Τις πολυεθνικές μπορούμε να τις κατηγορήσουμε για πολλά παραπτώματα, αλλά δύσκολα για μικροφοροδιαφυγή. Για μεγάλη φοροδιαφυγή έχουμε δει περιπτώσεις που έχουν πέσει μεγάλα πρόστιμα για τις πρακτικές τους σε διάφορες χώρες. Λιγότερο για την τιμολογιακή τους πολιτική, που είναι και μεγαλύτερο πρόβλημα, το οποίο ελάχιστα αγγίζεται από τις Αρχές. Αλλά για μη κόψιμο αποδείξεων σπανίως. Ούτε στο διήμερο λουκέτο που μπήκε τη Δευτέρα από την ΑΑΔΕ σε υποκατάστημα πολυεθνικής ρούχων στο κέντρο της Αθήνας υπήρξε τέτοιο θέμα. Αποδείξεις είχαν κοπεί. Και από ό,τι έγινε γνωστό και οι φόροι είχαν πληρωθεί. Απλά τα φορολογικά στοιχεία που εκδόθηκαν δεν είχαν αποσταλεί στην Εφορία ηλεκτρονικά, όπως προβλέπεται. Το πιο απίστευτο είναι ότι αυτό συνέβαινε για σχεδόν ένα εξάμηνο. Το σύστημα προφανώς το «έβλεπε» ότι δεν αποστέλλονταν τα δεδομένα, αλλά το «καμπανάκι» ακόμα και αν χτύπησε, δεν υπήρχε κάποιος να το δει ή αν το είδε, δεν υπήρχε άνθρωπος να παρέμβει. Συγγνώμη αλλά έτσι δεν κάνουμε δουλειά. Μετατρέπουμε σε ψηφιακό ό,τι μπορεί να γίνει ψηφιακά, για να έχουμε καλύτερο και πιο άμεσο αποτέλεσμα. Αν δεν το πετυχαίνουμε, τότε έχουμε πρόβλημα.
Για κάποιον λόγο θεωρούσαμε ότι η λύση για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής θα ήταν μόνο η δημιουργία πολλών εφαρμογών. Οτι θα φτιάχναμε πολλά apps και θα λύναμε το πρόβλημά μας.
Η αλήθεια είναι ότι όλα αυτά τα ηλεκτρονικά εργαλεία βοηθούν στο να έχουν οι υπηρεσίες όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία. Και αυτό φέρνει αποτελέσματα. Μας διαφεύγει όμως ότι όσα εργαλεία και να αποκτήσουμε, θα χρειαζόμαστε πάντα και τον επιτόπιο έλεγχο. Την ανθρώπινη παρουσία. Το 2023 σύμφωνα με τα τελευταία απολογιστικά στοιχεία της ΑΑΔΕ διαβιβάστηκαν από τις 1.358.219 επιχειρήσεις που έχουν την υποχρέωση, πάνω από 3 δισεκατομμύρια (!) παραστατικά. Δεν είναι και λίγα. Το πρόβλημα είναι ότι κάποιος, για την ακρίβεια πολλοί υπάλληλοι, θα πρέπει να είναι διαθέσιμοι για να ελέγξουν όλες τις υποθέσεις που προκύπτουν από τη διαβίβαση αυτών των δεδομένων.
Στην περίπτωση της πολυεθνικής η ΑΑΔΕ εντόπισε ότι είχε σταματήσει επί έξι μήνες η διασύνδεση των ταμειακών της μηχανών. Αλλά χρειάστηκε να βγουν ελεγκτές με τάμπλετ και να κάνουν τον επιτόπιο έλεγχο και να καταλογίσουν τις ποινές που προβλέπεται, που μπορεί να ξεκινούν από μια απλή παράβαση μέχρι ένα κατά πολύ μεγαλύτερο θέμα συστηματικών πρακτικών φοροδιαφυγής από τον εν λόγω κολοσσό. Και εδώ όμως έρχεται στο προσκήνιο το θέμα της στελέχωσης των φοροελεγκτικών μηχανισμών με το αναγκαίο προσωπικό.
Περιμένουμε από τις ελεγκτικές Αρχές να βρίσκονται παντού. Στα νησιά, στα μπαρ και τις παραλίες, στα πανηγύρια και τη νυχτερινή διασκέδαση. Μόνο για φέτος έχει προγραμματίσει η ΑΑΔΕ 40.000 ελέγχους σε νησιά και τουριστικές περιοχές, με χρήση drones, φορητά σκάνερ, εξπρές διασταυρώσεις στοιχείων και εισοδημάτων και άλλα μέσα που μπορούν να εντοπίσουν τη φοροδιαφυγή. Εχουμε στη διάθεσή μας τα περισσότερα μέσα που είχαν ποτέ οι ελληνικές φοροελεγκτικές Αρχές, αλλά από ό,τι φάνηκε από τον καθυστερημένο έλεγχο στην πολυεθνική, μας λείπει προσωπικό.
Latest News
Η εποχή της αβεβαιότητας είναι εδώ
Ποιες οι ποικίλες πτυχές και διαστάσεις του άτυπου και σιωπηρού πολέμου μεταξύ αυταρχισμού και δημοκρατίας για μια θέση ισχύος, σε ένα νέο διεθνές περιβάλλον
Σε φάση συσσώρευσης
Οι επενδύσεις αυξάνονται αλλά δεν ανθούν
Κάψτε όσο ρεύμα θέλετε…
Η πλήρως εξαρτώμενη από το πετρέλαιο οικονομία μας εξηλεκτρίζεται και εμείς ακόμα χτίζουμε σπίτια που θα θερμαίνονται με ορυκτά καύσιμα
Είναι τα Happinomics μία νέα επιστήμη;
Τα «οικονομικά της ευτυχίας» είναι νέα μόδα, ή μία ανατρεπτική μέθοδος προσέγγισης της οικονομίας στα προχωρημένα στάδιά της;
Η προτροπή του Ατζέμογλου
Ο βραβευμένος μόλις αυτή την εβδομάδα Ατζέμογλου σύστησε και κάτι πολύ πιο συγκεκριμένο για την ελληνική οικονομία που έχει πολύ πιο μεγάλη σημασία
Χωρίς παράταση
Για να ξεχωρίζει η ήρα από το στάρι. Να επιβραβεύονται οι καλοί και να υπάρχει μια επίπτωση για τους λιγότερο αποδοτικούς
Θα τα γκρεμίσουμε;
Το βραχυκύκλωμα που πάει να δημιουργήσει η πιθανότητα να κριθεί αντισυνταγματικός ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός θα είναι κολοσσιαίων διαστάσεων
Ποιος θα πληρώσει τις επενδύσεις;
Φτάσαμε, ένας σωστός και ευγενής στόχος, όπως η πράσινη μετάβαση ένεκα του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής, να αντιμετωπίζεται με καχυποψία και φόβο
Το μικρό «θαύμα» της ελληνικής μεταποίησης
Το μυστικό της αύξησης της παραγωγικότητας κρύβεται σε δύο κινήσεις
Το τέλος της ιστορίας
Το τέλος του δρόμου για τον ΣΥΡΙΖΑ επαναφέρει το ερώτημα πώς μπορεί να εκπροσωπηθούν τα στρώματα που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί η Αριστερά