Πέρασαν 19 χρόνια από το 2005 όταν η αλυσίδα Κωτσόβολος εξαγοράστηκε από το βρετανικό όμιλο Dixons, ο οποίος από το 2014 ελέγχεται από την Currys.

Και το 2023 έσκασε η βόμβα στην αγορά λιανεμπορίου με τη ΔΕΗ να εκδηλώνει το ενδιαφέρον εξαγοράς της «Κωτσόβολος» μετά την ανακοίνωση των βρετανών για πώληση της.

Η ιστορία είναι γνωστή λίγο πολύ, με την ελληνική δημόσια εταιρεία να αποκτά την κραταιά αλυσίδα του λιανικού εμπορίου που ειδικεύεται στην πώληση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών και αλλά και στην παροχή καινοτόμων για την ελληνική αγορά υπηρεσιών.

Κωτσόβολος: Η ΔΕΗ ολοκλήρωσε η εξαγορά – Τι αλλάζει στα 97 καταστήματα

Ελληνικός όμιλος ο Κωτσόβολος

Η ΔΕΗ το απόγευμα της 10ης Απριλίου ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε την εξαγορά του Κωτσόβουλου.

Άλλη μία σελίδα ανοίγει για στην πάνω από μισό αιώνα ιστορία της αλυσίδας, η οποία ξεκίνησε να μετρά από τους πλέον δυναμικούς ρυθμούς ανάπτυξης γύρω στο 1979 όταν ο Μαρίνος Παράβαλος μέσα σε δύο χρόνια (1979 – 1980) προχώρησε στην ολική εξαγορά της εταιρείας.

Η μεγάλη αλυσίδα μετρούσε μέχρι την εξαγορά της από τη ΔΕΗ τέσσερις ιδιοκτήτες.

Σήμερα μετά την απόκτηση της από τη δημόσια επιχείρηση ηλεκτρισμού επιστρέφει ξανά σε ελληνικά χέρια.

Ο νέος εξηλεκτρισμός

Η Κωτσόβολος ετοιμάζεται επίσης υπό τη σκέπη της ΔΕΗ να ανοίξει μία νέα σελίδα στην εγχώρια αγορά λιανικού εμπορίου αλλά και συνολικά στην οικονομία.

Εισέρχεται στη εποχή του νέου εξηλεκτρισμού. Η πρώτη ήταν γύρω στο 1950 όταν η ΔΕΗ πήγαινε από χωριό σε χωρίο και από σπίτι σε σπίτι στη χώρα το ηλεκτρικό ρεύμα.

Κι όχι μόνο τότε η ΔΕΗ έκανε και το άνοιγμα της στο λιανικό εμπόριο πουλώντας ηλεκτρικές συσκευές.

Η αγορά της ενέργειας αλλάζει και, αυτό που για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις,  ήταν μέχρι πριν λίγα χρόνια μία απλή σύνδεση με το δίκτυο, στην εποχή του νέου εξηλεκτρισμού γίνεται ένας ολόκληρος νέος κόσμος λύσεων για εξοικονόμηση ενέργειας, μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, αυτοπαραγωγή και έξυπνες λύσεις που κάνουν τη ζωή ευκολότερη. Για τις εταιρείες ενέργειας δημιουργείται η ανάγκη να εξηγήσουν στους καταναλωτές τις νέες δυνατότητες και τα οφέλη τους, μεγαλώνοντας παράλληλα την αξία προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Το στρατηγικό πλάνο του Ομίλου ΔΕΗ

Όραμα της  ΔΕΗ, όπως έχει ανακοινώσει η διοίκηση της είναι να επιλέγεται ως ο καλύτερος προορισμός για υπηρεσίες που σχετίζονται με την ενέργεια.

Το business plan της μεγαλύτερης εταιρείας ενέργειας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπως είναι πλέον ο Όμιλος ΔΕΗ, μετά και την είσοδο στην αγορά της Ρουμανίας, είναι βασισμένο σε μία ολιστική προσέγγιση γύρω από την πράσινη μετάβαση και το τρίπτυχο καθαρή παράγωγή ενέργειας, σύγχρονα δίκτυα και πελατοκεντρική φιλοσοφία.

Στόχος της διοίκησης είναι ο Όμιλος ΔΕΗ να γίνει ενεργειακός ηγέτης στην ευρύτερη περιοχή και σημαντικός παίκτης στην Ευρώπη. Τα τελευταία χρόνια, η ΔΕΗ έχει αποδείξει ότι μπορεί να ανταπεξέλθει σε οποιαδήποτε κρίση και να ανταποκριθεί στον κρίσιμο ρόλο της σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται. Στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της με επενδύσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, η ΔΕΗ επαναπροσδιορίζει τον εαυτό της για και γίνεται φορέας εξέλιξης για την κοινωνία και την οικονομία, ως ένας «πράσινος» Όμιλος που το 2030 θα έχει EBITDA 3 δισ. ευρώ από διαφορετικές δραστηριότητες.

Πελατοκεντρική φιλοσοφία

Η στρατηγική του Ομίλου ΔΕΗ έχει στον πυρήνα της ένα ολοκληρωμένο, ομιλικό, μοντέλο γύρω από το οποίο αναπτύσσονται και συνεργάζονται οι τρεις βασικοί πυλώνες της στρατηγικής: η πελατοκεντρική φιλοσοφία, η ανάπτυξη ενός πράσινου και ανθεκτικού χαρτοφυλακίου ΑΠΕ και ο εκμοντερνισμός των δικτύων διανομής.

Η ενεργειακή μετάβαση και η τεχνολογία αλλάζουν ολόκληρη την αγορά της ενέργειας. Η ΔΕΗ στοχεύει σε μία νέα ολιστική ψηφιακή  πολυεπίπεδη εμπειρία για τους πελάτες χτίζοντας μια νέα σχέση μαζί τους, αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα. Η στρατηγική της ΔΕΗ επικεντρώνεται στη δημιουργία μίας ολιστικής προσέγγισης των αναγκών των πελατών, πέρα από την απλή προμήθεια ενέργειας. Από την εγκατάσταση και λειτουργία ενεργειακών λύσεων (φωτοβολταϊκά, αντλίες θερμότητας, οικιακούς φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λύσεις smart home) και συμβουλευτική για θέματα ενέργειας, μέχρι υπηρεσίες για το σπίτι, παραδόσεις παραγγελιών και λύσεις προστιθέμενης αξίας, όπως πληρωμές και ασφαλιστικές λύσεις.

Στην εποχή του νέου εξηλεκτρισμού, η ΔΕΗ προσφέρει στους πελάτες νέες δυνατότητες και λύσεις. Αυτό κάνει το retail της ενέργειας να είναι πιο απαραίτητο από ποτέ. Τόσο με φυσικά όσο και ηλεκτρονικά καταστήματα.

Ήδη, η ΔΕΗ επενδύει στη δημιουργία νέων καταστημάτων. Tα νέα, πλήρως ανασχεδιασμένα καταστήματα και Pop-Up σημεία της ΔΕΗ έχουν ξεπεράσει τα 20 με τον μετασχηματισμό του δικτύου να προχωρά δυναμικά, σε όλη την Ελλάδα. Με μοντέρνο σχεδιασμό, ολοκληρωμένες υπηρεσίες ενέργειας, γρήγορη εξυπηρέτηση, διευρυμένο ωράριο και αποκλειστικές προσφορές ειδικά για τους πελάτες τους, όλα τα νέα καταστήματα ΔΕΗ έχουν τον πελάτη, τις ανάγκες και την εμπειρία του, στο επίκεντρο.

Στα νέα καταστήματα ΔΕΗ υπάρχουν λύσεις πράσινης ενέργειας, προϊόντα smart living και πολλά άλλα, καθώς και εξειδικευμένοι σύμβουλοι για εξατομικευμένες προτάσεις εξοικονόμησης ενέργειας. My energy coach, myHome4all, e-self metering, GreenPass, Fix it, Smart living, ηλεκτρικά scooter είναι μόνο μερικές από αυτές.

Το γεγονός ότι η ΔΕΗ εγκαινίασε και  τη μέθοδο του franchise για την ανάπτυξη του δικτύου νέων καταστημάτων αποδεικνύει την ανάγκη του Ομίλου να εξελιχθεί και να οδηγεί τις εξελίξεις. Με τα καταστήματα  σε Κηφισιά και Πετρούπολη να κάνουν την αρχή, η ΔΕΗ δίνει την ευκαιρία σε ιδιώτες που θέλουν να αποκτήσουν κατάστημα ΔΕΗ μέσω δικαιοχρησίας να γίνουν συνεργάτες του ταχύτατα αναπτυσσόμενου δικτύου της και κομμάτι της νέας πελατοκεντρικής φιλοσοφίας της, μέσω του προγράμματος «ΔΕΗ myStore».

Στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού και της πελατοκεντρικής φιλοσοφίας της, η ΔΕΗ έχει περάσει σε μία νέα εποχή εξυπηρέτησης και επικοινωνίας με τους πελάτες της μέσα από την εφαρμογή myΔΕΗ. Ο νέος ψηφιακός κόσμος της ΔΕΗ δίνει την δυνατότητα στους πελάτες να διαχειρίζονται, οπουδήποτε και οποτεδήποτε, εύκολα και γρήγορα τις παροχές τους και τα προσωπικά τους στοιχεία και να ενεργοποιούν πρόσθετες υπηρεσίες και προϊόντα, ενώ παράλληλα τους προσφέρει εργαλεία και συμβουλές εξοικονόμησης ενέργειας καθώς και προγράμματα επιβράβευσης (myRewards).

H προστιθέμενη αξία της Κωτσόβολος

Η ένταξη της Κωτσόβολος στον Όμιλο ΔΕΗ αποτελεί μία στρατηγική κίνηση, καθώς βρίσκεται σε πλήρη αντιστοιχία με την πελατοκεντρική στρατηγική που έχει χαράξει ο Όμιλος, σύμφωνα με το business plan που ανακοίνωσε η διοίκηση στο Capital Markets Day 2024 στο Λονδίνο. Η ενσωμάτωση της Κωτσόβολος στον Όμιλο, δίνει τη δυνατότητα στην ΔΕΗ, άμεσα και επιτυχημένα, να οικοδομήσει μια μακροχρόνια σχέση με τους πελάτες της, μέσω ενός υφιστάμενου και ισχυρού δικτύου καταστημάτων και logistics, αξιοποιώντας παράλληλα ένα κορυφαίο brand για προϊόντα γύρω από το σπίτι και επιπλέον συνέργειες (δίκτυο εγκαταστατών, τηλεφωνικά κέντρα κ.λπ.) για την επίτευξη καλύτερης εμπειρίας του πελάτη.

Σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο 2024-2026, ο Όμιλος ΔΕΗ στοχεύει το NPS, ο βασικός δείκτης ικανοποίησης του πελάτη, να αυξηθεί το 2026 σε 75 από 53 σήμερα (και μόλις 3 το 2021).

Τι αγόρασε η ΔΕΗ

Η Κωτσόβολος είναι η κορυφαία εταιρεία ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών και ένα ιδιαίτερα αγαπητό brand στην Ελλάδα. Προσφέρει ολιστική και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση στους πελάτες μέσα από καινοτόμες υπηρεσίες και λύσεις, επεκτείνοντας και αναβαθμίζοντας συνεχώς τις υποδομές και τις υπηρεσίες της. Η Κωτσόβολος έχει την ικανότητα και την πείρα για όλα όσα χρειάζεται η ΔΕΗ για να βρει τους πελάτες σε φυσικό και ψηφιακό περιβάλλον, να τους δείξει τις λύσεις και τις υπηρεσίες της νέας εποχής της ενέργειας, να τους τις παραδώσει και να τις εγκαταστήσει.

Καταστήματα

Η Κωτσόβολος έχει συνολικά 97 καταστήματα, 94 στην Ελλάδα και 3 στην Κύπρο, συνολικής έκτασης 143.000 τ.μ., με συνολικό αριθμό εργαζομένων άνω των 2.900 ατόμων. Από αυτά, τα 27 είναι megastores, με έκταση πάνω από 2.000 τ.μ..

Online κατάστημα

Τα kotsovolos.gr και kotsovolos.cy είναι από τα πλέον επιτυχημένα online stores της αγοράς σε Ελλάδα και Κύπρο, μέσω των οποίων η Κωτσόβολος έχει την δυνατότητα πώλησης των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρει στα φυσικά καταστήματα.

Logistics και εγκαταστάσεις

Η εταιρεία έχει ένα πλήρως ανεπτυγμένο σύστημα logistics, με κέντρα διανομής, τοπικά hubs και κέντρα διεκπεραίωσης (store/hubs) τα οποία μπορούν να διακινούν δεκάδες χιλιάδες προϊόντα κάθε μέρα προς τα καταστήματα της Κωτσόβολος. Κάθε χρόνο, η εταιρεία πραγματοποιεί εκατοντάδες χιλιάδες παραδόσεις κατ’ οίκον ενώ κατέχει και ιδιόκτητα οχήματα (φορτηγά και βαν).

Η εταιρεία σχεδιάζει την κατασκευή και λειτουργία ενός νέου κέντρου διανομής συνολικής έκτασης άνω των 50.000 τ.μ. στο Θριάσιο Πεδίο, σε μια έκταση 120 στρεμμάτων, στο οποίο προβλέπονται αυτοματισμοί τελευταίας τεχνολογίας, υπερσύγχρονοι σταθμοί picking & packing.

Επιπλέον, τον περασμένο χρόνο  πραγματοποίησε εκατοντάδες χιλιάδες εγκαταστάσεις και επισκευές μέσω του δικτύου εγκαταστατών.

Προϊόντα ενέργειας

Η Κωτσόβολος διαθέτει μία ευρεία γκάμα ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών προϊόντων εστιάζοντας στην προώθηση και εγκατάσταση συσκευών που συμβάλλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας (φωτοβολταϊκά συστήματα, αντλίες θερμότητας, ηλιακούς θερμοσίφωνες, προϊόντα ηλεκτροκίνησης και συσκευές SMART HOME).

Υπηρεσίες

Η Κωτσόβολος, εκτός από προϊόντα, έχει εξελίξει και μια σειρά υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας που ταιριάζουν με τη νέα εποχή της ενέργειας, οι οποίες περιλαμβάνουν ασφαλιστικές υπηρεσίες, προϊόντα επέκτασης εγγύησης καθώς και χρηματοδοτικές λύσεις σε συνεργασία με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
ΕΣΕΕ: Πόσο πιο ακριβά πληρώνουν τα δάνεια οι ελληνικές επιχειρήσεις [γραφήματα]
Επιχειρήσεις |

Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]

H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ