Πρόσφατες εκθέσεις της Ευρωπαϊκής Αρχής Τραπεζών (European Banking Authority) και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Πληρωμών (European Payments Council) κατέδειξαν σημαντική αύξηση της απάτης στις άμεσες πληρωμές, καθώς αυτές γίνονται πιο δημοφιλείς.
Σήμερα η Visa ανακοίνωσε πως τα προϊόντα Τεχνητής Νοημοσύνης που διαθέτει, όπως και οι υπηρεσίες της, θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης στις άμεσες πληρωμές, εντοπίζοντας καλύτερα τις απάτες (scams) και μειώνοντας την εμφάνισή τους. Μέσα από ένα πρωτοποριακό πιλοτικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Visa έδειξε πως η αξιοποίηση της τεχνολογίας Τεχνητής Νοημοσύνης που έχει αναπτύξει, έχει τη δυνατότητα να μειώσει δραστικά τις απώλειες £600 εκατ. ετησίως από απάτες που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια.
JP Morgan: Όφελος 8 δισ. δολ. από τη συμφωνία με τη Visa
Τα αποτελέσματα από το πιλοτικό πρόγραμμα που ανακοινώθηκαν σήμερα αποκαλύπτουν ότι η Visa εντόπισε το 54% των απατηλών συναλλαγών που είχαν διαπεράσει τα προηγμένα συστήματα ανίχνευσης απάτης των τραπεζών, υποδηλώνοντας ότι η δοκιμασμένη τεχνολογία προγνωστικής Τεχνητής Νοημοσύνης της Visa μπορεί να έχει σημαντική συνεισφορά και θα μπορούσε να διαφυλάξει £330 εκατ. από τους καταναλωτές, τις επιχειρήσεις και την οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Πιλοτική συνεργασία
Κατά την πιλοτική συνεργασία ανάμεσα στη Visa και την Pay.UK, που διαχειρίζεται τις πληρωμές λιανικής του Ηνωμένου Βασιλείου, αναλύθηκαν δισεκατομμύρια προηγούμενων τραπεζικών συναλλαγών λιανικής στο Ηνωμένο Βασίλειο – πάνω από το 50% των ετήσιων συναλλαγών από λογαριασμό σε λογαριασμό (account to account), καλύπτοντας ένα διάστημα 12 μηνών.
Το καινοτόμο σύστημα εντοπισμού της Visa επεκτείνει την επιτυχία που έχει ήδη στον εντοπισμό απάτης σε πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες. Το ποσοστό απάτης στο δίκτυο Visa παγκοσμίως, εξακολουθεί να είναι από τα χαμηλότερα σε όλες τις μορφές πληρωμών.
Αυτό είναι το αποτέλεσμα επενδύσεων σε τεχνολογία που ξεπέρασαν τα 10 δισεκ. δολάρια κατά την τελευταία πενταετία μεταξύ άλλων για τη μείωση της απάτης και την ενίσχυση της ασφάλειας του δικτύου. Μόνο κατά το 2023, η Visa απέτρεψε προληπτικά σε παγκόσμιο επίπεδο απάτες που υπολογίζονται σε περίπου 40 δισεκ. δολάρια.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η Visa διαθέτει τώρα την καινοτόμο υπηρεσία εντοπισμού απάτης σε πραγματικό χρόνο Visa Protect for A2A Payments σε όλες τις τράπεζες στην Ελλάδα. Αυτή η νέα τεχνολογία θα βοηθήσει να αναχαιτιστούν οι ύποπτες συναλλαγές σε πραγματικό χρόνο, σταματώντας τις απάτες πριν εκταμιευθούν τα χρήματα από τους τραπεζικούς λογαριασμούς των θυμάτων.
Όλο και πιο δημοφιλείς οι άμεσες πληρωμές
H Sevi Vassileva, Γενική Διευθύντρια της Visa για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Ισραήλ δήλωσε: «Οι άμεσες πληρωμές γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς, αλλά είναι ζωτικής σημασίας οι άνθρωποι και οι επιχειρήσεις να αισθάνονται ασφαλείς όταν πληρώνουν με αυτόν τον τρόπο και να μην πέφτουν θύματα απάτης. Είμαστε περήφανοι για τις επιδόσεις μας στη μείωση της απάτης στις πληρωμές με κάρτα που βρίσκεται ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Τώρα καθιστούμε διαθέσιμες στις πληρωμές χωρίς κάρτα τις δυνατότητες της Visa για να βοηθήσουμε στην πρόληψη και την καταπολέμηση της απάτης και γνωρίζουμε πως μαζί με τους πελάτες μας, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, μπορούμε να βοηθήσουμε στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης στις άμεσες πληρωμές και να κάνουμε ακόμα μεγαλύτερη διαφορά κρατώντας τους Έλληνες και τις ελληνικές επιχειρήσεις ασφαλείς από απάτες».
Η τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης της Visa μπορεί να αναλύσει δισεκατομμύρια συναλλαγών κάθε χρόνο βαθμολογόντας τον κίνδυνο απάτης που ενδέχεται να έχει μια πληρωμή από λογαριασμό σε λογαριασμό, και βοηθά τις τράπεζες να προστατεύουν τους πελάτες τους από τους απατεώνες. Όλα αυτά γίνονται μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου, χωρίς να επηρεάζεται η ταχύτητα και η αξιοπιστία των πληρωμών από λογαριασμό σε λογαριασμό.
Αυτή η νέα υπηρεσία πρόληψης κινδύνου και απάτης που στηρίζεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί μέρος του Visa Protect, μιας ευρείας γκάμας υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας της Visa που αριθμεί σχεδόν 250 προϊόντα, καλύπτοντας πέντε κατηγορίες υψηλής ζήτησης: Αποδοχή (Acceptance), Συμβουλευτική, Έκδοση (Issuing), Open Banking και τέλος, Risk and Identity.
Latest News
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
«Η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης επιτέλους επιβραδύνεται» - Τι προβλέπει τώρα ο CEO της Google
Θα χρειαστεί χρόνος για μια άλλη τεχνολογική ανακάλυψη για να θέσει ξανά την ΑΙ σε εξαιρετικά γρήγορη αναπυτξιακή ταχύτητα, προβλέπει ο CEO της Google Σουντάρ Πιτσάι
Πρώτα βήματα εισαγωγής της Τεχνητής Νοημοσύνης στις σχολικές αίθουσες
Το Αi4edu είναι το πρόγραμμα για την τεχνητή νοημοσύνη που αναπτύσσουν έξι οργανισμοί, από τέσσερα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Η AI «επηρέασε» πωλήσεις 60 δισ. δολαρίων κατά την φετινή Cyber Week
Ρεκόρ πωλήσεων ύψους 314,9 δισ. δολαρίων παγκοσμίως καταγράφηκαν τη φετινή Cyber Week - Το 70% των διαδικτυακών αγορών παγκοσμίως πραγματοποιήθηκε μέσω φορητών συσκευών
Ξηροκώστας (SAP): Τεκτονικές οι αλλαγές που φέρνει στην αγορά η AI
Ο CEO της SAP Hellas, Ανδρέας Ξηροκώστας, στο περιθώριο του ετήσιου «SAP Innovation Day 2024» επισήμανε επίσης «το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης ανθρώπινων πόρων» ειδικά στον κλάδο της τεχνολογίας
Μεγάλο deal στους ημιαγωγούς ΑΙ μεταξύ TSMC - Nvidia για το εργοστάσιο της Αριζόνα
Τι συζητούν TSMC - Nvidia για τους ημιαγωγούς Blackwell και το νέο εργοστάσιο του ταϊβανέζικου τεχνολογικού κολοσσού στην Αριζόνα
Ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ δεν βλέπει με καλό μάτι την ΑΙ
«Πολύ άδικο» για τις εταιρείες τεχνολογίας να χρησιμοποιούν τη δουλειά των καλλιτεχνών χωρίς να τους πληρώνουν, λέει ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ
Παπαστεργίου: Ωραίο αλλά ακριβό σπορ η AI – Συνεργασία με το Υπερταμείο για τον «Φάρο»
Στις πρωτοβουλίες της Ελλάδας στο πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης αναφέρθηκε κατά τον χαιρετισμό του στο 2ο Growthfund Summit ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου
Στους 300 εκατ. οι ενεργοί χρήστες ανά εβδομάδα για την OpenAI
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η OpenAI φέρεται να στοχεύει σχεδόν στο 4πλάσιο του τρέχοντος αριθμού χρηστών της, στοχεύοντας στο 1 δισεκατομμύριο
Πετάει... η τεχνητή νοημοσύνη - Συνεργασία Google Cloud με Air France-KLM
Η ανάπτυξη τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης από την Google Cloud θα συμβάλει στη διαχείριση του μεγάλου όγκου από δεδομένα του αεροπορικού ομίλου