις ήταν σωστά.

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται σήμερα αποστέλλονται με την υποβολή της αίτησης δήλωσης, μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», στην αρμόδια ΔΟΥ της έδρας της επιχείρησης. Η μη αποστολή του συνόλου των απαιτούμενων δικαιολογητικών συνιστά λόγο απόρριψης της αίτησης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tax
Ακίνητα: Αντίστροφη μέτρηση για διορθώσεις στο Ε9 και λιγότερο ΕΝΦΙΑ
Φορολογία Eιδήσεις |

Ακίνητα: Αντίστροφη μέτρηση για διορθώσεις στο Ε9 και λιγότερο ΕΝΦΙΑ

Ποιοι θα πρέπει να υποβάλουν νέα δήλωση για την ακίνητη περιουσία τους - Ποιοι εξαιρούνται. Έως 31 Ιανουαρίου 2025 η υποβολή αρχικών και τροποποιητικών δηλώσεων ακίνητης περιουσίας.

Απασχόληση: Ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος εργασίας στην Ελλάδα
Εργασιακά – Ασφαλιστικά |

Απασχόληση: Ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος εργασίας στην Ελλάδα

Σταθερά σε διψήφιο ποσοστό παραμένει η προσδοκία για απασχόληση στην Ελλάδα, το α’ τρίμηνο του 2025, παρά την υποχώρηση των προθέσεων προσλήψεων. Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος.