Το στοίχημα των λευκών οικιακών συσκευών κερδίζει η αλυσίδα Πλαίσιο Computers της οικογένειας Γεράρδου, αφού μόλις σε μια 5ετία από το ντεμπούτο της εταιρείας στην κατηγορία, ψυγεία, κουζίνες πλυντήρια κ.λπ. συμβάλλουν πάνω από 16% στο σύνολο του τζίρου της.

Αερογραμμή ελικοπτέρων hoper: Από τον Ωνάση στον Δ. Μέμο και στον Κ. Γεράρδο

Σε μια αγορά εντελώς καινούργια, μιας και οι αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς του μεγαλύτερου παίκτη, της Κωτσόβολος, η οποία πέρασε και επίσημα στον έλεγχο της ΔΕΗ και η εξαφάνιση του σήματος Media Markt, που εξαγοράστηκε από την αλυσίδα Public, έχουν ανατρέψει τις ισορροπίες μεγεθύνοντας τον ανταγωνισμό, η Πλαίσιο Computers στοχεύει σε υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στις οικιακές συσκευές, όπως αναφέρει στον ΟΤ ο κος Κώστας Γεράρδος, αντιπρόεδρος και CEO της αλυσίδας.

«Παρότι οι λευκές οικιακές συσκευές πωλούνται μόνο στα μισά καταστήματα του φυσικού δικτύου της Πλαίσιο (σ.σ. 12 καταστήματα) ο τζίρος έφθασε τα 75 εκατ. ευρώ το 2023 – από 50 εκατ. ευρώ το 2022- και συνεχίζει ανοδικά και εφέτος» λέει ο κος Γεράρδος.

Το 2019, όταν η αλυσίδα Πλαίσιο πρόσθεσε τις οικιακές συσκευές στο κωδικολόγιό της, το μερίδιο της κατηγορίας έφθασε στο 10% του συνολικού τζίρου, ενώ πλέον διαμορφώνεται στο 16%.

Στόχος της εταιρείας, η οποία πέρσι βγήκε από το Χρηματιστήριο, είναι να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της στον κλάδο των οικιακών συσκευών. Μάλιστα προς αυτή την κατεύθυνση προχώρησε στην αναμόρφωση τριών καταστημάτων, στην Κηφισιά, την Μαγούλα και την Θεσσαλονίκη (Βενιζέλου), τα οποία ενσωματώνουν και διαθέτουν πλέον ένα διευρυμένο κωδικολόγιο οικιακών συσκευών.

Σημειώνεται πως αυτήν τη στιγμή το Πλαίσιο διαθέτει 25 φυσικά σημεία πώλησης, με πιο πρόσφατο αυτό που εγκαινιάστηκε πέρσι τον Ιούνιο στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια η εταιρεία σχεδιάζει την επέκταση του δικτύου της με νέα καταστήματα, κυρίως στην περιφέρεια, αλλά και σε σημεία της Αττικής που δεν έχει παρουσία, καθώς και την ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη των οικιακών συσκευών.

Από πέρσι μέχρι και το τέλος του 2025 η εταιρεία «τρέχει» επενδυτικό πλάνο τουλάχιστον 40 εκατ. ευρώ, με έμφαση στο δίκτυο των καταστημάτων, το οποίο θα αναπτυχθεί πιο γρήγορα σε σχέση με το παρελθόν, στο e-commerce, στην τεχνολογία, στις υποδομές και στα συστήματα logistics.

Οι πωλήσεις της Πλαίσιο ανήλθαν περίπου στα 470 εκατ. ευρώ το 2023 από σχεδόν 435 εκατ. ευρώ που ήταν ο τζίρος της το 2022.

Το στοίχημα του ψυγείου και της τηλεόρασης

Με την αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών να είναι μουδιασμένη μιας και εφέτος λείπουν προγράμματα επιδότησης αγορών, όπως το «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή», το φετινό καλοκαίρι οι επιχειρήσεις του κλάδου στοιχηματίζουν στις αθλητικές διοργανώσεις (Euro 2024, NBA Playoff Finals, Ολυμπιακοί Αγώνες κ.ά.) που μπορούν να επηρεάσουν θετικά τις πωλήσεις τηλεοράσεων καθώς και πολλών άλλων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, υποστηρικτικών της οικιακής ψυχαγωγίας.

Όσον αφορά τις λευκές συσκευές, η αγορά κινείται πτωτικά λόγω της μεγάλης μείωσης που παρουσιάζει η κατηγορία της ψύξης (ψυγεία και καταψύκτες), ενώ εξίσου σημαντική –αν όχι μεγαλύτερη- είναι η «βουτιά» στον κλιματισμό. Βεβαίως λόγω του πρόωρου καύσωνα τις τελευταίες μέρες και τις προβλέψεις για το τι θα ακολουθήσει έχει αρχίσει να υπάρχει κινητικότητα στα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών.

Υπενθυμίζεται ότι η υποβοηθούμενη κατανάλωση πέρσι, λόγω των κρατικών επιδοτήσεων, είχε δημιουργήσει επιπλέον τζίρο σε ψυγεία, καταψύκτες και κλιματιστικά, συσκευές με πρωταγωνιστικό ρόλο στις πωλήσεις και υψηλό περιθώριο κέρδους, με αποτέλεσμα η συνολική αγορά να κλείσει υψηλά στα 3,219 δισ. ευρώ από 2,865 δισ. ευρώ το 2022.

Με αρνητικό πρόσημο η αγορά στο 4μηνο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της GFK, στο διάστημα Ιανουάριος-Απρίλιος 2024 η αξία της αγοράς ανήλθε στα 863 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση στις αξίες κατά 12% και πτώση στα τεμάχια κατά 6%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, το οποίο όμως ήταν ενισχυμένο λόγω των επιδοτήσεων.

Με βάση τις κατηγορίες προϊόντων, κατά το διάστημα Ιανουάριος-Απρίλιος 2024 η αγορά των ειδών πληροφορικής και γραφείου διαμορφώθηκε στο -1,6%, των λευκών συσκευών και ειδικά των ψυγείων και καταψυκτών στο -21,9%, των κλιματιστικών διαμορφώθηκε στο -52,1%. Αντίθετα η αγορά των φωτογραφικών ειδών κινήθηκε ανοδικά στο +3,4%, των μικροσυσκευών στο +2,6%, των τηλεπικοινωνιών στο +4,8%, των μαύρων συσκευών όπως οι τηλεοράσεις στο +1%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Παπαδόγλου (Nexi Ελλάδος): Μεταρρυθμίσεις και κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων και ταλέντων
Επιχειρήσεις |

Παπαδόγλου (Nexi Ελλάδος): Μεταρρυθμίσεις και κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων και ταλέντων

«Οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να δίνουν στην αγορά την ευκαιρία να "αναπνέει" προκειμένου να αναπτύσσεται σταθερά», ανέφερε ο Νίκος Παπαδόγλου στο 28th Annual Economist Government Roundtable