Εταιρεία στην Ελλάδα ίδρυσε πριν λίγες μέρες ο τουρκικός όμιλος Penti, ίσως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής καλτσών πανευρωπαϊκά, με ισχυρή παρουσία και στη λιανική.
Τούρκοι λιανέμποροι: Η νέα «έξοδος» στην ελληνική αγορά
Σύμφωνα με σχετική δημοσίευση στο ΓΕΜΗ, ιδρύθηκε η Penti Μονοπρόσωπη Α.Ε. με διαχειριστή τον Mert Karaibrahimoglu, διευθύνοντα σύμβουλο της αλυσίδας Penti, ήτοι του βραχίονα του τουρκικού ομίλου PENTI GIYIM TICARET AS στη λιανική. Το μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας είναι 25.000 ευρώ και ο μοναδικός μέτοχος είναι ο τουρκικός όμιλος.
Η ελληνική παρουσία της Penti
Διαθέτοντας ηγετικά μερίδια όχι μόνο στα προϊόντα legwear (κάλτσες, καλσόν, κολάν κ.λπ.) αλλά και στα γυναικεία εσώρουχα και στα είδη beachwear, η αλυσίδα Penti έχει ήδη παρουσία στην ελληνική αγορά μέσω franchisee, της εταιρείας Be Hellas με διαχειριστή τον Ahmet Eler.
Η αρχή έγινε από την Αλεξανδρούπολη με το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος λίγο πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, ενώ το φθινόπωρο του 2021 η αλυσίδα επεκτάθηκε και στη Θεσσαλονίκη με κατάστημα στην Τσιμισκή.
Επόμενος σταθμός στη διαδρομή της Penti είναι η Αθήνα όπου βλέπει ήδη σημεία σε Χαλάνδρι, Ερμού και Γλυφάδα.
Αφετηρία η Ελλάδα για την Ευρώπη
Το δίκτυο της αλυσίδας Penti στην τουρκική αγορά φθάνει τα 400 καταστήματα με συνολικό μερίδιο αγοράς άνω του 40%, που φθάνει στο 63% στις κάλτσες και στα καλσόν. Εκτός της γειτονικής χώρας έχει παρουσία σε 37 ξένες αγορές, κυρίως στην Ασία και στην Ανατολική Ευρώπη, με 200 καταστήματα.
Δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια η αλυσίδα επιχειρεί να κάνει άνοιγμα και στη δυτική Ευρώπη (Γερμανία, Μάλτα), η εδραίωση στην ελληνική αγορά θα λειτουργήσει ως αφετηρία για την επέκτασή της στη γηραιά ήπειρο.
Η Penti λειτουργεί τη λογική της «γρήγορης μόδας», με τα προϊόντα της (εσώρουχα, μαγιό και γενικά homewear) να εναλλάσσονται συνεχώς στα ράφια των καταστημάτων της, ενώ οι τιμές είναι περίπου 25% χαμηλότερες από αντίστοιχες ευρωπαϊκές αλυσίδες.
Παράγει 86 εκατομμύρια ζευγάρια κάλτσες ετησίως
Αν και επωνυμία «Penti» καταχωρήθηκε το 1984 όταν τις τύχες της οικογενειακής επιχείρησης ανέλαβε ο Sami Kariyo, η πρώτη γενιά, τα αδέλφια Mois και Yasef Kariyo, είχαν ήδη εμπειρία τριών δεκαετιών στον κλάδο της καλτσοποιίας με μονάδα παραγωγής στην Κωνσταντινούπολη από το 1950.
Ορόσημο στην εξέλιξη του ομίλου ήταν παραγωγή των γυναικείων καλσόν «Fit15» το 1991, χρησιμοποιώντας με επιτυχία τη Lyrca για πρώτη φορά σε λεπτές γυναικείες κάλτσες.
Το 1994 η εταιρεία επέκτεινε τις δραστηριότητές της δημιουργώντας υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις παραγωγής στο Çorlu της Τουρκίας (σήμερα παράγει 86 εκατομμύρια ζευγάρια κάλτσες ετησίως), ενώ 5 χρόνια αργότερα άνοιξε το πρώτο κατάστημα λιανικής Penti στην Κωνσταντινούπολη.
Συμμετοχή της Carlyle
Το 2010 η Penti έφτασε να διαθέτει 100 καταστήματα στην τουρκική αγορά, όμως η μεγάλη ανάπτυξή της ξεκίνησε το 2012, όταν η παγκόσμια επενδυτική εταιρεία Carlyle Group συνεργάστηκε με την τουρκική εταιρεία, μετατρέποντάς την ουσιαστικά σε πολυεθνική.
Παρότι στο επιχειρηματικό DNA της Penti τα γυναικεία καλσόν είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο, σύντομα επεκτάθηκε στα εσώρουχα, στα μαγιό και στα προϊόντα beachwear, διαθέτοντας μάλιστα στην Τουρκία πολύ περισσότερα σημεία πώλησης και κωδικούς από μεγάλες ευρωπαϊκές αλυσίδες του κλάδου.
Σήμερα θεωρείται ίσως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής καλτσών στην Ευρώπη, με εξαγωγικές δραστηριότητες σε 63 χώρες, τόσο με επώνυμα προϊόντα όσο και με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Latest News
Business Banking Εθνικής Τράπεζας: Στο επίκεντρο η ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας
Το Business Banking της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εξυπηρέτησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Η νέα εταιρική ταυτότητα της ΕΧΑΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου
Στην ΙΟΝ πέρασε και με την... βούλα η Λάβδας - Το μήνυμα Κωτσιοπούλου
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική τόσο της ΙΟΝ όσο και της Λάβδας
Ο Βασίλης Σπίνος αναλαμβάνει νέος General Manager στην Wolt
Ο Βασίλης Σπίνος ξεκίνησε την καριέρα του στη Wolt τον Νοέμβριο του 2018
Έφθασαν τα 300 καταστήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος
H επέκταση του δικτύου franchise αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος
Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]
H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ
Στις top 3 επιλογές της Citi η Metlen για το 2025 – Βλέπει άνοδο 40%
Σύμφωνα με τη Citi, η δραστηριότητα της Metlen στον τομέα της ενέργειας βρίσκεται σε σταθερές βάσεις
Attica Bank: Πρώτη τιτλοποίηση ενήμερων δανείων 220 εκατ.
Η Attica Bank ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της πρώτης της Συνθετικής Τιτλοποίησης χαρτοφυλακίου εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων ΜΜΕ και Μεγάλων Επιχειρήσεων (Project Perseus)
Στον Παπαλέκα για 7,7 εκατ. περνά το Αθηνών Αρένα - Μετατρέπεται σε γραφεία
Το τίμημα θα καταβληθεί τμηματικά με την πρώτη δόση 3 εκατ. ευρώ να πληρώνεται μετά την υπογραφή των τελικών συμβολαίων
Αρέσουν τα Marks & Spencer στους Έλληνες - Αύξηση τζίρου και κερδοφορία για την Μαρινόπουλος το 2023
Το μέλλον ανήκει στην ανάπτυξη δικτύου φυσικών καταστημάτων - Συνεχίζει το e-shop - Αλλαγή στρατηγικής σε διεθνές επίπεδο