Στη Μύκονο ακόμη και η μπακαλική πάει σε άλλο επίπεδο. Κρασιά Château Petrus, σαμπάνιες κάθε είδους, από Veuve Clicquot και Dom Perignon μέχρι Armand de Brignac, Louis de Roederer και Cristal 3 λίτρων, σοκολάτες Valrhona, χαβιάρι από το Ιράν, γαλλικές τρούφες, φουά γκρα, βασιλικά καβούρια, κορυφαία τυριά από όλο τον κόσμο, αλλά και τα πιο premium ελληνικά ελαιόλαδα είναι κάποιοι από τους κωδικούς που φιλοξενούνται στα ράφια και τα ψυγεία του καταστήματος Flora Market στην περιοχή του αεροδρομίου, όπου DJs παίζουν ζωντανά μουσική και οι πελάτες απολαμβάνουν ευφάνταστα κοκτέιλ και ποιοτικό καφέ στη μαρμάρινη μπάρα.
Τουρισμός: Μειωμένες έως 20% οι αφίξεις σε Μύκονος και Σαντορίνη
Σίγουρα η Flora Markets δεν είναι μια συνηθισμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ και ακόμη πιο σίγουρα δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ.
Τα χρυσά κέρδη της Flora Markets και η πτώση του τουρισμού
Αλλά και σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών ξεχωρίζει, αφού με μόλις τρία καταστήματα (σ.σ. εκτός από εκκεντρικό μπακάλικο στην περιοχή του Αεροδρομίου έχει καταστήματα στην Άνω Μερά και στον Βόθωνα) παράγει τζίρο πάνω από 40 εκατ. ευρώ.
Αν και πέρσι που ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε 10% σε ετήσια βάση (στοιχεία της Circana) η μυκονιάτικη αλυσίδα, με έτος ίδρυσης το 1988, δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει την αγορά. Προφανώς η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο έπαιξε το ρόλο της.
Πιο αναλυτικά ο κύκλος εργασιών της Flora Markets το 2023 ανήλθε σε 41,25 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μικρή πτώση 1,84% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση (42,07 εκατ. ευρώ), ενώ και τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας πιέστηκαν ελαφρώς, καθώς διαμορφώθηκαν σε 4,04 εκατ. ευρώ έναντι 4,08 εκατ. ευρώ το 2022 (μείωση 0,94%).
Τα αποτελέσματα της χρήσης μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε κέρδη 3,09 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 1,50% συγκριτικά με το 2022.
Υπενθυμίζεται ότι το 2022 η μυκονιάτικη αλυσίδα σούπερ μάρκετ είχε καταγράψει ιστορικό ρεκόρ οικονομικών μεγεθών, καθώς τα EBITDA είχαν ξεπεράσει τα 5 εκατ. ευρώ (+53%), ενώ τα καθαρά της κέρδη είχαν φτάσει σε 3,14 εκατ. ευρώ από 1,76 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν.
Δεδομένου όμως ότι η περσινή χρονιά δεν ήταν και η καλύτερη για τη Μύκονο σε επίπεδο τουριστικών εσόδων, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ της οικογένειας Κονταράτου κατάφερε να αντεπεξέλθει χωρίς μεγάλες απώλειες, λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι το τμήμα χονδρικής της Flora αποτελεί σταθερά τον σημαντικότερο προμηθευτή για όλο το κανάλι Ho.Re.Ca. στο νησί των ανέμων.
Ας σημειωθεί ότι η Μύκονος και η Σαντορίνη ήταν οι δυο μοναδικές περιοχές της χώρας που το 2023 εμφάνισαν μείωση του κύκλου εργασιών στα καταλύματα (-10,9% και -3% αντίστοιχα). Στον κλάδο εστίασης η Μύκονος είχε επίσης μείωση του τζίρου κατά -2,9% ενώ η Σαντορίνη είχε ανεπαίσθητη άνοδο κατά 0,2%.
Ξεκίνημα από το 1970
Οι Μυκονιάτες Γιάννης και Φλώρα Κονταράτου ξεκίνησαν στο χώρο των τροφίμων και ποτών το 1970, ενώ το 1989 άνοιξαν το πρώτο κατάστημα σούπερ μάρκετ Flora στο νησί.
Σήμερα η δεύτερη γενιά με διευθύνοντα σύμβουλο τον Τάσο Κονταράτο, προσφέρει στα τρία καταστήματα της αλυσίδας πάνω από 50.000 διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων σε «μοναδικού design concept καταστήματα».
Ανταγωνισμός εξ Αθηνών
Πάντως φιλότιμες προσπάθειες να αποκτήσουν πρόσβαση στον φημισμένο κυκλαδίτικο προορισμό κάνουν και όλοι οι μεγάλοι «παίκτες» της οργανωμένης λιανικής.
Έτσι, με τρία Food Market έχει παρουσία στη Μύκονο η ΑΒ Βασιλόπουλος, κατάστημα διαθέτει η Bazaar, ενώ μέσω της εξαγοράς της εταιρείας Αφοί Ιωάννου Δεναξά από το τέλος του 2022 θέση στη Μύκονο έχει εξασφαλίσει και η αλυσίδα Δ. Μασούτης. Επιπλέον, πριν ένα μήνα ντεμπούτο στο νησί των ανέμων έκανε και η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Κρητικός, με ένα νέο κατάστημα στην Άνω Μερά.
Latest News
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»
Πώς θα κινηθεί η αγορά τα Χριστούγεννα - Τι σχεδιάζουν Jumbo, Κωτσόβολος, Πλαίσιο
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι παραδοσιακές αγορές - το βάρος και τα ερωτηματικά για τις «δεύτερες ανάγκες» μετατίθενται για την εκπτωτική σεζόν του Ιανουαρίου
Τα «παράδοξα» του εμπορικού συνδικαλισμού – Τα 30 χρόνια ΕΣΕΕ και το ντεμπούτο της Αθήνας
Τα πρόσωπα που σημάδεψαν τον θεσμό – Η γένεση της ΕΣΕΕ και η πρώτη φορά πρόεδρος από την πρωτεύουσα
Τι φέρνει ο «γάμος» Entersoft με SoftOne – Στα σχέδια νέες εξαγορές
Όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης μέχρι πρότινος Entersoft και Softone ήταν ανταγωνιστές μεν αλλά με αμοιβαίο μεταξύ τους σεβασμό, ενώ χαρακτήρισε τις δύο εταιρείες «διαμάντια του κλάδου»
«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη
Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου
«Πράσινο φως» στην Ικτίνος για υπόγειο λατομείο στη Δράμα - Η ανακοίνωση
Η νέα αυτή εκμετάλλευση του υπόγειου λατομείου από την Ικτίνος θα αυξήσει κατά 20% την παραγωγή δολομίτικου Μαρμάρου του Βώλακα
Σε επαφή με τράπεζα η Μουζάκης για το ομολογιακό έως 5 εκατ. ευρώ
Τη σχετική απόφαση ενέκρινε τον περασμένο Αύγουστο η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Μουζάκης
Βραβεία «Κούρος 2024»: Ποιες επιχειρήσεις τιμήθηκαν για τις επιδόσεις τους
Η Λέσχη Επιχειρηματικότητας τίμησε για 27η χρονιά την επιχειρηματικότητα της καινοτομίας απονέμοντας τα βραβεία Κούρος 2024