Πτώση 46% στα κέρδη μετά από φόρους για το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ανακοίνωσε η budget friendly αεροπορική εταιρεία Ryanair, διαψεύδοντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Σαν να μην έφτανε αυτό, προειδοποίησε ότι οι ναύλοι για τους βασικούς καλοκαιρινούς μήνες θα είναι επίσης «σημαντικά χαμηλότεροι» από πέρυσι, αλλάζοντας το τοπίο των αερομεταφορών.
Ryanair: Πώς θα διαμορφωθούν τα εισιτήρια το καλοκαίρι – Ιστορικά κέρδη για τον αερομεταφορέα
Τα κέρδη μετά από φόρους για τους τρεις μήνες έως τα τέλη Ιουνίου, το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους της Ryanair, ήταν 360 εκατομμύρια ευρώ (392 εκατομμύρια δολάρια), πολύ χαμηλότερα από τα 538 εκατομμύρια ευρώ κέρδη που προέβλεπε η σχετική μελέτη της εταιρείας.
Ο μέσος ναύλος ανά επιβάτη μειώθηκε κατά 15% το τρίμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, καθώς η αεροπορική εταιρεία αναγκάστηκε να προβεί σε «μεγαλύτερη τόνωση των τιμών από ό,τι αναμέναμε προηγουμένως», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο διευθύνων σύμβουλος Μάικλ Ο’Λίρι.
Ryanair: Πτώση λόγω επιφυλακτικότητας των επιβατών
«Ενώ η ζήτηση του β’ τριμήνου είναι ισχυρή, η τιμολόγηση παραμένει πιο ήπια από ό,τι περιμέναμε και αναμένουμε τώρα ότι οι ναύλοι του β’ τριμήνου θα είναι σημαντικά χαμηλότεροι από ό,τι το περασμένο καλοκαίρι – ενώ προηγουμένως αναμενόταν να είναι σταθεροί έως ελαφρώς αυξημένοι», δήλωσε ο Ο’Λίρι, αναφερόμενος στο τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, όταν η Ryanair συνήθως πραγματοποιεί το μεγαλύτερο μέρος των κερδών της.
Επισήμανε επίσης ότι είναι πολύ νωρίς για να προβλέψει τα κέρδη για ολόκληρο το οικονομικό έτος, το οποίο λήγει στις 31 Μαρτίου.
Ο οικονομικός διευθυντής Νιλ Σόραχαν δήλωσε ότι πιστεύει ότι η μείωση των ναύλων ήταν απλώς ένα ζήτημα των καταναλωτών που είναι «λίγο πιο λιτοί, λίγο πιο προσεκτικοί».
«Νομίζω ότι μόλις είχαμε δύο χρόνια διψήφιας (ποσοστιαίας) αύξησης, τόσο στους ναύλους όσο και στην κίνηση, και έτσι υπάρχει μια μικρή απώθηση», δήλωσε σε συνέντευξή του.
Ερωτηθείς πότε θα μπορούσε να τελειώσει η υποχώρηση αυτή, είπε στο Reuters ότι «η εξέλιξη του φαινομένου αυτού παραμένει άγνωστη. Βλέπουμε και πράττουμε».
Το αποτύπωμα
Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία, η μεγαλύτερη στην Ευρώπη με βάση τον αριθμό των επιβατών, έχει ήδη δει τις μετοχές της να υποχωρούν κατά 24% από το ανώτατο επίπεδο της 8ης Απριλίου, σε μεγάλο βαθμό λόγω της μείωσης των ναύλων.
Η Ryanair ανακοίνωσε ότι θα παραλάβει 20 αεροσκάφη Boeing 737 MAX λιγότερα από τα προγραμματισμένα για την κορυφαία καλοκαιρινή της περίοδο, από 23 αεροσκάφη που είχε προβλέψει τον Μάιο.
Ωστόσο, δήλωσε ότι σημείωσε «βελτίωση της ποιότητας και της συχνότητας των παραδόσεων» από την Boeing τους τελευταίους μήνες.
Ο Σόραχαν σχολίασε στο Sky News ότι είναι «εύλογα βέβαιος» ότι η Boeing θα ανακτήσει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο και θα παραδώσει τα τελευταία 50 αεροσκάφη εγκαίρως για το επόμενο καλοκαίρι και ότι οι παραδόσεις των νέων, μεγαλύτερων αεροσκαφών MAX 10 θα ξεκινήσουν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το 2027.
Latest News
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών
Merger Monday: Σε μία ημέρα έκλεισαν deals 35 δισ. δολαρίων
Η επανεκλογή Τραμπ προκαλεί ευφορία στις επιχειρήσεις και τονώνει εξαγορές και συγχωνεύσεις
Η φιλοδοξία του Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου ίσως αποδειχθεί ένα όνειρο - Ανάλυση Economist
Η φιλοδοξία του Ντόναλντ Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου μπορεί να αποδειχθεί ένα όνειρο, καταλήγει ο Economist
Η Ισπανία θα νομιμοποιήσει 900.000 μετανάστες σε τρία χρόνια
Η Ισπανία αναμορφώνει τη νομοθεσία που διέπει τα δικαιώματα παραμονής ξένων μεταναστών στη χώρα
Πόσα επενδύουν ΗΠΑ, Κίνα και ΕΕ σε έρευνα και ανάπτυξη (R&D)
Πρώτες σε δαπάνες για έρευνα ( R&D) έρχονται οι ΗΠΑ, ακολουθεί η Κίνα και στην τρίτη θέση είναι οι 27 χώρες της ΕΕ με πρώτη τη Γερμανία