
Οι δύο κυρίαρχοι παίκτες στην αγορά ξενοδοχειακών καταλυμάτων, η Booking Holdings και η Expedia Group, κατέχουν μερίδιο 71% και 15% στην αγορά των διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων (OTAs), με την Booking να καταγράφει αύξηση κατά 10% τα τελευταία 10 χρόνια και την Expedia 2% τα τελευταία 2 χρόνια.
Επιπλέον οι OTAs διαμορφώνουν αυθαίρετα τις τιμές σε 4 από τις 10 περιπτώσεις. Επίσης, οι προσφορές τους προέρχονται από πολλαπλές πηγές, καταχωρώντας τιμές και διαθεσιμότητες άλλων OTAs στη δική τους πλατφόρμα, επηρεάζοντας αρνητικά 1 στα 2 ξενοδοχεία στην Ευρώπη.
Αυτά είναι μερικά από τα σημαντικότερα συμπεράσματα της έρευνας της HOTREC, της Πανευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Ξενοδοχείων και Εστίασης, για τα κανάλια διάθεσης δωματίων από τα ξενοδοχεία της Ευρώπης το 2024, η οποία εξετάζει τις πρόσφατες εξελίξεις και τις τάσεις στον ευρωπαϊκό τομέα των καταλυμάτων και αποτυπώνει τους τρόπους με τους οποίους οι επισκέπτες πραγματοποιούν κρατήσεις σε ξενοδοχεία.
Από τη μεριά του, ο πρόεδρος της HOTREC, Αλέξανδρος Βασιλικός, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, επισήμανε: «Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις επενδύουν με σκοπό να παρέχουν όσο το δυνατόν ποιοτικότερες υπηρεσίες σε όσο το δυνατόν καλύτερες τιμές, εντούτοις πολλές φορές οι προσπάθειές μας πέφτουν στο κενό λόγω των τεχνολογικών κολοσσών που μεσολαβούν και καθορίζουν αυθαίρετα τους όρους πώλησης κι αυτό αποβαίνει εις βάρος των καταναλωτών, των ξενοδοχείων και ειδικά των μικρότερων».
Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας για τα ξενοδοχεία
Ανάμεσα στα βασικά συμπεράσματα της φετινής έρευνας είναι και τα ακόλουθα:
– Τα τελευταία 10 χρόνια, οι OTAs κέρδισαν μερίδιο αγοράς της τάξης του 10% κατά μέσο όρο στον ευρωπαϊκό ξενοδοχειακό τομέα, γεγονός που αναδεικνύει την αυξανόμενη επιρροή τους.
– Τα κανάλια πωλήσεων για τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία επιστρέφουν στις τάσεις που επικρατούσαν πριν από την πανδημία, όπου οι απευθείας κρατήσεις συνεχίζουν να μειώνονται.
– Τα ξενοδοχεία βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε OTAs, για κρατήσεις, ιδίως τα μικρότερα ξενοδοχεία με λιγότερα δωμάτια
– Η ηλεκτρονική διάθεση δωματίων αντιπροσωπεύει το 45% των διανυκτερεύσεων που κλείνονται σε πραγματικό χρόνο μέσω διαδικτυακών καναλιών (διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μηχανές διαδικτυακών κρατήσεων στις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων κ.λπ.).
Ο Πρόεδρος της HOTREC Αλέξανδρος Βασιλικός τόνισε επίσης:
«Παρά τις μεγάλες προσπάθειες και τις επενδύσεις που κάνουν τα ξενοδοχεία στην Ευρώπη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, σε πολλές περιπτώσεις εξακολουθούμε να μην έχουμε τον πλήρη έλεγχο των πωλήσεων του δικού μας προϊόντος. Χρειάζεται λοιπόν μια νέα σχέση ισορροπίας με τους Online Travel Agencies και προς αυτή την κατεύθυνση είναι πολύ σημαντικό ότι πετύχαμε να υποχρεωθούν σε συμμόρφωση με συγκεκριμένους κανόνες πλατφόρμες όπως η η Booking. Συνεχίζουμε την προσπάθεια σε ευρωπαϊκό επίπεδο προκειμένου να εφαρμοστεί απαρέγκλιτα η Πράξη για τις Ψηφιακές Αγορές(DMA) και να θεσπιστούν δίκαιοι ψηφιακοί κανόνες που θα εγγυώνται τον ελεύθερο ανταγωνισμό στην ευρωπαϊκή φιλοξενία.»
Η έρευνα διεξήχθη στις αρχές του 2024 σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Valais της Ελβετίας (HES-SO Valais Wallis). Πρόκειται για την έκτη έρευνα σε σειρά από το 2014, με στόχο την παρακολούθηση της εξέλιξης των καναλιών διάθεσης δωματίων των ευρωπαϊκών ξενοδοχείων με ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο.


Latest News
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου

Δεν κόβουν το ταξίδι στην Ελλάδα οι Αμερικανοί
Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα και τις αμφιλεγόμενες αποφάσεις της κυβέρνησης Τραμπ θα έρθουν και αυτό το καλοκαίρι