Στη Ho.Re.Ca. και σε συσκευασίες μπύρας που έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, όπως η φιάλη και το βαρέλι, ποντάρει η διοίκηση της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης (ΕΖΑ) για να επανέλθει η ζυθοποιία στον ενάρετο κύκλο και να «ξε-κοκκινίσει» η τελευταία γραμμή του ισολογισμού, επιστρέφοντας στην κερδοφορία.

Στον «αφρό» η μπύρα: Με +7-8% «τρέχουν» οι πωλήσεις σε όγκο

«Σίγουρα η κερδοφορία μας το 2024 θα κλείσει με ένα ακόμη μεγάλο βήμα σε σχέση με το 2023» ανέφερε ο Νικήτας Ασπιώτης, διευθύνων σύμβουλος της ΕΖΑ, κατά τη χθεσινή συνάντηση με δημοσιογράφους, αν και ξεκαθάρισε πως χρειάζεται να μπουν στον «λογαριασμό» και τα αποτελέσματα του τρέχοντος τριμήνου (σ.σ. μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου), όπου καταγράφεται και η υψηλότερη κατανάλωση, για να υπάρχει μια σαφής εικόνα για το πώς θα ολοκληρωθεί η χρονιά.

Σε κάθε περίπτωση ο επικεφαλής της ΕΖΑ τόνισε ότι προτεραιότητα της διοικητικής ομάδας είναι να επιστρέψει η εταιρεία στην κερδοφορία, με στόχο την επόμενη 3ετία τα 4 εκατ. ευρώ σε επίπεδο EBITDA.

Υπενθυμίζεται ότι οι καθαρές ζημίες μετά φόρων της ΕΖΑ περιορίστηκαν σημαντικά σε 2,9 εκατ. ευρώ το 2023, έναντι 5,7 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρήση, ενώ σημαντική βελτίωση παρουσίασαν τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) φθάνοντας τα 1,8 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 1,8 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά.

Πάντως, σύμφωνα με τη διοίκηση, οι μπύρες της ΕΖΑ, με ανανεωμένη εμφάνιση, «πουλάνε» καλύτερα σε σχέση με τον μέσο όρο της αγοράς, που μετά από αρκετή ταλαιπωρία τα προηγούμενα χρόνια έχει πάρει τα πάνω της και σύμφωνα με τον κο Ασπιώτη το 2024 θα κλείσει πάνω από τα 4 εκατ. εκατόλιτρα, δηλαδή πάνω από το 2019.

Πώς θα κερδίσει το στοίχημα του Ho.Re.Ca. η ΕΖΑ

«Το 2023 ήταν πολύ σημαντικό για την εταιρεία, καθώς ξεκίνησε να υλοποιείται η νέα στρατηγική που επικεντρώνεται στη φιάλη και το βαρέλι, συσκευασίες οι οποίες έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κερδοφορίας, και όχι τόσο στο κουτί» σημείωσε ο κος Άγγελος Καρακυριάκος, οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, εξηγώντας τη νέα στόχευση της ΕΖΑ.

Αναφερόμενος στο κανάλι του Ho.Re.Ca., ήτοι μπαρ, καφέ και εστιατόρια, τόνισε ότι η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στα brands, στους συνεργάτες και στους ανθρώπους της, φιλοδοξώντας ότι θα αυξήσει το μερίδιό της, το οποίο προς το παρόν κινείται σε χαμηλά επίπεδα, καθώς για αρκετά χρόνια η ΕΖΑ είχε εστιάσει τη στρατηγική της στο κουτί, δηλαδή στο κανάλι των σούπερ μάρκετ και της μικρής λιανικής.

Πάντως σχετικά με τα convenience stores (μικρή λιανική), ο ίδιος σημείωσε ότι η Pils Hellas είναι αυτή τη στιγμή η νούμερο 3 μάρκα παρ’ όλο που η ΕΖΑ δεν έχει επενδύσει όσο οι ανταγωνιστές της.

Ιδιωτική ετικέτα

Όπως τόνισε o κος Καρακυριάκος, η ΕΖΑ πλέον επιλέγει ποιες πωλήσεις θα πραγματοποιήσει, με κύριο κριτήριο την εξασφάλιση της μεγαλύτερης κερδοφορίας, κάτι που έχει να κάνει και με τη στρατηγική της απόφαση η παραγωγή της να μην υπερβαίνει τα 200.000 εκατόλιτρα σε ετήσια βάση ή με άλλα λόγια το ανώτατο όριο που της επιτρέπει να χαρακτηρίζεται μικροζυθοποιία.

Σε αυτό το πλαίσιο, τα στελέχη της εταιρείας τόνισαν πως η εξάρτηση από την δραστηριότητα ιδιωτικής ετικέτας (σ.σ. σημαντικό κομμάτι του τζίρου της ΕΖΑ προέρχεται από την παραγωγή PL προϊόντων για την Lidl Eλλάς) αναμένεται να μειωθεί στο μέλλον.

Οι επενδύσεις

Υπενθυμίζεται ότι η ΕΖΑ στη δεκαετία (2013-2023) προχώρησε σε επενδύσεις περίπου 31,9 εκατ. ευρώ εκσυγχρονίζοντας το εργοστάσιο της Αταλάντης.

Πλέον αυτές οι κινήσεις έχουν ολοκληρωθεί και η ΕΖΑ έχει θέσει σαν προτεραιότητα την ενίσχυση της κερδοφορίας της και την ανάπτυξη των μαρκών της.

Σε ότι αφορά την πρόθεση της εταιρείας, με βασικό μέτοχο το fund Diorama Ι συμφερόντων του Δημήτρη Δασκαλόπουλου, να επενδύσει στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, όπως είχε ειπωθεί παλαιότερα από στελέχη της, δεν φαίνεται να έχει εγκαταλειφθεί αλλά όπως τονίστηκε δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο αυτή την στιγμή.

Αξίζει να αναφερθεί ότι πέρυσι οι βασικοί μέτοχοι της εταιρείας προχώρησαν σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου σε μετρητά ποσού 3,5 εκατ. ευρώ έτσι ώστε να υλοποιηθεί η νέα στρατηγική και παρείχαν την γραπτή τους διαβεβαίωση (Letter of Support) προς την Διοίκηση της Εταιρείας αναφορικά με την χρηματοοικονομική τους υποστήριξη για τους επόμενους 12 μήνες από την ημερομηνία έγκρισης των οικονομικών καταστάσεων, δηλώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο εμπράκτως την δέσμευση τους στην εταιρεία.

Πειραϊκή Ζυθοποιία

Ας σημειωθεί ότι η ΕΖΑ τον Μάιο εφέτος απέκτησε μέσω πλειστηριασμού το σήμα της Πειραϊκής Μικροζυθοποιίας, το οποίο όμως θα αναπτυχθεί από του χρόνου.

Ο φαρμακοποιός Αλέξανδρος Κουμάντος ήταν από τους πρωτοπόρους του κλάδου της μικροζυθοποιίας στη χώρα μας. Λάτρης της καλής και γευστικής μπύρας, δημιούργησε το 2005 ένα μικρό ζυθοποιείο με έδρα τη Δραπετσώνα, στον Πειραιά και άρχισε να παράγει βιολογική και φρέσκια μπύρα με την παραδοσιακή μέθοδο και τα πιο σύγχρονα μέσα.

Το 2011 οι εγκαταστάσεις της Πειραϊκής μεταφέρθηκαν στη βιομηχανική περιοχή της Λαμίας, με στόχο την ανάπτυξη της παραγωγικής δυνατότητας τόσο σε ποσοτικό, όσο και σε ποιοτικό επίπεδο. Η εταιρεία παρήγαγε τρεις «φρέσκιες» μπύρες: Paleale, pils και lager, κάποιες εκ των οποίων, από βιολογικές πρώτες ύλες.

Εν μέσω της οικονομικής κρίσης, που γονάτισε την αγορά, και παρά τις προσπάθειες που έγιναν, ακόμη και με τη λήψη δανείων με ενέχυρο και τα εμπορικά σήματα, η «Πειραϊκή Μικροζυθοποιία» ανέστειλε τη λειτουργία της.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
ΕΣΕΕ: Πόσο πιο ακριβά πληρώνουν τα δάνεια οι ελληνικές επιχειρήσεις [γραφήματα]
Επιχειρήσεις |

Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]

H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ