Οι διευθυντές θέλουν να προσλαμβάνουν τους καλύτερους ανθρώπους, αλλά η διαδικασία πρόσληψης μπορεί να είναι μια χρονοβόρα διαδικασία την οποία αναλαμβάνουν απρόθυμα.

Οι πολυάσχολοι διευθυντές δεν θέλουν να περνούν το χρόνο τους εξετάζοντας εκατοντάδες αιτήσεις και οι υποψήφιοι δεν θέλουν να τους αγνοούν. Θα μπορούσε η AI να βοηθήσει στον εξορθολογισμό αυτής της διαδικασίας;

Τεχνητή νοημοσύνη και παγκόσμια συνείδηση

Ο Αλί Ανσάρι ιδρυτής του micro1 δημιούργησε έναν ερευνητή τεχνητής νοημοσύνης για να βοηθήσει τις εταιρείες να επιλέξουν μηχανικούς λογισμικού σε μεγάλη κλίμακα, όπως εξήγησε στους Financial Times. Ο Ανσάρι ισχυρίστηκε ότι με την εφαρμογή του δίνει στους υποψηφίους μια πολύ καλύτερη ευκαιρία να αποκτήσουν την θέση που θέλουν.

Οι υπεύθυνοι, είτε διευθυντές τεχνικών υπηρεσιών, είτε HR, λαμβάνουν χιλιάδες αιτήσεις και δεν έχουν τον χρόνο να επιμεληθούν σωστά, έτσι, αυτό το εργαλείο επιτρέπει στους διευθυντές είναι να ελέγχουν, αυτόνομα μέσω ενός ερευνητή τεχνητής νοημοσύνης πριν κάνουν μια προσωπική συνέντευξη με τους υποψηφίους, σύμφωνα με τον Ανσάρι.

Η διαδικτυακή εφαρμογή ζητάει από τον συνεντευξιαζόμενο να απαριθμήσει τις τεχνικές δεξιότητες του και μετά να απαντήσει δύο θεωρητικές ερωτήσεις προγραμματισμού ανά δεξιότητα που θέτει  ένα avatar.

Ερωτήσεις για δεξιότητες και ανάλυση γλώσσας σώματος

Μετά από τις ερωτήσεις προγραμματισμού, υπάρχουν μερικές ερωτήσεις soft skills στις οποίες απαντάει ο υποψήφιος προφορικά. Και μετά καλείται να λύσει μια άσκηση κωδικοποίησης. Στη συνέχεια, δημιουργείται μια αξιολόγηση του πώς τα πήγε ο υποψήφιος. Και τότε οι εργοδότες μπορούν να εξετάσουν για να αποφασίσουν εάν θα πρέπει να προχωρήσουν ή όχι στο επόμενο βήμα στη διαδικασία συνέντευξης.

Κατά την διάρκεια της συνέντευξης το πρόγραμμα μετράει τη γλώσσα του σώματος για να προσδιορίσει την πιθανότητα απάτης. Έτσι, το σύστημα μετρά βασικά τις κινήσεις των ματιών και μερικά άλλα πράγματα, τα οποία ο Ανσάρι δεν απαρίθμησε. Αλλά όσον αφορά τα soft skills – τις μη τεχνικές δεξιότητες δεν λαμβάνεται υπόψη η γλώσσα του σώματος, αλλά υπάρχει ο ήχος των πραγματικών απαντήσεων στην αναφορά αξιολόγησης.

Το πρόγραμμα έχει πραγματοποιήσει περίπου 16.000 συνεντεύξεις, σε πολλές εταιρείες που το χρησιμοποιούν, και κυρίως χρησιμοποιείται για μηχανικούς ΙΤ αυτή τη στιγμή. Αλλά υπάρχουν ορισμένες εταιρείες που το χρησιμοποιούν και για άλλους ρόλους, διευκρίνισε ο Ανσάρι.

Ο ίδιος ο οποίος δηλώνει εσωστρεφής και άρα προτιμάει να μιλάει σε ένα μη υπαρκτό πρόσωπο παραδέχτηκε ότι υπάρχει ένα κοινωνικό στίγμα σχετικά με το να μιλάς σε μια μηχανή, αλλά ξεπερνιέται. Στο μέλλον σκέφτεται να δίνει μια επιλογή τριών «προσώπων» από τα οποία μπορεί να επιλέξει ο υποψήφιος.

Διαχείριση προσωπικού

Η Eightfold, είναι μια άλλη πλατφόρμα που χρησιμοποιεί AI για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να διαχειριστούν το προσωπικό τους. Αυτή τη στιγμή το Eightfold κάνει περίπου το 50% της διαχείρισης, της πρόσληψης και των προσπαθειών διατήρησης του προσωπικού, αλλά σύντομα ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να είναι 80% είπε στους FT ο Τσάνο Φερνάντεζ συν-διευθύνων σύμβουλος της Eightfold.

Ο Φερνάντεζ λέει ότι το Eightfold μπορεί να βοηθήσει στην πρόσληψη υποψηφίων, να καθοδηγήσει τις σταδιοδρομίες τους και ακόμη και να σχεδιάσει διάδοχα πλάνα για μετά την συνταξιοδότηση. Χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για την επίλυση επιχειρηματικών προβλημάτων, την εξέταση του ανθρώπινου δυναμικού, προσπαθώντας να βοηθήσει να αποκτήσουν τα καλύτερα ταλέντα, να τα διατηρήσουν και να τα εξελίξουν.

Έτσι χρησιμεύει, για παράδειγμα, στη δημιουργία περιγραφών θέσεων εργασίας ή στον χειρισμό της διαδικασίας για τη διαχείριση, τον προγραμματισμό, τη συνέντευξη ή την κατάταξη υποψηφίων. Σε τέτοιους τομείς η τεχνητή νοημοσύνη ουσιαστικά αυξάνει την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα και βοηθά στη διαχείριση, θεωρεί ο Φερνάντεζ.

Στην κρίση υπερτερούν οι άνθρωποι

Θεωρεί ότι η ΑΙ είναι καλύτερη στο να εκμαιεύει τα προσόντα ενός υποψηφίου, αλλά ταυτόχρονα πιστεύει ότι η ανθρώπινη νοημοσύνη είναι καλύτερη στην κρίση. Έτσι οι πελάτες του θα χρησιμοποιούν τον ανθρώπινο παράγοντα σε μεγάλο μέρος της διαδικασίας.

Ο Ανσάρι και ο Φερνάντεζ θεωρούν πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει τη διαδικασία πρόσληψης πιο αποτελεσματική, αλλά και οι δύο επικεντρώνονται στη μηχανική λογισμικού, που βασίζεται σε εξαιρετικά τεχνικές δεξιότητες που ένα μηχάνημα είναι σε θέση να αξιολογήσει.

Οι άνθρωποι εξακολουθούν να είναι σαφώς απαραίτητοι για τη διαδικασία πρόσληψης, πράγμα που κατά κάποιο τρόπο είναι αρκετά καθησυχαστικό. Αλλά η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει να παρακαμφθούν οι ανθρώπινες αδυναμίες, όπως προκαταλήψεις, ή προσωπικές αδυναμίες , προτιμήσεις και ιδιοτροπίες, βάσει των οποίων απορρίπτονται ή εγκρίνονται υποψήφιοι για παράλογους λόγους. Εάν η AI μπορεί να βοηθήσει σε αυτό, έστω και εν μέρει, θα είναι μια πολύ ευπρόσδεκτη προσθήκη για πολλούς και από τiς δύο πλευρές μιας συνέντευξης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tεχνητή νοημοσύνη
Salesforce: Πόσο εμπιστεύονται οι εργαζόμενοι την AI για τη διεκπεραίωση των καθηκόντων τους
Tεχνητή νοημοσύνη |

Πόσο εμπιστεύονται οι εργαζόμενοι την AI για τη διεκπεραίωση των καθηκόντων τους

Tο 80% των εργαζομένων θεωρεί πως το μέλλον είναι προσανατολισμένο στην AI, με ένα σημαντικό ποσοστό να εμπιστεύεται την αυτόνομη λειτουργία της, σύμφωνα με έρευνα της Salesforce