Η Αθήνα πετάει σε νέα υψηλά αναφορικά με την μέση πληρότητα, μέση τιμή δωματίου και έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο, ωστόσο υπολείπεται ακόμη των περισσότερων ανταγωνιστών της, σύμφωνα με τα στοιχεία πρώτου πενταμήνου που δημοσιοποίησε η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ).

Όπως ανακοινώθηκε, το πρώτο πεντάμηνο του 2024 έκλεισε με μέση πληρότητα της τάξης του 72,3% έναντι  68,9% του 2023 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας. Η θετική μεταβολή που καταγράφηκε σε επίπεδο πενταμήνου είναι της τάξης του 4,8% έναντι του 2023, ο δε Μάϊος ναι μεν σημείωσε καλύτερη πληρότητα έναντι των μηνών που προηγήθηκαν (86,2%) ωστόσο, η πληρότητα αυτή παρουσιάζει μείωση έναντι της αντίστοιχης πληρότητας Μαΐου του 2023 κατά -2,7%.

Αμερικανοί τουρίστες: «Aτμομηχανή» της οικονομίας της νότιας Ευρώπης [γράφημα]

Ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις εμφανίζουν η Μέση Τιμή Δωματίου (ADR) 5μηνου και το Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2023: Πιο συγκεκριμένα ως Μέση Τιμή Δωματίου (ADR) 5μηνου 2024 κατεγράφησαν τα 127,15 ευρώ (αύξηση κατά 8,8% έναντι του 5μήνου 2023) και ως μέσο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) 2024 τα 91,90 ευρώ – έναντι 80,58 ευρώ του Α΄ 5μήνου του 2023  (αύξηση της τάξης του 14%).

Ο δε Μάϊος θεωρείται μήνας αιχμής για την πρωτεύουσα όπως άλλωστε και ο Ιούνιος και εξ’ ορισμού αναμένονται πάντα θετικότερες επιδόσεις.

Η Μέση Τιμή Δωματίου (ADR) Μαΐου 2024 λοιπόν ήταν 178,16 ευρώ (δηλ. σημείωσε αύξηση κατά 15,6% έναντι του περσυνού Μαΐου) και το Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) Μαΐου 2024 ήταν 153,50 ευρώ (αύξηση κατά 12,4% έναντι του αντίστοιχου RevPar Μαΐου 2023).

Η καλύτερη πληρότητα στα τρίστερα

Στη συνέχεια η ΕΞΑΑΑ σχολιάζει τις επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας επισημαίνοντας μεταξύ άλλων τα εξής:

-Για άλλη μια φορά, είναι εμφανές πως τα στοιχεία και τα αποτελέσματα των ξενοδοχείων δεν συνάδουν με τους γενικότερους ‘πανηγυρισμούς’: Την καλύτερη μέση πληρότητα όλων εμφάνισαν  τα ξενοδοχεία 3*, τόσο στο 5μηνο 2024 (80,5%) όσο και τον Μάϊο 2024 (91,9%) και ακολούθησαν τα ξενοδοχεία 4* και τα 5* – κάτι ιδιαίτερα ευχάριστο για τα ξενοδοχεία των χαμηλότερων κατηγοριών,  που όμως παράλληλα πιστεύουμε πως φανερώνει και τα πολλά περιθώρια που υπάρχουν για προσέλκυση πελατείας υψηλότερης οικονομικής δυνατότητας – στην οποία πρέπει να στοχεύει στο εξής η Αθήνα.

Το να προσελκυθούν τουρίστες οι οποίοι θα είναι διατεθειμένοι ή θα είναι σε θέση να ξοδέψουν πολλά περισσότερα χρήματα για την επίσκεψή τους στην Αθήνα, σίγουρα λειτουργεί σε συνάρτηση με το προφίλ που ‘χτίζει’ καθημερινά η ίδια η πόλη ως ευρωπαϊκή πρωτεύουσα και διεθνής προορισμός – ικανοποιώντας επισκέπτες υψηλών απαιτήσεων. Από πλευράς μας επικαιροποιούμε και φέτος όλα αυτά τα δεδομένα με την έναρξη από τον μήνα Ιούνιο στα ξενοδοχεία – μέλη της Ένωσης της 20ης Έρευνας Ικανοποιησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής ΕΞΑΑΑ & GBR Consulting  – στην οποία απαντούν οι ίδιοι οι επισκέπτες μας.

Οι Ανταγωνιστές της Αθήνας:

-Η μέση πληρότητα της Αθήνας το Α’ 5μηνο κυμάνθηκε σε καλά επίπεδα σε σύγκριση με αυτήν των λοιπών πόλεων – ανταγωνιστών της (σημ. η μέση πληρότητα στις ευρωπαϊκές πόλεις κινήθηκε μεταξύ 63,4% -Βιέννη και 75,8%- Λονδίνο). Επίσης είναι από τις λίγες φορές που κινήθηκε καλύτερα από την Κωνσταντινούπολη η οποία στο 5μηνο 2024 σημείωσε μέση πληρότητα 63,9% μέση τιμή δωματίου 125,74 ευρώ και Rev Par 80.35 ευρώ. Ωστόσο, άλλοι ανταγωνιστές εξακολουθούν να έχουν καλύτερες επιδόσεις μέσης τιμής δωματίου, π.χ. η Βαρκελώνη (179,32 ευρώ), η Μαδρίτη (162,54 ευρώ), η Ρώμη (218,63 ευρώ), το Παρίσι  (302,55 ευρώ), το Λονδίνο (202,33 ευρώ), το Άμστερνταμ (170,46 ευρώ) κ.ο.κ. έναντι των 127,15 ευρώ της Αθήνας. Αντίστοιχα υψηλότερες ήταν και οι επιδόσεις των λοιπών ανταγωνιστών στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο, όπως π.χ. Βαρκελώνη (135,57 ευρώ), Μαδρίτη (122,07 ευρώ), Ρώμη (148,67 ευρώ), Παρίσι (219,95 ευρώ), Λονδίνο (153,37 ευρώ), Άμστερνταμ (120,86 ευρώ), έναντι 91,90 ευρώ της Αθήνας.

«Συγκλονιστικό» το παράδειγμα της Βαρκελώνης

Στο σημείο αυτό, η ΕΞΑΑΑ τονίζει ότι δεν πρέπει «να μας αφήσει αδιάφορους»  ο πλέον πρόσφατος και «συγκλονιστικός» για την ΕΞΑΑΑ, νέος στόχος της τουριστικής Βαρκελώνης – όπως τον εισηγήθηκε ο Δήμαρχός της Jaume Collboni και παρουσιάστηκε εκτενώς σε δημοσιεύματα: «Το 2029 κανένα σπίτι να μην έχει άδεια ενοικίασης ως τουριστικό κατάλυμα». Αξίζει να υπενθυμίσουμε πως την τελευταία δεκαετία, έχουν ήδη κατατεθεί κατ’ επανάληψη από τους ξενοδοχειακούς φορείς (ΞΕΕ – ΙΤΕΠ, ΕΞΑΑΑ) πλήθος από στοχευμένες έρευνες και μελέτες για την Αθήνα και ειδικά για την βραχυχρόνια μίσθωση – προς αξιοποίηση από τους αρμόδιους φορείς. Εκτιμούμε πως όσα έχουν κατατεθεί θα πρέπει να συνυπολογιστούν στις μελέτες, πρωτοβουλίες ενημέρωσης και νέες συνέργειες προς τις οποίες προχωρούν φορείς όπως η Περιφέρεια Αττικής και ο Δήμος Αθηναίων. Παράλληλα, σίγουρα θα συμβάλλουν στην συνολική αναβάθμιση του προορισμού -και στην αυριανή πρότασή του προς τους επισκέπτες- μια σειρά από έργα και επενδύσεις που έχουν δρομολογηθεί να πλαισιώσουν στο εγγύς μέλλον τον ‘πυρήνα’ της Αθήνας (Ιστορικό & Εμπορικό Κέντρο) εμπλουτίζοντας τις υπάρχουσες επιλογές διαμονής και τουρ. διαδρομών (λ.χ. νέες και ανακαινισμένες τουριστικές μονάδες υψηλών προδιαγραφών, Ελληνικό, Τατόϊ, κ.ά.).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott