Σταδιακά η Αθήνα τα τελευταία χρόνια μετεξελίσσεται σε ένα προορισμό διεθνών υπερπολυτελών αλυσίδων, με αποτέλεσμα η ξενοδοχειακή της αγορά να αλλάζει πίστα, με την προσέλκυση τουρισμού υψηλότερου επιπέδου.

Η αρχή στη σύγχρονη τουριστική εποχή της πρωτεύουσας έγινε με την Four Seasons, που ανέλαβε την διαχείριση του Αστέρα Βουλιαγμένης το 2019.

Το ιστορικό Hilton στην Αθήνα έγινε… «Τhe Ιlisian» – Επένδυση ύψους 330 εκατ. ευρώ

Πρόσφατα στις πολυτελείς αλυσίδες προστέθηκε η One&Only του Ομίλου Kerzner International η οποία ανέλαβε την διαχείριση του One&Only Aesthesis στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, αλλάζοντας τα δεδομένα στην περιοχή αναδεικνύοντας περαιτέρω διεθνώς ένα ακόμη πλεονέκτημα της πρωτεύουσας την θάλασσα της.

Η τουριστική περίοδος

Τώρα έρχεται η σειρά του Ομίλου Hilton με τις δυο διεθνείς πολυτελείς αλυσίδες τις Conrad και Waldorf Astoria να δώσουν νέα ώθηση στην τουριστική αγορά της Αθήνας και όχι μόνο σε συνεργασία με τον Όμιλο ΤΕΜΕΣ στο νέο τουριστικό προϊόν που από την προηγούμενη Πέμπτη αρχίζει να γίνεται γνωστό παγκοσμίως ως «The Ilisian».

Ακολουθεί μία ακόμη πολυτελής αλυσίδα η Mandarin Oriental στο υπό κατασκευή ξενοδοχείο στο «Ελληνικό», ενώ αναμένεται η έλευση και άλλων.

Η συγκέντρωση τόσης δύναμης πυρός στον τουριστικό τομέα είτε πρόκειται για την παραλιακή ζώνη είτε για το κέντρο της Αθήνας όπου βρίσκεται το «The Ilisian» έχει θετικές πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στην ελληνική τουριστική αγορά και ιδιαίτερα σε αυτή της πρωτεύουσας.

Η πρώτη θετική επίπτωση είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, είναι η αποφασιστική συμβολή στην επίτευξη του στόχου για μια Αθήνα με τουρισμό δώδεκα μήνες το χρόνο όπως είπε και στην εκδήλωση παρουσίασης του «The Ilisian» ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Όπως είπε από την πλευρά του ο Πρόεδρος της TEMEΣ Α.Ε. Αχιλλέας Β. Κωνσταντακόπουλος, ο νέος προορισμός THE ILISIAN έχει στόχο να αναδείξει διεθνώς το σύγχρονο πρόσωπο της Αθήνας και να συμβάλει περαιτέρω στην καθιέρωση της ελληνικής πρωτεύουσας μεταξύ των κορυφαίων επιλογών στην Ευρώπη για ταξίδια ή ακόμα και για μόνιμη διαμονή. Φιλοδοξία μας είναι να αποτελέσει ένα σημείο συνάντησης και έμπνευσης όπου οι διεθνείς επιρροές δένουν αρμονικά με τον τοπικό του χαρακτήρα».

Προσέλκυση πιο βαριών πορτοφολιών

Μία ακόμη θετική παρενέργεια είναι η προσέλκυση τουρισμού υψηλότερου επιπέδου από όλο τον πλανήτη και μέσα από την μεγάλη δεξαμενή των 190 εκατ. μελών του προγράμματος επιβράβευσης του ομίλου «Hilton Honors».

Επίσης όπως εκτιμούσαν στελέχη του Ομίλου ΤΕΜΕΣ και Hilton στο περιθώριο της εκδήλωσης αναμένεται αναβάθμιση ολόκληρης της ευρύτερης περιοχής γεγονός που σημαίνει ότι αύξησης της αξίας της.

Από την δημιουργία του Hilton το 1963 η περιοχή κέρδισε τα τελευταία χρόνια που έκλεισε το Hilton για την ανακαίνιση και αναδημιουργία του πάλι η περιοχή κέρδισε καθώς χάθηκε ένας ικανό αριθμός δωματίων από την περιοχή, προς όφελος άλλων ξενοδοχείων. Από το τέταρτο τρίμηνο του 2025 που θα ξεκινήσει τη λειτουργία του πάλι θα κερδίσει η περιοχή καθώς θα αποτελεί πόλο έλξης επισκεπτών, σημειώνει άνθρωπος με εμπειρία στα ξενοδοχειακά πράγματα.

Αύξηση εσόδων και πληροτήτων

Η περαιτέρω αύξηση της μέσης τιμής, του μέσου εσόδου ανά διαθέσιμο δωμάτιο και της μέσης πληρότητας των ξενοδοχείων, είναι το ζητούμενο για τον ξενοδοχειακό κλάδο της Αθήνας από τις επενδύσεις των διεθνών αλυσίδων των τελευταίων χρόνων.

Αστέρας Βουλιαγμένης

Ήδη η πληρότητα δωματίων στην αγορά ξενοδοχείων πολυτελείας της Αθήνας αυξήθηκε κατά 10,3% το 2023, έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2022 διαμορφώνοντας τον δείκτη στο 72,7% έναντι 65,9% το 2022. Η μέση τιμή δωματίου στα ξενοδοχεία αυξήθηκε κατά 12,6% έναντι του 2022, φτάνοντας τα € 232,25 έναντι € 206,17 το 2022. Κατά συνέπεια το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο αυξήθηκε στα ξενοδοχεία πολυτελείας της Αθήνας κατά 24,3% (€ 168,92 έναντι € 135,91 του 2022) και ομοίως αυξήθηκαν τα συνολικά έσοδα δωματίων, σύμφωνα με την έκθεση της χρήσης 2023 του Ομίλου Λάμψα.

One & Only Aesthesis

Αλλά και η εικόνα του συνόλου των ξενοδοχείων έχει βελτιωθεί σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΞΑΑΑ καθώς μπορεί η πληρότητα το 2023 να μην ανέκαμψε πλήρως στα επίπεδα του 2019 καθώς σημειώθηκε μείωση 1,5% στο συγκριτικό διάστημα 2023/19, ωστόσο οι τιμές δωματίων (ADR) βελτιώθηκαν σημαντικά κατά 29% και έτσι το Έσοδο ανά διαθέσιμο Δωμάτιο /RevPAR βελτιώθηκε κατά 27,1% το 2023 σε σύγκριση με το 2019. Επίσης όπως τονίζει η έρευνα της ΕΞΑΑΑ όσον αφορά την μέση τιμή, η απόδοση της Ρώμης σημείωσε το 2023/19 αύξηση 59% κυρίως λόγω της εισόδου νέων πολυτελών ξενοδοχειακών brands, δείχνοντας τον δρόμο και για την ελληνική πρωτεύουσα.

Η έμμεση και άμεση προσφορά του The Ilisian

Το ιστορικό κτίριο που στέγαζε το Hiton Athens για πάνω από μισό αιώνα, μετεξελίσσεται από ένα ξενοδοχείο σε ένα οικοσύστημα πολλαπλών χρήσεων και εμπειριών όπου θα συνυπάρχουν από το τέταρτο τρίμηνο του 2025, ένα νέο ξενοδοχείο και κατοικίες των βραβευμένων brands Conrad και Waldorf Astoria της Hilton, χώροι γαστρονομίας, ψυχαγωγίας, ευεξίας, shopping καθώς και μια σύγχρονη λέσχη μελών, συνδέοντας τον κόσμο με την σύγχρονη Αθήνα.

O καθηγητής Νικόλαος Γεωργόπουλος από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς και η ομάδα του στο Τμήμα Τουριστικών Σπουδών, παρουσίασε στην εκδήλωση της προηγούμενης Πέμπτης, τη μελέτη που ανέδειξε την οικονομική και κοινωνική επίδραση του νέου προορισμού. Μιλώντας για την επένδυση που θα ξεπεράσει τα 340 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ), τόνισε ότι η συνολική επίδραση του THE ILISIAN μέχρι και την πρώτη 5ετία λειτουργίας του θα ξεπεράσει το 1,25 δις ευρώ, θα έχουν δημιουργηθεί περισσότερες από 800 άμεσες θέσεις εργασίας κατά την κατασκευαστική περίοδο, ενώ κατά τη λειτουργία του θα απασχοληθούν άμεσα έως και 800 εργαζόμενοι (3 φορές περισσότερες θέσεις από την προηγούμενη λειτουργία ως ξενοδοχείο). Η ερευνητική ομάδα του Τμήματος Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς μελετάει και παρακολουθεί ερευνητικά αρκετά χρόνια τις τουριστικές επενδύσεις μεγάλης κλίμακας, δίνοντας έμφαση κυρίως στις πολλαπλασιαστικές δυνάμεις και τα side effects που επιφέρουν στην τοπική οικονομία.

Στην παρούσα έρευνα χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος του μοντέλου Leontief έμμεσων (indirect) εισροών- εκροών. Η ερευνητική ομάδα μελέτησε ολιστικά τη συνεισφορά της νέας επένδυσης στην οικονομία της Αττικής και της χώρας ως ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα.

Η στρατηγική της ΤΕΜΕΣ

Η στρατηγική των ενεργειών της TEMEΣ με ένα σύμπλεγμα επενδύσεων στη Μεσσηνία, διαχέεται σε όλη την αλυσίδα αξίας του τουρισμού της Ελλάδας με ένα αίσθημα που συνδυάζει την Ελληνική φιλοξενία, με την αειφορία και τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας. Η ίδια λογική παρατηρήθηκε και στο υπό σχεδιασμό νέο έργο που αφορά την επένδυση της Ionian Hotel Enterprises S.A- όσον αφορά τη δημιουργία του νέου προορισμού The Ilisian, αναφέρουν τα στελέχη της ΤΕΜΕΣ..

Σύμφωνα με το μοντέλο, ο πολλαπλασιαστής τελικού προϊόντος για τρεις βασικούς δείκτες της Εθνικής και Περιφερειακής Οικονομίας, δηλαδή τη «Διαμονή και Εστίαση», «Κατασκευές» και «Λιανικό Εμπόριο» έχει ως εξής:

Κάθε ένα ευρώ της επένδυσης στον κλάδο της κατασκευής αυξάνει το συνολικό προϊόν στην οικονομία κατά 1,34 ευρώ επιπλέον.

Επίσης για κάθε ένα ευρώ που θα επενδύεται στη λειτουργία της νέας επένδυσης θα αυξάνει το συνολικό προϊόν στην τοπική οικονομία κατά 1,17 ευρώ επιπλέον.

Τέλος για κάθε ένα ευρώ της επένδυσης στον κλάδο του Λιανικού Εμπορίου θα αυξάνει το συνολικό προϊόν στην οικονομία κατά 2,01 ευρώ επιπλέον, σημαντικά υψηλότερα από τους υπόλοιπους κλάδους.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott