Βαριές «καμπάνες» από 10.000 έως 30.000 ευρώ αλλά και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 3 χρόνια περιμένουν όσους εντοπιστούν να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους οχήματα για τα οποία έχει υποβληθεί δήλωση ακινησίας. Βαρύς θα είναι ο πέλεκυς και για εκείνους που ενώ το όχημά τους έχει τεθεί σε αδράνεια καθώς δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ ή δεν έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας για τα τελευταία 7 έτη, το χρησιμοποιούν κανονικά.
Για τον εντοπισμό των παραβατών επιστρατεύονται ηλεκτρονικές διασταυρώσεις από την ΑΑΔΕ με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχος αυτοκινητοδρόμων και ειδικές κινητές συσκευές που θα σκανάρουν τις πινακίδες των οχημάτων.
Ελεύθεροι επαγγελματίες: 1 στους 2 πιάνεται στην τσιμπίδα του τεκμαρτού εισοδήματος
Οι ποινές για όσους κυκλοφορούν οχήματα τα οποία έχουν τεθεί σε ακινησία ή βρίσκονται σε αδράνεια περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών το οποίο βρίσκεται στη Βουλή.
Ποινές – κυρώσεις
Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις:
– Ακινησία. Όχημα για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, απαγορεύεται να κυκλοφορήσει για οποιαδήποτε αιτία. Εάν εντοπιστεί στο πλαίσιο ελέγχων, είτε διερχόμενο, είτε σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό το οποίο έχει δηλωθεί στην ηλεκτρονική δήλωση ακινησίας, αίρεται αυτοδικαίως η ακινησία και επιβάλλεται από την ΑΑΔΕ πέραν των τελών κυκλοφορίας και του σχετικού προστίμου ,διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής, το διοικητικό πρόστιμο τριπλασιάζεται φτάνοντας τις 30.000 ευρώ ενώ με απόφαση του αρμόδιου οργάνου, αφαιρείται για τρία έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος. Ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα ένστασης εντός 5 εργάσιμων ημερών από την επιβολή του προστίμου. Η ένσταση εξετάζεται από την Αρχή που επιβάλλει το αντίστοιχο πρόστιμο εντός 30 εργάσιμων ημερών. Σε περίπτωση αποδοχής της ένστασης, τα πρόστιμα διαγράφονται.
– Αδράνεια οχημάτων. Καθορίζονται νέες διαδικασίας για την αδρανοποίησης των οχημάτων και τη διαγραφή τους από τα μητρώα οχημάτων. Οχήματα που δεν έχουν ασφαλιστεί, δεν έχουν υποβληθεί σε ΚΤΕΟ και δεν έχουν καταβληθεί γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία 7 έτη, τίθενται σε καθεστώς προσωρινής αδράνειας και ενημερώνονται οι ιδιοκτήτες τους έτσι ώστε είτε να προχωρήσουν σε οριστική αδράνεια του οχήματος και στη διαγραφή του από τα μητρώα είτε εφόσον προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες, το όχημα να επανακυκλοφορήσει. Επίσης, διευκολύνεται η διαγραφή του οχήματος θανόντος που μπορεί να γίνει χωρίς να έχει μεταβιβαστεί το όχημα στους κληρονόμους. Σε περίπτωση χρήσης του οχήματος που έχει τεθεί σε οριστική αδράνεια ή έχει διαγραφεί, επιβάλλεται στον κάτοχό του πρόστιμο 10.000 ευρώ, καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα για το έτος εντοπισμού. Εάν επαναληφθεί η παράβαση εντός πενταετίας το πρόστιμο τριπλασιάζεται και αφαιρείται για 3 έτη το δίπλωμα οδηγήσεως του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.
Επαναφορά σε κυκλοφορία οχήματος, το οποίο έχει περιέλθει σε οριστική αδράνεια, είναι δυνατή σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με την έκδοση παραβόλου ύψους 150 ευρώ και κατόπιν τεκμηριωμένης αίτησης προς τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Περιφέρειας ή τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, οι οποίες παρέχουν τη σχετική έγκριση ή απορρίπτουν την αίτηση. Η επαναφορά συνεπάγεται όλες τις φορολογικές, ασφαλιστικές και λοιπές υποχρεώσεις σε σχέση με το όχημα για το έτος επαναφοράς και εφεξής.
Latest News
Κατώτατος μισθός: Ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος διαλόγου υπουργείου Εργασίας – κοινωνικών εταίρων
Στη συνάντηση υπουργείου –ΣΕΒ συζητήθηκε το πόρισμα της Επιστημονικής Επιτροπής για τον τρόπο με τον οποίο θα υπολογίζεται ο κατώτατος μισθός
Πόσο θα φτάσει ο κατώτατος μισθός έως το 2027 - Τι είπε η Κεραμέως
Ο κατώτατος μισθός καθώς και η αναπροσαρμογή του βρίσκεται σε διαβούλευση του Υπουργείου Εργασίας με τους κοινωνικούς εταίρους
«Φτωχοί» 4 στους 10 επαγγελματίες για την εφορία - Ετήσιο τζίρο κάτω από 30.000 ευρώ
Τι δήλωσαν επαγγελματίες όπως δικηγόροι, γιατροί, υδραυλικοί, αρχιτέκτονες, μεσίτες, κομμωτές. Ποιοι φοβήθηκαν τα τεκμήρια και πώς κινήθηκαν
Πότε ενεργοποιείται η ψηφιακή παγίδα για οχήματα χωρίς ασφάλιση και ΚΤΕΟ
Στο τέλος Οκτωβρίου ξεκινά η πρώτη ηλεκτρονική διασταύρωση για ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ και τέλη κυκλοφορίας οχήματα
Τι γίνεται με τις εκκρεμείς συντάξεις - Τα στοιχεία του ΕΦΚΑ
Ενδεικτικό της θετικής πορείας είναι το γεγονός ότι οι ληξιπρόθεσμες συντάξεις ανέρχονται πλέον σε 19.500 από 35.000, που ήταν το 2023
Ποιες αλλαγές έρχονται το 2025 - Οι μισθοί, οι συντάξεις και οι στόχοι για το 2027
Αλλάζουν μισθοί και συντάξεις - Πώς θα έρθουν οι μόνιμες αυξήσεις σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα
Ανατροπές στις φορολογικές δηλώσεις - «Καμπάνες σε «ξεχασιάρηδες»
Αλλάζει ριζικά το τοπίο στις φορολογικές δηλώσεις - Πρόστιμα στους διοικούντες των δημοσίων οργανισμών για λάθη στις προσυμπληρωμένες δηλώσεις
Έρχονται αλλαγές στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης - Το σχέδιο
Διευκρινίσεις της υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για συντάξεις, αυξήσεις μισθών και την ειδική εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων
«Τα θολά σημεία» της ανεργίας - Τι φρενάρει την πτώση, ποιοι βρίσκουν και ποιοι όχι δουλειά
Η ανεργία, οι ανισότητες, τα συνήθη θύματα, οι «καλές» θέσεις, οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης και η συνεχιζόμενη έλλειψη προσωπικού
Από τη Δευτέρα περνούν στο ΚΕΦΟΚ Αττικής οι αρμοδιότητες της ΔΟΥ Χαλκίδας
Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ μεταφέρονται στο ΚΕΦΟΚ Αττικής οι αρμοδιότητες κεφαλαίου της ΔΟΥ Χαλκίδας