Από το 1998 όταν ιδρύθηκε η SARKK -συμφερόντων της οικογένειας Σαράντη- μέχρι σήμερα, διανέμει αποκλειστικά και φροντίζει για την ανάπτυξη των σημάτων Tommy Hilfiger και Calvin Klein (από το 2019) στην ελληνική αγορά, αλλά και σε Κύπρο, Ρουμανία, Βουλγαρία, Αλβανία και άλλες όμορες χώρες.
Επενδύοντας στο δίκτυο φυσικών καταστημάτων και στα ηλεκτρονικά κανάλια και των δύο brands, η SARKK εφάρμοσε από νωρίς μια omnichannel στρατηγική που της επέτρεψε να προσεγγίσει νέους πελάτες και να τους εξυπηρετεί ολοκληρωμένα. Απόδειξη και το πενταετές πλάνο που ανακοινώθηκε την άνοιξη, στο πλαίσιο του οποίου λειτούργησε το νέο σημείο στη Μύκονο, ενώ έχουν δρομολογηθεί και άλλες αντίστοιχες κινήσεις εντός κι εκτός ελληνικής αγοράς.
Γιάννης Μπούρας (Σαράντης) στον ΟΤ: Επενδύουμε 81 εκατ. ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια
SARKK: Ανάπτυξη εις διπλούν
Το πρώτο κατάστημα Tommy Hilfiger στην Ελλάδα λειτούργησε το 1998, αποτελώντας και το πρώτο του brand επί ευρωπαϊκού εδάφους.
«Από την πρώτη στιγμή, επικεντρωθήκαμε στην ανάπτυξη του brand τόσο μέσω του δικτύου λιανικής, όσο και μέσω επιλεγμένων σημείων χονδρικής πώλησης. Ταυτόχρονα, αυξήσαμε την παρουσία και προβολή του brand μέσω shop in shop corners σε πολυκαταστήματα της τότε εποχής, των αρχών του 1990, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ανάπτυξη του, καθιστώντας πλέον τα πολυκαταστήματα πολύ σημαντικό κανάλι διανομής, όπως είχαμε προβλέψει από την αρχή της εταιρείας, αναπτύσσοντας το brand με όλα τα divisions του», εξήγησε στον ΟΤ ο Managing Director Γιώργος Μπετχαβάς.
Η στρατηγική αυτή είχε ένα εξαιρετικά θετικό αποτέλεσμα, το οποίο αποτυπώθηκε και στις προτιμήσεις των καταναλωτών, κερδίζοντας ηγετική θέση έναντι του ανταγωνισμού αλλά και στην εμπιστοσύνη της μητρικής PVH που διαχειρίζεται το brand σε παγκόσμιο επίπεδο.
«Για το λόγο αυτό μας προτάθηκε να αναπτύξουμε ακόμα περισσότερο το brand Tommy Hilfiger και να το διαχειριστούμε αποκλειστικά, αντίστοιχα και σε άλλες χώρες όπως: το 2004 στην Κύπρο, το 2007 σε Ρουμανία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Μολδαβία και το 2014 στην Βουλγαρία, καταλήγοντας έτσι η SARKK να είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος για 7 συνολικά χώρες».
Ως επιστέγασμα της εμπιστοσύνης της PVH στο πρόσωπο της SARKK, το 2019 τής παραχωρήθηκαν και τα αποκλειστικά δικαιώματα αντιπροσώπευσης και διανομής για την Calvin Klein στις αντίστοιχες χώρες.
Και η Μύκονος στο δίκτυο καταστημάτων
Αυτή την στιγμή η SARKK διαχειρίζεται σε όλες τις χώρες συνολικά 75 καταστήματα, εκ των οποίων 45 φέρουν το σήμα της Tommy Hilfiger και 30 της Calvin Klein. Επίσης, έχει ισχυρή παρουσία μέσα σε πολυκαταστήματα με shop in shop corners με όλα τα divisions των δύο brands καθώς και αξιοσημείωτη παρουσία σε καταστήματα ρούχων και αξεσουάρ μέσω πελατών χονδρικής.
«Βασικός μας στόχος είναι να είμαστε κοντά στους πελάτες μας, όπου εύκολα θα αντιλαμβάνονται το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα, είτε μέσα από το κανάλι της λιανικής είτε μέσω της χονδρικής είτε μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος και να προσφέρουμε συνέχεια την καλύτερη δυνατόν αγοραστική εμπειρία. Αυτό δεν θα το είχαμε καταφέρει χωρίς την εξαιρετική σχέση με την PVH των τελευταίων 26 ετών, η οποία έχει περάσει σε στάδιο στρατηγικής συνεργασίας, έχοντας ως βάση τις κοινές μας αξίες και όραμα . Απόδειξη αυτού είναι και το άνοιγμα του καταστήματος Tommy Hilfiger στην Μύκονο, αλλά και η ανακαίνιση με βάση το νέο concept των καταστημάτων του brand στην Ρόδο, καθώς και πολλά άλλα ανοίγματα που έγιναν και θα ακολουθήσουν στο άμεσο μέλλον».
Η εξωστρέφεια
Το άνοιγμα του καταστήματος της Μυκόνου -επιβεβαιώνοντας τότε τις πληροφορίες του ΟΤ-, σε ένα πολυσύχναστο fashion σημείο που συγκέντρωσε το ενδιαφέρον των επισκεπτών, και μάλιστα παρουσία του ίδιου του σχεδιαστή, έδειξε την περαιτέρω ενίσχυση της εξωστρέφειας της μάρκας.
Η εξωστρέφεια, εξάλλου, όπως επισημαίνει ο κ. Μπετχαβάς, είναι το DNA του brand. Από την πρώτη του διαφημιστική καμπάνια στην Times’ Square το 1985 μέχρι και σήμερα, μέσα από συνεργασίες με γνωστούς καλλιτέχνες και talents όπως οι Rolling Stones αλλά και η Gigi Hadid, η Kendall Jenner και η Sofia Richie, το brand Tommy Hilfiger δεν σταματά να εξελίσσεται και να έχει αυτή την δυναμική.
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις
Η Tommy Hilfiger αποδείχθηκε πρωτοπόρος στην λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, καθώς εγκαινιάστηκε το gr.tommy.com το 2019 πριν την πανδημία όπου το ηλεκτρονικό εμπόριο γνώρισε -αναγκαστική- άνθηση.
Ο κ. Μπετχαβάς αναφέρθηκε στο πώς παρακολουθώντας εδώ και χρόνια τις εξελίξεις στην παγκόσμια βιομηχανία μόδας και έχοντας στο μυαλό το «See Now, Buy Now» κίνημα που κέρδιζε στο εξωτερικό όλο και περισσότερους λάτρεις, έγινε εγκαίρως αντιληπτή η τάση που οδηγούσε στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
«Έχοντας αυτό ως αφορμή, αποφασίσαμε να επενδύσουμε στην υλοποίηση της μέσω της στρατηγικής λειτουργίας του omnichannel, επιτυγχάνοντας στο τέλος του 2019, και πριν την πανδημία, να δημιουργήσουμε το ελληνικό site», πρόσθεσε.
Με αυτή την κίνηση η SARKK δημιούργησε ένα δυναμικό omnichannel δίκτυο που στόχο έχει να εκπληρώσει τις επιθυμίες και τις ανάγκες των πελατών της και στο διαδίκτυο μέσω της online αγοραστικής εμπειρίας. Αντίστοιχα κατά τη διάρκεια της Covid-19 έθεσε σε λειτουργία ηλεκτρονικά καταστήματα Tommy Hilfiger & Calvin Klein και σε άλλες χώρες που εκπροσωπεί τα 2 brands, όπως στην Ρουμανία, την Κύπρο και τη Βουλγαρία.
Omnichannel στρατηγική
Μέσα στους επόμενους μήνες η εταιρεία έχει προγραμματίσει το άνοιγμα του Calvin Klein Fashion City Outlet και την ανακαίνιση Tommy Hilfiger Fashion City Outlet στην Λάρισα, καθώς και 2 νέα outlet καταστήματα Tommy Hilfiger και Calvin Klein στο Βουκουρέστι.
Τέλος, θα συνεχίσει να επενδύει το 2024 στην τουριστική ελληνική αγορά με καταστήματα Tommy Hilfiger και Calvin Klein στο νησί της Κέρκυρας.
«Η στρατηγική της ανάπτυξης του δικτύου μας βασίζεται στην παρουσίαση των τελευταίων τάσεων, αλλά και της προβολής προϊόντων διαχρονικής αξίας αναβαθμισμένων στις τρέχουσες απαιτήσεις και μέσα από ένα περιβάλλον, που ανανεώνεται συνεχώς», σημείωσε ο κ. Μπετχαβάς.
Εξάλλου, τον Απρίλιο του 2023 η SARKK υπέγραψε την ανανέωση των Franchise, Online και Distribution Agreements για την επόμενη πενταετία (2023-2027) και για τις δύο μάρκες. Eπίσης, τον Νοέμβριο του 2023 προχώρησε με απόφαση Γενικής Συνέλευσης σε εταιρικό μετασχηματισμό και ειδικότερα σε απόκτηση της κυπριακής SARKK LIMITED.
Ο εταιρικός μετασχηματισμός
«Η εν λόγω συναλλαγή, ως εταιρικός μετασχηματισμός των δύο εταιρειών που ανήκουν στον ίδιο όμιλο, αποβλέπει στο να επιτυγχάνονται αποτελεσματικότερα οι επιχειρηματικοί σκοποί του ομίλου για οικονομικότερη και αποτελεσματικότερη εμπορική λειτουργία και επέκταση των δραστηριοτήτων του συνολικά» αναφέρεται στην οικονομική έκθεση.
Ακόμη η εταιρεία σε συνέχεια της χρηματοοικονομικής της αναδιάρθρωσης προχώρησε τον Ιανουάριο του 2023 στην αποπληρωμή δανείου της αξίας 2.705.000€, στην εταιρεία Zalek και σύναψε νέα ομολογιακά δάνεια με την Eurobank, με σκοπό τη συγκέντρωση του δανεισμού της για την διεκδίκηση χαμηλότερων επιτοκίων.
Ομοίως, υπήρξαν αλλαγές βάση πλάνου και στα καταστήματα της έμμεσα θυγατρικής εταιρείας SARKK ROM. Τον Ιούνιο του 2024 έκλεισε το κατάστημα Tommy Hilfiger στο εμπορικό κέντρο Mega Mall στο Βουκουρέστι, ενώ πριν από μία εβδομάδα άνοιξε δύο νέα καταστήματα, Tommy Hilfiger και Calvin Klein, στο Fashion House Outlet Centre Pallady, στο Βουκουρέστι.