Να δώσει… χρόνο στις εξαγορές που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια να «ωριμάσουν» και να αποδώσουν τους καρπούς τους αποφάσισε η εταιρεία ΑΝΕΔΗΚ «Κρητικός», επιλέγοντας παράλληλα να εστιάσει στην ενδυνάμωση των υποδομών logistics αλλά και των καταστημάτων franchise.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η συγκυρία δεν ευνοεί έντονα επιθετικές κινήσεις με δεδομένη την πίεση που υφίστανται τα εισοδήματα των νοικοκυριών αλλά και την συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους (EBITDA) σε επίπεδα πέριξ του 4%.
Τι δείχνει η σύγκριση τιμών στο «ράφι» σε Ελλάδα και Γερμανία – Έρευνα του ΙΕΛΚΑ [Πίνακες]
Επενασχεδιασμός δικτύου «Κρητικός»
Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογούνται στοχευμένα ανοίγματα περίπου 4 με 5 εταιρικών καταστημάτων τους επόμενους μήνες σε Αττική και στην νησιωτική Ελλάδα, όπου υπάρχουν σημαντικές προοπτικές λόγω του αυξημένου τουριστικού ρεύματος και η επέκταση του δικτύου franchise ενώ εξετάζεται και ο επανασχεδιασμός του δικτύου, με στόχο την μεγιστοποίηση της απόδοσης των σημείων πώλησης.
Επενδύσεις στα logistics
Αυτό ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως η εταιρεία θα σταματήσει να συμμετέχει στις συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη για τη συγκέντρωση του κλάδου. Τουναντίον, όπως εξηγεί ανώτερο στέλεχος στον ΟΤ παρακολουθεί στενά τις διεργασίες και εφόσον παρουσιαστεί ευκαιρία είναι έτοιμη να αναλάβει πρωτοβουλίες.
Κομβικό σημείο της στρατηγικής ανάπτυξης της αλυσίδας είναι η ενίσχυση των υποδομών logistics. Προς αυτή την κατεύθυνση έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ για τη φετινή για τον εκσυγχρονισμό των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων στη Μαγούλα Αττικής αλλά και στη Θεσσαλονίκη ενώ υπάρχει πρόθεση να συνεχισθεί η αναβάθμισή τους και την επόμενη χρονιά.
Η «απάντηση» στην ακρίβεια
Ιδιαίτερα έμφαση δίδεται και στην συγκράτηση ή και μείωση των τιμών. Προκειμένου μάλιστα να «απαντήσει» πειστικότερα στην παραπάνω ανάγκη των νοικοκυριών, η αλυσίδα υπό την καθοδήγηση του Άγγελου Κρητικού σχεδιάζει να δώσει έμφαση στον εμπλουτισμό και την ποιοτική αναβάθμιση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που απαρτίζουν το χαρτοφυλάκιό της.
«Τα νοικοκυριά αγοράζουν πλέον με βασικό κριτήριο τις τιμές. Ο κόσμος είναι μουδιασμένος με την ακρίβεια και στρέφεται στα φθηνά προϊόντα. Εννέα στους δέκα επιλέγουν τα φθηνότερα προϊόντα», επισημαίνουν χαρακτηριστικά κύκλοι προσκείμενοι στη διοίκηση της Κρητικός.
Η συγκεκριμένη κατηγορία αναπτύσσεται ραγδαία το τελευταίο διάστημα και θεωρείται ως μια διέξοδος για τα νοικοκυριά που πιέζονται περισσότερο από την ακρίβεια.
Καμπάνια για τις τιμές
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία ετοιμάζεται να ξεκινήσει «καμπάνια» για την προσπάθεια που κάνει να μειώσει τις τιμές, παρουσιάζοντας μάλιστα συγκεκριμένα παραδείγματα προϊόντων όπως η ζάχαρη, οι τιμές των οποίων έχουν υποχωρήσει σε σχέση με την αρχή του έτους.
Η ιστορία της αλυσίδας ξεκινά από το 1948 όταν ο κύριος Ανδρέας Κρητικός ίδρυσε το πρώτο του κατάστημα στην Αίγινα. Από το 2017, έτος κατά το οποίο η Κρητικός ξεκίνησε την πιο παραγωγική της φάση έως και το 2023 ολοκλήρωσε επτά εξαγορές σε όλη την Ελλάδα (π.χ. Ρόδο, Θεσσαλονίκη), με την πιο πρόσφατη να έρχεται πέρυσι με την απόκτηση των σούπερ μάρκετ Katerina’s Market στη Μεσσηνιακή Μάνη.
Σήμερα, λειτουργεί περισσότερα από 450 καταστήματα, διαθέτει 6 Κέντρα Διανομής και απασχολεί περισσότερους από 3.500 εργαζομένους. Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, πέρυσι ο τζίρος της ξεπέρασε τα 700 εκατ. ευρώ ενώ φέτος εκτιμάται πως θα πλησιάσει τα 800 εκατ. ευρώ.
Latest News
Ακόμη μια Κυριακή ανοιχτά τα καταστήματα - Τι περιμένει η αγορά
Το 54% των Ελλήνων δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν περίπου τα ίδια με πέρυσι για εορταστικές αγορές, ενώ περισσότερα προτίθενται να ξοδέψει το 4%
Προϋπολογισμός 2025: Οι παροχές 1,1 δισ. και η δέσμη μέτρων για τις προμήθειες των τραπεζών
Ο προϋπολογισμός 2025 ψηφίζεται σήμερα Κυριακή 15 Δεκεμβρίου - Ο Μητσοτάκης για παροχές και προμήθεια τραπεζών
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»
Πώς θα κινηθεί η αγορά τα Χριστούγεννα - Τι σχεδιάζουν Jumbo, Κωτσόβολος, Πλαίσιο
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι παραδοσιακές αγορές - το βάρος και τα ερωτηματικά για τις «δεύτερες ανάγκες» μετατίθενται για την εκπτωτική σεζόν του Ιανουαρίου
Τα «παράδοξα» του εμπορικού συνδικαλισμού – Τα 30 χρόνια ΕΣΕΕ και το ντεμπούτο της Αθήνας
Τα πρόσωπα που σημάδεψαν τον θεσμό – Η γένεση της ΕΣΕΕ και η πρώτη φορά πρόεδρος από την πρωτεύουσα
Τι φέρνει ο «γάμος» Entersoft με SoftOne – Στα σχέδια νέες εξαγορές
Όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης μέχρι πρότινος Entersoft και Softone ήταν ανταγωνιστές μεν αλλά με αμοιβαίο μεταξύ τους σεβασμό, ενώ χαρακτήρισε τις δύο εταιρείες «διαμάντια του κλάδου»
«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη
Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου
«Πράσινο φως» στην Ικτίνος για υπόγειο λατομείο στη Δράμα - Η ανακοίνωση
Η νέα αυτή εκμετάλλευση του υπόγειου λατομείου από την Ικτίνος θα αυξήσει κατά 20% την παραγωγή δολομίτικου Μαρμάρου του Βώλακα