Βαριές «καμπάνες» από 10.000 έως 30.000 ευρώ αλλά και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 3 χρόνια  περιμένουν όσους εντοπιστούν να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους οχήματα για τα οποία έχει υποβληθεί δήλωση ακινησίας. Βαρύς θα είναι ο πέλεκυς και για εκείνους που ενώ το όχημά τους έχει τεθεί σε αδράνεια καθώς δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ ή δεν έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας για τα τελευταία 7 έτη, το χρησιμοποιούν κανονικά.

Για τον εντοπισμό των παραβατών επιστρατεύονται  ηλεκτρονικές διασταυρώσεις από την ΑΑΔΕ με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχος αυτοκινητοδρόμων και ειδικές κινητές συσκευές που θα σκανάρουν τις πινακίδες των οχημάτων.

Ελεύθεροι επαγγελματίες: 1 στους 2 πιάνεται στην τσιμπίδα του τεκμαρτού εισοδήματος

Οι ποινές για όσους κυκλοφορούν οχήματα τα οποία έχουν τεθεί σε ακινησία ή βρίσκονται σε αδράνεια περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών το οποίο βρίσκεται στη Βουλή.

Ποινές – κυρώσεις

Σύμφωνα με τις  νέες διατάξεις:

–         Ακινησία. Όχημα για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, απαγορεύεται να κυκλοφορήσει για οποιαδήποτε αιτία. Εάν εντοπιστεί στο πλαίσιο ελέγχων, είτε διερχόμενο, είτε σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό το οποίο έχει δηλωθεί στην ηλεκτρονική δήλωση ακινησίας, αίρεται αυτοδικαίως η ακινησία και επιβάλλεται από την ΑΑΔΕ πέραν των τελών κυκλοφορίας και του σχετικού προστίμου ,διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής, το διοικητικό πρόστιμο τριπλασιάζεται φτάνοντας τις 30.000 ευρώ ενώ με απόφαση του αρμόδιου οργάνου, αφαιρείται για τρία έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος. Ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα ένστασης εντός 5 εργάσιμων ημερών από την επιβολή του προστίμου. Η ένσταση εξετάζεται από την Αρχή που επιβάλλει το αντίστοιχο πρόστιμο εντός 30 εργάσιμων ημερών. Σε περίπτωση αποδοχής της ένστασης, τα πρόστιμα διαγράφονται.

–         Αδράνεια οχημάτων. Καθορίζονται νέες  διαδικασίας για την αδρανοποίησης των οχημάτων και τη διαγραφή τους από τα μητρώα οχημάτων.  Οχήματα που δεν έχουν ασφαλιστεί, δεν έχουν υποβληθεί σε ΚΤΕΟ και δεν έχουν καταβληθεί γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία 7 έτη, τίθενται σε καθεστώς προσωρινής αδράνειας και ενημερώνονται οι ιδιοκτήτες τους έτσι ώστε είτε να προχωρήσουν σε οριστική αδράνεια του οχήματος και στη διαγραφή του από τα μητρώα είτε εφόσον προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες, το όχημα να επανακυκλοφορήσει. Επίσης, διευκολύνεται η διαγραφή του οχήματος θανόντος που μπορεί να γίνει χωρίς να έχει μεταβιβαστεί το όχημα στους κληρονόμους. Σε περίπτωση χρήσης του οχήματος που έχει τεθεί σε οριστική αδράνεια ή έχει διαγραφεί, επιβάλλεται στον κάτοχό του πρόστιμο 10.000 ευρώ, καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα για το έτος εντοπισμού. Εάν επαναληφθεί η παράβαση εντός πενταετίας το πρόστιμο τριπλασιάζεται και αφαιρείται για 3 έτη το δίπλωμα οδηγήσεως του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.

Επαναφορά σε κυκλοφορία οχήματος, το οποίο έχει περιέλθει σε οριστική αδράνεια, είναι δυνατή σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με την έκδοση παραβόλου ύψους 150 ευρώ και κατόπιν τεκμηριωμένης αίτησης προς τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Περιφέρειας ή τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, οι οποίες παρέχουν τη σχετική έγκριση ή απορρίπτουν την αίτηση. Η επαναφορά συνεπάγεται όλες τις φορολογικές, ασφαλιστικές και λοιπές υποχρεώσεις σε σχέση με το όχημα για το έτος επαναφοράς και εφεξής.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tax
Ακίνητα: Αντίστροφη μέτρηση για διορθώσεις στο Ε9 και λιγότερο ΕΝΦΙΑ
Φορολογία Eιδήσεις |

Ακίνητα: Αντίστροφη μέτρηση για διορθώσεις στο Ε9 και λιγότερο ΕΝΦΙΑ

Ποιοι θα πρέπει να υποβάλουν νέα δήλωση για την ακίνητη περιουσία τους - Ποιοι εξαιρούνται. Έως 31 Ιανουαρίου 2025 η υποβολή αρχικών και τροποποιητικών δηλώσεων ακίνητης περιουσίας.

Απασχόληση: Ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος εργασίας στην Ελλάδα
Εργασιακά – Ασφαλιστικά |

Απασχόληση: Ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος εργασίας στην Ελλάδα

Σταθερά σε διψήφιο ποσοστό παραμένει η προσδοκία για απασχόληση στην Ελλάδα, το α’ τρίμηνο του 2025, παρά την υποχώρηση των προθέσεων προσλήψεων. Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος.