Η Κομισιόν (Ευρωπαϊκή Επιτροπή) έδωσε σήμα στη Volkswagen και τη BMW ότι μπορεί να εξετάσει το ενδεχόμενο μείωσης στους δασμούς που αφορούν στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων από τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες, ανέφεραν στο Reuters δύο πηγές με γνώση του θέματος.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες ως «συνεργαζόμενες εταιρείες», ανέφεραν οι πηγές, καθιστώντας τις επιλέξιμες για δασμούς 20,8% στα κινεζικά μοντέλα τους, αντία για 37,6%, όπως προβλέπει το αρχικό σχέδιο.
Το κινεζικό ηλεκτρικό Mini της BMW και το Cupra Tavascan της Volkswagen, που παράγεται από τη μάρκα SEAT, δεν ήταν μέρος της δειγματοληπτικής ανάλυσης των Βρυξελλών πριν από την ανακοίνωση των δασμών, πράγμα που σημαίνει ότι υπόκεινταν αυτόματα στο υψηλότερο επίπεδο δασμών.
Η απόφαση της Κομισιόν δεν ήταν ακόμη οριστική, όπως δήλωσαν οι δύο πηγές στο Reuters, οι οποίες μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας. Aπό τη μεριά της η Volkswagen αρνήθηκε να προβεί σε κάποιον σχετικό σχολιασμό ενώ δεν κατέστη εφικτή η επικοινωνία με πηγή της BMW.
Οι Βρυξέλλες έχουν προθεσμία μέχρι το φθινόπωρο για να λάβουν οριστική απόφαση για τους δασμούς, οι οποίοι είναι προκαταρκτικοί προς το παρόν.
Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είπε ότι η Επιτροπή αναλύει ορισμένα αιτήματα εταιρειών που δεν παράγουν ακόμη ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία κατά τη διάρκεια της έρευνας και ότι θα προβεί σε τελική αξιολόγηση αργότερα στη διαδικασία.
«Τα ενδιαφερόμενα μέρη θα ενημερωθούν για την πρόταση της Επιτροπής και θα έχουν την ευκαιρία να σχολιάσουν εκ των προτέρων τη δημοσίευση τυχόν οριστικών μέτρων», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αναφέρει το Reuters.
Η κίνηση της Κομισιόν για τους δασμούς
Η ΕΕ επιβεβαίωσε σε δελτίο τύπου που εξέδωσε σήμερα 4 Ιουλίου ότι στο πλαίσιο της έρευνάς της όσον αφορά το θέμα των κινεζικών επιδοτήσεων, θα εφαρμόσει προσωρινούς δασμούς σε τρεις Κινέζους κατασκευαστές που συμπεριλήφθηκαν στο δείγμα για την έρευνα.
Συγκεκριμένα, η κατασκευάστρια εταιρεία MG, μέλος της SAIC Motor, βρίσκεται αντιμέτωπη με δασμούς 37,6%, πλέον του υπάρχοντα συντελεστή 10%, ενώ η Geely και η BYD θα πληγούν με πρόσθετους δασμούς στα δικά τους EV που ανέρχονται σε 19,9% και 17,4%, αντίστοιχα.
Άλλοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα που συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ αλλά δεν έχουν συμπεριληφθεί στο δείγμα θα υπόκεινται σε σταθμισμένο μέσο δασμό 20,8%, ενώ οι εταιρείες που δεν συνεργάστηκαν με Κομισιόν θα αντιμετωπίσουν πρόσθετους δασμούς 37,6%.
Οι προσωρινοί δασμοί (και έχει σημασία ο χαρακτηρισμός προσωρινοί) θα ισχύσουν από αύριο και οι οριστικοί θα ξεκινήσουν τον Νοέμβριο, εκτός εάν οι δύο πλευρές καταλήξουν σε κάποιου είδους εναλλακτική λύση ή αν μια «ειδική πλειοψηφία των κρατών μελών της ΕΕ» μπλοκάρει το μέτρο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στις επίσημες ανακοινώσεις της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Latest News
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων