Ήταν πριν από 17 χρόνια όταν η Λήδα Φουρλή, διέκρινε ένα κενό στην αγορά της παιδικής ένδυσης και με τις κατάλληλες ενέργειες προχώρησε ως πρόεδρος της Trade Status, εταιρείας του ομίλου Fourlis, να εισάγει στην Ελλάδα και να τρέξει στην εγχώρια αγορά το concept της γαλλικής μάρκας DP…am.
Εγκαινίασε με τον τρόπο αυτό μια νέα μεσαία κατηγορία, που συνδύαζε τα casual με τα πιο επίσημα ρούχα και παπούτσια για παιδιά, και έφερε μια σειρά από καινοτομίες που εδραιώθηκαν στην καταναλωτική συνείδηση των γονέων. Και σήμερα μέσα σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, έχει κατακτήσει κυρίαρχη θέση και ετοιμάζεται για τα επόμενα βήματα ανάπτυξης, όπως αποκάλυψε η ίδια και η επόμενη γενιά διοίκησης, η κόρη της Μυρτώ Μαθιού, στο περιθώριο ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους στο House 124 στο Χαλάνδρι.
Όμιλος Fourlis: Αύξηση 4,7% των πωλήσεων για το α΄τρίμηνο 2024
«Η value for money πρόταση και η εμπειρία του πελάτη είναι τα στοιχεία που οδήγησαν το brand να διαθέτει σήμερα ένα δίκτυο 20 καταστημάτων στην Ελλάδα και πέντε στην Κύπρο», εξηγεί στον ΟΤ η Λήδα Φουρλή, η οποία μαζί με την ιδιότητα της προέδρου της Trade Status, συνδυάζει τους ρόλους της συμβούλου και εκτελεστικού μέλους του Δ.Σ. της Fourlis Συμμετοχών (από το 2008), της αντιπροέδρου του Δ.Σ. της Intersport Athletics (από το 2005) και της Διευθύντριας Κοινωνικής Υπευθυνότητας του ομίλου Fourlis (από το 2008).
Fourlis: Η αγορά παιδικού ρούχου
Ως ιδιαίτερα ανταγωνιστική και την ίδια στιγμή κατακερματισμένη, χαρακτηρίζει την συγκεκριμένη αγορά η Λήδα Φουρλή. «Όλες οι εταιρείες δέχονται πιέσεις, καθώς υπάρχουν διαφορετικές πηγές πληροφόρησης και αγοράς, πλέον, για τον καταναλωτή, από αλυσίδες χαμηλού κόστους και apps fast fashion μέχρι ακριβές αλυσίδες και premium ρούχα», πρόσθεσε.
«Δεν πρέπει να ξεχνάμε ωστόσο πως ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των αγοραστών κατά το παρελθόν, η περίφημη πιστότητα, έχει πια πληγεί και είναι μεγάλο στοίχημα και πρόκληση ταυτόχρονα για μια εταιρεία να μπορεί να αφήνει το δικό της στίγμα στη συνείδησή του. Η DP…am κυριαρχεί στην μεσαία κατηγορία συνδυάζοντας ποιοτικά προϊόντα σε προσιτές τιμές, χωρίς να κινείται ακραία – κι αυτό εκτιμάται. Ο βαθμός ικανοποίησης, δε, των πελατών μας είναι υψηλός σύμφωνα και με μετρήσεις στην πλατφόρμα e-satisfaction», τόνισε.
Η πορεία
Παρά το γεγονός πως η πανδημία έπληξε το φυσικό λιανεμπόριο και υπήρξαν οι Κασσάνδρες για το μέλλον του, η πραγματικότητα ήρθε να διαψεύσει κάθε δυσάρεστη πρόβλεψη. «Ο καταναλωτής θέλησε να επιστρέψει στην εμπειρία των αγορών με φυσική παρουσία. Παρά την αδιαμφισβήτητη άνοδο των ηλεκτρονικών αγορών, έπρεπε να φροντίσουμε την επιστροφή αυτή και να επενδύσουμε ανάλογα», επισήμανε στον ΟΤ η Λήδα Φουρλή.
Οι κινήσεις αυτές οδήγησαν το 2022 σε αύξηση των πωλήσεων κατά 18,88%, ενώ οι υψηλοί ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων συνεχίστηκαν και την προηγούμενη χρονιά, όταν η εταιρεία εμφάνισε τζίρο 16 εκατ. ευρώ με περίπου 1 εκατ. ευρώ EBITDA.
Η εταιρεία σύναψε νέες συμφωνίες με προμηθευτές και αύξησε την ποικιλία των προϊόντων που διατίθενται στα καταστήματά της. «Δώσαμε έμφαση στο customer experience, ώστε οι αγορές να είναι ελκυστικές σε γονείς αλλά και παιδιά, γι’ αυτό και δημιουργήσαμε μικρούς παιδότοπους στα καταστήματα, ενισχύσαμε το προσωπικό μας με διαρκή κατάρτιση και βάλαμε τα θεμέλια για ένα νέο μανιφέστο, μια καινούργια ταυτότητα», συμπλήρωσε.
Νέο μανιφέστο και αλλαγή γενεών
«Η ευεργετική επίδραση των χρωμάτων στα παιδιά, την ανάπτυξή τους, το γέλιο τους και την παιδικότητά τους βρίσκεται στο επίκεντρο του νέου μανιφέστου μας που συμπυκνώνεται στο moto “χαρούμενα ρούχα, για χαρούμενα παιδιά”, το οποίο αποτυπώνεται πλέον περισσότερο στα ρούχα και στο περιβάλλον των καταστημάτων», εξήγησε η Μυρτώ Μαθιού, κόρη της Λήδας Φουρλή και η επόμενη γενιά που αναλαμβάνει τη μετάβαση της DP…am σε μια νέα εποχή.
«Οι εποχές αλλάζουν και η νέα γενιά καταναλωτών που έρχεται, χρειάζεται επαναπροσέγγιση και μια διαφορετική ματιά. Ήδη έχουμε πετύχει να πάρουμε μερίδια από ανταγωνιστικές εταιρείες, ενώ ενισχυθήκαμε από την έξοδο brands που δεν υπάρχουν πλέον στην αγορά (Marasil), αλλά χρειάζεται κι άλλη δουλειά», επισήμανε στον ΟΤ.
«Οι γονείς ανήκουν πλέον σε μια διαφορετική γενιά, που δίνει σημασία στην ψυχολογία των παιδιών, σε στοιχεία και λεπτομέρειες που ίσως παλαιότερα δεν αναδεικνύονταν τόσο πολύ», πρόσθεσε η Λήδα Φουρλή. «Και με τα παιδιά να δέχονται περισσότερες πληροφορίες και από περισσότερες πηγές σε σχέση με το παρελθόν, μοιάζει σαν αποστολή για εμάς να φροντίσουμε να διατηρήσουμε την παιδικότητά τους παραπάνω», τόνισε η Μυρτώ Μαθιού.
Πλάνο ανάπτυξης
Η Trade Status ακολουθεί την αρχή του going concern, βάσει της οποίας εφαρμόζει πενταετές επιχειρηματικό πλάνο, στο οποίο προβλέπει την σταδιακή αύξηση των πωλήσεων αρχικά, μέσω της ενίσχυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου. «Εγκαινιάσαμε αρκετά νωρίς το ηλεκτρονικό μας κατάστημα και το γεγονός ότι επιμελούμαστε καθετί, οδήγησε σε ένα ποσοστό της τάξεως 14-15% στο σύνολο των πωλήσεών μας», δήλωσε στον ΟΤ η Λήδα Φουρλή.
Έχοντας ήδη ένα εδραιωμένο δίκτυο καταστημάτων και μια στρατηγική τοποθέτηση σε εμπορικά κέντρα, η DP…am καλωσόρισε το προηγούμενο χρονικό διάστημα δύο σημεία σε Ιωάννινα και Πειραιά, ενώ ετοιμάζεται για το άνοιγμα του δεύτερου καταστήματός της στη Θεσσαλονίκη, εντός του Notos, μετά από αυτό στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos. «Είμαστε σε μια πολύ καλή στιγμή της αναπτυξιακής μας πορείας και ήρθε η ώρα πια να προχωρήσουμε και πιο μπροστά και μέσα από νέες συνέργειες», κατέληξαν η Λήδα Φουρλή και η Μυρτώ Μαθιού.